Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2014 20:02 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Of plak er zelf een intro met wat white noise aan, zodat je toch een soort opbouw hebt om mee te mixen
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2014 23:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik weet niet of ik dat wel kan maken op dit hardstyle forum @ Firetrap, omdat ik op feestjes waar hardstyle nog niet gewaardeerd wordt ook vrij veel house draai hahaha

Gisteravond liep ik bijvoorbeeld tegen dit probleem aan bij Under Control van Calvin Harris.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 13:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat je ook kan proberen is een loop maken van je housetrack (bij de kick), tempo versnellen en de tempo van je hardstyle nummer verlagen. Als je er ook nog een leuk effectje overheen gooit dan klinkt het best redelijk. Voor mij wel lastig om te doen.

Benny Banassi - Back to pump(Technoboy remix), lekker nummer om de sfeer te veranderen. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 13:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Volgens mij geef jij niet echt antwoord op mijn vraag. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2014 17:42 
 
Hardtraxx Veteran

Bushman schreef:
Ik weet niet of ik dat wel kan maken op dit hardstyle forum @ Firetrap, omdat ik op feestjes waar hardstyle nog niet gewaardeerd wordt ook vrij veel house draai hahaha

Gisteravond liep ik bijvoorbeeld tegen dit probleem aan bij Under Control van Calvin Harris.


Oh het gaat over House, tsja dan wordt het zelf knutselen inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2014 16:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ordinary Joe schreef:
chicken schreef:
Sowieso geen radio edits draaien. :)

Dit dus. Als je radio edits draait, mix je niet. Klinkt voor geen meter.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn nummers waarbij je vanaf een midintro prima kunt mixen. Veelal zal dit wel het mooist klinken op een outro, hoeft niet altijd.
Er zijn nummers waarvan ik persoonlijk het begin niet mooi vind en dus sowieso vanaf een later punt inmix.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2014 20:09 
 
Hardtraxx Veteran

Ook tussen de regels doorlezen hè, het ging hierbij duidelijk om platen die beginnen met de break en dus geen midintro hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2014 18:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Iemand nog tips? Kan alle tips gebruiken. ^^

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2014 14:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

heb je de mix ook in betere kwaliteit? vindt het een beetje moeilijk om het te beoordelen met deze kwaliteit
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2014 20:33 
 
Hardtraxxer

Bushman schreef:
Hoe mixen jullie een radio edit in, bij gebrek aan een original mix? Zeker wanneer je de afterbeats van de vorige track niet kunt gebruiken, omdat de vocals in de eerste maat al beginnen?

Edit: fader start misschien? Hoe precies is dit? Snel off-beat?

vorige plaat met een echo of iets dergelijks uit laten faden, en bij de radio edit op een mooi moment op play klikken. wel handig om de cue op een mooie plek te zetten bij de radio edit.

chicken schreef:
Sowieso geen radio edits draaien. :)

ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen eerlijk gezegd. Vereist toch ook wel enige skill om dit een beetje mooi te laten klinken. weer eens wat anders dan het simpele 25sec mix-intro'tje op outro o.i.d. mixen
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2014 19:37 
 

Hebben mensen nog tips over het volume gelijk houden van oude tracks met de gain? In mijn opnames merk ik hier en daar wat jammerlijke verschillen :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2014 22:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Hebben mensen nog tips over het volume gelijk houden van oude tracks met de gain? In mijn opnames merk ik hier en daar wat jammerlijke verschillen :$

Ik scroll het nieuwe nummer altijd naar een punt met een kick (mid-intro/climax), want dat is toch wel de piek van het nummer. Dan zet ik m'n koptelefoon wat harder, en wissel ik telkens het kanaal naar de koptelefoon af tussen het oude nummer en het nieuwe nummer. Dus kanaal 1 uit, kanaal 2 aan, gain aaplassen, kanaal 2 uit, kanaal 1 aan, gain aanpassen, zo lang tot je vindt dat het klinkt alsof het even hard is. Dus gewoon op gehoor.

Als het nummer goed gemasterd is (95% van de nummers, zeker van professionele labels), kan je ook kijken naar de LEDjes die oplichten op je mixer. Als je evenveel ledjes aanziet bij het oude nummer als bij het nieuwe nummer (let erop dat beide nummers in een piekgedeelte zitten, met kick), dan moet het ook goed zijn. Als een nummer niet goed gemasters is geeft hij te veel LEDjes aan voor hoe zacht hij in het echt staat, dus pas daar mee op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2014 13:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja ik scroll ook altijd eerst even naar de mid intro ofzo en dan pas ik mijn gain aan door naar mn leds te kijken. Ik probeer altijd net(niet) t rood aan te tikken dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2014 14:54 
 

Ordinary Joe schreef:
Ik scroll het nieuwe nummer altijd naar een punt met een kick (mid-intro/climax), want dat is toch wel de piek van het nummer. Dan zet ik m'n koptelefoon wat harder, en wissel ik telkens het kanaal naar de koptelefoon af tussen het oude nummer en het nieuwe nummer. Dus kanaal 1 uit, kanaal 2 aan, gain aaplassen, kanaal 2 uit, kanaal 1 aan, gain aanpassen, zo lang tot je vindt dat het klinkt alsof het even hard is. Dus gewoon op gehoor.


Klinkt logisch, fijne tip :thumbup:


Ordinary Joe schreef:
Als het nummer goed gemasterd is (95% van de nummers, zeker van professionele labels), kan je ook kijken naar de LEDjes die oplichten op je mixer. Als je evenveel ledjes aanziet bij het oude nummer als bij het nieuwe nummer (let erop dat beide nummers in een piekgedeelte zitten, met kick), dan moet het ook goed zijn. Als een nummer niet goed gemasters is geeft hij te veel LEDjes aan voor hoe zacht hij in het echt staat, dus pas daar mee op.


b-ram schreef:
Ja ik scroll ook altijd eerst even naar de mid intro ofzo en dan pas ik mijn gain aan door naar mn leds te kijken. Ik probeer altijd net(niet) t rood aan te tikken dan.


Ik draai vooral oudere nummers, welke vaak heel verschillend gemasterd zijn. Dus de led lampjes zullen voor mij niet zo'n goede indicatie zijn neem ik aan. Daarnaast heb ik thuis geen ledjes, ik zal dus op gehoor moeten oefenen ;).

Bedankt voor de info!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 15:24 
 
Hardtraxx Newbie

Qapital Warmup Mix

01. Frequencerz - Raw And Uncut (Official Qapital 2014 Anthem)
02. Hard Driver - Exploration (Official Hardbass 2014 Anthem)
03. Ran-D & Digital Punk - Born To Die
04. Frequencerz - We Won't Burning (Mashup)
05. Radical Redemption - Civil Disobedience
06. Wild Motherfuckers - Natural Born Raver
07. Mark With a K - Darkside (Frequencerz Remix)
08. Warface - Show me your Warface (Loudness DJ Tool)
09. Jack Of Sound & Frequencerz - Hollow

Tips/verbeterpunten? [zippy]http://www7.zippyshare.com/v/80549760/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 22:32 
 
Hardtraxx Elite

Heb een vraag over teasen (tenminste als ik het zo goed noem) hierbij doel ik op bijvoorbeeld wat Adaro vaak doet, de vocals van Bolivia in n climax doen of iets derglijks. Ben zelf wat aan het proberen geweest met gewoon de cue knop op het punt dat je wilt teasen in te schakelen en dan gewoon je fader in de midden en dan op de cue knop. Weet niet hoe jullie dit doen? Graag tips!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2014 22:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
Heb een vraag over teasen (tenminste als ik het zo goed noem) hierbij doel ik op bijvoorbeeld wat Adaro vaak doet, de vocals van Bolivia in n climax doen of iets derglijks. Ben zelf wat aan het proberen geweest met gewoon de cue knop op het punt dat je wilt teasen in te schakelen en dan gewoon je fader in de midden en dan op de cue knop. Weet niet hoe jullie dit doen? Graag tips!


Stel je hebt Crypsis & RR - Drug N Roll, daar zitten de vocals in de intro (uit m'n hoofd de 4 laatste beats van elke 16 beats). Ik start gewoon het nummer, leg hem gelijk met het huidige nummers, en ik gooi de fader van Drug N Roll omhoog precies aan het begin van die 4 vocal beats, en fader omlaag als de vocal over is.
Cue knop werkt niet lekker omdat je er bijna altijd wel iets naast zit.
Als je iets anders bedoelt dan dit, heb je misschien een voorbeeld? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 11:39 
 
Hardtraxx Elite

Dit bedoel ik inderdaad, thanks! Dus als je niet goed je beats kan tellen (dat heb ik door mijn slechte koptelefoon) dan is het gewoon een kwestie van het nummer goed kennen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 12:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
Dit bedoel ik inderdaad, thanks! Dus als je niet goed je beats kan tellen (dat heb ik door mijn slechte koptelefoon) dan is het gewoon een kwestie van het nummer goed kennen?

Ja. Sommige tracks hebben wel na 16 tellen een tease in de intro, andere niet. A2 records platen hebben het vaak wel. Goed zoeken dus :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 21:46 
 

Hard4Us schreef:
Dit bedoel ik inderdaad, thanks! Dus als je niet goed je beats kan tellen (dat heb ik door mijn slechte koptelefoon) dan is het gewoon een kwestie van het nummer goed kennen?



Gewoon een plaat met de 1e tel van de climax erin gooien en gewoon wat proberen, zo leer je het wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2014 22:50 
 
Hardtraxx Addict

stefaneke schreef:
Hard4Us schreef:
Dit bedoel ik inderdaad, thanks! Dus als je niet goed je beats kan tellen (dat heb ik door mijn slechte koptelefoon) dan is het gewoon een kwestie van het nummer goed kennen?



Gewoon een plaat met de 1e tel van de climax erin gooien en gewoon wat proberen, zo leer je het wel.


Klinkt wanhopig, maar zo krijg je vanzelf de draai te pakken en verder zoals al genoemd is je platen kennen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2014 12:13 
 
Hardtraxx Elite

Gaat goed komen, bedankt boys.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2014 13:43 
 
Hardtraxx Veteran

Hard4Us schreef:
Dit bedoel ik inderdaad, thanks! Dus als je niet goed je beats kan tellen (dat heb ik door mijn slechte koptelefoon) dan is het gewoon een kwestie van het nummer goed kennen?


Even iets anders. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je de beats niet zou kunnen tellen. Mocht dat met een slechte koptelefoon inderdaad niet kunnen, dan kun je alsnog de beats tellen van de huidige spelende plaat over de speakers :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2014 13:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Weet iemand hoe het effect op 17:22 en 51:22 heet?
http://www.youtube.com/watch?v=7pFbrxs5FJY

Alvast bedankt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2014 17:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Darklevi schreef:
Weet iemand hoe het effect op 17:22 en 51:22 heet?
http://www.youtube.com/watch?v=7pFbrxs5FJY

Alvast bedankt :thumbup:

Echo. Heb het maar even voor je gefilmd.


Niet op de rest van de mixer letten ;)


Zie ook dj-s-corner/vraagje-over-effect-t41330.html#p1314096
Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner