Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 17:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik ben ook beetje aan klooien in Fruity Loops, maar kan geen goede leads vinden.
Weet iemand iets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 18:04 
 
Hardtraxxer

koop/(download) vst's. zeta, sylenth etc. pak wat presets, wat fx eroverheen, begin daar maar mee xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 18:11 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Luxion schreef:
koop/(download) vst's. zeta, sylenth etc. pak wat presets, wat fx eroverheen, begin daar maar mee xd


Ok en waar zou ik dat kunnen vinden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 18:22 
 
Hardtraxx Veteran

RiStyle schreef:
Luxion schreef:
koop/(download) vst's. zeta, sylenth etc. pak wat presets, wat fx eroverheen, begin daar maar mee xd


Ok en waar zou ik dat kunnen vinden?

google :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 18:35 
 
Donateur
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
RiStyle schreef:
Luxion schreef:
koop/(download) vst's. zeta, sylenth etc. pak wat presets, wat fx eroverheen, begin daar maar mee xd


Ok en waar zou ik dat kunnen vinden?

google :huh:


Ja waar moet ik op zoeken dan??
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 18:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

je kan geen goeie leads vinden? :huh: Wat dacht je dan? Dat je gewoon via internet een lead download, er een kick onderzet en je een eigen track hebt? Dat is dus juist het hele ding. Je maakt een lead zelf!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 18:41 
 
Donateur

Ja :P Probeer gewoon Sylenth1 ofzo is, neem een init (lege preset) draai wat aan de knopjes tot je een goede lead hebt. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 18:54 
 
Donateur
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
je kan geen goeie leads vinden? :huh: Wat dacht je dan? Dat je gewoon via internet een lead download, er een kick onderzet en je een eigen track hebt? Dat is dus juist het hele ding. Je maakt een lead zelf!


Denk je dat ik dom ben ofzo? Tuurlijk denk ik dat niet joh!
Maar ik moet toch een melo kunnen maken ofniet soms
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 18:59 
 
Hardtraxxer

RiStyle schreef:
TakkU schreef:
je kan geen goeie leads vinden? :huh: Wat dacht je dan? Dat je gewoon via internet een lead download, er een kick onderzet en je een eigen track hebt? Dat is dus juist het hele ding. Je maakt een lead zelf!


Denk je dat ik dom ben ofzo? Tuurlijk denk ik dat niet joh!
Maar ik moet toch een melo kunnen maken ofniet soms

melo kan je ook gewoon maken met standaard piano geluid >.< dus fl keys gebruiken, je melo klinkt natuurlijk wel anders dan met een lekkere lead >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 19:03 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ok zal straks ff googlen.
Misschien is dit een domme vraag, maar stel em toch:

Met zo'n midi keyboard kan je toch aansluiten op FL en dan leads daarmee maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 19:21 
 
Hardtraxxer

RiStyle schreef:
Ok zal straks ff googlen.
Misschien is dit een domme vraag, maar stel em toch:

Met zo'n midi keyboard kan je toch aansluiten op FL en dan leads daarmee maken?

met een midi keyboard kan je iig melo's opnemen die je op je midi keyboard speelt, leads maken doe je dan weer met virus enzo >.< (volgens mij xD)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 19:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Allereerst, doe is wat onderzoek naar hoe het productie vak werkt. Zorg eerst dat je dit soort basic stuff weet! Even ter duidelijkheid:

Een lead maken doe je met een synth. Synths kunnen hardware zijn, zoals bijvoorbeeld de Virus, maar ook software, zoals bijvoorbeeld Sylenth1. Om de lead te gebruiken zal je iets van een melodie lijn moeten maken. Hier heb je geen keyboard voor nodig, al kan het wel makkelijk zijn.
Een tip, ga niet voor alles dit soort vragen stellen op forums. Ga op eigen onderzoek uit, zo hebben wij het ook moeten leren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 19:42 
 
Donateur
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Allereerst, doe is wat onderzoek naar hoe het productie vak werkt. Zorg eerst dat je dit soort basic stuff weet! Even ter duidelijkheid:

Een lead maken doe je met een synth. Synths kunnen hardware zijn, zoals bijvoorbeeld de Virus, maar ook software, zoals bijvoorbeeld Sylenth1. Om de lead te gebruiken zal je iets van een melodie lijn moeten maken. Hier heb je geen keyboard voor nodig, al kan het wel makkelijk zijn.
Een tip, ga niet voor alles dit soort vragen stellen op forums. Ga op eigen onderzoek uit, zo hebben wij het ook moeten leren.



Dit heb ik ook wel gedaan.
Maar ik wou het zelf ook gewoon is proberen, kom ik er niet uit kan ik hier toch om hulp vragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 19:48 
 
Hardtraxx Veteran

als je je wil storten op het produceren moet je eerst basics weten dus youtube youtube en nog is youtube en google. en denk ook niet dat het gelijk lukt goed leren produceren duurt maanden/jaren. leer eerst je programma kennen dat duurt soms wel maanden. ga dan leren hoe een hardstyle plaat in elkaar zit ga dan zelf proberen gebruik eerst is wat samples ga dan leren hoe synths in elkaar zitten dan kun je je eigen lead maken. ga je dan storten op het kicks maken dat word ook gewoon veel youtube youtube en nog meer youtube. en voor je een track zelf wilt uitbrengen moet je de kunst van het afmixen weten en dan pas kan je tracks maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 19:59 
 
Donateur
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
als je je wil storten op het produceren moet je eerst basics weten dus youtube youtube en nog is youtube en google. en denk ook niet dat het gelijk lukt goed leren produceren duurt maanden/jaren. leer eerst je programma kennen dat duurt soms wel maanden. ga dan leren hoe een hardstyle plaat in elkaar zit ga dan zelf proberen gebruik eerst is wat samples ga dan leren hoe synths in elkaar zitten dan kun je je eigen lead maken. ga je dan storten op het kicks maken dat word ook gewoon veel youtube youtube en nog meer youtube. en voor je een track zelf wilt uitbrengen moet je de kunst van het afmixen weten en dan pas kan je tracks maken.



Ja das logisch.
Ik weet wel hoe een track in elkaar zit kwa maten etc.
Maar ik moest dus een melo maken, en daarvoor had ik dus dit topic geopend.

Ik weet ook wel dat ik nooit een prof zou worden, maar ik heb er wel plezier in, dat is het belangrijkste.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 20:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

djs-corner/hoe-wat-produceren-t8263.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 21:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik vind persoonlijk Z3TA+ echt een goeie VST voor hardstyle om mee te beginnen. Je maakt er wel niet je eigen synths mee maar er zitte zeker goede presets in, die al een beeld kunnen geven van hoe een hardstyle synth is :) Dan kan je bijvoorbeeld daarmee je melo beginnen maken in je piano roll en dan heb je toch al een beeld van hoe hij gaat klinken. Als je dan klaar bent met je melo, andere vst's gebruiken zoals Toxic Biohazard, Sylenth1, Tone2Gladiator, ... om dan je eigen synth te creëren op je melo.

Voor kicks raad ik Hydra, Camelphat, Ohmicide ... en vooral layeren. Daarmee kan je toch al een goed resultaat bereiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 21:05 
 
Donateur
Avatar gebruiker

TST2GD schreef:
Ik vind persoonlijk Z3TA+ echt een goeie VST voor hardstyle om mee te beginnen. Je maakt er wel niet je eigen synths mee maar er zitte zeker goede presets in, die al een beeld kunnen geven van hoe een hardstyle synth is :) Dan kan je bijvoorbeeld daarmee je melo beginnen maken in je piano roll en dan heb je toch al een beeld van hoe hij gaat klinken. Als je dan klaar bent met je melo, andere vst's gebruiken zoals Toxic Biohazard, Sylenth1, Tone2Gladiator, ... om dan je eigen synth te creëren op je melo.

Voor kicks raad ik Hydra, Camelphat, Ohmicide ... en vooral layeren. Daarmee kan je toch al een goed resultaat bereiken.


Kijk, hier heb ik wat aan! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 21:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

z3ta+ is een mooie synth qua geluid, maar om te beginnen zou ik hm niet aanraden. De presets zijn wel mooi, maar de synth zit vrij ingewikkeld in elkaar. Als je wilt leren om een eigen sound te maken, kan ik je eerder Vanguard of Sylenth1 aanraden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2010 21:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
z3ta+ is een mooie synth qua geluid, maar om te beginnen zou ik hm niet aanraden. De presets zijn wel mooi, maar de synth zit vrij ingewikkeld in elkaar. Als je wilt leren om een eigen sound te maken, kan ik je eerder Vanguard of Sylenth1 aanraden ;)

Die vent werkt met FL, dus aan 3xOSC zou hij genoeg moeten hebben :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2010 12:33 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dus zoiets zu wel handig zijn: http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/b ... tails.html
Dit is om mijn eigen melodie te maken oftewel leads.
(Correct me if I'm wrong)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2010 12:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Koop nou niet gelijk zo'n ding, maar ga gewoon eerst is in FL aan de gang. De grootste fout die mensen maken is dat ze allerlei spullen kopen, en uiteindelijk na een maand erachter komen dat er niet genoeg vooruitgang voor ze in zit..
Gebruik gewoon eerst is de Piano Roll in FL studio. Als je wat kan qua produceren kan je verder kijken naar gear, maar begin eerst gewoon is met de echte basics in FL.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2010 12:44 
 
Hardtraxx Veteran

RiStyle schreef:
Dus zoiets zu wel handig zijn: http://www.bax-shop.nl/midi-keyboards/b ... tails.html
Dit is om mijn eigen melodie te maken oftewel leads.
(Correct me if I'm wrong)

een melodie een lead is het geluid dat uit je synth komt ;) koop zo'n ding niet ga eerst aan de gang met pianoroll in fl daar heb je voor nu genoeg aan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2010 13:05 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik zeg ook niet dat ik er 1 wou. Ik bedoelde meer om te laten of dit is waar jullei et over hadden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2010 15:47 
 
Hardtraxx Veteran

RiStyle schreef:
Ik zeg ook niet dat ik er 1 wou. Ik bedoelde meer om te laten of dit is waar jullei et over hadden.

oke ja daar hadden we het over. hier heb een yotube link moet je maar kijken of er iets tussen zit. laten ze zijn hoe je een hardstyle lead moet maken in 3xosc :thumbup:
http://www.youtube.com/results?search_q ... orial&aq=2
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner