S
Hardtraxxer
689 posts member since 2009
last seen Apr 2017
Destination wrote:
Firetrap wrote:Ik weet dat 148 met +1.30% op 150 komt, is makkelijk uit te rekenen verder. Maar ik raad je uiteraard aan om het BPM te regelen op gehoor en niet mathematisch.
Thanks dan weet ik in ieder geval waar ik ongeveer moet zoeken! :thumbup:
Nooit wiskunde gehad? Die berekening is zo simpel.

(nieuw-oud)/oudx100%

Dus: (150-147)/147x100%=2,04%

2% is dus prima
E
Draidy wrote::lol: je kan ook gewoon de sync knop gebruiken
:lol: :worship:
S
Hardtraxx Newbie
32 posts member since 2013
last seen Jul 2014
Iemand die een tip kan geven hoe ik Digital punk Oblivion best in mix,kvind het beginstuk nogal redelijk chaotisch om in te mixen ?^^
S
Hardtraxxer
514 posts member since 2012
last seen Dec 2018
Statetroopers9 wrote:Iemand die een tip kan geven hoe ik Digital punk Oblivion best in mix,kvind het beginstuk nogal redelijk chaotisch om in te mixen ?^^
Tip: Tik dit bijv in op google: digital punk oblivion hardtraxx liveset (dit kun je overigens met alle tracks doen)

Dan krijg je meestal wel een set waarin ie staat, moet je ff luisteren hoe andere dj's m inmixen :thumbup: (ik draai 'm nooit dus ken je er verder ook niet mee helpen)
S
Hardtraxx Newbie
last seen Jul 2014
Cruelty wrote:
Statetroopers9 wrote:Iemand die een tip kan geven hoe ik Digital punk Oblivion best in mix,kvind het beginstuk nogal redelijk chaotisch om in te mixen ?^^
Instarten op het intro ipv de mid intro.
Thanx ga ik eens uit proberen :)
H
Hardtraxx Elite
2954 posts member since 2013
last seen Jul 2026
Met welke software mixen jullie?
Hardtraxx Veteran
3027 posts member since 2011
last seen Jan 2025
Cruelty wrote:Geen
F
Hardtraxx Veteran
6061 posts member since 2010
last seen 8 days ago
b-ram wrote:
Cruelty wrote:Geen
Hardtraxxer
298 posts member since 2011
last seen May 2015
Ik mix thuis op een midicontroller met traktor, heeft alles te maken met geld.
Me scherm is afgehangen met een groot elastiek zodat je alleen hetgeen ziet wat ook te zien is op tabletops.
Traktor lijkt me voor de beginner wel gemakkelijker, mocht je dus gebruik willen maken van je scherm ;)
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
Piep wrote:Ik mix thuis op een midicontroller met traktor, heeft alles te maken met geld.
Me scherm is afgehangen met een groot elastiek zodat je alleen hetgeen ziet wat ook te zien is op tabletops.
Traktor lijkt me voor de beginner wel gemakkelijker, mocht je dus gebruik willen maken van je scherm ;)
Ik ben ook begonnen met een traktor kontrol :) Redelijk fijn om het mee te leren, maar ik betrapde mezelf er wel op dat ik te veel afhankelijk werd van het scherm en dat maakt je wel lui.
Hardtraxx Veteran
11323 posts member since 2008
Hebben jullie ook wel eens dat tracks in de mix wegspringen? Dat je inmixt, maar dat de ingemixte track, voortdurend weg schiet van de beats, als ze gelijk staan met de beats van de oude track?
Zo ja, wat doen jullie dan om dit op te lossen, zo nee, wat doe ik fout? :P
D
Artiest
584 posts member since 2011
last seen Apr 2024
Geen illegale downloads/zippyshare/YouTubedownloads gebruiken :-p
Hardtraxx Veteran
11323 posts member since 2008
Ok, nja weet ik iig waar het aan liggen kan :P
T
Hardtraxx Veteran
5204 posts member since 2009
last seen Oct 2021
El Mare wrote:Hebben jullie ook wel eens dat tracks in de mix wegspringen? Dat je inmixt, maar dat de ingemixte track, voortdurend weg schiet van de beats, als ze gelijk staan met de beats van de oude track?
Van beide het Laag openstaan zodat je dik in het rood staat te draaien, daardoor gaat het compressen en klinkt het nergens meer na?
Hardtraxxer
127 posts member since 2009
last seen Jul 2025
El Mare wrote:Hebben jullie ook wel eens dat tracks in de mix wegspringen? Dat je inmixt, maar dat de ingemixte track, voortdurend weg schiet van de beats, als ze gelijk staan met de beats van de oude track?
Bedoel je dat ze weglopen als in steeds minder gelijklopen of bedoel je dat het lijkt alsof ze opgeheven worden?

In het eerste geval staan ze dus niet goed gelijk en moet je corrigeren. In het tweede geval moet je van 1 van de tracks de lage tonen iets wegdraaien. 2 beats die exact op elkaar liggen hebben wel eens de neiging om een heel vreemde mutatie te vormen, klapt heel vreemd en heb het ook al es gehad dat ze elkaar bijna opheffen.
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Piep wrote:Ik mix thuis op een midicontroller met traktor, heeft alles te maken met geld.
In Traktor kun je in de instellingen een aantal dingen weghalen, zoals de bpm counter.
Hardtraxxer
298 posts member since 2011
last seen May 2015
Draidy wrote:
In Traktor kun je in de instellingen een aantal dingen weghalen, zoals de bpm counter.
Klopt, maar niet de achterstand van de ingemixte track. Je ziet dan precies hoeveel je bij moet draaien en in welke richting. En de hele verloop van een track. Vind ik met oefenen ook niet prettig.
Gewoon blanco en op gehoor en kennis doen ;)
Hardtraxx Addict
1606 posts member since 2013
last seen Oct 2021
Piep wrote:Klopt, maar niet de achterstand van de ingemixte track. Je ziet dan precies hoeveel je bij moet draaien en in welke richting.
Waar zie je dit?
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2025
Ordinary Joe wrote:
Piep wrote:Klopt, maar niet de achterstand van de ingemixte track. Je ziet dan precies hoeveel je bij moet draaien en in welke richting.
Waar zie je dit?
Je ziet een balkje dat precies in het midden moet zitten. Zit hij niet in het midden, dan moet je 'm corrigeren tot ie dat wel is. Toch is dit niet altijd zo accuraat. Het blijft niet een kwestie van zien, maar van horen.
Hardtraxx Addict
1606 posts member since 2013
last seen Oct 2021

Werkt inderdaad niet bij elk nummer even goed, dus het meest moet maar op het oor. Maar ik heb vaak nog best moeite met merken of een nummer nou iets voor of iets achter loopt en daarbij lijkt het wel te helpen. :cool:
Hardtraxx Addict
1140 posts member since 2013
last seen Sep 2016
Iemand een tip hoe dat ik de track's van the Anarchist kan inmixen?
Deze hebben zo van die rare kicks bij het beatmatchen dan klinkt het echt nergens naar :(
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Mid en laag wegdraaien gok ik, kan me herinneren dat die platen idioot harde snares hebben aan het begin ofzo?
Hardtraxx Addict
1140 posts member since 2013
last seen Sep 2016
Het zijn vooral die kick's die zo vol bass klinken maar zal het morgen eens uitproberen :)
S
Hardtraxx Newbie
last seen Jul 2014
b-plan wrote:Het zijn vooral die kick's die zo vol bass klinken maar zal het morgen eens uitproberen :)
zoals net vermeld werd mid en laag wegdraaien,bij The Anarchist try to stop us mix ik hem maar in vanaf de vocal in de intro draai ik het andere kanaal even dicht(bij de vocal) :)
Hardtraxxer
720 posts member since 2013
last seen Jun 2022
Ik zit al een tijdje met een probleem wat veel irritatie opwekt tijdens het mixen. Ik gebruik een midi-controller met VDJ, en op complete random momenten springt de bpm teller naar een willekeurig getal tussen 130 en 160 bpm.

Ik heb Auto-pitch mixing al uitgevinkt staan maar dat helpt niet. Iemand enig idee hoe dit kan?

EDIT: Hier een voorbeeld:

View on SoundCloud

onder andere bij 30:57 en 31:43 is het goed te horen. Ik moet dan op de sync knop drukken zodat ie weer goed loopt.