Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2013 23:18 

Donateur

Cruelty schreef:
Je moet op gehoor leren mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 09:43 

Hardtraxxer

Heb ik een paar keer geprobeerd maar mijn controller is zo verneukt dat het bijna onmogelijk is xd Ik zal nog eens een poging wagen, maar weet niet of dat het probleem op lost
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 10:56 

Hardtraxx Addict

Japper28 schreef:
Heb ik een paar keer geprobeerd maar mijn controller is zo verneukt dat het bijna onmogelijk is xd Ik zal nog eens een poging wagen, maar weet niet of dat het probleem op lost

Haha ja dat klinkt niet best.
Als je de software hebt kan je proberen Traktor 2 te gebruiken, misschien dat je controller daar meer compatible mee is. Welke controller gebruik je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2013 12:38 

Hardtraxxer

Ik heb een DAP MP-170 en nee, hij is niet compitabel. Ik kan goed merken dat dit ding gewoon gemaakt is om de sync knop te gebruiken want die pitcher werkt voor geen meter. Ik behandel het dan ook meer als speelgoed dan als een echt mix-paneel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2013 06:43 

Hardtraxx Veteran

Ik zit dus *denk ik* zelf ook mt een klein probleem.. In mijn tracks zitten volgens mij best vaak volumeverschillen, hoe is dit het makkelijkst te verhelpen?

*Die volumeverschillen merk ik eigenlijk pas bij een bass switch.. Vind het zelf erg storend, want m'n bedachte overgang klinkt nu echt soms gewoon maar voor de helft -.- ..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2013 11:58 

Hardtraxx Addict

Ruubiie schreef:
Ik zit dus *denk ik* zelf ook mt een klein probleem.. In mijn tracks zitten volgens mij best vaak volumeverschillen, hoe is dit het makkelijkst te verhelpen?

*Die volumeverschillen merk ik eigenlijk pas bij een bass switch.. Vind het zelf erg storend, want m'n bedachte overgang klinkt nu echt soms gewoon maar voor de helft -.- ..

Volumeverschillen heb je inderdaad altijd, gewoon omdat de ene harder is opgenomen/geëxporteerd dan de andere.

Wat ik doe is, zodra ik een nummer laad, dan spoel ik door naar een stuk ergens in de climax. Deze cue ik in mn koptelefoon samen met het al draaiende nummer. Dan gewoon aan de gain draaien van je nieuwe nummer totdat je vindt dat het live nummer en het gecue'de nummer ongeveer evenhard door je koptelefoon komen. Ik weet niet of het makkelijker kan, maar zelf merk ik als ik achteraf luister dat het volume 9/10 keer precies gelijk loopt. Daarvoor liet ik de volumes gewoon op de standaard waarde staan, en hoe goed je overgang ook is, dan klinkt het echt als een domper als het nummer ineens een stuk zachter is :P

Ohja en als je de volumes vergelijkt in je koptelefoon moet je wel gewoon je low/mid/high gewoon normaal hebben staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2013 14:58 

Hardtraxx Veteran

Ik mix maar gewoon simpel met een Numark mixtrack pro haha..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2013 14:58 

Hardtraxx Veteran

*Dubbelpost* Kan weg dus :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2013 15:51 

Hardtraxx Addict

Ruubiie schreef:

Oh ik was eigenlijk van de veronderstelling dat alle controllers wel een gain knopje hadden... Dan ben ik toch bang dat je moet upgraden naar een andere controller, of je moet willen kloten in een programma als Audacity dat je het volume van het nummer hoger zet :P . Maar dat lijkt me geen heel goed plan. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2013 16:25 

Hardtraxx Veteran

Ordinary Joe schreef:
Ruubiie schreef:

Oh ik was eigenlijk van de veronderstelling dat alle controllers wel een gain knopje hadden... Dan ben ik toch bang dat je moet upgraden naar een andere controller, of je moet willen kloten in een programma als Audacity dat je het volume van het nummer hoger zet :P . Maar dat lijkt me geen heel goed plan. ;)

Mp3gain is een handig programmatje daarvoor en het is gratis! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 18:18 

Hardtraxx Veteran

ik heb een Reloop rmp-1 enm rmx-20 thuis staan.
Helaas kan ik weinig met de set doen qua effecten enzo en dan vind ik het nogal moeilijk om gewaagd te mixen.
iemand een tip waardoor het mixen wat gewaagder word maar niet slordiger?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 18:27 

Hardtraxx Elite

Wat bedoel je precies met 'gewaagd draaien'?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 18:30 

Hardtraxx Addict

Forbidden Phobia schreef:
Helaas kan ik weinig met de set doen qua effecten enzo en dan vind ik het nogal moeilijk om gewaagd te mixen.

Alleen mid-intro's van een nummer meepakken. Kickswitches door de lows van de nummers af te wisselen. Het nummer wat je net hebt weggemixt onverwacht deels terug laten komen in het nieuwe nummer.

Doe het zelf nog niet zo lang maar dit zijn dingetjes die ik regelmatig probeer, en iets meer variatie brengen dan steeds 'mid-intro, climax, break, climax, mid-outro, volgende' ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 19:04 

Hardtraxx Veteran

Effecten hebben niks met de mixstijl te maken
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 21:49 

Hardtraxx Veteran

Firetrap schreef:

Effecten hebben niks met de mixstijl te maken

nee dat klopt maar het voegt wel iets toe aan je set vind ik.

Ordinary Joe schreef:

Alleen mid-intro's van een nummer meepakken. Kickswitches door de lows van de nummers af te wisselen. Het nummer wat je net hebt weggemixt onverwacht deels terug laten komen in het nieuwe nummer.

Doe het zelf nog niet zo lang maar dit zijn dingetjes die ik regelmatig probeer, en iets meer variatie brengen dan steeds 'mid-intro, climax, break, climax, mid-outro, volgende' ;)

het is vaak dat ik na de 1e climax overmix na de mid-intro van het volgende nummer of 2e climax maar dat is ook zo standaard. in ieder geval thanks voor het beantwoorden van mijn vraag ik ga het eens proberen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2013 22:19 

Hardtraxx Addict

Nice, succes :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2013 09:41 

Hardtraxxer

@Forbidden Phobia: probeer eens een midintro door een outro te laten lopen, moet je alleen ff de track vinden die zo uitkomt ;). Starten op de 2e climax en beatmatchen, dan gelijk na 2e climax 1e beat van de break de fader op 70% gooien ofzo en dan als de midintro dropt gooi je het volume en de low van het in te mixen nr open (bij de huidige track zet ik dan meestal de bass op 8 uuur) met de outro die door blijft lopen op bijv 70% volume
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2013 11:27 

Hardtraxx Veteran

thanks voor de tip :thumbsup: enige nadeel is met de Reloop rmp-1 datje 'm net niet precies op de geode tijd kan leggen. daar is reloop net niet precies genoeg voor en datmaakt het soms ook lastig om dan goed te timen.
nogmaals bedankt voor je tip ik ga hier zeker wat mee doen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mei 2013 22:01 

Hardtraxxer

Sensive schreef:
@Forbidden Phobia: probeer eens een midintro door een outro te laten lopen, moet je alleen ff de track vinden die zo uitkomt ;). Starten op de 2e climax en beatmatchen, dan gelijk na 2e climax 1e beat van de break de fader op 70% gooien ofzo en dan als de midintro dropt gooi je het volume en de low van het in te mixen nr open (bij de huidige track zet ik dan meestal de bass op 8 uuur) met de outro die door blijft lopen op bijv 70% volume

tracks die uitkomen? Als je van tevoren gewoon even telt/kijkt wat het juiste moment is kun je elk nummer zo laten overlopen lijkt mij...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2013 10:02 

Hardtraxxer

GlobalSoundsmedia schreef:
Sensive schreef:

tracks die uitkomen? Als je van tevoren gewoon even telt/kijkt wat het juiste moment is kun je elk nummer zo laten overlopen lijkt mij...

Nee, niet iedere track die je start op de 1e beat van de 2e climax kun je als mid-intro door een outro laten lopen, en daar heb ik 't eigenlijk over. Als je gaat tellen dán wel ja, maar ik zie dat meer voor de iéts gevorderde dj en aangezien Forbidden Phobia het moeilijk vindt om gewaagd te mixen is dit niet echt van toepassing, @Forbidden Phobia correct me if I'm wrong.

En om maar even een voorbeeld te geven:
hardstyle/sensive-beyond-limits-26-05-2013-t36164.html

Overgangen van bijvoorbeeld;
Universe Of Nothing > Brutality
Brutality > Worship
Worship > The Skreetch
The Skreetch > Disturbia remix
Disturbia remix > RIV remix en ga zo maar door.

(Aarzel niet om een comment achter te laten :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2013 22:25 

Hardtraxx Addict

ik ben nu toch al een tijdje aan het mixen en probeer nu ook de variatie erin te brengen ( mid intro's mixen bijv.). Maar ik krijg zo'n bass switch niet voor elkaar, hoe kan je die nou het best doen? ik heb vaak dat de kick van de nieuwe er niet luid genoeg door heen komt of erg dunnetjes klinkt. als je een switch van deck a naar deck b will doen hoe zou de eq dan moeten staan en welke fase van het nummer van deck b is handig om te gebruiken? En weet iemand toevallig een paar nummers waarbij dit goed kan, dan kan ik daarmee oefenen.

bvd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 12:17 

Hardtraxx Veteran

Ik zet de bass van de nieuwe plaat dan vaak op half 2 en die van de oude op een uurtje of half 8. De kick zou er dan in principe gewoon goed uit moeten komen. Qua fase verschillen de mid-intro's / outro's natuurlijk soms van elkaar qua lengte, maar de "standaard" ligt op het moment na de 8e maat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2013 17:08 

Hardtraxx Veteran

phoenix schreef:
ik ben nu toch al een tijdje aan het mixen en probeer nu ook de variatie erin te brengen ( mid intro's mixen bijv.). Maar ik krijg zo'n bass switch niet voor elkaar, hoe kan je die nou het best doen? ik heb vaak dat de kick van de nieuwe er niet luid genoeg door heen komt of erg dunnetjes klinkt. als je een switch van deck a naar deck b will doen hoe zou de eq dan moeten staan en welke fase van het nummer van deck b is handig om te gebruiken? En weet iemand toevallig een paar nummers waarbij dit goed kan, dan kan ik daarmee oefenen.

bvd

Wavolizer - Gender Divide
High Voltage - Bombs Away
Degos & Re-Done - Lomperkennie
Exit Mind - Exit Humanity

als je precies op het goede moment de bass switch maakt kan je de track die je hebt lopen (Niet de track die je inmixt) er gewoon uithalen en de track die je inmixt daarvan de bass ja open zetten waarop jij het goed over vind komen.
Beetje raar uitgelegd maar hoop dat je het snapt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2013 16:04 

Hardtraxx Addict

phoenix schreef:

bvd

Wavolizer - Gender Divide
High Voltage - Bombs Away
Degos & Re-Done - Lomperkennie
Exit Mind - Exit Humanity

als je precies op het goede moment de bass switch maakt kan je de track die je hebt lopen (Niet de track die je inmixt) er gewoon uithalen en de track die je inmixt daarvan de bass ja open zetten waarop jij het goed over vind komen.
Beetje raar uitgelegd maar hoop dat je het snapt :)
Firetrap schreef:
Ik zet de bass van de nieuwe plaat dan vaak op half 2 en die van de oude op een uurtje of half 8. De kick zou er dan in principe gewoon goed uit moeten komen. Qua fase verschillen de mid-intro's / outro's natuurlijk soms van elkaar qua lengte, maar de "standaard" ligt op het moment na de 8e maat.

dank
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jun 2013 15:25 

Hardtraxx Newbie

Even een vraagje ,ik krijg soms commentaar dat ik men platen veel te traag laat overgaan ,maar is het niet zo dat er bij hardstyle veel op de outro word overgegaan tenzij de 2climax doenbaar is om over te gaan .Wat vinden jullie hiervan ??? ^^
Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner