Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 17:29 

Hardtraxx Veteran

Hmm ja op die manier, maar hoe zit het dan met het BPM van de gehele track? Dus niet stukjes waar je bijvoorbeeld 2 kicks in 1 maat hebt zeg maar. Dus dat punt snap ik, maar dan gaat mijn vraag lijkt mij nog steeds wel op?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 18:28 

Hardtraxxer

@Maarten1410:

Dit is niet precies wat ik bedoel, loops zetten snap ik, maar dan de truc om hem steeds sneller te laten gaan.
Hier zie je hoe ran-d het doet:

Link: http://youtu.be/TWYT2SepfEM?t=1h11m3s
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 19:10 

Hardtraxx Veteran

El Mare schreef:
Hmm ja op die manier, maar hoe zit het dan met het BPM van de gehele track? Dus niet stukjes waar je bijvoorbeeld 2 kicks in 1 maat hebt zeg maar. Dus dat punt snap ik, maar dan gaat mijn vraag lijkt mij nog steeds wel op?

Dan heeft die track simpelweg geen eenduidig BPM
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 19:14 

Hardtraxx Veteran

Hard Society schreef:
@Maarten1410:

Dit is niet precies wat ik bedoel, loops zetten snap ik, maar dan de truc om hem steeds sneller te laten gaan.

Dat is (volgens mij) gewoon je pitch op WIDE zetten en dan je pitch steeds verder opschroeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 19:28 

Hardtraxx Veteran

Firetrap schreef:
El Mare schreef:

Dus als ik het nu goed begrijp is, dat als ze zeggen dat een track op 149 begint, dat dit dus het begin BPM is en niet het BPM van de gehele track.
Maar hoe werkt dat dan met inmixen? Dan moet je dus inmixen op een stuk waar de andere track ook op 149 zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 19:31 

Hardtraxx Veteran

El Mare schreef:
Firetrap schreef:
El Mare schreef:

Dus als ik het nu goed begrijp is, dat als ze zeggen dat een track op 149 begint, dat dit dus het begin BPM is en niet het BPM van de gehele track.
Maar hoe werkt dat dan met inmixen? Dan moet je dus inmixen op een stuk waar de andere track ook op 149 zit.

Als het begin 149 is mix je hem daarop in en als 165 het einde is, pak je een hardcore track om hem uit te mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2013 21:00 

Hardtraxx Veteran

Hard Society schreef:
@Maarten1410:

Ik snap wat je bedoeld en die gast in mijn video legt het precies uit vanaf 1:30 :) Het enige wat jij moet doen is je jog wheel verder draaien ipv dat kleine beetje wat hij doet. Door op in of out te drukken terwijl je in een loop zit pas je de lengte van de loop aan. Als je die dus steeds korter maakt, loop je een steeds korter stuk, net zo lang tot je nog maar 1ms loopt. Ik zou zeggen probeer het eens. En inderdaad, wat Gill zegt, als je echt los wilt gaan kun je je pitch nog op WIDE zetten en je BPM opschroeven, dan wordt je vanzelf gek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2013 16:26 

Hardtraxx Veteran

@ Tomac
Ja idd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2013 19:33 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
Hard Society schreef:
@Maarten1410:

Ik snap wat je bedoeld en die gast in mijn video legt het precies uit vanaf 1:30 :) Het enige wat jij moet doen is je jog wheel verder draaien ipv dat kleine beetje wat hij doet. Door op in of out te drukken terwijl je in een loop zit pas je de lengte van de loop aan. Als je die dus steeds korter maakt, loop je een steeds korter stuk, net zo lang tot je nog maar 1ms loopt. Ik zou zeggen probeer het eens. En inderdaad, wat Gill zegt, als je echt los wilt gaan kun je je pitch nog op WIDE zetten en je BPM opschroeven, dan wordt je vanzelf gek.

Oke, heb het nog een keer bekeken, en zag dat je indd normaal je loop neer zet (ran-d doet een hele korte loop) dan druk je die out in, voor 'OUT ADJUST' en dan draai je je jogwheel langzaam terug? Wat jij eigenlijk dan doet is je loop steeds korter maken ipv wat hij doet (aanpassen) in princiepe verzet je je out point steeds iets terug en daarom loopt die steeds sneller?

Moeten je cds nog op een bepaalde stand staan van instellingen? In princiepe niet toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2013 03:13 

Hardtraxx Veteran

Hard Society schreef:
Oke, heb het nog een keer bekeken, en zag dat je indd normaal je loop neer zet (ran-d doet een hele korte loop) dan druk je die out in, voor 'OUT ADJUST' en dan draai je je jogwheel langzaam terug? Wat jij eigenlijk dan doet is je loop steeds korter maken ipv wat hij doet (aanpassen) in princiepe verzet je je out point steeds iets terug en daarom loopt die steeds sneller?

Moeten je cds nog op een bepaalde stand staan van instellingen? In princiepe niet toch?

Wat hij doet, Ran-d in de eerste secondes van die video, is het uit punt van de loop aanpassen DUS de loop korter maken... Dat is hetzelfde.

Kijk maar eens goed wat Randy met zijn linker hand doet. Je ziet hem eerst een paar keer klikken met als laatste keer drukken op 'OUT' / 'OUT ADJUST', de loop is al heel kort (1 beat) en je ziet hem heel langzaam het jog wheel linksom draaien. Hij maakt de loop dus niet sneller, maar korter door het uit punt van de loop aan te passen richting het in punt van de loop. Met zijn rechter hand draait hij de echo erbij (zou ook met reverb kunnen, net wat je mooier vindt) en daarna de schuif dicht. Met de schuif dicht haalt hij hem uit loop, schuif weer open en dan een zwiepert aan het jog wheel terwijl echo nog aan staat.

That's it :) Al geprobeerd? Want veel duidelijker dan dit gaat het niet worden haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2013 07:15 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
Hard Society schreef:

Wat hij doet, Ran-d in de eerste secondes van die video, is het uit punt van de loop aanpassen DUS de loop korter maken... Dat is hetzelfde.

Kijk maar eens goed wat Randy met zijn linker hand doet. Je ziet hem eerst een paar keer klikken met als laatste keer drukken op 'OUT' / 'OUT ADJUST', de loop is al heel kort (1 beat) en je ziet hem heel langzaam het jog wheel linksom draaien. Hij maakt de loop dus niet sneller, maar korter door het uit punt van de loop aan te passen richting het in punt van de loop. Met zijn rechter hand draait hij de echo erbij (zou ook met reverb kunnen, net wat je mooier vindt) en daarna de schuif dicht. Met de schuif dicht haalt hij hem uit loop, schuif weer open en dan een zwiepert aan het jog wheel terwijl echo nog aan staat.

That's it :) Al geprobeerd? Want veel duidelijker dan dit gaat het niet worden haha.

Jip, heb thuis denon cd spelers en daar kon het ook op. tnx :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2013 10:06 

Hardtraxxer

Hoe tease je dan in een track zonder dat t chaotisch klinkt?

Heb al geprobeerd om alleen met mid of high en dan de fader vrij snel bij een bepaald stuk in te brengen, maar als je dat soms terughoort klinkt het niet echt zoals ik had gewild.

Ik tease normaal op bepaalde stukken op de normale manier, maar wil t proberen zonder dat ik de andere track er uit haal.

Hoeveel van jullie hebben cdj's ook in cdj ipv vinyl jog mode staan ivm beter beatmatchen trouwens?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2013 10:35 

Hardtraxx Crew

ik zorg dat de te teasen tracks meeloopt met de low dicht en volume open. Op het moment van teasen draai ik de low van de te teasen track open en de mid van de spelende track weg. Vrijwel nooit problemen mee :)

Het is wel praktisch om het volume al open te hebben staan, aangezien je maar twee handen hebt en die nodig hebt voor de mid en de low :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2013 12:20 

Hardtraxx Veteran

Ik gebruik gewoon de vinyl mode
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2013 12:31 

Hardtraxx Veteran

Firetrap schreef:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2013 11:36 

maarten1410 schreef:
Firetrap schreef:

Wij ook hier in Tilburg!

Teasen draait om timing! Als je een plaat weghaalt / erbijdoet moet je zorgen dat je ook echt een vet geluidje / vocaltje teast. Als je dan zorgt dat het geen vocal onderbreekt dan klinkt het altijd wel vet. Alles staat of valt met timing though, haal je m te vroeg weg klinkt t lelijk, doe je m telaat weer terug klinkt t lelijk. Puur oefenen! Je kan dat goed oefenen bij bijvoorbeeld Tonight a2 remix.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2013 12:04 

Hardtraxx Addict

Het is een beetje uitvinden welke tracks er goed voor zijn inderdaad. Nummers van Radical Redemption en Hardstyle Mafia hebben bijvoorbeeld vrijwel altijd na elke 16 beats zo'n vet stukje in de intro zitten. Klinkt altijd goed als je die net effe erin teaset ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2013 12:39 

Hardtraxx Veteran

Nazale schreef:
maarten1410 schreef:
Firetrap schreef:

Wij ook hier in Tilburg!

Teasen draait om timing! Als je een plaat weghaalt / erbijdoet moet je zorgen dat je ook echt een vet geluidje / vocaltje teast. Als je dan zorgt dat het geen vocal onderbreekt dan klinkt het altijd wel vet. Alles staat of valt met timing though, haal je m te vroeg weg klinkt t lelijk, doe je m telaat weer terug klinkt t lelijk. Puur oefenen! Je kan dat goed oefenen bij bijvoorbeeld Tonight a2 remix.

Ik doet altijd met Burning :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2013 12:53 

Hardtraxx Veteran

Ik heb geen idee waar ik dit kan vragen. dus doe het maar even hier.

Achterop mijn Reloop rmp-1 zit een plug-in genaamd 'Digital Out' wat kan ik hier precies mee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2013 00:57 

Hardtraxx Veteran

Als je mixer ook digitaal in heeft kun je je spelers daar digitaal op aansluiten.

Dus in plaats van 2x RCA (wit/links + rood/rechts) sluit je één coaxiale kabel aan (ook wel S/PDIF genoemd) met RCA-plugs voor digitaal signaal. Dit lijken normale RCA-kabels maar dit zijn kabels met een minimale ohm-waarde van 75Ω.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2013 10:35 

Hardtraxx Veteran

thank you :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2013 11:16 

Hardtraxx Veteran

Wat is het voordeel van digitaal?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2013 16:18 

Hardtraxx Veteran

Een coaxkabel met een hogere impedantie (digitale coax, dus 75Ω ipv 50Ω) zou minder last moeten hebben van signaal verlies. Maar of je dat ook echt hoort...
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2013 14:08 

Hardtraxxer

heb even een klein vraagje.

Hoe moet je 'teasen'?(volgende nummer laten horen) en waar kun je dat t beste doen?

alvast bedankt! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2013 14:55 

Hardtraxx Veteran

Jeetje, dit zijn wel echt de basics.

Hoe: Schuifje omhoog van het kanaal van de tease en schuifje omlaag van het lopende kanaal of beide kanalen omhoog en de mid/bass van het lopende kanaal weghalen (afhankelijk van de situatie).

Wanneer: In die tussenstukjes in mid-intro/climax waarin er geen kick is en er enkel opvullende geluiden/vocals klinken
Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner