Scottie schreef:
Hallo mensen ik heb weer een vraag:
Ik heb zojuist een set opgenomen die aardig goed is gelukt. Wanneer ik deze open in bijvoorbeeld Audacity, zie ik dat wanneer ik een ander nummer inmix enorme volume pieken heb (eigenlijk bij elk nummer dat ik inmix) , dit is ook duidelijk hoorbaar want alles word gewoon veel luider. Gooien jullie het volume altijd open bij het nummer dat jullie inmixen, of maar halverwege? En hoe doen jullie dit met teasen?
Bij nieuwe nummers kun je je gain eigenlijk altijd wel goed laten, aangezien ze qua kwaliteit bijna altijd gelijk zijn (als je de 320 kbps web versies hebt dan). Bij oudere nummers zou ik altijd even doorspoelen naar een stukje van de track waar alles het hardst is (stuk mid-intro of climax) en dan stukje af laten spelen en daar je gain op afstellen. Als het goed is moet je dan qua opnemen een redelijk/goed volume hebben over de gehele set.
Als dat niet het probleem is, als je inmixt kan het soms vet zijn om je fader direct omhoog te gooien, maar vaak doe je dit gewoon geleidelijk (meestal het eerst blok van het inmixen, de eerste 32 beats).
Zorg gewoon dat je gain altijd goed staat, dan kan d'r in mijn ogen niet vaak wat mis gaan. Ook bij het teasen, maar dan maakt 't volume verschil in principe niet zo heel erg veel uit omdat het maar 1/2 seconden is.