Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2010 18:06 

Hardtraxxer

O ja nog 1 hele belangrijke.

Je kunt nooit iedereen te vriend houden op zulke feestjes.
Dus mensen zeuren altijd wel wat, maar sta open voor verzoekjes en meer kun je niet doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2010 19:08 

Hardtraxx Veteran

Volgens mij moet hij gewoon op een hardstyle contest draaien hoor :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2010 20:13 

Hardtraxx Elite

tomb schreef:
Volgens mij moet hij gewoon op een hardstyle contest draaien hoor :oh:

Klopt inderdaad ;) Ik moet zaterdag gewoon een Hardstyle set neerzetten, en hoef gelukkig niet all-round te draaien! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2010 00:11 

Hardtraxxer

owkey dan!!!

Dan met handjes van MIC. afblijven :P :P

Alvast heel veel SUC6 :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2010 20:49 

Hardtraxx Veteran

Vraag: ik zie op backstage filmpjes altijd dat de mixer gewoon keihard in het rood gedraaid wordt. Hoe kun je dan weten of je de gain wel goed gelijk hebt gezet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2010 21:19 

Hardtraxx Veteran

tomb schreef:
Vraag: ik zie op backstage filmpjes altijd dat de mixer gewoon keihard in het rood gedraaid wordt. Hoe kun je dan weten of je de gain wel goed gelijk hebt gezet?

niet (bij mij althans niet!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2010 21:22 

Hardtraxx Elite

Meestal lopen ze wel in t rood, maar niet zo dat t bovenste rode LEDje constant brand ;) je kan trouwens best de gain op gehoor bijstellen.. Ik doe iig niks anders! Ik gebruik een controller in combi met Traktor, en daar zitten heel fijn de faders over de meters heen, dus ik kan niet zien hoever de meters staan.. Daarom stel ik t geluid altijd bij via de koptelefoon ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2010 21:26 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Meestal lopen ze wel in t rood, maar niet zo dat t bovenste rode LEDje constant brand ;) je kan trouwens best de gain op gehoor bijstellen.. Ik doe iig niks anders! Ik gebruik een controller in combi met Traktor, en daar zitten heel fijn de faders over de meters heen, dus ik kan niet zien hoever de meters staan.. Daarom stel ik t geluid altijd bij via de koptelefoon ;)

als het goed is zit er in traktor een instelling dat die automatisch bijstelt (of zit ik nou uit me nek te lullen?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2010 21:31 

Hardtraxx Veteran

tomb schreef:

Bij de meeste professionele mixers zit ook een VU meter per kanaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2010 23:22 

Hardtraxx Elite

the sidespinnars schreef:
TakkU schreef:

als het goed is zit er in traktor een instelling dat die automatisch bijstelt (of zit ik nou uit me nek te lullen?)

Ja die functie die is er.. Maar das net als de Sync knop gebruiken.. Op die manier leer je t jezelf verkeerd aan! Als je constant de automatische functies van Traktor gebruikt, dan kan je op t moment dat je een keer ergens moet draaien op CD spelers ineens een hoop niet... Daarom leer ik me aan om alles zelf te doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2010 23:28 

Hardtraxx Veteran

_dp_ schreef:
tomb schreef:

Ja weet ik, maar die worden toch ook altijd het rood in geknald?

En 'op gehoor' bijstellen kan dan pas na de overgang, dat klinkt best slordig dan toch? Dan heb je plaat 1 op normaal volume, dan plaat 2 zachter of harder dan plaat 1 en dan ga je weer met het volume kutten. Niet fijn om naar te luisteren toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2010 01:28 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
the sidespinnars schreef:
TakkU schreef:

Ja die functie die is er.. Maar das net als de Sync knop gebruiken.. Op die manier leer je t jezelf verkeerd aan! Als je constant de automatische functies van Traktor gebruikt, dan kan je op t moment dat je een keer ergens moet draaien op CD spelers ineens een hoop niet... Daarom leer ik me aan om alles zelf te doen

idd dat is ook de reden dat ik nu weer ga overstappen op gewoon cd spelers want inderdaad dat soort functies zijn erg verleidelijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2010 13:35 

Hardtraxx Elite

tomb schreef:
_dp_ schreef:
tomb schreef:

Ja weet ik, maar die worden toch ook altijd het rood in geknald?

En 'op gehoor' bijstellen kan dan pas na de overgang, dat klinkt best slordig dan toch? Dan heb je plaat 1 op normaal volume, dan plaat 2 zachter of harder dan plaat 1 en dan ga je weer met het volume kutten. Niet fijn om naar te luisteren toch?

Hoezo kan dat pas na de overgang? Als je gewoon goed gebruikt van je koptelefoon kan je dat makkelijk doen voor de overgang hoor...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2010 14:57 

Hardtraxx Veteran

Dan zal ik het wel fout doen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2010 22:09 

Hardtraxxer

mensen! een vraagje: bij house kun je de bmp''s altijd(!) goed afstellen door telkens +0,8% erbij te doen, Bij hardstyle lukt dat niet altijd.. soms lukt het als ik de bpm's afstel op het begin of eind van bv 150 bpm, dwz zo ver mogelijk de pitch naar beneden doen, zo dat hij nog net 150 bpm is.. als ik dat bij de volgende plaat ook doe ligt hij ongeveer een beetje gelijk. Hoe doen jullie het??
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2010 23:28 

Hardtraxx Elite

DJ ShaG schreef:
mensen! een vraagje: bij house kun je de bmp''s altijd(!) goed afstellen door telkens +0,8% erbij te doen, Bij hardstyle lukt dat niet altijd.. soms lukt het als ik de bpm's afstel op het begin of eind van bv 150 bpm, dwz zo ver mogelijk de pitch naar beneden doen, zo dat hij nog net 150 bpm is.. als ik dat bij de volgende plaat ook doe ligt hij ongeveer een beetje gelijk. Hoe doen jullie het??

Ik snap niet echt wat je bedoelt.. Iig hoe ik beatmatch vaak door de pitchfader ongeveer op dezelfde hoogte te zetten als de andere, en dan luisteren of ie recht ligt.. Zo niet, dan met de pitchbend de plaat weer recht leggen en de pitch bijstellen, en dit vervolgens herhalen tot ie goed ligt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2010 10:04 

Hardtraxxer

tomb schreef:

DJ's zitten veel te vaak vol in het rode te knallen waardoor je kwaliteit van je geluid echt hard achteruit gaat. zeker wanneer je met pioneer werkt.
Er zijn een aantal merken waar het niet uit maakt hoe hoog je je gain hebt staan het geluid is altijd goed.
Maar dit is met pioneer zeker niet zo.
Daarom vind ik het ook erg jammer dat pioneer nog steeds zo'n monopoly positie heeft.

DJ ShaG schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt, maar zou als ik jouw was lekker een klein plakkertje rechts onderin op je schermpje doen zodat je BPM niet meer kunt aflezen.
Dan heel veel oefenen om het op het gehoor te gaan doen.
Als je dit eenmaal kunt is dit ideaal!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2010 17:22 

Hardtraxx Veteran

Waarom wordt de DJM800 dan altijd in het rood gejaagd? Kunnen ze niet beter de live mixer wat hoger zetten dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2010 17:30 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
DJ ShaG schreef:

Ik snap niet echt wat je bedoelt.. Iig hoe ik beatmatch vaak door de pitchfader ongeveer op dezelfde hoogte te zetten als de andere, en dan luisteren of ie recht ligt.. Zo niet, dan met de pitchbend de plaat weer recht leggen en de pitch bijstellen, en dit vervolgens herhalen tot ie goed ligt!

lig je dan niet een half uur te kloten? je bedoelt met pitchbend gewoon bijdraaien of niet met het jogwheel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2010 21:24 

Hardtraxx Elite

DJ ShaG schreef:
TakkU schreef:
DJ ShaG schreef:

lig je dan niet een half uur te kloten? je bedoelt met pitchbend gewoon bijdraaien of niet met het jogwheel?

Ja zoals de meeste CD spelers hebben idd met het jog wheel bijdraaien ;) In t begin sta je een half uur te kloten ja.. Maar als je maar vaak genoeg oefent, dan krijg je steeds sneller de plaat recht
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2010 21:43 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
Ik snap niet echt wat je bedoelt.. Iig hoe ik beatmatch vaak door de pitchfader ongeveer op dezelfde hoogte te zetten als de andere, en dan luisteren of ie recht ligt..

wat bedoel je eigenlijk met pitchfader op dezelfde hoogte, dezelfde bpm? zoals: dan doe je zel allebei op 150,40 of zo..
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2010 21:50 

Hardtraxx Elite

DJ ShaG schreef:
TakkU schreef:
Ik snap niet echt wat je bedoelt.. Iig hoe ik beatmatch vaak door de pitchfader ongeveer op dezelfde hoogte te zetten als de andere, en dan luisteren of ie recht ligt..

wat bedoel je eigenlijk met pitchfader op dezelfde hoogte, dezelfde bpm? zoals: dan doe je zel allebei op 150,40 of zo..

Nou,stel ik heb op speler a een track van 150 BPM, en ik draai mn set op 153 BPM.. Als ik dan in speler b een track heb van ook 150 bpm, dan stel ik de pitchfader op ongeveer dezelfde hoogte in als speler a (doe t op t oog, dus t klopt niet helemaal) dan is t een kwestie van luisteren of ie recht ligt, pitchbenden als ie niet recht ligt en dan de pitchfader omhoog of naar beneden doen als het niet klopt.. Als ik een track heb van 148 BPM dan doe ik de fader iets verder, en herhaal ik t zelfde trucje :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2010 18:41 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
DJ ShaG schreef:
TakkU schreef:

Nou,stel ik heb op speler a een track van 150 BPM, en ik draai mn set op 153 BPM.. Als ik dan in speler b een track heb van ook 150 bpm, dan stel ik de pitchfader op ongeveer dezelfde hoogte in als speler a (doe t op t oog, dus t klopt niet helemaal) dan is t een kwestie van luisteren of ie recht ligt, pitchbenden als ie niet recht ligt en dan de pitchfader omhoog of naar beneden doen als het niet klopt.. Als ik een track heb van 148 BPM dan doe ik de fader iets verder, en herhaal ik t zelfde trucje :P

ach zo... ik snap het. Eerst mijn reloop setje ophalen en dan veul oefenen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2010 19:40 

Hardtraxx Veteran

Heb vandaag me eerste echte serieuze Hardstyle setje opgenomen. Heb besloten dat ik hem niet ga posten het Livesets onderdeel van Hardstyle op dit forum omdat ik weet dat er nog het een en ander verbeterd kan worden aan mijn mixwerk en daar niet direct moet posten zonder erbij na te denken :$ Wel heb ik hem uploaded en zou ik het leuk vinden als iemand het eens wil beluisteren, des noods niet heel de set maar gewoon alleen de overgangen.

Als het aan mij ligt is hij redelijk goed gelukt voor een eerste setje, af en toe goeie overgangen maar soms ook dikke faal, vooral de laatste wat wel balen was dat die net totaal mis ging.
http://www.speedyshare.com/files/240410 ... ession.mp3 (Staat de tracklist ook bij)

Laat me weten wat je van de tracklist/opbouw/ en het belangrijkste ; mixwerk vond , en geef me zo nodig wat feedback. Zou dat erg leuk vinden! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2010 18:52 

Hardtraxxer

Heb eens een stukje geluisterd en je hebt best een mooie tracklist waar je een goede mix mee kan maken maar dat is je niet gelukt. Wat normaal is als dit je eerste mix is natuurlijk want het draait allemaal om oefenen, oefenen en nog eens oefenen ;). Over de opbouw valt er eigenlijk nog niks te zeggen, ik stel voor dat je eerst wat gaat oefenen op beatmatchen. Neem gewoon willekeurig 2 platen laat de ene afspelen en probeer de andere gelijk te zetten na elke hihat. Niet opgeven gewoon blijven doen tot het je lukt! Ik hoor ook dat je meteen na de melodie gaat overgaan door gewoon de ene plaat zijn fader rustig naar beneden te halen. Dit doet een allround dj of een radio dj :D. Probeer eens je 2de track te starten wanneer je de 2de synth hoort en maak gebruik van je equalizers.

Probeer het zo goed mogelijk uit te leggen maar dat is niet simpel als je het niet kan voordoen :P. Veel succes nog verder en blijf oefenen :thumbup:

Btw. Wat voor gear heb je?
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner