Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2012 18:11 

Hardtraxx Veteran

Vamper - The Difference in de climax
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2012 21:35 

Hardtraxx Veteran

chicken schreef:
G1LL schreef:
Zover ik weet is het met house/elektro/hardstyle/hardcore eigenlijk altijd 4x4. Ik kan zo even geen track bedenken die dat niet heeft.

http://www.youtube.com/watch?v=CCbD9_G_jdM @ 3:29 is 3/4 :)

Deze is idd 3/4 (6/8) op dat stuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2012 23:14 

Hardtraxx Veteran

Nou vooruit, op dat stuk is die 3/4.. als of d'r iemand is die die plaat daar gaat uitmixen.. :p .
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2012 10:41 

Hardtraxx Addict

G1LL schreef:
Nou vooruit, op dat stuk is die 3/4.. als of d'r iemand is die die plaat daar gaat uitmixen.. :p .

Het gaat niet alleen over of de maten anders zijn, maar vooral of er niet wordt gehouden aan 8-16-32 maten, maar bijvoorbeeld naar 12 maten een verandering doen en dan weer naar 9 maten. Dat komt wel voor en dat is ook niet fatsoenlijk te mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2012 15:34 

Hardtraxx Veteran

Noisecontrollers - Samara heeft ook zo'n vaag stuk erin idd
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2012 19:45 

Hardtraxx Veteran

Hoe kan ik het beste een hardcorenummer inmixen op hardstyle?
Wil voor m'n nieuwe setje als één-na-laatste nummer Darkness Is Calling draaien van RR en Crypsis en dan afsluiten met Yes van Angerfist.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2012 15:57 

Hardtraxx Addict

Tis wel te doen hoor.

Hoe ik dat meestal doe is de hardstyle plaat omhoog pitchen naar +- 160 bpm en de hardcoreplaat omlaag pitchen naar t zelfde bpm. Dan gelijk leggen en mixen maar :P

Zou het wel paar keer oefenen van te voren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2012 23:50 

Hardtraxx Veteran

Moet je AoF - Redemption of een of andere industrial plaat met een laag tempo pakken
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2012 13:13 

Hardtraxx Newbie

Het aller aller allerbelangrijkste is oefenen,oefenen en nog is oefenen! Een cd'tje branden met de tracks die je wilt mixen, in de auto gooien en alles luisteren. Misschien wel 1000 keer! Ken je platen!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2012 14:19 

Hardtraxxer

Fuzzylogic schreef:
Hoe kan ik het beste een hardcorenummer inmixen op hardstyle?
Wil voor m'n nieuwe setje als één-na-laatste nummer Darkness Is Calling draaien van RR en Crypsis en dan afsluiten met Yes van Angerfist.

een edit maken met een hardstyle intro.
je kan ook een cue 1 zetten op het punt waar bij de hardcore track de intro is afgelopen. en een hardstyle intro laten lopen, wanneer dan de hardstyle intro is afegelopen snel op de cue klikken van de hardcore plaat die dan mooi overmixt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2012 22:02 

Hardtraxx Addict

Of een loopje maken in de hardstyle plaat die loop dan versnellen en daar de hardcore plaat op inmixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2012 20:38 

Hardtraxx Veteran

Thanks voor de antwoorden, bij m'n laatste mix wat het redelijk goed gelukt, heb toen Les Saboteurs ingemixt op Black Is... , met de manier van Hooli :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2012 21:59 

Hardtraxx Veteran

Als ik jouw was zou ik idd de laatste plaat tot 160 BPM pitchen, en daarna eerst wat hardcore tracks draaien die dichter bij de 160 zitten (zoals bijv. Evil Activities - Extreme Audio of Neophyte - Everlast). Die daarna weer pitchen en zo op de 180/185 uit komen :) . Zoek wat van die ''langzame'' hardcore platen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2012 22:17 

Hardtraxx Veteran

Industrial Hardcore heeft heel veel nummers op een laag tempo, Early zijn er ook nog wat.

Bij mainstream: AoF - Redemption
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2012 17:46 

Hardtraxxer

Even een vraagje.

Als ik mix zet ik de pitch range op 6% (laagste die er is) omdat ik toch alleen hardstyle mix en ik zo minder snel fouten maak met tempo van beide platen gelijk te leggen.

Leer ik het mezelf nu verkeerd aan of is het wel beter te leren op een hoger percentage pitch range en zo het tempo gelijk te leggen?

Mocht ik ooit back 2 back spelen dan wil ik dat soort fouten voorkomen
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2012 00:05 

Hardtraxx Veteran

Nee dat is gewoon goed.

Wat ik zelf altijd doe (bij Hardcore, Industrial en Terror) is 6% pakken. Als ik dan niet tot het goeie tempo kom ga ik naar 10% en anders 16%. Vaak weet ik van te voren al welke ik moet pakken en soms pak ik expres eentje hoger omdat ik weet dat ik hem in het nummer op ga pitchen.

Maar bij Hardstyle moet 6% zeker genoeg zijn. Stel je pakt een nummer van 145 bpm, als je die 6% pitched zit je op 153,7. En aangezien de meeste nummers hoger zijn dan 145 moet je aan 6% zeker voldoende hebben. Je kan hem altijd nog verstellen tijdens het beatmatchen mocht je iets extreems gaan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2012 12:36 

Hardtraxxer

Bedankt voor het advies!

Ja dan laat ik hem gewoon op 6% staan, wel zo makkelijk. Hoor af en toe een DJ die de set afsluit door het nummer echt zo langzaam te vertragen dat ik dacht dat ze automatisch al op 16% of wide range mixen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2012 17:11 

Hardtraxx Veteran

Ik wil beginnen met het mixen van mainstream hardcore, maar hoe zit het daar met volgorde van de tracks? :$
Bij hardstyle snap ik dat het logisch is dat je van de handjeklap muziek naar het beukwerk gaat, maar als je alleen kaas hardcore wil draaien hoe belangrijk is de volgorde van de tracklist dan? Ik vind het persoonlijk bij mainstream moeilijk te onderscheiden welke track harder is dan welke bij de kaas hardcore.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2012 17:33 

Hardtraxx Veteran

Als je aan me zou vragen of ik een mainstream setje hardstyle zou willen draaien zou ik de volgorde van de tracklist ook heel moeilijk vinden hoor :$ Vandaar dat ik (tot nu toe) ook alleen maar raw draai.
Ik luister wel heel veel mainstream hardcore, maar heb me er niet zo in verdiept zoals ik met raw hardstyle heb gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2012 17:56 

Hardtraxx Veteran

Maar met raw heb je toch ook een opbouw?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2012 18:28 

Hardtraxx Veteran

Ja maar dat vind ik veel makkelijker te maken dan met ms hardcore xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2012 11:28 

Hardtraxxer

Als ik een mix eindig doe ik t vooralsnog door tempo langzaam naar beneden te schroeven en beetje spinnen met het jogwheel, maar ik heb ook al eens gezien dat je op de cdj2000 de track kan laten hangen als t ware en met t jogwheel zo'n scratch effect maakt. Hoe doe ik dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2012 00:44 

Hardtraxx Addict

Jeroentjuh82 schreef:
Als ik een mix eindig doe ik t vooralsnog door tempo langzaam naar beneden te schroeven en beetje spinnen met het jogwheel, maar ik heb ook al eens gezien dat je op de cdj2000 de track kan laten hangen als t ware en met t jogwheel zo'n scratch effect maakt. Hoe doe ik dit?

Kan volgensmij alleen op de 900, bij de 2000 is die functie eruit gehaald, als je dezelfde knop als ik in gedachten had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2012 13:38 

Hardtraxx Veteran

Wat zijn leuke manieren om een set af te sluiten? Als ik mn laatste nummer laat stoppen doe ik eigenlijk altijd gewoon een brake effect inzetten maar dat is ook zo saai altijd hetzelfde...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2012 13:53 

Hardtraxx Addict

Klooien met de filter/tempo/volume. Levert soms wel leuke effecten op :)
Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner