Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 16:35 

Hardtraxxer

Het is wat je zelf fijn vind mixen. Als je je platen pas uit wilt mixen in de outro moet je dat doen. ik zelf vind het fijn om lekker snel door te mixen. Intro mix bijvoorbeeld. Maar je kan ook na de 1e of 2e climax uitmixen. Nogmaals ligt er dus helemaal aan wat je zelf fijn vind :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 19:05 

Hardtraxx Veteran

Statetroopers9 schreef:
Even een vraagje ,ik krijg soms commentaar dat ik men platen veel te traag laat overgaan ,maar is het niet zo dat er bij hardstyle veel op de outro word overgegaan tenzij de 2climax doenbaar is om over te gaan .Wat vinden jullie hiervan ??? ^^

Probeer eens in de (2e) climax in te mixen met het intro van het volgende nummer en al af en toe te teasen indien mogelijk. De mooiste manier vind ik dat als je precies uitkomt met mid-outro - mid-intro. Als ze beide erg druk zijn kan je het veranderen naar outro - mid-intro of mid-outro - intro. Volg je het nog? ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 19:37 

Hardtraxx Addict

Ik probeer hem altijd in de 2e climax te gooien, en mocht het nou echt niet lekker klinken in je koptelefoon dan cue hem gewoon opnieuw voor de mid-outro. Sowieso wel aan het begin van de mid-outro, je wil niet dat punt bereiken dat er alleen nog maar een kick of clap over is :P . Misschien dat dat je wel eens overkomt dat ze zeggen dat je het te traag over laat gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 22:45 

Hardtraxx Newbie

Thanx voor de feedback! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 22:48 

Hardtraxx Newbie

Statetroopers9 schreef:
Thanx voor de feedback! :thumbsup:

Ik heb het nog nooit meegemaakt op men bookings ,maar thuis wel al :P maar das dan voornamelijk met oude plaatjes omdat die hun intro iets langer is
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2013 21:55 

Hardtraxx Addict

Ik merk tijdens het mixen dat als ik wat hardere tracks(lees: adaro, frequencerz, thera) mix dat het teasen heel lekker gaat en het gevarieerd mixen (lees: moment van inbrengen van de volgende plaat) mij goed afgaat. Maar bij de zogenaamde Nu-style vind ik moeilijk om iets leuk te teasen( meestal alleen maar een kick oid) en het gevarieerd mixen gaat ook kut omdat niet de gehele track interesant is maar alleen het midden. Wie heeft er wat tips om leuk mainstream te mixen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2013 22:09 

Hardtraxx Addict

Dit probleem merk ik ook inderdaad. Trouwens lijkt het bij de Grade-A artiesten ook het geval te zijn, hoe minder raw de nummers hoe saaier er gemixt wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2013 22:49 

Hardtraxx Veteran

Merk zelf totaal geen verschil, ik vind zelfs dat door de cleanere sound van de euforische tracks het teasen makkelijker/mooier is. Vaak kun je veel teasen met vocals, bliepjes, geluidjes whatsoever.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2013 22:52 

Hardtraxx Veteran

Grootste probleem in de mainstream van nu zijn de mid-intro's. Wat oudere mainstream had sowieso vaak een reversed bass in de mid-intro. Dat mixt altijd lekker door en haalt het tempo niet uit de mixes.
Wat je kan proberen is wat nieuw en oude mainstream door elkaar te mixen en proberen breaks eruit te knippen, want die halen natuurlijk ook het tempo er flink uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 12:10 

Hardtraxxer

Hoe mixen jullie Digital Abuse - Depth Charge System in?

Als ik die in wil mixen stopt doe plots ineens waardoor die inmix niet mooi is. (Je hoort geen afloop naar de mid-intro)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 12:28 

Hardtraxx Addict

UnnaturalSource schreef:
Hoe mixen jullie Digital Abuse - Depth Charge System in?

Als ik die in wil mixen stopt doe plots ineens waardoor die inmix niet mooi is. (Je hoort geen afloop naar de mid-intro)

Op 0 starten, snel gelijk leggen, en volume al met een aardig rap tempo omhoog gooien zodat hij tegen de 26 seconden al vol staat. Van het live nummer draai ik de bass tussen de 19e en 26e seconde geleidelijk helemaal weg (dus wanneer er nog 16 beats over zijn). En bij die 26e seconde draai je het live nummer helemaal weg. Het is inderdaad een wat raar nummer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2013 12:31 

Hardtraxxer

thanks... ik ga eens kijken of het bij mij ook werkt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 20:46 

Hardtraxx Veteran

Hebben jullie eventueel tips, dat als je een volgende track inmixt, je die tegelijkertijd in je koptelefoon hoort bij de track die je eruit wil mixen? Dat je dus beide tracks door je koptelefoon hoort, maar de in te mixen track net iets harder staat. Nu doe ik dat op mijn mixer (Reloop RMX40 DSP) met de gain door die iets hoger te zetten op kanaal 2, dan merk je dat de in te mixen track op je koptelefoon wat harder gaat, maar het nadeel hiervan is heb ik gemerkt dat als je de ingemixte track open hebt staan, gaat die uiteraard ook wat harder. Dan zet ik hem dus terug, maar dan heb je dus een volume verschil van kanaal 1 en 2 of 2 en 1 (net op welk kanaal je de track inmixt), nu zal dit niet zoveel uitmaken op het moment dat je gewoon oefent, maar niet opneemt, maar zodra je opneemt hoor je dat uiteraard ook in je opgenomen mix.

Kortom hoe doen jullie dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 20:55 

Hardtraxx Crew

Je kan de koptelefoon verdelen over cue en master. Deze knop zit linksonder (wel de cue van het betreffende kanaal en de cue van de master, helemaal rechts, aanzetten). Als je de knop dan iets meer richting cue zet dan richting master, dan krijg je als het goed is het effect dat je noemt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2013 23:19 

Hardtraxxer

Kan iemand mij vertellen hoe je, als je een loop/sample hebt ingesteld, bv. op cdj2000, hem dan zegmaar zo instelt dat als je aan je jogwheel draait hij de sample steeds sneller af gaat spelen totdat je op een gegeven moment gek wordt van de sample zo snel, soms sluiten dj's ermee af...

evt video of benaming :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2013 15:52 

Hard Society schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe je, als je een loop/sample hebt ingesteld, bv. op cdj2000, hem dan zegmaar zo instelt dat als je aan je jogwheel draait hij de sample steeds sneller af gaat spelen totdat je op een gegeven moment gek wordt van de sample zo snel, soms sluiten dj's ermee af...

Op Loop Out drukken, en dan je jogwheel tegen de klok in draaien. Al je op Loop Out drukt gaat ie knipperen, en je kan daarmee het eindpunt van de loop instellen. Al het nog maar 5 honderste is, dan 4, dan 3, dan 2 en dan 1 dan klinkt het vrij hard. Pas daar wel mee op! Filtertje of echootje erbij kan wel lekker klinken. Je kan eventueel ook nog met de bpm ouwehoeren als je ie loop hebt gemaakt. Terug naar 0 bijvoorbeeld als einde ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2013 17:50 

Hardtraxxer

Nazale schreef:
Hard Society schreef:

Op Loop Out drukken, en dan je jogwheel tegen de klok in draaien. Al je op Loop Out drukt gaat ie knipperen, en je kan daarmee het eindpunt van de loop instellen. Al het nog maar 5 honderste is, dan 4, dan 3, dan 2 en dan 1 dan klinkt het vrij hard. Pas daar wel mee op! Filtertje of echootje erbij kan wel lekker klinken. Je kan eventueel ook nog met de bpm ouwehoeren als je ie loop hebt gemaakt. Terug naar 0 bijvoorbeeld als einde ;)

Tnx man, ga het binnenkort ff proberen, heeft iemand hier een filmpje toevallig van online?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2013 20:04 

Hardtraxx Veteran

Ff vraagje over Done (Fancy Edit), Op welk BPM moet je die inmixen? Want hij staat naar mijn idee niet op 149 BPM.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2013 21:21 

Hardtraxx Addict

Uit m'n hoofd 175, zal het zo checken voor je

Edit: Zat er naast, 168
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2013 22:23 

Hardtraxx Veteran

148 volgens mij

Ordinary Joe, dat is pas het tweede deel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2013 23:04 

Hardtraxx Addict

Oeps, dacht dat ik uitmixen las :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2013 00:36 

Hardtraxx Veteran

Hard Society schreef:
Nazale schreef:
Hard Society schreef:

Tnx man, ga het binnenkort ff proberen, heeft iemand hier een filmpje toevallig van online?

Of Loop In en dan met de klok mee draaien. En om weer terug te gaan naar de normale loopstand weer op de In of Out knop drukken, ligt eraan welke je aanpaste.

Kan het morgen wel voor je filmen als je wilt maar het is simpel.

-EDIT- Hij legt het ook goed uit:

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2013 22:40 

Hardtraxx Veteran

Ordinary Joe schreef:

Ja, maar mij lijkt dat 1 track toch gewoon ook uit 1 BPM bestaat? Kan me niet voorstellen dat een track begint met een BPM van (hardstyle over het algemeen) 149 BPM en dat die eindigt op 160 bijvoorbeeld. Nja via je mixer kun je dat uiteraard doen, maar mij lijkt niet dat je dit in de studio veranderd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2013 22:51 

Hardtraxx Addict

Ik weet niet hoe dit productietechnisch werkt. Je hebt wel eens nummers die segmenten hebben dat het precies 2x zo snel gaat of juist de helft van de snelheid. In dat opzicht bestaat een dergelijke track eigenlijk uit maar 1 bpm.

Maar bijvoorbeeld DJ Hidden - Drastic gaat van 140 naar 175 naar 200, en Done Fancy Edit van 148 naar 168. Dus ik neem aan dat je dan wel kan zeggen dat een track uit verschillende bpm's kan bestaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2013 16:46 

Hardtraxx Veteran

El Mare schreef:
Ordinary Joe schreef:

Ja, maar mij lijkt dat 1 track toch gewoon ook uit 1 BPM bestaat? Kan me niet voorstellen dat een track begint met een BPM van (hardstyle over het algemeen) 149 BPM en dat die eindigt op 160 bijvoorbeeld. Nja via je mixer kun je dat uiteraard doen, maar mij lijkt niet dat je dit in de studio veranderd.

Fout. Je kan in je studio wel op 150 BPM werken maar als je vervolgens twee kicks in 1 hokje stopt ( vanuit FL-oogpunt ) dan is de daadwerkelijke snelheid sneller want je hebt meer beats in een minuut zitten, en dat is waar BPM voor staat.
Vorige  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner