Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2010 16:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De cue-point maken is opzich nog niet zo'n probleem die krijg ik wel op de kick, maar dan gooi ik hem wel op de kick erin (of wat te vroeg of te laat en dan eventjes bijstellen) maar ik vindt het lastig waarneer ik hem zegmaar voor het zaalvolume erin knal, want dat gaat nog niet zo goed..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2010 17:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Daar zit dus een stukje platenkennis bij ;) Wat ikzelf doe, is wanneer er in de zaaltrack een nieuw gedeelte begint de 2e plaat erin zetten (moet je dus wel zorgen dat je een stuk eerder de plaat al kan starten en gelijk kan leggen), of wanneer de 2e plaat een effectje, of stuk vocal heeft hem dan erin zetten. Bijvoorbeeld bij Zatox - Creation. Daar heb je in het intro stuk eerst een heel licht stuk, en daarna hoor je een effect en komt er wat meer een kick in. Een klein stukje later hoor je dan de tekst Creation, Inspiration........ Wat ik dan zelf doe, is deze plaat inzetten wanneer je Creation hoort. Je moet de CUE point dan zetten op het punt dat de kick erin komt, dan komt ie perfect uit. Je kan de 1e plaat er dan uit halen wanneer de laatste klap van creation's intro stuk geweest is
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2010 17:30 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Daar zit dus een stukje platenkennis bij ;) Wat ikzelf doe, is wanneer er in de zaaltrack een nieuw gedeelte begint de 2e plaat erin zetten (moet je dus wel zorgen dat je een stuk eerder de plaat al kan starten en gelijk kan leggen), of wanneer de 2e plaat een effectje, of stuk vocal heeft hem dan erin zetten. Bijvoorbeeld bij Zatox - Creation. Daar heb je in het intro stuk eerst een heel licht stuk, en daarna hoor je een effect en komt er wat meer een kick in. Een klein stukje later hoor je dan de tekst Creation, Inspiration........ Wat ik dan zelf doe, is deze plaat inzetten wanneer je Creation hoort. Je moet de CUE point dan zetten op het punt dat de kick erin komt, dan komt ie perfect uit. Je kan de 1e plaat er dan uit halen wanneer de laatste klap van creation's intro stuk geweest is

zo ik heb ook weer wat geleerd vandaag xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2010 18:46 
 
Hardtraxx Addict

Ook heel belangrijk, zorg dat je je platen kent. Tis helemaal niet gek als je wat nieuwe platen hebt om ze eerst is lekker te gaan luisteren voordat je aan et mixen gaat.

Zo voorkom je ook dat je tijdens het mixen erachter komt dat de intro van je plaat die je erin gooit 2x zo lang is als de outro van de lopende plaat bijv.

Ikzelf heb nu heel basic setje, simpel mengpaneeltje met platenspelers, als je het uiteindelijk hierop kunt, dan kan je het overal op, zeker met de cd spelers van tegenwoordig. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2010 20:53 
 
Hardtraxx Veteran

Timothy21 schreef:
Ook heel belangrijk, zorg dat je je platen kent. Tis helemaal niet gek als je wat nieuwe platen hebt om ze eerst is lekker te gaan luisteren voordat je aan et mixen gaat.

Zo voorkom je ook dat je tijdens het mixen erachter komt dat de intro van je plaat die je erin gooit 2x zo lang is als de outro van de lopende plaat bijv.

Ikzelf heb nu heel basic setje, simpel mengpaneeltje met platenspelers, als je het uiteindelijk hierop kunt, dan kan je het overal op, zeker met de cd spelers van tegenwoordig. :thumbup:

ja ik probeer al me platen uit me hoofd te kennen dat mixt ook veel lekkerder ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2010 12:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zonder platenkennis kan je zelfs erg vaak in de shit komen qua mixen... Der zijn altijd wel een aantal dingen die je in elke track wel terugvind, maar als je echt lekker wil mixen moet je zorgen dat je de platen die je draait echt goed kent!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2010 12:35 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Zonder platenkennis kan je zelfs erg vaak in de shit komen qua mixen... Der zijn altijd wel een aantal dingen die je in elke track wel terugvind, maar als je echt lekker wil mixen moet je zorgen dat je de platen die je draait echt goed kent!

ja alleen als ik een plaat heb die 50 sec intro heb dan zet ik die altyd op rond de 20 sec en dan ga ik hem in mixen is dat slim of niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2010 12:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik mix altijd de hele intro, de outro van een nummer is bijna nooit korter dan een intro van een nummer....

daarnaast is de platekennis wel super handig als je bij de qlimax al wilt inmixen,, zodat je veel platen in korte tijd kan draaien
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2010 14:52 
 
Hardtraxx Addict

ProfaNe schreef:
ik mix altijd de hele intro, de outro van een nummer is bijna nooit korter dan een intro van een nummer....

daarnaast is de platekennis wel super handig als je bij de qlimax al wilt inmixen,, zodat je veel platen in korte tijd kan draaien


Er komen tegenwoordig iig steeds meer platen met kortere intro's/outro's. veel zany platen bijv.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2010 17:49 
 
Hardtraxx Veteran

Timothy21 schreef:
ProfaNe schreef:
ik mix altijd de hele intro, de outro van een nummer is bijna nooit korter dan een intro van een nummer....

daarnaast is de platekennis wel super handig als je bij de qlimax al wilt inmixen,, zodat je veel platen in korte tijd kan draaien


Er komen tegenwoordig iig steeds meer platen met kortere intro's/outro's. veel zany platen bijv.

ja en showtek ook!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 00:47 
 
Hardtraxx Addict

the sidespinnars schreef:
Timothy21 schreef:
ProfaNe schreef:
ik mix altijd de hele intro, de outro van een nummer is bijna nooit korter dan een intro van een nummer....

daarnaast is de platekennis wel super handig als je bij de qlimax al wilt inmixen,, zodat je veel platen in korte tijd kan draaien


Er komen tegenwoordig iig steeds meer platen met kortere intro's/outro's. veel zany platen bijv.

ja en showtek ook!


Ach die nieuwe showteks mix ik er toch niet in.... ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 13:59 
 
Hardtraxx Veteran

@timothy21 waarom sommige zijn egt wel goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 14:55 
 
Hardtraxx Veteran

rockchild vind ik heerlijk omlangzaam in te mixen :thumbsup: als bij de ene plaat de screeches zijn afgelopen zo timen dat je in een keer de vocals er in gooit :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 15:21 
 
Hardtraxx Veteran

dj-rico01 schreef:
rockchild vind ik heerlijk omlangzaam in te mixen :thumbsup: als bij de ene plaat de screeches zijn afgelopen zo timen dat je in een keer de vocals er in gooit :loving:

faces is egt een mooie track

dit zijn de beste ^^
own the night
rock child
here we fucking go
dutchie
laa di fucking daa
freak
the F track
fast life
my 303
dat vind ik de beste ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 15:33 
 
Hardtraxx Veteran

la di da :')

doe mij maar showtek platen van vroegah hoor ;)

maar goed das offtopic :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 15:40 
 
Hardtraxx Veteran

dj-rico01 schreef:
la di da :')

doe mij maar showtek platen van vroegah hoor ;)

maar goed das offtopic :thumbsup:

album verzie heet laa di fucking daa ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 18:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Here we fucking go vind ik dus echt een van de grootste rukplaten van showtek ooit.. Toen Ruffian op Qlimax begon te schreeuwen here we fucking go moest ik me inhouden om hem niet van t podium af te sleuren
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2010 19:08 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Here we fucking go vind ik dus echt een van de grootste rukplaten van showtek ooit.. Toen Ruffian op Qlimax begon te schreeuwen here we fucking go moest ik me inhouden om hem niet van t podium af te sleuren

ja dat vind ik ook niks maar de climax is best wel vet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2010 10:01 
 
Hardtraxx Addict

the sidespinnars schreef:
dj-rico01 schreef:
rockchild vind ik heerlijk omlangzaam in te mixen :thumbsup: als bij de ene plaat de screeches zijn afgelopen zo timen dat je in een keer de vocals er in gooit :loving:

faces is egt een mooie track

dit zijn de beste ^^
own the night
rock child
here we fucking go
dutchie
laa di fucking daa
freak
the F track
fast life
my 303
dat vind ik de beste ;)


:sick: :sick: :sick:

Vroeger waren ze veel en veel beter....

Early soundz, save the day, choruz, brain crackin', 3 the hard way enz
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2010 18:32 
 
Hardtraxx Veteran

Timothy21 schreef:
the sidespinnars schreef:
dj-rico01 schreef:
rockchild vind ik heerlijk omlangzaam in te mixen :thumbsup: als bij de ene plaat de screeches zijn afgelopen zo timen dat je in een keer de vocals er in gooit :loving:

faces is egt een mooie track

dit zijn de beste ^^
own the night
rock child
here we fucking go
dutchie
laa di fucking daa
freak
the F track
fast life
my 303
dat vind ik de beste ;)


:sick: :sick: :sick:

Vroeger waren ze veel en veel beter....

Early soundz, save the day, choruz, brain crackin', 3 the hard way enz

oke maar we raken nu een beetje van topic dus laten we er over ophoude
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mei 2010 18:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik draai nou showtek ft mc dv8 - electronic stereophonic, en die is toch echt wel lekker ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2010 14:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

early soundz vroeger? dan ga ik nog stukje terug

controller (L)
exciter (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2010 17:04 
 
Hardtraxx Addict

Undertaker69 schreef:
early soundz vroeger? dan ga ik nog stukje terug

controller (L)
exciter (L)


Ik doelde op de tijd dat ze nog lekkere tracks produceerden....
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2010 20:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

The colours of the harder styles! :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mei 2010 15:50 
 
Hardtraxx Veteran

Atraxisz schreef:
The colours of the harder styles! :yay:

das een vet nummertje :thumbup:
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner