Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2012 11:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zenda schreef:
Basshunterzz schreef:
Ik zat zo is een beetje op Hardcore te focussen en toen ontdekte ik een melodie (of hoe je dat ook noemt :P)

Het is heel de tijd 1,2,3,4-1,2,3,4-1,2,3,4 dan komt er een kleine verandering in kicks dan weer hetzelfde 1,2,3,4 3x en dan na die 3x mixen ze meestal een stuk uit de volgende track in.

Klopt dit of kwats ik maar wat? :P

Hardcore durf ik niets van te zeggen, maar hardstyle is inderdaad opgebouwd uit blokken van 4 beats. ZO heb je blokken van 16 beats, 32 beats, 64 beats enzovoort. Na zo'n blok verandert er meestal iets, hoe precies dat verschilt per track en per punt in de track. Dat ontdek je allemaal door veel te oefenen :)


Dat is met alle muziek met die iets van een beat heeft, house/hardstyle etc etc etc...
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2012 23:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

NMGN1989 schreef:
Zenda schreef:
Basshunterzz schreef:
Ik zat zo is een beetje op Hardcore te focussen en toen ontdekte ik een melodie (of hoe je dat ook noemt :P)

Het is heel de tijd 1,2,3,4-1,2,3,4-1,2,3,4 dan komt er een kleine verandering in kicks dan weer hetzelfde 1,2,3,4 3x en dan na die 3x mixen ze meestal een stuk uit de volgende track in.

Klopt dit of kwats ik maar wat? :P

Hardcore durf ik niets van te zeggen, maar hardstyle is inderdaad opgebouwd uit blokken van 4 beats. ZO heb je blokken van 16 beats, 32 beats, 64 beats enzovoort. Na zo'n blok verandert er meestal iets, hoe precies dat verschilt per track en per punt in de track. Dat ontdek je allemaal door veel te oefenen :)


Dat is met alle muziek met die iets van een beat heeft, house/hardstyle etc etc etc...


Dit is toch gewoon algemeen bekend? Ik leerde dat al op de basisschool :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2012 19:59 
 
Hardtraxx Veteran

In de 4e maat heb je vaak een verbindingsstukje in de vorm van screeches, bliepjes, vocals whatever.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2012 00:09 
 
Hardtraxxer

eerste mix: http://soundcloud.com/the-troublemakerz ... dj-contest


barst maar los wat er allemaal beter kan haha!!! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2012 11:16 
 
Hardtraxx Veteran

Ten eerste een goede dj-naam :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2012 21:56 
 
Hardtraxxer

Haha sarcastisch of....?:p
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2012 10:33 
 
Hardtraxx Veteran

Nee ik meen het. Troublemakerz, dat blijft in de wirwar aan die soortgelijke namen niet hangen, die hele foute 'z' op het eind nog niet in ogenschouw nemende. Je moet iets hebben dat boven het maaiveld uitsteekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2012 22:21 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Is het mogelijk om datgene wat ik afspeel op m'n CDJ's te laten zien in bijvoorbeeld VDJ, zodat ik kan zien hoe de track verloopt. Anders moet je elk nummer uit je hoofd kennen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2012 23:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

oefenen oefenen oefenen.

sommige CDJ's hebben ook waveform.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2012 23:36 
 
Hardtraxxer

Pommer schreef:
Is het mogelijk om datgene wat ik afspeel op m'n CDJ's te laten zien in bijvoorbeeld VDJ, zodat ik kan zien hoe de track verloopt. Anders moet je elk nummer uit je hoofd kennen :P


Als je thuis draait kun je toch gewoon even snel dat nummer op je laptop in VDJ inladen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2012 18:51 
 
Hardtraxx Veteran

Pommer schreef:
Is het mogelijk om datgene wat ik afspeel op m'n CDJ's te laten zien in bijvoorbeeld VDJ, zodat ik kan zien hoe de track verloopt. Anders moet je elk nummer uit je hoofd kennen :P


Haha ja kut hè xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2012 19:19 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Woodside schreef:
Pommer schreef:
Is het mogelijk om datgene wat ik afspeel op m'n CDJ's te laten zien in bijvoorbeeld VDJ, zodat ik kan zien hoe de track verloopt. Anders moet je elk nummer uit je hoofd kennen :P


Als je thuis draait kun je toch gewoon even snel dat nummer op je laptop in VDJ inladen?

Het probleem is dat al m'n muziek op m'n computer staat en niet op m'n laptop. Dan zou ik al die muziek moeten kopieren naar m'n laptop, en dat is nogal wat :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2012 00:46 
 
Hardtraxx Newbie

hoi,
I ben nieuw hier,

Ik heb een mix gemaakt met wat free releases van de afgelopen tijd;)
het zou fijn zijn als iemand wat feedback zou willen leveren :D
ik wil wel proberen wat actief te zijn op het forum ;)



Track list:

00:09 - Wildstylez - Wild Ones Two (Bootleg)
04:05 - Wildstylez - I See Stars
08:13 - Zatox - Opera
12:04 - Vamper - Run And Hide (Bootleg)
15:17 - Adaro - House Of Wax (Bootleg)
19:07 - The Prophet ft Ndrah Lake - Someone Like You
21:23 - Brennan Heart - Hardbass Junkie
24:50 - Frequencerz - Revolution (live edit)


Een link naar een download van de nummers die ik heb gebuikt, (.wav 320kB):
http://wtrns.fr/lQDE6d9I37MDLfR
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 aug 2012 21:46 
 
Hardtraxxer

Innoxiuz schreef:
hoi,
I ben nieuw hier,

Ik heb een mix gemaakt met wat free releases van de afgelopen tijd;)
het zou fijn zijn als iemand wat feedback zou willen leveren :D
ik wil wel proberen wat actief te zijn op het forum ;)



Track list:

00:09 - Wildstylez - Wild Ones Two (Bootleg)
04:05 - Wildstylez - I See Stars
08:13 - Zatox - Opera
12:04 - Vamper - Run And Hide (Bootleg)
15:17 - Adaro - House Of Wax (Bootleg)
19:07 - The Prophet ft Ndrah Lake - Someone Like You
21:23 - Brennan Heart - Hardbass Junkie
24:50 - Frequencerz - Revolution (live edit)


Een link naar een download van de nummers die ik heb gebuikt, (.wav 320kB):
http://wtrns.fr/lQDE6d9I37MDLfR



Volgende x graag hier posten! dj-s-corner/oefensets-met-commentaar-t22771.html is een ideaal topic voor je ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 aug 2012 00:46 
 
Hardtraxx Newbie

Citaat:
Volgende x graag hier posten! dj-s-corner/oefensets-met-commentaar-t22771.html is een ideaal topic voor je ;)


oh, sorry :P zal het doen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 08:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe gaan jullie eigenlijk te werk om de gain van de tracks die je mixt precies tegelijk te krijgen?

Mijn mixer geeft de volumes niet echt accuraat weer. Moet altijd op mijn mixer best veel gains bijstellen, ook van recente tracks zelfs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 14:05 
 
Hardtraxxer

Het laatst heb ik de eerste keer opgetreden en ik had daar dus een probleem.
Er stonden geen boxen naar de dj gericht zodat ik eigenlijk het maar slecht hoorde en niet echt kon meeluistere met koptelefoon en die boxen dan... Geluid stond redelijk zacht want was gewoon bij iemand thuis :)

toen heb ik maar beide op koptelefoon afgespeeld^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2012 14:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Project 141 schreef:
De track die speelt en de nieuwe track beide afzonderlijk van elkaar over je koptelefoon spelen, en dan kijken of ze ongeveer even hard klinken.

Dit dus. Doe ik altijd. Pioneer mixers geven het vaak ook wel redelijk accuraat aan maar mijne niet, dus ik heb mezelf dit gewoon aangeleerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2012 12:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Is het mogelijk om datgene wat ik afspeel op m'n CDJ's te laten zien in bijvoorbeeld VDJ, zodat ik kan zien hoe de track verloopt. Anders moet je elk nummer uit je hoofd kennen :P


Ik zou het gewoon kopieren, of de tracks die je gaat draaien op een stickje zetten en die inladen. Ik zet soms ook Traktor naast mn CDJ's neer om ff te gluren, best handig :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2012 23:38 
 
Hardtraxx Addict

G1LL schreef:

Dit is toch gewoon algemeen bekend? Ik leerde dat al op de basisschool :P .


EDM is vrijwel altijd 4/4 maar er is ook muziek dat bijvoorbeeld 3/4 maten heeft. Dus het is niet altijd zo ;)

Bij EDM is het overigens ook heel vervelend als de producer niet goed kan tellen dan krijg je rare tracks die heel kut mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2012 19:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zover ik weet is het met house/elektro/hardstyle/hardcore eigenlijk altijd 4x4. Ik kan zo even geen track bedenken die dat niet heeft. D'r zijn altijd wel uitzonderingen, zoals Creative Community van Frontliner waar die mix intro nog 8 beats doorgaat. Maarja, dat zijn gewoon dingen die je hoort te weten als DJ zijnde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 12:22 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wafelijzer - Done?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2012 17:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Wafelijzer - Done?

Gewoon 8x4 hoor.

Enige uitzondering die ik kan bedenken is Dj Skinhead - Extreme Terror (Neophyte Remix), is in de climax 6x4.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2012 09:59 
 
Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
TiMOTHYb schreef:
Wafelijzer - Done?

Gewoon 8x4 hoor.

Enige uitzondering die ik kan bedenken is Dj Skinhead - Extreme Terror (Neophyte Remix), is in de climax 6x4.


In de jump tijd waren er echt veel platen die totaal niet klopte qua telling. Veranderingen na 9 maten bijvoorbeeld. Als je dat mixt lijkt het echt alsof je niet kan tellen haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2012 16:46 
 
Hardtraxx Veteran

G1LL schreef:
Zover ik weet is het met house/elektro/hardstyle/hardcore eigenlijk altijd 4x4. Ik kan zo even geen track bedenken die dat niet heeft.


http://www.youtube.com/watch?v=CCbD9_G_jdM @ 3:29 is 3/4 :)
Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner