Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2013 19:14 

Hardtraxx Addict

Ik wil ipv hardstyle nu wat trap mixen voor in de auto met wat vrienden (niet persé 100% trap; ook YW, Partysquad tracks e.d. zitten er tussen - dus eigenlijk gewoon van alles door elkaar) alleen dit gaat me nogal moeilijk af. Ik vind het vrij lastig om redelijke overgangen te maken tussen trap tracks. Heeft iemand iets van tutorials/aandachtspuntjes hoe dit kan, en evt een voorbeeld?

Ps. kant-en-klare mixtapes hebben we doorgezocht en zijn geen optie
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2013 14:17 

Hardtraxx Newbie

Iemand nog tips bij het gebruiken van de low mid high kanalen? Heb hier al gelezen dat bij het ingooien van een nummer de hoge tonen belangrijk zijn voor claps/snares, en dat de bass (low) niet moet overheersen. Alvast bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2013 18:48 

Hardtraxx Addict

Scottie schreef:
Iemand nog tips bij het gebruiken van de low mid high kanalen? Heb hier al gelezen dat bij het ingooien van een nummer de hoge tonen belangrijk zijn voor claps/snares, en dat de bass (low) niet moet overheersen. Alvast bedankt.

Denk dat je het beste hiermee gewoon heel veel ervaring op kun doen. Het zijn puur filters, wanneer je alles dicht draait zul je dus ook niks horen. Bij hardstyle moet je er vooral rekening mee houden dat kicks voornamelijk onder de low vallen, en de rest meestal onder de mid en high.

Voorbeelden waarbij je deze knoppen wil zijn gebruiken is bij het inmixen, wanneer de track die je inmixt een dusdanige hardere kick heeft als de voorgaande en je zult de low volledig open laten staan zal deze er ineens "hard" inklappen, iets wat je meestal wilt voorkomen. Bovendien kun je met de low/mid/high chaos voorkomen bij sommige overgangen die zeer druk zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 15:00 

Artiest

Ik heb bij het inmixen vrijwel altijd de bass op ongeveer 5 over half/tien over half staan als je een klok voor ogen houd.

De mid bijna altijd gewoon op 12 en de high (afhankelijk van de afmix van de in te mixen plaat varierend tussen kwart voor en tien voor. Echter het kan gerust voorkomen dat ook high op 12 staat.

Eigenlijk is alles afhankelijk van de in te mixen plaat, hoe is de arrangement? Hoe is de afmix?

Bij huidige hardstyle komt het heel vaak voor dat na de intro een break volgt, dan kun je op je dooie gemak de tonen tijdens de break geleidelijk naar 12 uur draaien. Als je over de break heenmixt draai ik meestal alleen de bass naar 12 de high op een "7,8" moment of tijdens een maat geleidelijk omhoog terwijl de hoog van de lopende plaat geleidelijk terug gezet word.

Ik draai de bass nooit helemaal weg omdat dit niet alleen effect heeft op de kick maar ook op synths. Je synth gaat dan tijdens het mixen ineens van heel kaal naar vol geluid. Zelfde geld voor de lopende plaat, als daarvan de synth ineens wegvalt in volheid van geluid vind ik dit persoonlijk niet mooi klinken.

Tijdens de mix ineens aan de hoog draaien van bv 12 naar tien voor is ook erg hoorbaar, geleidelijk is alfijd beter of de fader terughalen en tijdens die actie aan de hoog draaien, dat maakt het ook beter aan fe horen. Draai dan natuurlijk ook de high van de andere plaat terug ander s krijg je een chaos van hoog geluid.

Good luck!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2013 15:40 

Artiest

Ok, een lap tekst typen op je ipad heeft geen goede invloed op je spelling en grammatica zie ik nu :lol: :thumbsup: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 13:56 

Hardtraxx Veteran

Deze methode gebruik ik inderdaad ook zo'n beetje, vooral door te doen leer je wat mooi klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 14:36 

Hardtraxx Newbie

DJ Mani en wvd hartstikke bedankt voor jullie uitleg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2013 16:12 

Artiest

Inderdaad, doen doen doen.. Oefenen, oefenen oefenen

En vooral de gouden tip; OPNEMEN en terugluisteren. Zeker als je net begint, gewoon standaard je recorder of laptop erbij en alles recorden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2013 21:53 

Hardtraxx Veteran

Hmm dat opnemen vanaf de eerste keer dat ik mixte nooit gedaan, maar dit is wel ff een handige tip om gewoon elke keer bij het mixen gewoon standaard op te nemen. Ga ik vanaf nu dus maar altijd doen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2013 13:06 

Hardtraxx Newbie

Hallo mensen ik heb weer een vraag:
Ik heb zojuist een set opgenomen die aardig goed is gelukt. Wanneer ik deze open in bijvoorbeeld Audacity, zie ik dat wanneer ik een ander nummer inmix enorme volume pieken heb (eigenlijk bij elk nummer dat ik inmix) , dit is ook duidelijk hoorbaar want alles word gewoon veel luider. Gooien jullie het volume altijd open bij het nummer dat jullie inmixen, of maar halverwege? En hoe doen jullie dit met teasen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2013 19:11 

Hardtraxx Veteran

Scottie schreef:
Ik heb zojuist een set opgenomen die aardig goed is gelukt. Wanneer ik deze open in bijvoorbeeld Audacity, zie ik dat wanneer ik een ander nummer inmix enorme volume pieken heb (eigenlijk bij elk nummer dat ik inmix) , dit is ook duidelijk hoorbaar want alles word gewoon veel luider. Gooien jullie het volume altijd open bij het nummer dat jullie inmixen, of maar halverwege? En hoe doen jullie dit met teasen?

Bij nieuwe nummers kun je je gain eigenlijk altijd wel goed laten, aangezien ze qua kwaliteit bijna altijd gelijk zijn (als je de 320 kbps web versies hebt dan). Bij oudere nummers zou ik altijd even doorspoelen naar een stukje van de track waar alles het hardst is (stuk mid-intro of climax) en dan stukje af laten spelen en daar je gain op afstellen. Als het goed is moet je dan qua opnemen een redelijk/goed volume hebben over de gehele set.

Als dat niet het probleem is, als je inmixt kan het soms vet zijn om je fader direct omhoog te gooien, maar vaak doe je dit gewoon geleidelijk (meestal het eerst blok van het inmixen, de eerste 32 beats).

Zorg gewoon dat je gain altijd goed staat, dan kan d'r in mijn ogen niet vaak wat mis gaan. Ook bij het teasen, maar dan maakt 't volume verschil in principe niet zo heel erg veel uit omdat het maar 1/2 seconden is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2013 19:36 

Hardtraxx Veteran

Scottie schreef:

Luister je wel altijd eerst met je headset wat je aan het inmixen bent? Wanneer je dit correct doet en je track recht hebt liggen dan kan je inderdaad zoals Gill hierboven me zegt na 32 tellen wel beginnen met de overgang. Niet abrupt natuurlijk de hele track erbij ingooien, maar enige souplesse is wel aan te raden.
Wat ook belangrijk is en wat je niet alleen met je gain kan verrichten zijn je lows, mids en highs van de track. Hier heeft Mani in een pagina hiervoor een goed voorbeeld voor gegeven:`
DJ Mani schreef:
Ik heb bij het inmixen vrijwel altijd de bass op ongeveer 5 over half/tien over half staan als je een klok voor ogen houd.
De mid bijna altijd gewoon op 12 en de high (afhankelijk van de afmix van de in te mixen plaat varierend tussen kwart voor en tien voor. Echter het kan gerust voorkomen dat ook high op 12 staat.

Hoop dat je hier wat mee kan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2013 20:06 

Iemand enig idee hoe je je mix kan afsluiten met een reloop digital jockey 2 dat versnellen ben ik inmiddels beu
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2013 17:02 

Artiest

Versnellen? Ben ik al zo oud dan? :P

In mijn tijd draaide je gewoon de power van de draaitafel uit als je tijd op was, een backspin was ook niet heel gek...

Maar versnellen lijkt me persoonlijk echt een beetje gaar, ff terror voordat je helemaal stopt? xd

In bijna al mijn mixen die ik post laat ik gewoon lekker de track aflopen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2013 00:56 

Hardtraxx Veteran

Het is eerst kort versnellen alvorens je helemaal omlaag pitched dat hij bedoeld denk ik :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2013 23:55 

Hardtraxx Addict

Pommer schreef:
Woodside schreef:
Pommer schreef:
Is het mogelijk om datgene wat ik afspeel op m'n CDJ's te laten zien in bijvoorbeeld VDJ, zodat ik kan zien hoe de track verloopt. Anders moet je elk nummer uit je hoofd kennen :P

Als je thuis draait kun je toch gewoon even snel dat nummer op je laptop in VDJ inladen?

Het probleem is dat al m'n muziek op m'n computer staat en niet op m'n laptop. Dan zou ik al die muziek moeten kopieren naar m'n laptop, en dat is nogal wat :P

wellicht met time-code, ik zou alleen niet zeker weten of dat omgekeerd ook werkt (cd met wav. en programma dat dat dan oppakt en weergeeft)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 19:07 

Hardtraxx Veteran

Ik heb nogal weinig ervaring om te draaien op een ander BPM
Maar ik wil de laatste tijd regelmatig oude tracks draaien die op 147 BPM zitten, hoeveel cents moet die omhoog om ze precies op 150 te laten lopen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 20:31 

Hardtraxx Veteran

Ik weet dat 148 met +1.30% op 150 komt, is makkelijk uit te rekenen verder. Maar ik raad je uiteraard aan om het BPM te regelen op gehoor en niet mathematisch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2013 21:51 

Hardtraxx Veteran

Firetrap schreef:
Ik weet dat 148 met +1.30% op 150 komt, is makkelijk uit te rekenen verder. Maar ik raad je uiteraard aan om het BPM te regelen op gehoor en niet mathematisch.

Thanks dan weet ik in ieder geval waar ik ongeveer moet zoeken! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2013 21:01 

Hardtraxx Veteran

:lol: je kan ook gewoon de sync knop gebruiken
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2013 17:34 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
:lol: je kan ook gewoon de sync knop gebruiken

Denk niet dat Numark NDX400's een sync knop hebben :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2013 22:38 

Hardtraxx Veteran

Cruelty schreef:
op bpm meters kijken dan xd.

BPM meters die niet secuur genoeg werken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2013 19:49 

Hardtraxxer

Destination schreef:
Cruelty schreef:
op bpm meters kijken dan xd.

BPM meters die niet secuur genoeg werken :P

Jezus, je zou het zowieso op gehoord moeten leren, als je dat kan kann je eventueel met hardstyle of house op bpmcounters kijken maar gaat je met hardcore dus nooit lukken
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 14:11 

Artiest

Maar waarom zou je dat zo precies willen weten dan?

Als ik een set start doe ik dat of:
- op de pitch waarop die stond bij de voorganger
- Ik weet op welke pitch de track waarmee ik start het fijnste klinkt (platenkennis)
- ik wil op een bepaald bpm starten en schuif de pitch op de cd speler totdat de bpm counter van de speler het gewenste bpm aanduid.

En vanaf daar doe ik alles op gehoor. Waarom zou je dat op het precieze af uit(willen)rekenen?

Enlighten me :)

*edit* Ik neem aan dat je het wil weten omdat je de nieuwere tracks niet in de - wil pitchen. Dat kun je ook makkelijk oplossen door vooraf een nieuwere track op 0 pitch te zetten en de oudere track erop gelijk te zetten. ZO! nu staat je oudere track goed en kun je beginnen :P.
Is denk ik sneller dan gaan zitten rekenen enzo :P. (En dan ga je er al vanuit dat je cd speler 100% nauwkeurig is in de pitch % )
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2013 16:44 

Hardtraxxer

Ik heb ff zitten rondkijken en nu vroeg ik me af of jullie op key mixen. Ik merk echt dat je mix een stuk beter klinkt, wat er weer voor zorgt dat het publiek enthousiaster wordt. Is dit standaard? Of wordt dit nauwelijks toegepast?
Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner