Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 17:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha lekker onsamenhangend stukje tekst! :P

dave schreef:
Kan je op een Waveform een MP3 track lezen? of is dit alleen voor Tracks van Wave format? ik heb een CDJ-400 die heeft overigens nog geen waveform, Welke CDJ heb dat wel??

Waveform kan ook van een mp3 track. Geen idee of alle CDJ's waveform weergeven. Denk het niet. De nieuwste zullen het allemaal wel hebben, op de 350 na.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 19:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb zelf de CDJ 1000, daar heb je bij mp3 wel de waveforms, alleen het laden duurt een heel stuk langer en als je cue-ed dan laden ze bij mij iig helemaal niet, maar vraag me niet waarom dit dan niet gebeurt.
Iemand die dat laatste kan verklaren? Volgens mij heb ik dat hier al eens eerder in de DJ's corner gevraagd, maar daar kreeg ik geen duidelijk antwoord op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 21:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kan iemand mij hier mee helpen?
Afbeelding

Dit zegt hij bij 50% van de platen die ik draai.
Het is nogal vervelend want nu moet ik elke keer de sync-button gebruiken om ze op hetzelfde tempo te krijgen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 22:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jerms schreef:
Kan iemand mij hier mee helpen?
Afbeelding

Dit zegt hij bij 50% van de platen die ik draai.
Het is nogal vervelend want nu moet ik elke keer de sync-button gebruiken om ze op hetzelfde tempo te krijgen..



Ik heb het idee dat je de rechter BPM X2 moet doen. De bpm rechts is nu 75 x 2 is 150 bmp ,dan zou je hem dus op 76,75 bpm moeten zetten .dit maal 2 wat uit komt op 153,50, [als ie geen kwart beat telt zet je hem op 154 om 77 , dan is het ook gelijk] maar volgens mij moet je gewoon heel goed luisteren om het gelijk te zetten , dat is niet zo moeilijk. , die bpm teller is dus niet zo belangrijk. wel handig natuurlijk.
Dit doet die van mij ook soms, vooral bij Drum & Bass ,er is dus niks aan de hand!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 22:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jerms schreef:
Kan iemand mij hier mee helpen?
Dit zegt hij bij 50% van de platen die ik draai.
Het is nogal vervelend want nu moet ik elke keer de sync-button gebruiken om ze op hetzelfde tempo te krijgen..

Is heel normaal. Nummers van 175 gooit hij ook de helft van de keer op 87,5 ofzo. Al zou je het niet nodig moeten hebben. Zolang beide nummers normaal afspelen heb je geen BPM teller nodig, gewoon luisteren of ze gelijk lopen. Anders rechtermuisknop op het nummer doen en zelf het BPM invullen (gewoon precies x2 doen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2014 14:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dank voor de reacties :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2014 02:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

El Mare schreef:
Ik heb zelf de CDJ 1000, daar heb je bij mp3 wel de waveforms, alleen het laden duurt een heel stuk langer en als je cue-ed dan laden ze bij mij iig helemaal niet, maar vraag me niet waarom dit dan niet gebeurt.
Iemand die dat laatste kan verklaren? Volgens mij heb ik dat hier al eens eerder in de DJ's corner gevraagd, maar daar kreeg ik geen duidelijk antwoord op.

Heb je MKII of MKIII? Daartussen zit ook nog een verschil in laadtijd geloof ik. Het enige wat ik kan bedenken is dat Pioneer zich toen nog niet zo op MP3 richtte. Of wellicht kon de processor dat toen nog helemaal niet aan wat bij de nieuwe modellen niet meer te merken is. Zoiets, denk ik, heb je nog geen verklarend antwoord. Draai zelf overigens nooit met MP3 op mijn CDJ1000's, waarom zou je dat doen? Brand toch niet meer dan 10 nummers op één cd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2014 19:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
El Mare schreef:
Ik heb zelf de CDJ 1000, daar heb je bij mp3 wel de waveforms, alleen het laden duurt een heel stuk langer en als je cue-ed dan laden ze bij mij iig helemaal niet, maar vraag me niet waarom dit dan niet gebeurt.
Iemand die dat laatste kan verklaren? Volgens mij heb ik dat hier al eens eerder in de DJ's corner gevraagd, maar daar kreeg ik geen duidelijk antwoord op.

Heb je MKII of MKIII? Daartussen zit ook nog een verschil in laadtijd geloof ik. Het enige wat ik kan bedenken is dat Pioneer zich toen nog niet zo op MP3 richtte. Of wellicht kon de processor dat toen nog helemaal niet aan wat bij de nieuwe modellen niet meer te merken is. Zoiets, denk ik, heb je nog geen verklarend antwoord. Draai zelf overigens nooit met MP3 op mijn CDJ1000's, waarom zou je dat doen? Brand toch niet meer dan 10 nummers op één cd.


De MKIII heb ik. Omdat ik liever alles op cd's heb, dan elke keer 10 tracks op een cd, heeft zeg maar meer te maken met het feit dat het geld bespaart, doordat je met MP3's meer op cd kunt krijgen, dus minder cd's nodig hebt. Op zich een flut reden, want wat kost 1 cdtje nou xd
Ik zal dat eens gaan navragen in de winkel, misschien hebben zij wel een echt juiste verklaring.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 14:08 
 
Hardtraxx Newbie

Even vraagje, hoe belangrijk vinden jullie de GAIN knop bij het mixen van hardstyle? Gebruiken jullie het vaak?

Ik wil namelijk de Pioneer DDJ SB kopen, maar daar zit geen GAIN knop op wat ik wel jammer vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 15:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Scottie schreef:
Even vraagje, hoe belangrijk vinden jullie de GAIN knop bij het mixen van hardstyle? Gebruiken jullie het vaak?

Ik wil namelijk de Pioneer DDJ SB kopen, maar daar zit geen GAIN knop op wat ik wel jammer vind.

Gain is überhaupt erg belangrijk. Elke track wordt op een ander volume gemasterd, dus het zal heel lelijk klinken als er een ander nummer inkomt die de helft van het volume is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 16:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ordinary Joe schreef:
Scottie schreef:
Even vraagje, hoe belangrijk vinden jullie de GAIN knop bij het mixen van hardstyle? Gebruiken jullie het vaak?

Ik wil namelijk de Pioneer DDJ SB kopen, maar daar zit geen GAIN knop op wat ik wel jammer vind.

Gain is überhaupt erg belangrijk. Elke track wordt op een ander volume gemasterd, dus het zal heel lelijk klinken als er een ander nummer inkomt die de helft van het volume is.

Agreed, maar soms zie je wel eens djs die met de gain of trim hun tracks inmixen. Zelf ben ik daar totaal niet van, maar als je dat zelf prettig vind is het wel een puntje om in gedachte te hebben bij het aanschaffen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 18:06 
 
Hardtraxx Veteran

In plaats van de volumeregelaars?? The fuck :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2014 18:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
In plaats van de volumeregelaars?? The fuck :P

I know, weird shit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 19:17 
 
Hardtraxx Elite

Welke samples gebruiken jullie? ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2014 22:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
Welke samples gebruiken jullie? ^^

Samples voor wat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 13:08 
 
Hardtraxx Addict

El Mare schreef:
Ik heb zelf de CDJ 1000, daar heb je bij mp3 wel de waveforms, alleen het laden duurt een heel stuk langer en als je cue-ed dan laden ze bij mij iig helemaal niet, maar vraag me niet waarom dit dan niet gebeurt.
Iemand die dat laatste kan verklaren? Volgens mij heb ik dat hier al eens eerder in de DJ's corner gevraagd, maar daar kreeg ik geen duidelijk antwoord op.


Yo, ik ken het. Als ik een audio cd met daarop mp3 erin stopt laadt hij alles redelijk snel. Als ik een mp3 cd (meer dan 80min) er is stop duurt het bij mij ook lang/niet. Komt denk ik omdat er veel meer data op de cd staat waardoor het langer duurt alles uit te lezen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 18:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ah thx, ja dat lijkt mij wel een logische verklaring :D Alleen resteert mij de vraag nog steeds waarom die de waveform überhaupt niet laadt als je gecued hebt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 18:52 
 
Hardtraxx Elite

b-ram schreef:
Hard4Us schreef:
Welke samples gebruiken jullie? ^^

Samples voor wat?


Te mixen. Heb ze zelf nog nooit gebruikt maar k dacht die knop zit niet voor niks op mn midi haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 18:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
Welke samples gebruiken jullie? ^^

Airhorn, "Smoke weed every day" en een sample van Somebody That I Used To Know
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2014 21:37 
 
Hardtraxx Veteran

Geen 'Put your hands up in the air' sample? Pff nep
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2014 14:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoe mixen jullie een radio edit in, bij gebrek aan een original mix? Zeker wanneer je de afterbeats van de vorige track niet kunt gebruiken, omdat de vocals in de eerste maat al beginnen?

Edit: fader start misschien? Hoe precies is dit? Snel off-beat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2014 15:10 
 
Hardtraxx Veteran

Sowieso geen radio edits draaien. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2014 15:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

chicken schreef:
Sowieso geen radio edits draaien. :)

Dit dus. Als je radio edits draait, mix je niet. Klinkt voor geen meter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2014 16:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oké, formuleer ik het anders, speciaal voor jullie:

Wat doe je met een track waarvan geen original mix uitkomt (en die zijn er, bootlegs vaak), maar die sws in je set moet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2014 16:42 
 
Hardtraxx Veteran

Bootlegs hebben naar mijn weten bij officiële release gewoon een intro hoor? Geef dan eens een voorbeeld van een track die dit niet heeft en die jij wil gebruiken.
Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner