Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2014 21:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ah top dankje, dus level/depth op ongeveer een derde en dan echo vanaf 1 beat omlaag draaien? Heb zelf een x dj-r1 en daar is het effect panel een heel stuk minder uitgebreid :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2014 00:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb nog niet met de XDJ-R1 gedraaid maar volgens mij klopt het precies wat je zegt. Depth moet je een beetje mee spelen maar door de beat/parameter zo klein mogelijk te draaien (wat op een DJM dus naar 1ms is) krijg je dat fluitende geluid. Ben benieuwd of dat lukt op de XDJ-R1 :) Weet niet of die net zo laag kan gaan namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2014 18:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je snel genoeg op de effect tap knop kan drukken misschien ja :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2014 17:32 
 
Hardtraxx Veteran

@Maarten1410 (over mijn vraag in het effecten topic)


het effect wat hij gebruikt van 2:50 tot 2:52 dat heet het WAH effect op de cdj-200
die kon je heel makkelijk gebruiken om je set ''af te breken'' maar dat effect zit niet op de reloop rmx-40 of mijn pioneer cdj 850..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 18:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Ik heb nog niet met de XDJ-R1 gedraaid maar volgens mij klopt het precies wat je zegt. Depth moet je een beetje mee spelen maar door de beat/parameter zo klein mogelijk te draaien (wat op een DJM dus naar 1ms is) krijg je dat fluitende geluid. Ben benieuwd of dat lukt op de XDJ-R1 :) Weet niet of die net zo laag kan gaan namelijk.

Met op tap drukken kom ik rond 400 uit, krijg ik meer een soort robot geluid :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2014 12:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Darklevi schreef:
maarten1410 schreef:
Ik heb nog niet met de XDJ-R1 gedraaid maar volgens mij klopt het precies wat je zegt. Depth moet je een beetje mee spelen maar door de beat/parameter zo klein mogelijk te draaien (wat op een DJM dus naar 1ms is) krijg je dat fluitende geluid. Ben benieuwd of dat lukt op de XDJ-R1 :) Weet niet of die net zo laag kan gaan namelijk.

Met op tap drukken kom ik rond 400 uit, krijg ik meer een soort robot geluid :(

Ook leuk maar niet wat je zocht natuurlijk. Met tap moet je ook wel héél snel kunnen drukken om rond de 1ms uit te komen, dat gaat niet lukken. Maar de depthknop naar de kleinste waarde draaien, die gaat niet laag genoeg in z'n waarde?


Forbidden Phobia schreef:
@Maarten1410 (over mijn vraag in het effecten topic)
het effect wat hij gebruikt van 2:50 tot 2:52 dat heet het WAH effect op de cdj-200
die kon je heel makkelijk gebruiken om je set ''af te breken'' maar dat effect zit niet op de reloop rmx-40 of mijn pioneer cdj 850..


Oh die ja :) Het wah-effect is eigenlijk een soort filter. Je draait de lage of hoge tonen ermee weg, een lo-pass en hi-pass filter dus, afhankelijk van welke kant je op draait. Op de RMX40 zit wel een filter effect (rechts, bij je effecten) maar deze zal van normaal, naar hi-pass, naar normaal, naar lo-pass, etc. gaan. Die kun je wel gebruiken maar dan zou je precies wanneer het effect alleen nog de lage tonen doorlaat de schuif van de lopende speler dicht moeten trekken.
Wat je ook kunt proberen is zelf de equalizer dichtdraaien, want dat is precies wat het effect eigenlijk voor je doet. Dus hoog geleidelijk dichtdraaien, mid geleidelijk dichtdraaien en dan misschien een echo erover om het een beetje te maskeren? Niet ideaal maar het is een manier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2014 16:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien is dit niet echt een mixtechnische vraag, maar misschien ook wel. Hoe kun je snel het bpm van tracks bepalen als je bv een hardcoremix van bv tracks van 160 bpm. Natuurlijk kun je dat gewoon via vdj uitzoeken, maar dan moet je alle tracks die je wilt mixen eerst allemaal opzoeken in vdj en als het niet klopt weer vervangen, dat duurt veel te lang voordat je eindelijk een keer aan het mixen bent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2014 17:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik begrijp denk ik niet helemaal wat je bedoelt. Opzoeken in VDJ is toch een redelijk snelle manier? Anders meetikken op deze site, maar dat is natuurlijk minder accuraat. Al kom je er wel na een paar tikken achter wat het BPM ongeveer is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2014 17:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel, maar een snellere methode is er niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2014 21:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik gooi zelf alles in Traktor om het te analyseren, ik zou ook geen snellere manier weten. Een keer je hele map in Traktor gooien en laten analyseren, wat een tijd kan duren afhankelijk van hoeveel je hebt. Maar zo heb je wel van al je nummers het BPM.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2014 22:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik werk nooit met traktor al heb ik het wel op mn pc staan, maar waar kun je het laten analyseren in traktor? Als ik dat eenmaal weet zal het probleem zich wel oplossen denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2014 22:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als je de tracks in rekordbox laat analyseren kun je smart playlist maken van bijvoorbeeld 159-161 bpm en dan kun je ze zo er uit pikken
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2014 22:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ok, voor rekordbox geldt hetzelfde, dus waar kun je dat in rekordbox doen?

Thx alvast voor jullie hulp zover :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2014 22:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zodra je in rekordbox een track importeerd gaat hij hem analyseren en berekent hij de BPM enzovoort,
Afbeelding

Zoals je kan zien staan bij alle tracks de BPM.

Om de tracks van ~160 BPM eruit te vissen moet je een slimme afspeellijst maken:

Afbeelding

Als je dan als voorwaarde BPM kiest, en dan als invoer neemt tussen en 159 en 161 BPM neemt komen alle tracks van ~160 BPM in die playlist te staan.

Afbeelding

Hoop dat het helpt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2014 23:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kijk eens aan, ik denk dat ik hier een aardig eind mee moet komen :) Bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2014 23:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

El Mare schreef:
Ja ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel, maar een snellere methode is er niet?

Ik gebruik dit kleine programmaatje :)
http://download.cnet.com/MixMeister-BPM ... 90906.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2014 13:17 
 

Hoe de fak gooi je er een andere plaat in op de eerste tel van de 2e climax van Motion xd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2014 13:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Hoe de fak gooi je er een andere plaat in op de eerste tel van de 2e climax van Motion xd.


Bovenhands :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2014 13:45 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Bedoel je niet op het begin van het outro? Tweede climax is niet zo heel ingewillend, begin outro heeft best een apart kickpatroon ja :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2014 13:24 
 
Hardtraxxer

stefaneke schreef:
Hoe de fak gooi je er een andere plaat in op de eerste tel van de 2e climax van Motion xd.

Ik neem aan dat je de outro bedoelt? De break naar dat stukje met dat 'vage' kickpatroon is 32 beats. Dat 'vage' kickpatroon is 32+16 beats, tel uit je 'winst' :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2014 23:31 
 

Nee nee nee, echt de 2e climax. Ik gooi'm altijd te vroeg of te laat erin. gaat echt niet lekker dat :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2014 23:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Goed de blokken tellen en dan moet 't wel lukken toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2014 22:52 
 

Darklevi schreef:
Goed de blokken tellen en dan moet 't wel lukken toch?



Probeer het maar eens, je moet echt goed tellen anders wordt je net voor de climax gefopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 13:37 
 
Hardtraxxer

Sinds korte tijd probeer ik een beetje te mixen met een hercules midi player en Djuced. Het gaat in principe redelijk alleen heb ik het probleem dat de ene track harder staat dan de andere. De overgangen klinken hierdoor niet helemaal lekker en tijdens het teasen schrik je er soms gewoon van :P en aan de andere kant is een ander nummer soms dus te zacht. Hoe los ik dit op?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 13:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Brmn schreef:
Sinds korte tijd probeer ik een beetje te mixen met een hercules midi player en Djuced. Het gaat in principe redelijk alleen heb ik het probleem dat de ene track harder staat dan de andere. De overgangen klinken hierdoor niet helemaal lekker en tijdens het teasen schrik je er soms gewoon van :P en aan de andere kant is een ander nummer soms dus te zacht. Hoe los ik dit op?


Kloten met de gain ;) Want de een is anders dan de ander gemasterd ;)
Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner