Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2010 17:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

tomb schreef:
en als hij dan niet gelijk loopt de ' nieuwe' plaat steeds met 0,3% sneller doen, net zo lang tot ze gelijk gaan..


En als 'de nieuwe plaat' voor loopt? En als beide nummers al hetzelfde BPM hebben?

tomb schreef:
Met jogwheel bijstellen lukt me trouwens nooit :O

Als beide nummers al hetzelfde BPM hebben is dat heel makkelijk, maar moet je een beetje mee wennen denk ik. Met Pitch Bend kan trouwens ook ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2010 18:33 
 
Hardtraxx Veteran

Ja of 0,3 % langzamer natuurlijk. :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2010 20:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik gebruik pitchbend! Als ik hoor dat ie niet gelijk loopt, stel ik de pitch bij en gebruik ik Pitchbend op mn jogs om de track weer gelijk te leggen. En dit net zo lang blijven doen tot ie gelijk ligt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2010 21:09 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Ik gebruik pitchbend! Als ik hoor dat ie niet gelijk loopt, stel ik de pitch bij en gebruik ik Pitchbend op mn jogs om de track weer gelijk te leggen. En dit net zo lang blijven doen tot ie gelijk ligt :thumbup:

dat ga ik ook maar is proberen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2010 15:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Ik gebruik pitchbend! Als ik hoor dat ie niet gelijk loopt, stel ik de pitch bij en gebruik ik Pitchbend op mn jogs om de track weer gelijk te leggen. En dit net zo lang blijven doen tot ie gelijk ligt :thumbup:

Ik vind de pitchbend persoonlijk ook fijner, maar als je met jogwheel leert omgaan kan dit ook erg lekker werken, ieder zo zijn ding daarin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2010 20:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb de pitchbend op de jogwheel staan, net als bij de Pioneers ;) Als je daar een slinger geeft aan de zijkant gebruik je de pitchbend, als je je vinger op de bovenkant legt pakt ie scratch mode.. Bij mijn controller kan ik dat doen door de knoppen scratch+search in te drukken, dan staat ie op bend
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2010 23:02 
 
Hardtraxxer

tomb schreef:
Welke methoden gebruiken jullie om te beatmatchen?

Ik doe meestal luisteren of hij gelijk loopt, en als hij dan niet gelijk loopt de ' nieuwe' plaat steeds met 0,3% sneller doen, net zo lang tot ze gelijk gaan.. zijn er ook nog andere methoden? Met jogwheel bijstellen lukt me trouwens nooit :O


Dit klinkt misschien een beetje goedkoop, maar ik heb een aantal vaste BPM's vastgesteld voor mezelf en vervolgens per track vastgesteld hoeveel procent ik erbij of eraf moet doen om de tracks gelijk te leggen. Als ik merk dat tracks met verschillende BPM's dus niet goed kloppen probeer ik op mijn gehoor de pitch goed te stellen. Werkt vooralsnog fijn omdat er ontzettend veel tracks zijn met 150.00 bpm. Als je dan zorgt dat beide tracks op een gelijk percentage gepitcht zijn, dan heb je sowieso al de perfecte beatmatch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2010 06:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Volgens mij is dat iets dat door de meeste grotere DJ's ook wel gebruikt wordt... Tracks gewoon allemaal op 150BPM branden, en dan gewoon een standaard percentage berekenen waarop deze gepitched moet worden :P Ik zweer nog altijd gewoon bij de pitchbend + pitch methode. Als ik CD spelers koop moeten die dus ook de mogelijkheid hebben om de pitchbend te veranderen via de Jogwheel ala CDJ800/1000/20000, anders hoeft t voor mij niet meer.

Overigens wel mooi, zat vandaag een heel gesprek te houden met de DJ in de Aspen Valley in Arnhem over de hele 2000 lijn van Pioneer :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2010 11:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Volgens mij is dat iets dat door de meeste grotere DJ's ook wel gebruikt wordt... Tracks gewoon allemaal op 150BPM branden, en dan gewoon een standaard percentage berekenen waarop deze gepitched moet worden :P Ik zweer nog altijd gewoon bij de pitchbend + pitch methode. Als ik CD spelers koop moeten die dus ook de mogelijkheid hebben om de pitchbend te veranderen via de Jogwheel ala CDJ800/1000/20000, anders hoeft t voor mij niet meer.

Overigens wel mooi, zat vandaag een heel gesprek te houden met de DJ in de Aspen Valley in Arnhem over de hele 2000 lijn van Pioneer :P

Wie draait daar dan, de Dj die ik daar gehoord heb is verschrikkelijk ^^
Maar je bent dus aan Pioneer gewend, als ergens iets anders staat krijg je em niet recht :P ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2010 15:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Piaaa schreef:
TakkU schreef:
Volgens mij is dat iets dat door de meeste grotere DJ's ook wel gebruikt wordt... Tracks gewoon allemaal op 150BPM branden, en dan gewoon een standaard percentage berekenen waarop deze gepitched moet worden :P Ik zweer nog altijd gewoon bij de pitchbend + pitch methode. Als ik CD spelers koop moeten die dus ook de mogelijkheid hebben om de pitchbend te veranderen via de Jogwheel ala CDJ800/1000/20000, anders hoeft t voor mij niet meer.

Overigens wel mooi, zat vandaag een heel gesprek te houden met de DJ in de Aspen Valley in Arnhem over de hele 2000 lijn van Pioneer :P

Wie draait daar dan, de Dj die ik daar gehoord heb is verschrikkelijk ^^
Maar je bent dus aan Pioneer gewend, als ergens iets anders staat krijg je em niet recht :P ?

Geen idee welke DJ t is :P Draaien lijkt iid 9/10 nergens op, even een stukje van een track laten horen en dan gelijk de andere erin smijten.. :P T is niet zo dat wanneer ik geen Pioneer heb dat ik dan niks meer kan hoor.. Bijna alle CD spelers hebben wel een pitch bend mogelijkheid erop zitten, ofwel op het jogwheel of anders met knoppen ;) Die methode die bij Vinyl nog wel is gebruikt werd, met het gebruiken van de pitchfader om de beats gelijk te leggen die kan ik nog niet.. :P Maar als er gewoon een pitchbend op de speler zit dan kan ik tracks gelijk leggen hoor ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2010 07:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

het kan nooit dat je alleen met de pitch schuif gaat beatmatchen.

Dan zou je eerst als plaat 1 voor loopt op de ander plaat 2 omhoog moeten pitchen totdat ie gelijk loopt.
Daarna zou je plaat 2 weer terug moeten pitchen om hem de goede snelheid te geven.
lijkt me erg ingewikkeld.

Wat erg belangrijk is wanneer je met jogwheel gaat werken dat je vaak veel te rustig doet.
Geef hem gewoon een beste zet meestal vliegt hij dan net voorbij de andere dan kun je hem rustig terug halen.
wanneer je rustig doet ga je vaak zo langzaam dat je het verschil amper hoort.
Als je zeker weet dat je nog maar klein stukje naar voren moet dan hoef je hem niet zo'n grote zet te geven, maar zet je wijsvinger tegen zijkant jogwheel en haal hem in een snelle beweging iets vooruit.

Tenminste dit is de manier hoe ik mijn setjes draai.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.

Gewoon veel tijd investeren in draaien dan lukt het vanzelf.
:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2010 13:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rodger88 schreef:
het kan nooit dat je alleen met de pitch schuif gaat beatmatchen.

Dat kan dus wel
pitch benden doe je dan door de pitchfader kort omhoog/omlaag te houden en dan weer goed terug te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2010 18:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
rodger88 schreef:
het kan nooit dat je alleen met de pitch schuif gaat beatmatchen.

Dat kan dus wel
pitch benden doe je dan door de pitchfader kort omhoog/omlaag te houden en dan weer goed terug te zetten.

Idd, als een plaat gelijk ligt, ligt hij gelijk.
Weliswaar verspringt de snelheid telkens iets, maar in principe kan je op de schuif wel beatmatchen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2010 19:44 
 
Hardtraxx Veteran

rodger88 schreef:
het kan nooit dat je alleen met de pitch schuif gaat beatmatchen.

Dan zou je eerst als plaat 1 voor loopt op de ander plaat 2 omhoog moeten pitchen totdat ie gelijk loopt.
Daarna zou je plaat 2 weer terug moeten pitchen om hem de goede snelheid te geven.
lijkt me erg ingewikkeld.

Wat erg belangrijk is wanneer je met jogwheel gaat werken dat je vaak veel te rustig doet.
Geef hem gewoon een beste zet meestal vliegt hij dan net voorbij de andere dan kun je hem rustig terug halen.
wanneer je rustig doet ga je vaak zo langzaam dat je het verschil amper hoort.
Als je zeker weet dat je nog maar klein stukje naar voren moet dan hoef je hem niet zo'n grote zet te geven, maar zet je wijsvinger tegen zijkant jogwheel en haal hem in een snelle beweging iets vooruit.

Tenminste dit is de manier hoe ik mijn setjes draai.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.

Gewoon veel tijd investeren in draaien dan lukt het vanzelf.
:thumbup:

dat wordt 'riding the pitch' genoemd ;)

heb ik zeh prophet ook wel eens zien doen (vroegah)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2010 10:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik snap niet waarom je dat zou doen!?

Dat jogwheel zit er niet voor niets op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2010 10:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

rodger88 schreef:
ik snap niet waarom je dat zou doen!?

Dat jogwheel zit er niet voor niets op.

Je hoort een eventuele correctie dan (bijna) niet...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2010 11:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tja als je een jogwheel hebt met pitchbend hoor je de correctie ook zo goed als niet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2010 11:26 
 
Donateur
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Tja als je een jogwheel hebt met pitchbend hoor je de correctie ook zo goed als niet ;)

Als je het goed doet niet inderdaad ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2010 08:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja maar je hebt ze toch al gelijk liggen voordat de zaal die plaat hoort.

En als hij dan iets weg loopt en je bent er snel genoeg bij dan hoor je hem ook niet tot nauwelijks.

Toch???
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2010 15:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

rodger88 schreef:
ja maar je hebt ze toch al gelijk liggen voordat de zaal die plaat hoort.

En als hij dan iets weg loopt en je bent er snel genoeg bij dan hoor je hem ook niet tot nauwelijks.

Toch???

Dat is juist wat we bedoelen :P Soms als je de pitch net niet goed hebt staan, lopen ze iets uit.. Als je dan een correctie met de pitchbend doet, en je doet t goed dan hoeft t niet zo te zijn dat t gelijk nergens meer op lijkt
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2010 18:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
rodger88 schreef:
ja maar je hebt ze toch al gelijk liggen voordat de zaal die plaat hoort.

En als hij dan iets weg loopt en je bent er snel genoeg bij dan hoor je hem ook niet tot nauwelijks.

Toch???

Dat is juist wat we bedoelen :P Soms als je de pitch net niet goed hebt staan, lopen ze iets uit.. Als je dan een correctie met de pitchbend doet, en je doet t goed dan hoeft t niet zo te zijn dat t gelijk nergens meer op lijkt

Dan pas je dus DE pitch iets aan, zodat hij langer gelijk blijft lopen, omdat hem constant bijstellen lastiger is ...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2010 02:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heeft er iemand nog tips voor wanneer ik volgend weekend voor het eerst met een setje Pioneer CDJ1000 en DJM800 moet draaien? Heb er nog nooit mee kunnen kloten, maar kheb al wel aardig wat youtube filmpjes zitten kijken zodat ik weet hoe die dingen werken ;) Draai thuis met een Reloop Digital Jockey 2, en ga volgend weekend voor de eerste keer live draaien in een kroeg :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2010 13:57 
 
Hardtraxx Veteran

Zou rustig aan doen met de effecten. Soms is het wel vet in een track, vaak is het gewoon overbodig en godse irritant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2010 16:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

tomb schreef:
Zou rustig aan doen met de effecten. Soms is het wel vet in een track, vaak is het gewoon overbodig en godse irritant.

Effecten doe ik sowieso rustig mee ;) Ik gebruik heel af en toe wel is een flangertje of een phaser, en soms uitmixen met een filter ofzo, maar meer ook niet ;) T is niet zo dat ik elke break aan de flanger ga lopen kloten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2010 18:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

in een kroeg waar je dus erg veel verschillende muziek stijlen wat vaak erg moeilijk is om goed te mixen wees dan niet te bang de mic. te gebruiken.
Waarschijnlijk vind je dat de eerste paar keren heel eng en is het kut om je eigen stem te horen, maar daar heb je na verloop van tijd geen moeite meer mee.

Dus het moment dat je normaal zou inmixen en je hebt 2 platen wat je niet normaal kunt mixen gewoon ff wat lulle volgende plaat starten en je hebt een super overgang voor de all-round DJ :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Draai zelf de meeste weken wel 1 รก 2 keer op all-round feestjes dus als je nog iets wil weten laat het me horen
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner