Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 16:49 

Hardtraxxer

Destination schreef:
Firetrap schreef:
Ik weet dat 148 met +1.30% op 150 komt, is makkelijk uit te rekenen verder. Maar ik raad je uiteraard aan om het BPM te regelen op gehoor en niet mathematisch.

Thanks dan weet ik in ieder geval waar ik ongeveer moet zoeken! :thumbup:

Nooit wiskunde gehad? Die berekening is zo simpel.

(nieuw-oud)/oudx100%

Dus: (150-147)/147x100%=2,04%

2% is dus prima
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 18:44 

Draidy schreef:
:lol: je kan ook gewoon de sync knop gebruiken

:lol: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2013 21:53 

Hardtraxx Newbie

Iemand die een tip kan geven hoe ik Digital punk Oblivion best in mix,kvind het beginstuk nogal redelijk chaotisch om in te mixen ?^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2013 08:28 

Hardtraxxer

Statetroopers9 schreef:
Iemand die een tip kan geven hoe ik Digital punk Oblivion best in mix,kvind het beginstuk nogal redelijk chaotisch om in te mixen ?^^

Tip: Tik dit bijv in op google: digital punk oblivion hardtraxx liveset (dit kun je overigens met alle tracks doen)

Dan krijg je meestal wel een set waarin ie staat, moet je ff luisteren hoe andere dj's m inmixen :thumbup: (ik draai 'm nooit dus ken je er verder ook niet mee helpen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2013 20:45 

Hardtraxx Newbie

Cruelty schreef:
Statetroopers9 schreef:

Instarten op het intro ipv de mid intro.

Thanx ga ik eens uit proberen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2013 14:04 

Hardtraxx Elite

Met welke software mixen jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2013 19:11 

Hardtraxx Veteran

Cruelty schreef:
Geen
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2013 17:31 

Hardtraxx Veteran

b-ram schreef:
Cruelty schreef:
Geen
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 10:14 

Hardtraxxer

Ik mix thuis op een midicontroller met traktor, heeft alles te maken met geld.
Me scherm is afgehangen met een groot elastiek zodat je alleen hetgeen ziet wat ook te zien is op tabletops.
Traktor lijkt me voor de beginner wel gemakkelijker, mocht je dus gebruik willen maken van je scherm ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 10:43 

Hardtraxx Veteran

Piep schreef:
Me scherm is afgehangen met een groot elastiek zodat je alleen hetgeen ziet wat ook te zien is op tabletops.
Traktor lijkt me voor de beginner wel gemakkelijker, mocht je dus gebruik willen maken van je scherm ;)

Ik ben ook begonnen met een traktor kontrol :) Redelijk fijn om het mee te leren, maar ik betrapde mezelf er wel op dat ik te veel afhankelijk werd van het scherm en dat maakt je wel lui.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 21:54 

Hardtraxx Veteran

Hebben jullie ook wel eens dat tracks in de mix wegspringen? Dat je inmixt, maar dat de ingemixte track, voortdurend weg schiet van de beats, als ze gelijk staan met de beats van de oude track?
Zo ja, wat doen jullie dan om dit op te lossen, zo nee, wat doe ik fout? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 22:41 

Artiest

Geen illegale downloads/zippyshare/YouTubedownloads gebruiken :-p
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2013 22:43 

Hardtraxx Veteran

Ok, nja weet ik iig waar het aan liggen kan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2013 20:54 

Hardtraxx Veteran

El Mare schreef:
Hebben jullie ook wel eens dat tracks in de mix wegspringen? Dat je inmixt, maar dat de ingemixte track, voortdurend weg schiet van de beats, als ze gelijk staan met de beats van de oude track?

Van beide het Laag openstaan zodat je dik in het rood staat te draaien, daardoor gaat het compressen en klinkt het nergens meer na?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2013 07:09 

Hardtraxxer

El Mare schreef:

Bedoel je dat ze weglopen als in steeds minder gelijklopen of bedoel je dat het lijkt alsof ze opgeheven worden?

In het eerste geval staan ze dus niet goed gelijk en moet je corrigeren. In het tweede geval moet je van 1 van de tracks de lage tonen iets wegdraaien. 2 beats die exact op elkaar liggen hebben wel eens de neiging om een heel vreemde mutatie te vormen, klapt heel vreemd en heb het ook al es gehad dat ze elkaar bijna opheffen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2013 17:57 

Hardtraxx Veteran

Piep schreef:

In Traktor kun je in de instellingen een aantal dingen weghalen, zoals de bpm counter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2013 16:09 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
Piep schreef:

In Traktor kun je in de instellingen een aantal dingen weghalen, zoals de bpm counter.

Klopt, maar niet de achterstand van de ingemixte track. Je ziet dan precies hoeveel je bij moet draaien en in welke richting. En de hele verloop van een track. Vind ik met oefenen ook niet prettig.
Gewoon blanco en op gehoor en kennis doen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 apr 2013 18:39 

Hardtraxx Addict

Piep schreef:
Klopt, maar niet de achterstand van de ingemixte track. Je ziet dan precies hoeveel je bij moet draaien en in welke richting.

Waar zie je dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2013 10:39 

Hardtraxx Veteran

Ordinary Joe schreef:
Piep schreef:
Klopt, maar niet de achterstand van de ingemixte track. Je ziet dan precies hoeveel je bij moet draaien en in welke richting.

Waar zie je dit?

Je ziet een balkje dat precies in het midden moet zitten. Zit hij niet in het midden, dan moet je 'm corrigeren tot ie dat wel is. Toch is dit niet altijd zo accuraat. Het blijft niet een kwestie van zien, maar van horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2013 19:18 

Hardtraxx Addict

Werkt inderdaad niet bij elk nummer even goed, dus het meest moet maar op het oor. Maar ik heb vaak nog best moeite met merken of een nummer nou iets voor of iets achter loopt en daarbij lijkt het wel te helpen. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2013 21:10 

Hardtraxx Addict

Iemand een tip hoe dat ik de track's van the Anarchist kan inmixen?
Deze hebben zo van die rare kicks bij het beatmatchen dan klinkt het echt nergens naar :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2013 21:15 

Donateur

Mid en laag wegdraaien gok ik, kan me herinneren dat die platen idioot harde snares hebben aan het begin ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2013 21:49 

Hardtraxx Addict

Het zijn vooral die kick's die zo vol bass klinken maar zal het morgen eens uitproberen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2013 22:52 

Hardtraxx Newbie

b-plan schreef:
Het zijn vooral die kick's die zo vol bass klinken maar zal het morgen eens uitproberen :)

zoals net vermeld werd mid en laag wegdraaien,bij The Anarchist try to stop us mix ik hem maar in vanaf de vocal in de intro draai ik het andere kanaal even dicht(bij de vocal) :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2013 19:20 

Hardtraxxer

Ik zit al een tijdje met een probleem wat veel irritatie opwekt tijdens het mixen. Ik gebruik een midi-controller met VDJ, en op complete random momenten springt de bpm teller naar een willekeurig getal tussen 130 en 160 bpm.

Ik heb Auto-pitch mixing al uitgevinkt staan maar dat helpt niet. Iemand enig idee hoe dit kan?

EDIT: Hier een voorbeeld:

onder andere bij 30:57 en 31:43 is het goed te horen. Ik moet dan op de sync knop drukken zodat ie weer goed loopt.
Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner