tomb schreef:
Vraag: ik zie op backstage filmpjes altijd dat de mixer gewoon keihard in het rood gedraaid wordt. Hoe kun je dan weten of je de gain wel goed gelijk hebt gezet?
DJ's zitten veel te vaak vol in het rode te knallen waardoor je kwaliteit van je geluid echt hard achteruit gaat. zeker wanneer je met pioneer werkt.
Er zijn een aantal merken waar het niet uit maakt hoe hoog je je gain hebt staan het geluid is altijd goed.
Maar dit is met pioneer zeker niet zo.
Daarom vind ik het ook erg jammer dat pioneer nog steeds zo'n monopoly positie heeft.
DJ ShaG schreef:
mensen! een vraagje: bij house kun je de bmp''s altijd(!) goed afstellen door telkens +0,8% erbij te doen, Bij hardstyle lukt dat niet altijd.. soms lukt het als ik de bpm's afstel op het begin of eind van bv 150 bpm, dwz zo ver mogelijk de pitch naar beneden doen, zo dat hij nog net 150 bpm is.. als ik dat bij de volgende plaat ook doe ligt hij ongeveer een beetje gelijk. Hoe doen jullie het??
Ik snap wel wat je bedoelt, maar zou als ik jouw was lekker een klein plakkertje rechts onderin op je schermpje doen zodat je BPM niet meer kunt aflezen.
Dan heel veel oefenen om het op het gehoor te gaan doen.
Als je dit eenmaal kunt is dit ideaal!!!