Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2011 11:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Tot je een keer ergens moet draaien waar CDJ1000's staan :whistle:


Dat zien we dan wel weer :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 00:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mijn vraag past hier het beste tussen denk ik zo. Heb er altijd een scheithekel aan om hoesjes te maken voor mijn cd's omdat het dan weer niet op een lijn staat. Dus dacht dat er misschien een programma is waar je gewoon met knippen / plakken het in kan voegen in een soort van tabel om het zo maar te zeggen.

Verder is mijn vorige succes van ordenen van mijn cd's geen succes geweest dus pak ik het nu weer anders aan. Alles door elkaar heen wat ik op dit moment graag wil draaien / luisteren en zo een soort van volgorde heb.
Dus wat ik deze maand leuk vindt zet ik op cd en dat doe ik elke maand. Dus eigenlijk per maand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 02:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waar brand je mee? Want als je dit met Nero doet kun je je tracklist naar Nero CoverDesigner exporteren. Die zet het allemaal netjes voor je onder en achter elkaar zoals jij het fijn vindt. Scheelt een hoop gepruts.

Van je tweede alinea snap ik echt geen snars trouwens, je flikkert alles door elkaar op een cd elke maand? Of wat staat daar nou eigenlijk...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 13:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maarten heb je mischien een fototje hoe het er na het branden met nero eruitziet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 18:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Waar brand je mee? Want als je dit met Nero doet kun je je tracklist naar Nero CoverDesigner exporteren. Die zet het allemaal netjes voor je onder en achter elkaar zoals jij het fijn vindt. Scheelt een hoop gepruts.

Van je tweede alinea snap ik echt geen snars trouwens, je flikkert alles door elkaar op een cd elke maand? Of wat staat daar nou eigenlijk...


Zal het eens proberen met dat exporteren,heb het wel gewoon eens gedaan met Nero Cover Designer maar dan typte ik het dus zelf,wist niet dat dit kon.

Haha beetje raar neergezet inderdaad maar eerst deed ik het per label of per artiest maar dat is voor mij niet bij te houden. Daarom doe ik het nu per gekochte / gedownloade track. Meestal zal dat dus van 1 maand terug wezen maar stel ik ontdek nu een mooi nummer van 4 maanden geleden dan zet ik die er ook bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 19:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aaaah ja op die manier :) Maar doe je dan per release één cd? Nee toch?

Exporteren met Nero is trouwens heel makkelijk: Als je aan het branden bent staat er bovenin de werkbalk een Cover icoon. Als je daarop klikt opent CoverDesigner, daar kies je dan een template (kun je ook zelf maken) en dan wordt alle data er automatisch in gefreubeld.

Zal vanavond eens een foto en voorbeeld uploaden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 20:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nee gewoon een aantal releases op 1 cd en dan moet ik nog even kijken of ik ze dan dubbel brand of niet.
Zie het voorbeeldje vanavond wel,ben benieuwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2011 21:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Aaaah ja op die manier :) Maar doe je dan per release één cd? Nee toch?

Exporteren met Nero is trouwens heel makkelijk: Als je aan het branden bent staat er bovenin de werkbalk een Cover icoon. Als je daarop klikt opent CoverDesigner, daar kies je dan een template (kun je ook zelf maken) en dan wordt alle data er automatisch in gefreubeld.

Zal vanavond eens een foto en voorbeeld uploaden :)


Benieuwd!

Ik brand alles gewoon met itunes en typ de tracklist in in kladblok en print die dan uit
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 03:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb het zo simpel mogelijk gedaan, geen rare plaatjes eronder of naast want het moet leesbaar zijn onder elke omstandigheid. Plaatje 1 is hoe het er in CoverDesign uitziet, twee is in me map.

AfbeeldingAfbeelding

Elke CD 10 platen, gesorteerd van zacht naar hard. Zelfde verhaal voor de hardcore.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

oja das wel handig, bij mij ziet het erg ong. hetzelfde uit alleen ik typ het handmatig in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 15:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
oja das wel handig, bij mij ziet het erg ong. hetzelfde uit alleen ik typ het handmatig in.

Ja het stelt niks voor maar het scheelt wel een hoop werk. Tijdens het branden even een hoesje maken en printen en ondertussen is de cd klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 22:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je hebt trouwens wel een hele mooie CD map, wat voor een is t?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2011 19:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJMarino schreef:
Op volgorde van oud naar nieuw met dj's bij elkaar

Jij ordent helemaal niks jonge, dat doe ik voor je!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2011 19:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik heb zelf hardstyle en hardcore gescheiden, maar heb dus wel bijv industrial ook bij de mainstream hardcore inzitten en early hardstyle in de hardstyle map maar is voor mij persoonlijk overzichterlijk genoeg :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 00:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als er genoeg nieuwe releases uit zijn gekomen die ik goed vind, brand ik er 12-14 op een CD, zoveel mogelijk dus. Mij maakt het niet uit dat ik dan die tracks die op dezelfde CD staan niet achter elkaar kan draaien, ik draai toch nooit alleen maar hitjes achter elkaar.
Ik heb pas vanaf 2009 deze indeling, dus heb later pas de categoriën Early Hardstyle, 2006,7 en 8 aangemaakt, die staan dus vooraan in de map, met wat vrije plek erachter, want ik heb nog niet al die oude tracks gebrand.
Alles chronologisch dus, niks op artiest, label of substijl.
M'n CD's brand ik met Nero en m'n tracklists maak ik met Ashampoo Burning Studio.

En ik geef met kleuren de genre's aan, zwart voor Hardstyle, blauw voor Hardtrance, rood voor Hardcore, groen voor Jump, geeft echt goed overzicht :). (Ik ben ook van plan om de andere genre's niet meer bij Hardstyle CD's te branden maar daar af en toe ene aparte CD voor te branden met alleen maar tracks van dat genre.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 02:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Je hebt trouwens wel een hele mooie CD map, wat voor een is t?

Late reactie maar dit is een 'UDG 280 steel grey, orange inside' :) De eerste zit al bijna helemaal vol dus heb er inmiddels twee :D Mooie map op te zien en lekker stevig. In de ene map zit alles van early hardstyle tot en met nu, in de ander alleen hardcore.

Josh-T schreef:
Als er genoeg nieuwe releases uit zijn gekomen die ik goed vind, brand ik er 12-14 op een CD, zoveel mogelijk dus. Mij maakt het niet uit dat ik dan die tracks die op dezelfde CD staan niet achter elkaar kan draaien, ik draai toch nooit alleen maar hitjes achter elkaar.


Maar je brandt toch ook niet alleen maar hitjes? Of doe je op de ene cd alleen hitjes en op de andere niet-hitjes :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 16:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

oke, mooie map, koop mijn mappen gewoon bij bigdennis, kwaliteit is mischien net iets minder, maar scheelt niet zo heel veel. prijs is iig wel veel minder ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 16:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Prima toch dan, scheelt inderdaad een hoop centen! En zolang het allemaal heel blijft, prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 14:02 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb sinds kort ook deze kwestie. Mijn oude methode was: Zoek 12 nummers die ik mijzelf wel zie spelen, en pleur deze op een cd. kladblok > ctrl V > print, klaar!

Nu heb ik een grotere map en wil ik beginnen aan een grotere collectie. Ik heb al een idee van hoe ik het ga doen (in ieder geval met hardstyle); als eerst sorteren op jaar, daarna in verschillende subgenres groeperen (hitjeshardstyle (melodieus, vooral hollands), energieke hardstyle (italiaanse hardstyle vooral dus), en 'rawstyle')*, en deze harmonieus sorteren.

Alleen met het laatste zit ik een beetje mee; hoe kan je de key van een liedje bepalen? ik ben een IT'er, dus het liefst wil ik dit geautomatiseerd hebben (en bereid om geld neer te leggen voor een stukje software). Mixed in Key blijkt niet altijd de juiste key te vinden, of dat heb ik in ieder geval gelezen. Heeft iemand hier ervaring mee?




*beledigende subgenres ter aanduiding, niet ter belachelijkmaking natuurlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 17:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SMH schreef:
maarten1410 schreef:
Ik heb het zo simpel mogelijk gedaan, geen rare plaatjes eronder of naast want het moet leesbaar zijn onder elke omstandigheid. Plaatje 1 is hoe het er in CoverDesign uitziet, twee is in me map.

AfbeeldingAfbeelding

Elke CD 10 platen, gesorteerd van zacht naar hard. Zelfde verhaal voor de hardcore.

Weet jij toevallig of Nero CoverDesigner freeware is of moet ik het aanschaffen? Zoja weet je waar ik het kan downloaden/kopen? alvast bedankt ;)

CoverDesign zit in het Nero Multimedia Suite pakket (ik heb Suite 10 nog) en daar moet officieel dus voor betaald worden. Suite 11 is onderandere te koop bij Alternate: http://www.alternate.nl/html/summaryLis ... 5&cat3=000
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 01:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Maar je brandt toch ook niet alleen maar hitjes? Of doe je op de ene cd alleen hitjes en op de andere niet-hitjes :huh:


Ik bedoel nieuwe tracks :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2011 02:45 
 
Hardtraxxer

ik doe het als volgt

http://s1-03.twitpicproxy.com/photos/la ... 590726.jpg

lekker duur dus ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2011 16:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dutch92 schreef:
ik doe het als volgt

http://s1-03.twitpicproxy.com/photos/la ... 590726.jpg

lekker duur dus ;)


Gast als je tijd over hebt mag je die van mij ook wel zo doen heuuurrr :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2011 17:02 
 
Hardtraxxer

SkiggyRapz18 schreef:
Dutch92 schreef:
ik doe het als volgt

http://s1-03.twitpicproxy.com/photos/la ... 590726.jpg

lekker duur dus ;)


Gast als je tijd over hebt mag je die van mij ook wel zo doen heuuurrr :P


wat schuift het :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2011 20:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dutch92 schreef:
ik doe het als volgt

http://s1-03.twitpicproxy.com/photos/la ... 590726.jpg

lekker duur dus ;)


Hoe doe je dat dan? :P
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner