Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2013 15:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is natuurlijk zo dat de meeste hardstyle tracks volgens een bepaalde volgorde worden geproduceerd. Echter kan er natuurlijk wel vanaf geweken worden en zo duurt de ene intro korter of juist langer dan de ander. Vervolgens komt er na een intro meestal na 32 of 64 tellen een mid intro. Echter ook dit kan variëren. Moraal van het verhaal is idd dat je gewoon je tracks goed moet kennen om ze leuk aan elkaar te mixen.

Op de nieuwe cdjs 2000 en 900 nexus krijg je een idd een handige waveform bij waar je aardig wat info kan halen, maar alsnog.. Gewoon je tracks kennen en oefenen oefenen oefenen.

Owja en dit:
Qlimax = climax
Que = cue
:list: xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2013 16:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

b-ram schreef:
Owja en dit:
Qlimax = climax
Que = cue
:list: xd


CUE CUE CUE
CLIMAX CLIMAX CLIMAX

ok die zit erin :P, en thanks voor de tips!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2013 18:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik zou zeggen oefen het door niet op je scherm te kijken ;) Op de nieuwste Pioneers kan je heel goed zien waar hoe de waveform eruit ziet, waar welke blokken zitten enz, maar als je een keer met CD's moet draaien, met een stick zonder Rekordbox informatie of op CDJ's zonder de duidelijke waveforms (1000/900/850/800) dan ga je nat!

Ken je tracks door en door, maar leer ook hoe je eventuele telfouten kan rechtzetten ;) Mocht je dan toch die ene nieuwe plaat willen draaien en zit je verkeerd kan je er iig nog wat van maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2013 21:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoe mix je early hardstyle met een BPM van rond de 145 tussen hedendaagse hardstyle? Een setje openen met wat early en eindigen met wat van de 'tegenwoordige' hardstyle bijvoorbeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2013 22:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Guido schreef:
Hoe mix je early hardstyle met een BPM van rond de 145 tussen hedendaagse hardstyle? Een setje openen met wat early en eindigen met wat van de 'tegenwoordige' hardstyle bijvoorbeeld.

Draai je de early op wat hoger BPM. Begin je set met 145 BPM en eindig met 155 ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 20:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ordinary Joe schreef:
Guido schreef:
Hoe mix je early hardstyle met een BPM van rond de 145 tussen hedendaagse hardstyle? Een setje openen met wat early en eindigen met wat van de 'tegenwoordige' hardstyle bijvoorbeeld.

Draai je de early op wat hoger BPM. Begin je set met 145 BPM en eindig met 155 ofzo.

En hoe meer platen je draait, hoe geleidelijker je de BPM omhoog kan gooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 21:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks beiden, binnenkort maar eens een MIDI Sessions van 80 minuten maken. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2013 19:39 
 
Hardtraxx Newbie

halloo, hoe stellen jullie een tracklist samen??
elk nummer mixt niet goed op elk nummer ook qua verschil in melodietjes en 'rawness' vind ik,
vroeg me af hoe jullie dit doen ?
:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2013 19:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

baspostma2 schreef:
halloo, hoe stellen jullie een tracklist samen??
elk nummer mixt niet goed op elk nummer ook qua verschil in melodietjes en 'rawness' vind ik,
vroeg me af hoe jullie dit doen ?
:thumbup:


Ik mix vaak als ik euforisch-raw een paar tussenplaten er tussen die wat aan de hardere kant van euforisch is en dat je een lekkere opbouw hebt naar de rauwere kant :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2013 20:11 
 
Hardtraxx Veteran

Ik maak TL's niet op basis van overgangen. Ik bedenk me altijd wat ik leuk zou vinden om op een feest te horen en vervolgens orden ik ze enigzins op hardheid (met name de kick is hierin leidend). Als er leuke overgangen tussenzitten is dat mooi meegenomen maar ik heb er persoonlijk een hekel aan om alles van tevoren voor te bereiden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2013 21:58 
 
Hardtraxx Newbie

ik bedoelde dan ook meer de tracks zelf dan de overgangen erna toe. als ik zomaar wat nummers bij elkaar pak en die achterelkaar zet zou dit niet zo pakkend klinken. van raw naar euforisch of liedjes met lange break niet te snel achterelkaar omdat je het tempo hoog wilt houden en wilt dat mensen blijven luisteren. Lijkt me dat daar goed over nagedacht wordt bij de sets op grote feesten en evenementen
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 00:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb altijd cues klaarstaan bij nummers met een lange melodie zo kan ik het lange gedeelte inkorten door bij de laatste bar van de qlimax een que in te zetten. Of gewoon snel doormixen naar een ander nummer, lekker simpel :P

Bij het maken van een TL pak ik de voor mij leukste 10-20 nummers van dat moment en schrijf ik ze op papier met daarbij een ranking op mijn "gevoel" van : intro-mid-end. En tijdens het oefenen kan ik de volgorde van bijvoorbeel de mid's makkelijk veranderen of nummers weghalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 11:29 
 
Hardtraxx Veteran

Als het goed is heb je toch een beetje kennis binnen de hardstyle? Dan moet je toch ook wel weten wat er wel en niet achter elkaar past en vaak is het ook op gevoel mixen :thumbup:
Wekelijks resident bij RHR en daar bereid ik ook niks voor. Ik mix een uur en draai wat ik leuk vind (wel wat een beetje achter elkaar past). mix waar je je fijn bij voelt op dat moment! Dan gaat het vaak ook het beste :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 15:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

baspostma2 schreef:
ik bedoelde dan ook meer de tracks zelf dan de overgangen erna toe. als ik zomaar wat nummers bij elkaar pak en die achterelkaar zet zou dit niet zo pakkend klinken. van raw naar euforisch of liedjes met lange break niet te snel achterelkaar omdat je het tempo hoog wilt houden en wilt dat mensen blijven luisteren. Lijkt me dat daar goed over nagedacht wordt bij de sets op grote feesten en evenementen

Tja, dat is nou dé kunst van het draaien! Beatmatchen is een trucje wat iedereen met een beetje oefening kan leren, maar juist de platenkeuze/opbouw in een set is het kenmerk van een goede DJ!
Zorg in ieder geval dat je je platen kent, en let vooral op wat het publiek doet. Ga je rammen maar krijg je de zaal niet mee zal je wat anders moeten doen enz. Een hoop zal je moeten aanvoelen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 12:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook ik heb een vraagje, is het 'verplicht' om je tracks alleen in 320 kbps te hebben? Of zou je met 192 en/of 256 kbps ook kunnen draaien zonder echt verschil te horen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 14:12 
 
Hardtraxx Veteran

Moet je zelf beoordelen, want die bitrates verschillen per track hoezeer je dat hoort. Live hoor je kwaliteitsverschillen minder goed dan thuis, vandaar ook dat artiesten nog weleens pre-masters willen draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 14:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

stefan_helmond schreef:
Ook ik heb een vraagje, is het 'verplicht' om je tracks alleen in 320 kbps te hebben? Of zou je met 192 en/of 256 kbps ook kunnen draaien zonder echt verschil te horen?


Hoe groter het geluidsysteem, hoe beter het moet zijn natuurlijk. Ik heb misschien maar 1% van m'n nummers in 192, maar zou die niet durven te draaien. Ik hoor thuis al het verschil, dus moet je nagaan live. Youtube rips moet je al helemaal niet aan durven te denken, zelfs de beste filmpjes zijn maximaal 192 kbps.
Denk dat je toch minimaal 320 moet hebben, als het kan dus FLAC, WAV of een andere Lossless. V0 VBR zou ook nog moeten kunnen omdat dat maar een kwaliteitsverschil heeft van een paar procent met 320 Kbps.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 14:27 
 
Hardtraxxer

Firetrap schreef:
Moet je zelf beoordelen, want die bitrates verschillen per track hoezeer je dat hoort. Live hoor je kwaliteitsverschillen minder goed dan thuis, vandaar ook dat artiesten nog weleens pre-masters willen draaien.


Mwa dat zou ik zo niet willen stellen. Natuurlijk hoor je het verschil tussen 320 en lager, maar zeker ook tussen .wav/flac of en 320. En een track (pre)masteren of niet scheelt natuurlijk in hoe het klinkt maar is wel weer iets heel anders dan een verschil in bitrate:)

En reken er maar op dat je het op feesten ook zeker hoort, dat verschil in bitrate:) Maar 256 versies kun je toch nergens kopen;)

Voor de hobby op zn minst 320, anders gewoon .wav
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 13:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En als het niet anders kan wat extra laag aan je plaat geven tijdens het draaien. vooral de high en mids dan
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 15:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2013 16:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

baspostma2 schreef:
halloo, hoe stellen jullie een tracklist samen??
elk nummer mixt niet goed op elk nummer ook qua verschil in melodietjes en 'rawness' vind ik,
vroeg me af hoe jullie dit doen ?
:thumbup:

Ik bepaal gewoon van te voren wat voor stijl ik ga draaien (draai Hardcore dus kan alle kanten op) ivm welke platen ik meeneem. En dan blader ik ter plekke gewoon door mijn platen en cd's heen tot ik een plaat vind die perfect op dit punt in mijn set past (ik hou er wel rekening mee of ik die plaat / overgang al vaak gebruikt heb, wil zelf dat al mijn sets anders zijn)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2014 13:40 
 
Hardtraxxer

Voor de DJ's die tracks soms uitfaden met Echo; hoe stellen jullie Echo in? op 3/4 of 1/1.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2014 17:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grudgie schreef:
Voor de DJ's die tracks soms uitfaden met Echo; hoe stellen jullie Echo in? op 3/4 of 1/1.

ik op 1/1 :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2014 20:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

b-ram schreef:
Grudgie schreef:
Voor de DJ's die tracks soms uitfaden met Echo; hoe stellen jullie Echo in? op 3/4 of 1/1.

ik op 1/1 :)

1/1
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2014 14:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als je echt wilt leren mixen moet je eens oldskool uit begin jaren 90 gaan mixen, als je dat onder de knie heb kan je alles mixen. Oldskool is is vrij moeilijk, daar moet je echt platen-kennis voor hebben. daar is het niet net als bij standaard hardcore 4x 32 [hardstyle meetstal 2x 32] en dan de kick....

Overigens is vinyl-mixen weer handig met een ''track lezen'' door de groeven. Digital is weer makkelijker met bpm gelijk zetten [is mijn persoonlijke menig]. Zo heeft dit ook weer zijn voor en nadelen ten opzichte van elkaar.

Kan je op een Waveform een MP3 track lezen? of is dit alleen voor Tracks van Wave format? ik heb een CDJ-400 die heeft overigens nog geen waveform, Welke CDJ heb dat wel??
Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner