Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2013 19:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ramon038 schreef:
Demon in me en break down low allebei oranje?
Het is natuurlijk persoonlijk, maar vind dit zelf niet heel erg logisch.


Demon en me moet roze zijn idd. Thanks was me zelf nog niet opgevallen, heb hem nog maar 1 keer gedraaid.

Ik vind bijvoorbeeld break down low niet mega ofzo maar ik weet van mezelf wel dat breakdown low 50/50 is. ik wilde het niet helemaal roze doen omdat ik break down low bijvoorbeeld niet aan het einde van mijn set zou doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2013 19:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Maximize schreef:
Je weet als je de tracknaam ziet toch wel of dit een harde of minder harde plaat is?


ja ofcourse maar als ik straks een shitload aan tracks heb weet ik lang niet alles meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2013 19:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Tot nu toe vind ik het wel fijn werken. Vaak probeer ik ook alles op 1 cd te doen. Hangt alleen vanaf wat ik binnen haal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2013 15:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moet eigenlijk binnenkort ook maar weer eens verder met m'n cd-map. Doe alles op alfabet van artiest, maar ben bij de P een beetje blijven haken en dat is inmiddels alweer driekwart jaar geleden. Zullen weer genoeg cd's tussen moeten komen. Afmaken tot de Z en dan zonder logica verder (gewoon random releases die dan uitgekomen zijn).
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 16:41 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Zelf heb ik een MIDI-controller i.v.m. een laptop. Hebben jullie nog suggesties hoe muziek te ordenen? (digitaal)

Ik draai verschillende stijlen, van House/Trap tot aan Hardstyle/Hardcore. Ik heb het nu redelijk simpel ingedeeld:

House
Hardcore
Hardstyle
Trap
etc.

Door de bomen zie ik nu het bos niet meer, en de mappen zitten vol met duizenden nummers. Ik heb hier verscheidene goede tips gelezen. Deze zijn voornamelijk bedoeld voor DJ's die met CD-spelers draaien. Hoe doen de DJ's dit met een MIDI-controller zoals ik?

Al deze muziek staat op een Externe HDD (USB 3.0). Ook heb ik daar me twijfels over. Stel dat deze defect gaat, vastloopt tijdens optreden?

Ik heb overigens een Ultrabook (laptop) zonder CD-speler/brander. Lokaal heb ik nog wel wat muziek op mijn laptop die als nood kan dienen. Ben echter benieuwd hoe jullie dat doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2013 20:38 
 
Hardtraxx Addict

Jordypapier schreef:
Zelf heb ik een MIDI-controller i.v.m. een laptop. Hebben jullie nog suggesties hoe muziek te ordenen? (digitaal)

Ik draai verschillende stijlen, van House/Trap tot aan Hardstyle/Hardcore. Ik heb het nu redelijk simpel ingedeeld:

House
Hardcore
Hardstyle
Trap
etc.

Door de bomen zie ik nu het bos niet meer, en de mappen zitten vol met duizenden nummers. Ik heb hier verscheidene goede tips gelezen. Deze zijn voornamelijk bedoeld voor DJ's die met CD-spelers draaien. Hoe doen de DJ's dit met een MIDI-controller zoals ik?

Al deze muziek staat op een Externe HDD (USB 3.0). Ook heb ik daar me twijfels over. Stel dat deze defect gaat, vastloopt tijdens optreden?

Ik heb overigens een Ultrabook (laptop) zonder CD-speler/brander. Lokaal heb ik nog wel wat muziek op mijn laptop die als nood kan dienen. Ben echter benieuwd hoe jullie dat doen.


Persoonlijk zo ik zelf voor het draaien de tracks uitzoeken die je zeker gaat draaien en die in een virtual folder(vdj) of crate(Tracktor) zetten. Verder kan je werken met beoordelingen, (1/5 sterren) om zo eenvoudige je favoriete tracks snel in een lijst te krijgen. Verder zou je je mp3'tjes kunnen onderverdelen in sub categoriën binnen hun genre dmv 'album'. bijv: artiest: Noisecontrollers, Title: Feel so Good, Album: Hardstyle Mainstream, Beoordeling: 5/5. Op deze manier kan je door je lijst op een bepaalde criteria ordenen snel vergelijkbare tracks vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2013 15:29 
 
Hardtraxx Veteran

Cd map is toch heel persoonlijk... Je moet gewoon nooit je cd's versteken, zo weet je uit ervaring precies waar het nummer zit dat je moet hebben. Dan boeit het echt niet of je het op label, artiest of iets dergelijks hebt. ;)

Erg lastig aan zo'n precieze volgorde is als er cd's ertussen moeten, dan moet je alles gaan versteken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2013 15:56 
 
Hardtraxx Addict

Timmer schreef:
Cd map is toch heel persoonlijk... Je moet gewoon nooit je cd's versteken, zo weet je uit ervaring precies waar het nummer zit dat je moet hebben. Dan boeit het echt niet of je het op label, artiest of iets dergelijks hebt. ;)

Erg lastig aan zo'n precieze volgorde is als er cd's ertussen moeten, dan moet je alles gaan versteken.


Juist in de tijd van de cd's deed ik de nieuwe eerdere keer achteraan. Ik heb altijd alles zo kunnen vinden.

Op usb doe ik gewoon mappen (playlists met rekord box) maken. Heb dan map A t/m K die bevat map A en in die map zitten dan mappen met artiestennamen met een A. Verder doe ik voor een gig een mapje maken met tracks die ik zeker wil draaien. Dan hoef ik niet vaak van map te wisselen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 14:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maximize schreef:
Je weet als je de tracknaam ziet toch wel of dit een harde of minder harde plaat is?

Als je 10 cd's hebt: Ja.
Als je er meer dan 290 hebt (hoi): Nee.

Tenminste, heel veel platen ken je wel en platenkennis bouw je op door te luisteren en meer te draaien maar ik heb wel eens, zeker als ik een oudere cd pak, dat ik echt niet meteen meer weet welke plaat het is. Laat staan hoe het in- of outro ook alweer precies ging. Daarom is een cd-map vet, kun je af en toe terug bladeren en als je je afvraagt 'Hè, welke plaat is dat ook alweer', dan luister je hem en ontdek je soms ineens weer oude klappers.

Ik orden mijn cd's sowieso op volgorde van oud naar nieuw maar op de cd zelf gaat het van vrolijk en blij naar hard en raggend met een maximum van 10 tracks. Zo passen de nummers 1 t/m 4-5, of nummer 9 van de ene en nummer 10 van de andere cd bijna altijd bij elkaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 22:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik hoor sommigen zeggen dat zij meer dan 1000 nummers hebben. Hoe komen jullie aan zo veel nummers? 1000x1,99 (.wav) is bijna €2000,- dat is ziek veel met mijn pc verkoop baantje :P

En natuurlijk kan er gedownload worden, maar kwaliteit daarbij is zo bagger dat je als dj daar niet mee kan werken. Ik heb tot nu toe 50 nummer aangeschaft (sinds ik serieus aan het DJen ben) de rest zijn downloads ;gebruik ik meer om het nummer te kennen voordat ik het koop, maar kom nooit aan de 1000.

Of is het gewoon een kwestie van jaren lang sparen? 0_o
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 00:56 
 
Hardtraxx Addict

TheDoctor schreef:
Ik hoor sommigen zeggen dat zij meer dan 1000 nummers hebben. Hoe komen jullie aan zo veel nummers? 1000x1,99 (.wav) is bijna €2000,- dat is ziek veel met mijn pc verkoop baantje :P

En natuurlijk kan er gedownload worden, maar kwaliteit daarbij is zo bagger dat je als dj daar niet mee kan werken. Ik heb tot nu toe 50 nummer aangeschaft (sinds ik serieus aan het DJen ben) de rest zijn downloads ;gebruik ik meer om het nummer te kennen voordat ik het koop, maar kom nooit aan de 1000.

Of is het gewoon een kwestie van jaren lang sparen? 0_o


Ik zelf vind dat het idd niet haalbaar is om elke track te kopen. Maar zodra ik ergens moet draaien zal ik die tracks van te voren kopen, net zoals tracks waarvan ik erg geniet. Daarnaast bouw je een dj map op gedurende de jaren en zal je dus niet alles in een keer hoeven kopen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 11:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TheDoctor schreef:
maar kwaliteit daarbij is zo bagger

Volgens mij ken je die warez / 0-day release scene niet. Ik heb zelf 9500 hardstyle en 4000 hardcore/dnb nummers in 320 kbps, en dan nog een paar honderd in FLAC/WAV.
En ja dat allemaal 'gratis'. De enige muziek die ik koop is de muziek waar ik fysiek nog iets aan over houd. Daarmee bedoel ik dus vinyl en CD.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 12:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De kwaliteit van downloaden hoeft niet slechter te zijn. Behalve als je ze van youtube af ript. Maar het is niet te doen om alles netjes te kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 12:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ordinary Joe schreef:
TheDoctor schreef:
maar kwaliteit daarbij is zo bagger

Volgens mij ken je die warez / 0-day release scene niet. Ik heb zelf 9500 hardstyle en 4000 hardcore/dnb nummers in 320 kbps, en dan nog een paar honderd in FLAC/WAV.
En ja dat allemaal 'gratis'. De enige muziek die ik koop is de muziek waar ik fysiek nog iets aan over houd. Daarmee bedoel ik dus vinyl en CD.


Nee die ken ik nog niet nee zal het ff googlen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 12:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TheDoctor schreef:
Nee die ken ik nog niet nee zal het ff googlen ,of als je een link kan doorsturen zal dat zeer gewaardeerd worden :thumbsup:

:list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2013 16:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ah tis een torrent geval,en zulke links mogen niet gedeeld worden oke i got it ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2013 15:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben nu m'n CD map opnieuw aan het inrichten. Ik ga van 24 CD's in 2009 naar 12. Gewoon alleen nog maar de tracks die ook daadwerkelijk ooit draai, en niks van eerdere jaren of andere genre's er meer tussen. Ik wilde vroeger namelijk soms graag een CD branden, maar dan waren er pas 8 nieuwe tracks bvb, en dan deed ik er maar wat oudere tracks of hardcore/hardtrance tussen.

Het is ff werk maar zo wordt het dadelijk wel een stuk netter en hoef ik niet door matige tracks naar de goede tracks te zoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2013 13:56 
 
Hardtraxx Veteran

TheDoctor schreef:
Ah tis een torrent geval,en zulke links mogen niet gedeeld worden oke i got it ;)


Nee geen torrent, maar sites verspreiden/aanvragen die illegaal muziek distribueren mag niet hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 00:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat begrijp ik, bedoelde ook eigenlijk artiesten of sites die Free Releases hebben zonder copyright infrengment. De free release sectie hier op hardtraxx heb k al gezien :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2013 10:44 
 
Hardtraxxer

Ik zit nu op de 116 cd's, en het is 1 grote ongeorganiseerde bende :D dat ik zelf sowieso nog tracks terug kan vinden blijf ik me over verbazen haha :lol:
Wel leuk om af en toe cd's 1 t/m 20 te bekijken, kom ik al die vette tracks uit 2007-2009 weer tegen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2013 12:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik gebruik gwn usb, makkelijk om tracks terug te vinden, makkelijk mee te nemen & makkelijk om nieuwe tracks mee te nemen
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2013 13:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Totdat je ergens komt waar ze geen cd spelers hebben die usb ondersteunen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2013 13:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

klopt :P ik heb wat lege cd'tjes liggen voor het geval dat dat gebeurt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2014 12:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Idd, trouwens, als iemand ook zn cd's brand via iTunes en daaruit zn covertjes maakt, niet doen! Is mijn manier! Als je dat doet, zeg t wel even van wie je het hebt. :cool:


Ja godverdomme moet ik heel mijn CD map zeker gaan vernieuwen.

En USB stick, ja is leuk, en makkelijk. Ik merk zelf dat ik er meer plezier van heb als ik er meer moeite in stop, vandaar ook dat ik met platen ben gaan draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2014 01:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@TheDoctor check je pm!
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner