Hardtraxx Newbie
29 posts member since 2013
last seen Jul 2025
Tegenwoordig heb ik een Pioneer XDJ-R1 i.c.n. Rekordbox en dat werkt toch wel erg lekker. Zeker om gigs voor te bereiden.

Blijft echter zo. Nu heb ik mijn muziek veelal op de C-schijf opgeslagen. Van deze C-schijf maak ik elke week een back-up via Acronis TrueImage. Ook had ik een Externe HDD waar enorm veel muziek op stond. Deze is vorige week helaas overleden.

Ik probeer nog steeds de juiste oplossing te vinden.
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Ik heb zelf al mijn muziek op mijn vaste computer, laptop, en externe harde schijf staan. De externe dient alleen als back-up. Tot nu toe nooit problemen gehad op deze manier.
Hardtraxx Veteran
3118 posts member since 2012
last seen Sep 2024
Ik wil een blaadje voor m'n cd's stoppen met de tracks die op de cd staan....iemand dit dit nog meer doet? En hoe is de makkelijkste manier?
S
Hardtraxxer
210 posts member since 2012
last seen Dec 2018
Ik doe dit altijd met Nero zelf, die heeft na het branden een optie(coverdesign) z'n ''blaadje'' te maken.
Hardtraxx Veteran
3118 posts member since 2012
last seen Sep 2024
Die heb je helaas niet voor de mac.
R
Hardtraxx Elite
2297 posts member since 2012
last seen Jul 2017
sierdb wrote:Ik doe dit altijd met Nero zelf, die heeft na het branden een optie(coverdesign) z'n ''blaadje'' te maken.
MEEN JE DAT?

en ik alles handmatig typen steeds.... :P
Hardtraxx Veteran
14694 posts member since 2009
last seen 1 hour ago
stefan_helmond wrote:Ik wil een blaadje voor m'n cd's stoppen met de tracks die op de cd staan....iemand dit dit nog meer doet? En hoe is de makkelijkste manier?
iTunes, afspeellijst, printen, klaar.
R
Hardtraxx Newbie
16 posts member since 2013
last seen Dec 2023
stefan_helmond wrote:Ik wil een blaadje voor m'n cd's stoppen met de tracks die op de cd staan....iemand dit dit nog meer doet? En hoe is de makkelijkste manier?
Heb een vast Word bestandje waar ik alles handmatig intyp. Duurt iets langer maar zo ziet het er wel netjes uit. Doe 10 tracks per CD, mainstream en industrial apart.
Hardtraxx Newbie
last seen Jul 2025
Hoe doen jullie het dan als je 2 nummers achter elkaar wil afspelen?
Hardtraxx Veteran
last seen 1 hour ago
2 nummers achter elkaar? Je bedoelt als ze op dezelfde cd staan?
Of even op USB zetten of dubbele cd's branden. Dan kun je sws alles met elkaar mixen.
Hardtraxx Newbie
last seen Jul 2025
Ok, is dat niet wat omslachtig omdat je dan i.p.v. bijvoorbeeld 40 CD's er 80 krijgt? Ben wel erg benieuwd hoe andere dit doen.
Hardtraxx Addict
1606 posts member since 2013
last seen Oct 2021
Jordypapier wrote:Ok, is dat niet wat omslachtig omdat je dan i.p.v. bijvoorbeeld 40 CD's er 80 krijgt? Ben wel erg benieuwd hoe andere dit doen.
Als ik bijvoorbeeld Theracords releases 96-100 op één CD heb en ik wil er één van 97 en 99 achter elkaar spelen heb ik pech. Ik heb ze niet dubbel gebrand, want dat zou de enige oplossing zijn. Dan draai ik er eerst een ander nummer tussendoor.
Hardtraxx Newbie
last seen Jul 2025
Dat is geen gekke gedachte. Dank voor jullie antwoorden!
Hardtraxx Veteran
last seen 1 hour ago
En als je gewoon wat nummers die je vaker draait 2 keer op cd hebt staan, dan lost dat ook al veel op. Je hoeft natuurlijk niet alle tracks dubbel te hebben.
Hardtraxx Veteran
6219 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Gewoon een andere plaat draaien, en daarna de plaat die je eigenlijk wou draaien :P
P
Hardtraxx Addict
1034 posts member since 2012
last seen Jul 2026
Jordypapier wrote:Ok, is dat niet wat omslachtig omdat je dan i.p.v. bijvoorbeeld 40 CD's er 80 krijgt? Ben wel erg benieuwd hoe andere dit doen.
Als ik een cd brand, maak ik zelf 'Releases' (koppels van twee a drie tracks van een producer) vervolgens brand ik 10 nummer op een cd. Als ik van een nummer denk:"Dit nummer (B) zal ik nooit in mixen op A of andersom", dan brand ik ze op dezelfde cd
R
Hardtraxx Elite
2297 posts member since 2012
last seen Jul 2017
Iemand die een simpel programma'tje weet waarmee ik nette tracklists kan maken voor in mn cd map?
P
Hardtraxx Addict
1034 posts member since 2012
last seen Jul 2026
ramon038 wrote:Iemand die een simpel programma'tje weet waarmee ik nette tracklists kan maken voor in mn cd map?
Itunes heeft een cd cover functie ingebouwd, die simpel en goed werkt!
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Jordypapier wrote:Hoe doen jullie het dan als je 2 nummers achter elkaar wil afspelen?
Ik heb op 1 CD vaak nummers staan die ik toch niet achter elkaar wil draaien, dan heb je daar nooit last van.
Hardtraxxer
103 posts member since 2013
last seen Nov 2014
Iemand een beter oplossing voor het 'blaadje met tracklist voor cd' principe? Hels karwei om ze erin te krijgen en alles kreukelt en scheurt altijd bij mij :thumbdown:
K
Hardtraxxer
96 posts member since 2012
last seen Mar 2014
Sterker papier gebruiken of plactiviceren. Plactiviveren is mischien wel de beste optie aangezien er bijvoorbeeld een keer drinken of iets dergelijks op je map komt. Hoef je je covers niet weg te gooien en het is harstikke stevig .
Hardtraxx Veteran
3735 posts member since 2010
last seen Jul 2026
Bushman wrote:Iemand een beter oplossing voor het 'blaadje met tracklist voor cd' principe? Hels karwei om ze erin te krijgen en alles kreukelt en scheurt altijd bij mij :thumbdown:
Standaard maat is inderdaad een heel gedoe om erin te proppen, dus zou ik de blaadjes iets kleiner maken, zodat ze er wat makkelijker ingaan. Niet té klein natuurlijk, want dan kunnen ze er weer uitvallen.
Hardtraxx Veteran
last seen 1 hour ago
Bushman wrote:Iemand een beter oplossing voor het 'blaadje met tracklist voor cd' principe? Hels karwei om ze erin te krijgen en alles kreukelt en scheurt altijd bij mij :thumbdown:
Als dit je grootste probleem is heb je een prima leven. :P
Met iTunes geven ze aan hoe groot een cd hoesje is, knip m gewoon uit binnen die maten en dan past het altijd.
Hardtraxxer
103 posts member since 2013
last seen Nov 2014
Lamineren is zeker een goeie!
Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 11 days ago
Bushman wrote:Lamineren is zeker een goeie!
Dan wordt het alleen maar meer douwen en gescheld denk ik want zonder tracklist op papier is het al redelijk strak in me map... Kun je ze beter aan de buitenkant van het vakje plakken...