Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 17:21 

Hardtraxx Veteran

ik heb zelf wat minder goede gear thuis staan.. CDJ 200 en een rmx-20 maar hoe kan ik dan een mooie afsluiting maken? zoals hierboven kan ik niet met mijn gear.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 19:09 

Hardtraxx Veteran

Crush filter is dat dezelfde als de "filter" op de Reloop rmx 40?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 20:02 

Hardtraxx Addict

El Mare schreef:
Crush filter is dat dezelfde als de "filter" op de Reloop rmx 40?

Ik denk het niet, ik vind het filter effect op de rmx echt waardeloos.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 21:04 

Hardtraxx Veteran

Dit is wel die, maar idd wat je zegt, het is waardeloos :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2013 15:15 

Hardtraxx Veteran

Loopje maken, die steeds korter draaien een break er achter aan gooien. Zorgen dat je 2de cd speler op vinyl mode in pauze staat, beetje daar aan draaien met een echo'tje, net echt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2013 17:21 

Hardtraxx Veteran

Dat loopen moet ik maar fftjes wat gaan uitzoeken, werk daar namelijk nooit mee :)
Verder even vraagje wat jullie met volumeverschillen doen in tracks als je mixt? Heb nu namelijk Degos & Re-Done - Salsa gemixt met Sasha F - New System (Original Mix), alleen Salsa heeft een minder volume dan New System.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2013 17:42 

Hardtraxx Addict

El Mare schreef:
Dat loopen moet ik maar fftjes wat gaan uitzoeken, werk daar namelijk nooit mee :)
Verder even vraagje wat jullie met volumeverschillen doen in tracks als je mixt? Heb nu namelijk Degos & Re-Done - Salsa gemixt met Sasha F - New System (Original Mix), alleen Salsa heeft een minder volume dan New System.

Het snelste is de gain wijzigen tot de output hetzelfde is op je mixer (ik probeer bijvoorbeeld 0 dB aan te houden op elk nummer). Mocht je niet zo'n accurate mixer hebben probeer ik het gewoon met gehoor te doen. Dus cue het draaiende nummer in je koptelefoon, dan de nieuwe, dan bijstellen en opnieuw totdat het volume nagenoeg hetzelfde is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2013 17:47 

Hardtraxx Veteran

Ik heb de Reloop Rmx-40 DSP en daar staat volgens mij wel de aantal decibellen op, dus dat gaat wel lukken, thanks, al had ik overigens al het vermoeden dat je aan de gainknop moest zitten, maar hoe je dat kon zien was mijn vraag en daar heb ik antwoord op :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2013 18:22 

Hardtraxx Addict

Ik heb precies dezelfde mixer dus dat moet goed komen. Bij mij werkt de methode van gewoon één niveau dB aanhouden erg goed, minimaal volumeverschil per nummer terwijl ik niet eens zelf van te voren moet luisteren naar een mogelijk volumeverschil. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2013 18:27 

Hardtraxx Veteran

Klopt, de meeste volume verschillen hoor je wel behoorlijk goed, als het maar een klein beetje is hoor ik dat nauwelijks, maar dat zou je dus kunnen oplossen als je naar die db meter kijkt op je mixer. Ja en voor thuis is een volumeverschil niet zo'n ramp, maar ik kan me op een feest voorstellen dat dit iets minder gewaardeerd wordt? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2013 19:03 

Hardtraxx Veteran

Klopt, maar dat kan je altijd wel op eigen gehoor beoordelen en aanpassen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2013 20:12 

Hardtraxxer

Super handige tips heb al bijna alle page's gelezen top info dit. :thumbup:

Verder vroeg ik me af hoe je het beste nummers kan gaan zoeken die op dezelfde key zitten. Meestal draai ik random nummers of kijk ik op men VDJ voor de keys. Lukt me niet om tijdens een nummer te luisteren te horen welke key het is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2013 21:27 

Hardtraxx Addict

Let men daar echt op?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2013 22:31 

Hardtraxx Veteran

TheDoctor schreef:
Super handige tips heb al bijna alle page's gelezen top info dit. :thumbup:

Verder vroeg ik me af hoe je het beste nummers kan gaan zoeken die op dezelfde key zitten. Meestal draai ik random nummers of kijk ik op men VDJ voor de keys. Lukt me niet om tijdens een nummer te luisteren te horen welke key het is.

Hoef je je bij hardstyle niet druk om te maken ;) Je gaat toch geen 2 melodielijnen door elkaar mixen. Wordt anders totale chaos :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2013 23:24 

Hardtraxxer

b-ram schreef:
Hoef je je bij hardstyle niet druk om te maken ;) Je gaat toch geen 2 melodielijnen door elkaar mixen. Wordt anders totale chaos :)

Ach so bedankt !
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2013 18:32 

Hardtraxx Addict

TheDoctor schreef:
b-ram schreef:

Ach so bedankt !

En als je het dan toch wil, een perfect en degelijk en gratis programma hiervoor is Mixed in Key! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2013 03:00 

Hardtraxxer

Een paar vraagjes:

Ik had ontzettend veel moeite met beatmatchen, ik had altijd nummer A op de speakers staan en nummer B op m'n headphones en vond het maar lastig om ze op 1 lijn te krijgen.
Nu kwam ik erachter dat je met de 'cue mix' knop ervoor kunt zorgen dat je ook nummer A hoort (eventueel wat zachter) in je headphones. Dan is het beat matchen opeens een stuk makkelijker, is dat ook de bedoeling of zit ik iets te doen wat op bijv. een CDJ helemaal niet mogelijk is :whistle:?

Ik had ook nog een vraagje over effecten, op een paar filters of flangers na heb ik het idee dat effecten nauwelijks gebruikt worden. Ik vind die filters eigenlijk helemaal niets toevoegen maar hoor ook nooit wat andere effecten. Nu vind ik zelf beatgrid wel een leuk effect als je hem effectief toepast. Hier een voorbeeldje:

Ook dit effect voegt niet heel veel toe maar het is weer eens wat anders, ik hoor dit effect eigenlijk nooit, is het echt een soort taboe om dit soort effecten te gebruiken of hebben CDJ's dit effect helemaal niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2013 12:16 

Hardtraxx Addict

Effecten en Cue Mix zitten niet op cd spelers, maar op je mixer. Daarbij kan je dat cue mix wat jij beschrijft inderdaad ook gewoon op professioneel spul doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2013 19:09 

Hardtraxxer

Ik heb een vraagje. Ik draaide net rebel to the grave die is 148 bpm, hoe krijg ik die nou op mijn cdj 850 precies 150 bpm? Is daar een rekensommetje voor ofzo? Ik had hem op 10% staan en gepitched op 1.1% maar hij liep nog steeds weg. Terwijl mijn cdj 150 bpm aangaf
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2013 19:41 

Hardtraxx Addict

150/148 = 1.35%
En kijk nooit naar je BPM meter op je CDJ, dan gaat het sowieso fout.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2013 19:47 

Hardtraxxer

Zou je me ook kunnen vertellen hoe je aan 1.35% komt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2013 20:35 

Hardtraxx Addict

Onthoud gewoon altijd (Gewenst BPM)/(BPM van nieuwe track) *100 %. Op die snelheid moet je hem draaien.
Al heeft het geen zin om tijdens het draaien even je rekenmachine te pakken. Je kan een paar makkelijke onthouden als 150 > 153 is 2% en 150 > 155 is 3.33%.
Voor de rest probeer alles echt op gehoor te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2013 20:51 

Hardtraxxer

Bedankt:-)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2013 13:51 

Hardtraxxer

Loopmachine schreef:
Als de BPM veel verscheelt van 2 tracks, kun je ze ook op een andere manier inmixen dan beatmatchen,

Bijv. de eene track is 170 BPM en de andere 200 BPM,
Je hebt de track van 170 BPM Lopen, en je wil de track van 200 BPM in mixen,
Set een cue punt ergens in het nummer van 200 BPM en doe er een Delay effect of met de snelheid van 170BPM,
Af en toe tap je een keer op de CUE knop en op het goede moment mix je hem over,

Hier een video van wat ik bedoel:

Vet gedaan trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2013 15:25 

Hardtraxxer

Ik zie dat veel mensen de bars van een nummer uit hun hoofd leren om zo de volgende track erin te gooien. Zelf ken ik de meeste nummers zo goed uit me hoofd dat ik op gevoel weet of het 8/16/32 bars zijn.

Wat ik normaliter doe is kijken naar mijn scherm (VDJ op laptop) en zo kan ik visueel zien hoeveel bars het duurt voor de qlimax komt(door de highlights te zien op mijn scherm). Dit is voor mij veel makkelijker en zo hoef ik niet elke qlimax terug te tellen.

Maar is dit te makkelijk ?Ook hebben de meeste geavanceerde DJ set-ups een scherm waar je de highlight van het nummer kunt zien. dus dit zou op professioneel vlak ook geen probleem moeten zijn?

Ook heb ik altijd een Que op een intro staan, zo kan ik zelfs als de bars niet kloppen (track 1 duurt 32 -> track 2 duurt 16 bars) altijd op mijn que drukken om het goed te laten overgaan.

Dus zo doorgaan of toch alle bars van een nummer uit me hoofd leren?
Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner