Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2012 10:57 
 
Hardtraxxer

ik heb het over mixen he, niet over een track produceren maar ik denk dat jij gelijk hebt dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2012 15:15 
 
Hardtraxxer

K snap dr geeen ene kut van..xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2012 23:02 
 
Hardtraxxer

Probeer je master tempo es aan te zetten ;) (weet niet of die op je spelers zit maar zul je even moeten kijken, pioneers hebben ze wel)
dan zul je merken dat de tonen hetzelfde blijven, maar je plaat gaat wel sneller :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 21:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heeft iemand nog tips met het oefenen van beatmatchen?

Ben vandaag voor het eerst gaan oefenen met een echte set en wil leren beatmatchen zonder de BPM counter. De plaat cue-en en dan met de pitch heen en weer schuiven tot je op het juiste tempo zit of pitch steeds iets omhoog gooien en opnieuw cue-en tot ze gelijk lopen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 21:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat ik doe is:

Als de plaat nog niet gelijk loopt hem met pitch bend weer gelijk leggen en de pitch fader een klein beetje opschuiven in de goeie richting.

Als hij dan weer niet gelijk loopt weer met pitch bend gelijk leggen en hetzelfde.



Bij hardcore verschuif ik hem in het begin met grote stappen, hangt af van het tempo verschil en dan steeds preciezer.



Maar hoe meer je het doet hoe makkelijker het in te schatten is waar ergens je moet zitten met de pitch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 04:06 
 

Ik ben een beginner wat heet ik ben een dag bezig met VDJ en ik heb een vraag: waarom staat de BPM teller zo laag als ik hardcore wil mixen. Hardstyle geeft keurig rond de 150 aan en bij hardcore maar rond de 90-95.

Dan heb ik meteen nog een vraagje. Wat zijn de meest gebruikelijke overgangen. En dan bedoel ik vooral wanneer wordt vaak in- en uitgemixt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 11:19 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
Ik ben een beginner wat heet ik ben een dag bezig met VDJ en ik heb een vraag: waarom staat de BPM teller zo laag als ik hardcore wil mixen. Hardstyle geeft keurig rond de 150 aan en bij hardcore maar rond de 90-95.

Dan heb ik meteen nog een vraagje. Wat zijn de meest gebruikelijke overgangen. En dan bedoel ik vooral wanneer wordt vaak in- en uitgemixt?

BPM moet je verdubbelen als ie zo laag is, waarom VDJ dat precies doet, weet ik ook niet.

Er zijn verschillende punten om te mixen. Je kan het makkelijkst de intro van de in te mixen plaat over de outro van de spelende plaat mixen. Ook kun je de mid-intro op de outro mixen, of de spelende plaat na de climax meteen uitmixen. Het is net wat je zelf vet vindt en wat bij de platen past :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2012 15:02 
 

Ok bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 21:17 
 
Hardtraxx Veteran

Ik weet geen andere plek om het te vragen maar waar halen jullie al je tracks vandaan? Is er een handige site of halen jullie alles van cd's af?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 21:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grootste deel van mijn muziek haal ik van corebay.
Als iets daar niet op staat (in 320 kb/s) en er is een web van en ik wil hem heel graag koop ik hem.
Als hij op bijvoorbeeld een album staat en de CDrip is in slechte kwaliteit koop ik de CD.
En als hij alleen op een vinyl staat (en vinyl rips zijn 99% niet in goede kwaliteit) koop ik het vinyl.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 21:34 
 
Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Grootste deel van mijn muziek haal ik van corebay.
Als iets daar niet op staat (in 320 kb/s) en er is een web van en ik wil hem heel graag koop ik hem.
Als hij op bijvoorbeeld een album staat en de CDrip is in slechte kwaliteit koop ik de CD.
En als hij alleen op een vinyl staat (en vinyl rips zijn 99% niet in goede kwaliteit) koop ik het vinyl.


Ja Corebay is alleen Hardcore, Industrial enz.

Iemand nog een hardstyle site?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 21:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja Corebay, moet je beetje naar onder scrollen, zit ook een categorie hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 21:53 
 

http://www.zippysharemp3.com
http://gabber.od.ua

Geweldige site die tweede. Kan je hele labels downloaden. Gaan sommigen niet blij mee zijn :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 22:28 
 
Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Ja Corebay, moet je beetje naar onder scrollen, zit ook een categorie hardstyle.


Daar heb je een invite voor nodig ofzo als je iets wil downloaden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 22:34 
 
Hardtraxx Veteran

Nerazzurro93 schreef:
http://www.zippysharemp3.com
http://gabber.od.ua

Geweldige site die tweede. Kan je hele labels downloaden. Gaan sommigen niet blij mee zijn :p


Die 2e vind ik nogal onoverzichtelijk :P
Maar als ik bij die 1ste iets intyp in die balk dan krijg ik helemaal geen zoekresultaten?

Edit; zoekresultaten doen het wel op Firefox
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 22:40 
 

Basshunterzz schreef:
Nerazzurro93 schreef:
http://www.zippysharemp3.com
http://gabber.od.ua

Geweldige site die tweede. Kan je hele labels downloaden. Gaan sommigen niet blij mee zijn :p


Die 2e vind ik nogal onoverzichtelijk :P
Maar als ik bij die 1ste iets intyp in die balk dan krijg ik helemaal geen zoekresultaten?

Edit; zoekresultaten doen het wel op Firefox
Die zippyshare geeft bij mij altijd goede resultaten, juist ook van wat oudere nummers. Het kan zijn dat hij toevallig jouw nummer niet heeft. Maar over het algemeen staat er veel op die site. Ook veel spoontech spul enzo.

Die tweede moet je gericht op zoeken door die zoekfunctie te gebruiken. Als je bijvoorbeeld een label of een cd intikt dan krijg je vaak wat je zoekt.

Verder moet je inderdaad dvdvideosoft gebruiken. Dat is echt aan te raden. Youtube films van hoge kwaliteit download hij in heel hoge kwaliteit. Je merkt geen verschil.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 22:41 
 
Hardtraxx Veteran

Nerazzurro93 schreef:
Basshunterzz schreef:
Nerazzurro93 schreef:
http://www.zippysharemp3.com
http://gabber.od.ua

Geweldige site die tweede. Kan je hele labels downloaden. Gaan sommigen niet blij mee zijn :p


Die 2e vind ik nogal onoverzichtelijk :P
Maar als ik bij die 1ste iets intyp in die balk dan krijg ik helemaal geen zoekresultaten?

Edit; zoekresultaten doen het wel op Firefox
Die zippyshare geeft bij mij altijd goede resultaten, juist ook van wat oudere nummers. Het kan zijn dat hij toevallig jouw nummer niet heeft. Maar over het algemeen staat er veel op die site. Ook veel spoontech spul enzo.

Die tweede moet je gericht op zoeken door die zoekfunctie te gebruiken. Als je bijvoorbeeld een label of een cd intikt dan krijg je vaak wat je zoekt.


Ja hij doet het nu wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 23:13 
 
Hardtraxx Veteran

edit; laat maar
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 23:14 
 
Hardtraxx Veteran

Socializerz schreef:
Socializerz schreef:
ik download altijd met http://www.dvdvideosoft.com/
is dat ook goed? download dan gewoon t hoogst mogelijke


Nee die gebruik ik niet meer omdat mijn computer daar altijd door vast liep
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 23:22 
 
Hardtraxx Veteran

Socializerz schreef:
Maar ik bedoel qua kwaliteit?


Dat moet je niet aan mij vragen, als ik het allang niet meer gebruik :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2012 23:29 
 

Socializerz schreef:
Maar ik bedoel qua kwaliteit?
Als je youtube film ook in goede kwaliteit is, dan kan je die omzetten in een mp3 van hoge kwaliteit. Ik merk het verschil niet tussen zo'n mp3 en de mp3 van een download site. De bestanden zijn ook bijna altijd even groot. Moet je wel de best mogelijke kwaliteit kiezen in dat programma. Het is de beste youtube converter die er bestaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2012 10:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En toch is het minder kwaliteit dan een WEB release
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2012 12:04 
 

Ja tuurlijk maar ik merk het verschil niet als de track in hoge kwaliteit is geupload. Het is niet zo dat de kick ineens heel anders klinkt. Er gaat wel altijd kwaliteit verloren dat wel. Misschien is het te horen op een groot systeem. Ik vind het een prima medium omdat een zo'n gebruiker veel early hardstyle en raw hardstyle heeft die soms niet te vinden is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2012 20:43 
 
Hardtraxxer

Even een vraag, hij zal waarschijnlijk allang gesteld zijn maar kreeg hem zo snel niet teruggevonden.

Wat is de makkelijkste manier om 2 tracks met een verschillend BPM gelijk te leggen? Ik krijg dit maar niet onder de knie. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2012 22:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gewoon heel veel oefenen.

Ik weet dat dit een kut antwoord is maar zo zit het wel.

Gewoon de ene plaat starten over de master. Andere over een oor door je koptelefoon. En dan steeds, bijvoorbeeld 1%, pitchen in de richting van de andere plaat.

Als de plaat over je koptelefoon langzamer loopt dan de master schuif je de pitchfader 1% omhoog en leg je met pitchbend de platen weer gelijk. Zo ga je door tot je er overheen zit en dan ga je in hele kleine stapjes terugwerken, tot ze gelijk liggen.
Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner