Hardtraxx Veteran
11323 posts member since 2008
Hmm ja op die manier, maar hoe zit het dan met het BPM van de gehele track? Dus niet stukjes waar je bijvoorbeeld 2 kicks in 1 maat hebt zeg maar. Dus dat punt snap ik, maar dan gaat mijn vraag lijkt mij nog steeds wel op?
Hardtraxxer
308 posts member since 2010
last seen Jan 2017
@Maarten1410:

Dit is niet precies wat ik bedoel, loops zetten snap ik, maar dan de truc om hem steeds sneller te laten gaan.
Hier zie je hoe ran-d het doet:

Link: http://youtu.be/TWYT2SepfEM?t=1h11m3s
F
Hardtraxx Veteran
6061 posts member since 2010
last seen 7 days ago
El Mare wrote:Hmm ja op die manier, maar hoe zit het dan met het BPM van de gehele track? Dus niet stukjes waar je bijvoorbeeld 2 kicks in 1 maat hebt zeg maar. Dus dat punt snap ik, maar dan gaat mijn vraag lijkt mij nog steeds wel op?
Dan heeft die track simpelweg geen eenduidig BPM
Hardtraxx Veteran
10235 posts member since 2009
last seen Apr 2025
Hard Society wrote:@Maarten1410:

Dit is niet precies wat ik bedoel, loops zetten snap ik, maar dan de truc om hem steeds sneller te laten gaan.

Dat is (volgens mij) gewoon je pitch op WIDE zetten en dan je pitch steeds verder opschroeven.
Hardtraxx Veteran
Firetrap wrote:
El Mare wrote:Hmm ja op die manier, maar hoe zit het dan met het BPM van de gehele track? Dus niet stukjes waar je bijvoorbeeld 2 kicks in 1 maat hebt zeg maar. Dus dat punt snap ik, maar dan gaat mijn vraag lijkt mij nog steeds wel op?
Dus als ik het nu goed begrijp is, dat als ze zeggen dat een track op 149 begint, dat dit dus het begin BPM is en niet het BPM van de gehele track.
Maar hoe werkt dat dan met inmixen? Dan moet je dus inmixen op een stuk waar de andere track ook op 149 zit.
Hardtraxx Veteran
3735 posts member since 2010
last seen Jul 2026
El Mare wrote:
Firetrap wrote:
Dus als ik het nu goed begrijp is, dat als ze zeggen dat een track op 149 begint, dat dit dus het begin BPM is en niet het BPM van de gehele track.
Maar hoe werkt dat dan met inmixen? Dan moet je dus inmixen op een stuk waar de andere track ook op 149 zit.
Als het begin 149 is mix je hem daarop in en als 165 het einde is, pak je een hardcore track om hem uit te mixen.
Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 7 days ago

Ik snap wat je bedoeld en die gast in mijn video legt het precies uit vanaf 1:30 :) Het enige wat jij moet doen is je jog wheel verder draaien ipv dat kleine beetje wat hij doet. Door op in of out te drukken terwijl je in een loop zit pas je de lengte van de loop aan. Als je die dus steeds korter maakt, loop je een steeds korter stuk, net zo lang tot je nog maar 1ms loopt. Ik zou zeggen probeer het eens. En inderdaad, wat Gill zegt, als je echt los wilt gaan kun je je pitch nog op WIDE zetten en je BPM opschroeven, dan wordt je vanzelf gek.
Hardtraxx Veteran
@ Tomac
Ja idd :)
Hardtraxxer
last seen Jan 2017
maarten1410 wrote:

Ik snap wat je bedoeld en die gast in mijn video legt het precies uit vanaf 1:30 :) Het enige wat jij moet doen is je jog wheel verder draaien ipv dat kleine beetje wat hij doet. Door op in of out te drukken terwijl je in een loop zit pas je de lengte van de loop aan. Als je die dus steeds korter maakt, loop je een steeds korter stuk, net zo lang tot je nog maar 1ms loopt. Ik zou zeggen probeer het eens. En inderdaad, wat Gill zegt, als je echt los wilt gaan kun je je pitch nog op WIDE zetten en je BPM opschroeven, dan wordt je vanzelf gek.
Oke, heb het nog een keer bekeken, en zag dat je indd normaal je loop neer zet (ran-d doet een hele korte loop) dan druk je die out in, voor 'OUT ADJUST' en dan draai je je jogwheel langzaam terug? Wat jij eigenlijk dan doet is je loop steeds korter maken ipv wat hij doet (aanpassen) in princiepe verzet je je out point steeds iets terug en daarom loopt die steeds sneller?

Moeten je cds nog op een bepaalde stand staan van instellingen? In princiepe niet toch?
Hardtraxx Veteran
last seen 7 days ago
Hard Society wrote:Oke, heb het nog een keer bekeken, en zag dat je indd normaal je loop neer zet (ran-d doet een hele korte loop) dan druk je die out in, voor 'OUT ADJUST' en dan draai je je jogwheel langzaam terug? Wat jij eigenlijk dan doet is je loop steeds korter maken ipv wat hij doet (aanpassen) in princiepe verzet je je out point steeds iets terug en daarom loopt die steeds sneller?

Moeten je cds nog op een bepaalde stand staan van instellingen? In princiepe niet toch?
Wat hij doet, Ran-d in de eerste secondes van die video, is het uit punt van de loop aanpassen DUS de loop korter maken... Dat is hetzelfde.

Kijk maar eens goed wat Randy met zijn linker hand doet. Je ziet hem eerst een paar keer klikken met als laatste keer drukken op 'OUT' / 'OUT ADJUST', de loop is al heel kort (1 beat) en je ziet hem heel langzaam het jog wheel linksom draaien. Hij maakt de loop dus niet sneller, maar korter door het uit punt van de loop aan te passen richting het in punt van de loop. Met zijn rechter hand draait hij de echo erbij (zou ook met reverb kunnen, net wat je mooier vindt) en daarna de schuif dicht. Met de schuif dicht haalt hij hem uit loop, schuif weer open en dan een zwiepert aan het jog wheel terwijl echo nog aan staat.

That's it :) Al geprobeerd? Want veel duidelijker dan dit gaat het niet worden haha.
Hardtraxxer
last seen Jan 2017
maarten1410 wrote:
Hard Society wrote:Oke, heb het nog een keer bekeken, en zag dat je indd normaal je loop neer zet (ran-d doet een hele korte loop) dan druk je die out in, voor 'OUT ADJUST' en dan draai je je jogwheel langzaam terug? Wat jij eigenlijk dan doet is je loop steeds korter maken ipv wat hij doet (aanpassen) in princiepe verzet je je out point steeds iets terug en daarom loopt die steeds sneller?

Wat hij doet, Ran-d in de eerste secondes van die video, is het uit punt van de loop aanpassen DUS de loop korter maken... Dat is hetzelfde.

Kijk maar eens goed wat Randy met zijn linker hand doet. Je ziet hem eerst een paar keer klikken met als laatste keer drukken op 'OUT' / 'OUT ADJUST', de loop is al heel kort (1 beat) en je ziet hem heel langzaam het jog wheel linksom draaien. Hij maakt de loop dus niet sneller, maar korter door het uit punt van de loop aan te passen richting het in punt van de loop. Met zijn rechter hand draait hij de echo erbij (zou ook met reverb kunnen, net wat je mooier vindt) en daarna de schuif dicht. Met de schuif dicht haalt hij hem uit loop, schuif weer open en dan een zwiepert aan het jog wheel terwijl echo nog aan staat.

That's it :) Al geprobeerd? Want veel duidelijker dan dit gaat het niet worden haha.
Jip, heb thuis denon cd spelers en daar kon het ook op. tnx :)
J
Hardtraxxer
114 posts member since 2009
last seen Apr 2017
Hoe tease je dan in een track zonder dat t chaotisch klinkt?

Heb al geprobeerd om alleen met mid of high en dan de fader vrij snel bij een bepaald stuk in te brengen, maar als je dat soms terughoort klinkt het niet echt zoals ik had gewild.

Ik tease normaal op bepaalde stukken op de normale manier, maar wil t proberen zonder dat ik de andere track er uit haal.

Hoeveel van jullie hebben cdj's ook in cdj ipv vinyl jog mode staan ivm beter beatmatchen trouwens?
Hardtraxx Crew
4900 posts member since 2011
last seen 5 days ago
ik zorg dat de te teasen tracks meeloopt met de low dicht en volume open. Op het moment van teasen draai ik de low van de te teasen track open en de mid van de spelende track weg. Vrijwel nooit problemen mee :)

Het is wel praktisch om het volume al open te hebben staan, aangezien je maar twee handen hebt en die nodig hebt voor de mid en de low :)
F
Hardtraxx Veteran
last seen 7 days ago
Ik gebruik gewoon de vinyl mode
Hardtraxx Veteran
last seen 7 days ago
Firetrap wrote:Ik gebruik gewoon de vinyl mode
N
maarten1410 wrote:
Wij ook hier in Tilburg!

Teasen draait om timing! Als je een plaat weghaalt / erbijdoet moet je zorgen dat je ook echt een vet geluidje / vocaltje teast. Als je dan zorgt dat het geen vocal onderbreekt dan klinkt het altijd wel vet. Alles staat of valt met timing though, haal je m te vroeg weg klinkt t lelijk, doe je m telaat weer terug klinkt t lelijk. Puur oefenen! Je kan dat goed oefenen bij bijvoorbeeld Tonight a2 remix.
Hardtraxx Addict
1606 posts member since 2013
last seen Oct 2021
Het is een beetje uitvinden welke tracks er goed voor zijn inderdaad. Nummers van Radical Redemption en Hardstyle Mafia hebben bijvoorbeeld vrijwel altijd na elke 16 beats zo'n vet stukje in de intro zitten. Klinkt altijd goed als je die net effe erin teaset ^^
Hardtraxx Veteran
3208 posts member since 2011
last seen 9 hours ago
Nazale wrote:
maarten1410 wrote:
Wij ook hier in Tilburg!

Teasen draait om timing! Als je een plaat weghaalt / erbijdoet moet je zorgen dat je ook echt een vet geluidje / vocaltje teast. Als je dan zorgt dat het geen vocal onderbreekt dan klinkt het altijd wel vet. Alles staat of valt met timing though, haal je m te vroeg weg klinkt t lelijk, doe je m telaat weer terug klinkt t lelijk. Puur oefenen! Je kan dat goed oefenen bij bijvoorbeeld Tonight a2 remix.
Ik doet altijd met Burning :P
F
Hardtraxx Veteran
4027 posts member since 2012
last seen Nov 2015
Ik heb geen idee waar ik dit kan vragen. dus doe het maar even hier.

Achterop mijn Reloop rmp-1 zit een plug-in genaamd 'Digital Out' wat kan ik hier precies mee?
Hardtraxx Veteran
last seen 7 days ago
Als je mixer ook digitaal in heeft kun je je spelers daar digitaal op aansluiten.

Dus in plaats van 2x RCA (wit/links + rood/rechts) sluit je één coaxiale kabel aan (ook wel S/PDIF genoemd) met RCA-plugs voor digitaal signaal. Dit lijken normale RCA-kabels maar dit zijn kabels met een minimale ohm-waarde van 75Ω.
F
Hardtraxx Veteran
4027 posts member since 2012
last seen Nov 2015
thank you :)
C
Hardtraxx Veteran
4930 posts member since 2012
last seen Jan 2026
Wat is het voordeel van digitaal?
Hardtraxx Veteran
last seen 7 days ago
Een coaxkabel met een hogere impedantie (digitale coax, dus 75Ω ipv 50Ω) zou minder last moeten hebben van signaal verlies. Maar of je dat ook echt hoort...
P
Hardtraxxer
339 posts member since 2012
last seen Nov 2014
heb even een klein vraagje.

Hoe moet je 'teasen'?(volgende nummer laten horen) en waar kun je dat t beste doen?

alvast bedankt! :thumbup:
F
Hardtraxx Veteran
last seen 7 days ago
Jeetje, dit zijn wel echt de basics.

Hoe: Schuifje omhoog van het kanaal van de tease en schuifje omlaag van het lopende kanaal of beide kanalen omhoog en de mid/bass van het lopende kanaal weghalen (afhankelijk van de situatie).

Wanneer: In die tussenstukjes in mid-intro/climax waarin er geen kick is en er enkel opvullende geluiden/vocals klinken