Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2012 17:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als ik pitch bend en ik laat de + of de - knop los dan gaat het nummer weel heel langzaam terug naar de eigen snelheid, hoe kan dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2012 18:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je moet de pitch fader (die schuif) 1 procent sneller zetten (dus naar beneden schuiven) dan zorg je met de plus en min knoppen dat de platen weer gelijk lopen en wacht je of ze weer van elkaar af gaan. en dan schuif je weer in de goeie richting.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2012 18:32 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Als ik pitch bend en ik laat de + of de - knop los dan gaat het nummer weel heel langzaam terug naar de eigen snelheid, hoe kan dit?

Pitch Bend verhoogt naar mijn weten het algemene BPM van de plaat niet, dat moet met de fader. Met pitch bend kun je een plaat als het ware net iets opschuiven om hem makkelijker gelijk te kunnen leggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2012 19:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pitch fader past het tempo van de plaat aan. Pitch bend doet dat tijdelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2012 14:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt !
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2012 19:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat zijn trouwens goede nummers om mee te beginnen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2012 21:11 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Wat zijn trouwens goede nummers om mee te beginnen?

Er zijn geen goede nummers om mee te beginnen.

Er zijn zoveel mogelijkheden, het is aan alle kanten afhankelijk van wat voor set je neer wil zetten. Zeker als je een redelijke opbouw wil hebben, zou ik de meest "softe" plaat als eerste draaien, en dan net na de intro of aan het begin van de break starten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2012 23:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Laat ik het anders zeggen, wat zijn de simpelste nummers om te mixen, of heeft iemand een paar nummertjes waar ik wel even zoet mee ben om te oefenen? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2012 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Gewoon heel veel oefenen.

Ik weet dat dit een kut antwoord is maar zo zit het wel.

Gewoon de ene plaat starten over de master. Andere over een oor door je koptelefoon. En dan steeds, bijvoorbeeld 1%, pitchen in de richting van de andere plaat.

Als de plaat over je koptelefoon langzamer loopt dan de master schuif je de pitchfader 1% omhoog en leg je met pitchbend de platen weer gelijk. Zo ga je door tot je er overheen zit en dan ga je in hele kleine stapjes terugwerken, tot ze gelijk liggen.

Kleine tip van gene zijde...
Leer jezelf geen Pitch Bend aan, mocht je beginnen met draaien, wen jezelf dan altijd aan het jogwheel, aangezien niet alle spelers een pitchbend hebben en het uit eindelijk als je het onder de knie hebt een fijner gevoel geeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2012 21:34 
 
Hardtraxxer

Piaaa schreef:
Draidy schreef:
Gewoon heel veel oefenen.

Ik weet dat dit een kut antwoord is maar zo zit het wel.

Gewoon de ene plaat starten over de master. Andere over een oor door je koptelefoon. En dan steeds, bijvoorbeeld 1%, pitchen in de richting van de andere plaat.

Als de plaat over je koptelefoon langzamer loopt dan de master schuif je de pitchfader 1% omhoog en leg je met pitchbend de platen weer gelijk. Zo ga je door tot je er overheen zit en dan ga je in hele kleine stapjes terugwerken, tot ze gelijk liggen.

Kleine tip van gene zijde...
Leer jezelf geen Pitch Bend aan, mocht je beginnen met draaien, wen jezelf dan altijd aan het jogwheel, aangezien niet alle spelers een pitchbend hebben en het uit eindelijk als je het onder de knie hebt een fijner gevoel geeft.


Dat komt goed uit want die Pitch Bend heb ik nog nooit gebruikt ;) Maar ik ga lekker oefenen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2012 22:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Piaaa schreef:
Draidy schreef:
Gewoon heel veel oefenen.

Ik weet dat dit een kut antwoord is maar zo zit het wel.

Gewoon de ene plaat starten over de master. Andere over een oor door je koptelefoon. En dan steeds, bijvoorbeeld 1%, pitchen in de richting van de andere plaat.

Als de plaat over je koptelefoon langzamer loopt dan de master schuif je de pitchfader 1% omhoog en leg je met pitchbend de platen weer gelijk. Zo ga je door tot je er overheen zit en dan ga je in hele kleine stapjes terugwerken, tot ze gelijk liggen.

Kleine tip van gene zijde...
Leer jezelf geen Pitch Bend aan, mocht je beginnen met draaien, wen jezelf dan altijd aan het jogwheel, aangezien niet alle spelers een pitchbend hebben en het uit eindelijk als je het onder de knie hebt een fijner gevoel geeft.

Helemaal mee eens! Begon zelf met pitch bend omdat ik dit gewend was door het digitaal mixen, maar gelukkig al snel op het joghweel over gegaan. Was even wennen, maar ik kan het nu wel fijn aanvoelen. Zowel op mijn RMP-1's als CDJ 2000's. Krijg alles wel strak, alleen moet nog beetje de feeling er in krijgen om het helemaal zuiver strak te krijgen zoals de proffs (ahum). Maar goed dat is perfectie, ben ook wel wat te kritisch aan het worden als ik mijn mixen terugluister.. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2012 01:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Voordeeltje voor nieuwe hardstyle DJ's is dat vrijwel alle releases op dezelfde snelheid gemaakt zijn, 150BPM. Natuurlijk zijn er altijd wel enkele afwijkingen. Dat maakt leren draaien aan de ene kant makkelijker, aan de andere kant minder makkelijk.

Voordeel: Je kunt je doordat je je pitchfaders gelijk kan laten staan heel makkelijk oefenen op alle andere aspecten. Queue goedzetten, goed ingooien en benden. Je hoeft je dan niet zorgen te maken om uiteenlopen van tracks.

Nadeel: doordat in de meeste gevallen de nummers even snel zijn weet je eigenlijk al dat je pitchfader zo goed als dezelfde hoogte moet staan.

Ik let daar normaal niet op maar kwam er op den duur achter dat ik, tenzij ik bewust de snelheid wou opschroeven, makkelijk een heel uur de pitchfaders niet aanraakte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2012 01:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Ik weet geen andere plek om het te vragen maar waar halen jullie al je tracks vandaan? Is er een handige site of halen jullie alles van cd's af?

Politiek correct antwoord: ekte DJ's kopen hun muziek

Illegaal antwoord: op nieuwsgroepen, voor het gemak Spotnet, word elke maand de FearFM top 40 hardstyle en hardcore gepost, inmixed en in 320kbps kwaliteit. Daarnaast is er nog iemand die elke week alle nieuwe hardstyle/hardcore releases post.

Maar goed, je doet er goed aan gewoon muziek te kopen. Natuurlijk, als gewoon iemand download toch iedereen het, maar als DJ, dus artiest, zou je gewoon moeten kopen om je collega artiest te steunen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2012 10:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het beste kun je je muziek van corebay afhalen. Kun je alles vinden, en mocht het er toch niet bij staan kun je een request posten.
Dit is als je je muziek niet koopt dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2012 17:47 
 
Hardtraxxer

Yo iedereen,

Ik ben vrij nieuw hier op het forum, draai inmiddels zo'n 4 maanden en zou graag horen wat jullie van me mix vinden.



Tracklist

1. Ran-D & Digital Punk - Survivors
2. The R3belz and Adaro - Air(dance_air_festival_2012_anthem)
3. The R3belz - A state of mind
4. Chain Reaction - War in reverse
5. Frontliner - Extreme loudnezz
6. Donkey Rollers - The Last City On Earth
7. Frequencerz - Rich MF
8. Digital Punk and Nitrouz - Shadows of the day
9. The Machine - Audiobot (B-Front remix)
10. Tartaros & Juized - The Dungeon (WiSH Outdoor 2012 The Magic Show Anthem)
11. Prefix - Outrageous (Phuture noize remix)
12. Delete - Syndrome
13. Radical redemption - Annihilate
14. Radical redemption - Brutal 2.0
15. Dione - Eye of the storm (Angerfist remix)
16. Angerfist - Bite Yo Style (Dyprax remix)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2012 18:18 
 

Ik vind hem goed, omdat de tracks me bevallen. Technisch gezien kan ik niet goed oordelen want ik mix niet, maar ik heb er niks op tegen. Het luistert lekker weg en voor de rest is het voor mij goed genoeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2012 03:45 
 

Is iemand hier bekend met Mixmeister? Hoe kan ik het beste het tempo regelen van de overgang van hardstyle naar hardcore? Bij hardcore is de bpm namelijk maar de helft van het ware aantal en daardoor lukt het niet om een goede overgang te maken. De overbrugging van het tempoverschil van de ene track naar de andere wordt automatisch geregeld, maar omdat de zogenaamde bpm van hardcore veel lager ligt dan bij hardstyle, wordt het tempo van de hardstyle lager tijdens de overgang en dit klinkt natuurlijk niet goed. Is het misschien mogelijk het tempo van beide tracks afzonderlijk te regelen, aangezien op deze manier mixmeister zelf het tempo regelt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2012 07:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je kan bij mixmeister ook zelf tempomarkers plaatsen. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2012 13:42 
 

Ja dat weet ik, maar ik krijg het niet voor elkaar dat hardstyle en hardcore tijdens de overgang tussen tracks hun normale tempo behouden. Ik kan alleen het tempo van het geheel regelen, dus een tempo voor twee tracks. Hierdoor wordt hardstyle vertraagd afgespeeld of hardcore heel erg versneld, omdat de bpm twee keer zo laag is. Ik moet de tempomarkers zo zien te plaatsen dat je hier niets van merkt, alleen dat heb ik nog niet door. Misschien weet een van jullie dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2012 18:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mixen in een break :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2012 19:31 
 

Haha ja dat doe ik nu ook :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2012 20:27 
 

Heb het al gevonden. Je doet gewoon rechtermuisknop, edit tag en dan BPM x1/2. Het tempo blijft gelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2012 07:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Top, wist ik ook niet! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2012 19:34 
 
Hardtraxx Veteran

Ik zat zo is een beetje op Hardcore te focussen en toen ontdekte ik een melodie (of hoe je dat ook noemt :P)

Het is heel de tijd 1,2,3,4-1,2,3,4-1,2,3,4 dan komt er een kleine verandering in kicks dan weer hetzelfde 1,2,3,4 3x en dan na die 3x mixen ze meestal een stuk uit de volgende track in.

Klopt dit of kwats ik maar wat? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2012 20:18 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Ik zat zo is een beetje op Hardcore te focussen en toen ontdekte ik een melodie (of hoe je dat ook noemt :P)

Het is heel de tijd 1,2,3,4-1,2,3,4-1,2,3,4 dan komt er een kleine verandering in kicks dan weer hetzelfde 1,2,3,4 3x en dan na die 3x mixen ze meestal een stuk uit de volgende track in.

Klopt dit of kwats ik maar wat? :P

Hardcore durf ik niets van te zeggen, maar hardstyle is inderdaad opgebouwd uit blokken van 4 beats. ZO heb je blokken van 16 beats, 32 beats, 64 beats enzovoort. Na zo'n blok verandert er meestal iets, hoe precies dat verschilt per track en per punt in de track. Dat ontdek je allemaal door veel te oefenen :)
Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner