Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2010 16:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nog een tip die ik vrijdag geleerd heb! Als een 2e CDspeler niet lekker werkt en de Play-button blijft hangen, pak altijd de 3e CDspeler als die er toch staat :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2010 16:28 
 
Artiest

the sidespinnars schreef:
dj-rico01 schreef:
rockchild vind ik heerlijk omlangzaam in te mixen :thumbsup: als bij de ene plaat de screeches zijn afgelopen zo timen dat je in een keer de vocals er in gooit :loving:

faces is egt een mooie track

dit zijn de beste ^^
own the night
rock child
here we fucking go
dutchie
laa di fucking daa
freak
the F track
fast life
my 303
dat vind ik de beste ;)

van tegenwoordig:

Own The Night, Rock Child, Dutchie en My 303 zijn idd vet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2010 16:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Expansion is het vetste van de laatste tijd! Samen met Own the night en die collab met.... :x ben het ff kwijt
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2010 16:49 
 
Artiest

Nitrouz?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2010 16:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zany kan dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2010 18:16 
 
Artiest

je bedoeld 2 Divine?

die is wel lekker ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2010 20:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Undertaker69 schreef:
early soundz vroeger? dan ga ik nog stukje terug

controller (L)
exciter (L)

Dat zijn de nummers, maar nog beter de nummers van sjoerd als Duro. (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2010 11:06 
 
Artiest

Edwinn schreef:
Undertaker69 schreef:
early soundz vroeger? dan ga ik nog stukje terug

controller (L)
exciter (L)

Dat zijn de nummers, maar nog beter de nummers van sjoerd als Duro. (L)

FYU (Showtek Remix) (L)
Bring The Pain (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2010 17:15 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Dit zijn wel echt mixing tips ja xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2010 16:24 
 
Hardtraxx Veteran

is er eigenlijk een producing tips topic?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 21:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Showey schreef:
Nog een tip die ik vrijdag geleerd heb! Als een 2e CDspeler niet lekker werkt en de Play-button blijft hangen, pak altijd de 3e CDspeler als die er toch staat :$



Muhahahaha!!!!
same problem here!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2010 19:12 
 
Hardtraxx Newbie

Ik ken iemand die schijft de Bpm van een track op de cd, is wel handig als je het gebruikt dan :D

verder vind ik dat als je echt goed moet mixe, alle track goed uit je hoofd moet weten, en verder veel en heel veel oefenen :slow:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2010 19:45 
 
Hardtraxx Veteran

R-Creational schreef:
Ik ken iemand die schijft de Bpm van een track op de cd, is wel handig als je het gebruikt dan :D

verder vind ik dat als je echt goed moet mixe, alle track goed uit je hoofd moet weten, en verder veel en heel veel oefenen :slow:

precies ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2010 22:54 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hoe ik meestal te werk ga is:
Als ik een track wil gaan inmixen kijk ik eerst hoelang de intro is.
Als deze bv 26sec oftewel 64 tellen is.
Dan ga ik kijken of ik het breakje dat erna komt er inwil hebben of niet. zo ja mix ik hem vanaf de 1ste tel van de track in.
Zo niet kijk ik bij de mid intro waar ik hem ga inmixen.
Als de intro 50 sec oftewel 128 tellen. (8 blokken van 16 tellen) Kan ik hem perfect inmixen op de outro van een track.
Dan stel ik me cue in op de 65ste tel (De eerste van de 5e blok)
Hangt ook af van de track, als er bv een speciaal vocaltje of effectje komt durf ik hem 1 of 2 blokken daarvoor in te stellen.
En dan laat ik de 2 tracks spelen tot aan de eerste break(weet niet precies hoe deze noemt) en gooi ik hem er net uit als de break na de intro begint bij het nummer dat ik ingooi.

Meestal heb ik niet zoveel geduld als de plaat al gematcht is en cue staat goed ingesteld en durf ik de plaat er al in de climax ingooien wat soms wel fout loopt...
Zijn hier nog tips voor voor het climax mixen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2010 14:16 
 
Hardtraxx Veteran

lorennzkee schreef:
Hoe ik meestal te werk ga is:
Als ik een track wil gaan inmixen kijk ik eerst hoelang de intro is.
Als deze bv 26sec oftewel 64 tellen is.
Dan ga ik kijken of ik het breakje dat erna komt er inwil hebben of niet. zo ja mix ik hem vanaf de 1ste tel van de track in.
Zo niet kijk ik bij de mid intro waar ik hem ga inmixen.
Als de intro 50 sec oftewel 128 tellen. (8 blokken van 16 tellen) Kan ik hem perfect inmixen op de outro van een track.
Dan stel ik me cue in op de 65ste tel (De eerste van de 5e blok)
Hangt ook af van de track, als er bv een speciaal vocaltje of effectje komt durf ik hem 1 of 2 blokken daarvoor in te stellen.
En dan laat ik de 2 tracks spelen tot aan de eerste break(weet niet precies hoe deze noemt) en gooi ik hem er net uit als de break na de intro begint bij het nummer dat ik ingooi.

Meestal heb ik niet zoveel geduld als de plaat al gematcht is en cue staat goed ingesteld en durf ik de plaat er al in de climax ingooien wat soms wel fout loopt...
Zijn hier nog tips voor voor het climax mixen?

veel daarmee oefenen en als het niet lukt gewoon niet doen meer geduld hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 15:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een opbouw van een setje is heel belangrijk, vrij logisch zou je denken maar ik vraag me af hoe die opbouw precies in zijn werk gaat, waar moet je aan denken als je een setje in elkaar draait? Melodieus, Raw, noem het maar allemaal op zou graag wat meer uitleg/voorbeelden hierover zien :D

Thanks alvast wie me kan helpen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 18:54 
 
Hardtraxx Veteran

93Wesley93 schreef:
Een opbouw van een setje is heel belangrijk, vrij logisch zou je denken maar ik vraag me af hoe die opbouw precies in zijn werk gaat, waar moet je aan denken als je een setje in elkaar draait? Melodieus, Raw, noem het maar allemaal op zou graag wat meer uitleg/voorbeelden hierover zien :D

Thanks alvast wie me kan helpen :)

ja opbouw in een mix zie ik steeds minder maar zelf doe ik het wel graag, wat ik altyd doe is ik neem als eerste een "opwarmer" dat kan zijn een early hardstyle nummer zijn of iets waar geen echte climax in zit of 1 die spanning opbouwt zoals tuneboy-ombrello maledetto of eentje van een ander genre zoals tek etc (ik draai meestal 1/2 opwarmers). In het begin draai altyd melodieus, en dan melodieuze platen die wat harder zijn. dan ga ik langzaam over naar lekker wat raw hardstyle dan als ik 1/2 (raw) plaatjes heb gedraaid gooi ik de bpm wat omhoog rond de 155 bpm. als laatste draai ik of een lekkere afbeuker of een hardcore plaat, maar niet de aller hardste hardcore plaat meest een van 2/3 jaar oud die zijn wat rustiger. en dat is hoe ik het altyd doe
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 20:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
93Wesley93 schreef:
Een opbouw van een setje is heel belangrijk, vrij logisch zou je denken maar ik vraag me af hoe die opbouw precies in zijn werk gaat, waar moet je aan denken als je een setje in elkaar draait? Melodieus, Raw, noem het maar allemaal op zou graag wat meer uitleg/voorbeelden hierover zien :D

Thanks alvast wie me kan helpen :)

ja opbouw in een mix zie ik steeds minder maar zelf doe ik het wel graag, wat ik altyd doe is ik neem als eerste een "opwarmer" dat kan zijn een early hardstyle nummer zijn of iets waar geen echte climax in zit of 1 die spanning opbouwt zoals tuneboy-ombrello maledetto of eentje van een ander genre zoals tek etc (ik draai meestal 1/2 opwarmers). In het begin draai altyd melodieus, en dan melodieuze platen die wat harder zijn. dan ga ik langzaam over naar lekker wat raw hardstyle dan als ik 1/2 (raw) plaatjes heb gedraaid gooi ik de bpm wat omhoog rond de 155 bpm. als laatste draai ik of een lekkere afbeuker of een hardcore plaat, maar niet de aller hardste hardcore plaat meest een van 2/3 jaar oud die zijn wat rustiger. en dat is hoe ik het altyd doe


Oke klinkt vrij logisch had dit ook wel al deels in me hoofd, btw Ombrello Maledetto is een heerlijke plaat ja :bomb: zat daar ook aan te denken, dankje wel in ieder geval !
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2010 15:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ben zelf de laatste tijd steeds meer bezig om te proberen een opbouwende set neer te zetten, van de wat meer softere hardstyle naar t echte rauwe werk.. Moet zeggen dat t steeds beter gaat! Ook mooi, was net een setje in mekaar aan t zetten op mn kamer, en mn RDJ2 staat naar t raam toe, en een ander raam stond open omdat t anders fucking heet wordt.. Staan er na 20 minuten een aantal lui gewoon onder mn raam een beetje mee te bouncen op de muziek :P Waren een paar jochies van een jaar of 12 ofzo, wel lachen om te zien xd

Btw @ wesley:

Je moet eerst duidelijk hebben welke kant je op wilt met de set, en hoeveel tijd je hiervoor hebt.. Als je wat rauwer werk wil draaien, kan je best met de wat hardere melodieuze tracks beginnen, om dan met een echte rauwe plaat te eindigen. Als je wat meer tijd hebt kan je er ook nog voor kiezen om met t softere melodieuze werk te beginnen en echt heel langzaam op te bouwen naar hard. Als je bijvoorbeeld anderhalf uur de tijd hebt kan je er ook nog voor kiezen om met nieuwere melodieuze platen te beginnen, vervolgens over te gaan naar wat oudere platen, en van daaruit weer overgaan naar harde nieuwere platen...
Probeer van te voren een beetje een beeld te vormen wat je wilt ;) Ga niet de hele tracklist van te voren bedenken, maar denk wel aan een aantal tracks die je zeker weten wilt draaien.. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2010 18:51 
 
Hardtraxxer

Heeft er iemand ook een tip voor volumeverschillen tussen tracks? Ik weet dat daarvoor de gain-knop is, maar weet niet precies wat ik ermee aan moet (behalve er aan draaien dan)...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2010 19:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

WIJNUH schreef:
Heeft er iemand ook een tip voor volumeverschillen tussen tracks? Ik weet dat daarvoor de gain-knop is, maar weet niet precies wat ik ermee aan moet (behalve er aan draaien dan)...


Daar zijn die lichtjes op je mixer voor ;) Gebruik die in combinatie met je gehoor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2010 19:11 
 
Hardtraxxer

The Amethist schreef:
WIJNUH schreef:
Heeft er iemand ook een tip voor volumeverschillen tussen tracks? Ik weet dat daarvoor de gain-knop is, maar weet niet precies wat ik ermee aan moet (behalve er aan draaien dan)...


Daar zijn die lichtjes op je mixer voor ;) Gebruik die in combinatie met je gehoor :)


oke thanks, ik zal kijken of het werkt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2010 19:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je kan ze ook wel met een programma gelijk maken. Ik weet zo alleen niet welke.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2010 22:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

WIJNUH schreef:
Heeft er iemand ook een tip voor volumeverschillen tussen tracks? Ik weet dat daarvoor de gain-knop is, maar weet niet precies wat ik ermee aan moet (behalve er aan draaien dan)...

Ikzelf draai met Traktor en een Reloop Digital Jockey 2... Aangezien die lui bij Traktor zo slim zijn geweest om de schuif van een kanaal over de pieken te zetten (vergelijkbaar met de LEDjes op een mixer) kan ik het dus niet zozeer op zicht doen... Hoe ik het doe is beide tracks op mn koptelefoon zetten, dus zowel de zaal plaat als de plaat die je in gaat mixen, en dan de plaat die je in gaat mixen op een goed niveau zetten. Hou er wel rekening mee dat je dit gelijkzetten qua volume doet op een punt waar je van plan bent om in te gaan mixen.
Als bijvoorbeeld bij een track de intro en outtro gelijk zijn, probeer dan bij de intro de volumes al grotendeels gelijk te hebben. Let er ook op dat je bij de inmix track een gedeelte hebt waarbij er voldoende sound is, en dus niet alleen een simpele snare oid ;) Op deze manier kan je er op gehoor goed voor zorgen dat beide tracks op een goed niveau zitten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2010 17:20 
 
Hardtraxx Veteran

Welke methoden gebruiken jullie om te beatmatchen?

Ik doe meestal luisteren of hij gelijk loopt, en als hij dan niet gelijk loopt de ' nieuwe' plaat steeds met 0,3% sneller doen, net zo lang tot ze gelijk gaan.. zijn er ook nog andere methoden? Met jogwheel bijstellen lukt me trouwens nooit :O
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner