Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2010 23:38 
 
Hardtraxxer

RiStyle schreef:
Ik zeg ook niet dat ik er 1 wou. Ik bedoelde meer om te laten of dit is waar jullei et over hadden.


Dat ding moet je niet kopen voor leads te maken, dat is een midi controller.
Als je leads wilt maken met hardware moet je een synthesizer kopen.

Bijvoorbeeld een Virus TI 2. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 00:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

bartjuh2000 schreef:
RiStyle schreef:
Ik zeg ook niet dat ik er 1 wou. Ik bedoelde meer om te laten of dit is waar jullei et over hadden.


Dat ding moet je niet kopen voor leads te maken, dat is een midi controller.
Als je leads wilt maken met hardware moet je een synthesizer kopen.

Bijvoorbeeld een Virus TI 2. ;)

Breng hm niet op ideeen.. :P Ga niet gelijk aan de hardware, kan ik niet vaak genoeg zeggen... Veel mensen kopen een Virus TI omdat mensen zeggen dat t een goede synth is.. Vervolgens gebruiken ze alleen maar de presets.. Als je hardware synths wil, zorg eerst dat je vanuit een softsynth je eigen sounds kan maken zonder een preset
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 11:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

en hoe doe je dat zonder preset :P? je begint toch altijd bij een preset
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 11:17 
 
Hardtraxxer

ProfaNe schreef:
en hoe doe je dat zonder preset :P? je begint toch altijd bij een preset

init preset :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 11:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ProfaNe schreef:
en hoe doe je dat zonder preset :P? je begint toch altijd bij een preset

Nee hoor ;) Je kan een init gebruiken ;) Dan is er nog niks in/afgesteld
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 11:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dat wist ik nie :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 11:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Presets moeten toch ook ergens van gemaakt worden? :P Als je de init pakt staat er vaak alleen een sinus op, dan klinkt je synth als een standaard toongenerator :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 11:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik wist niet dat je echt al die presets geluiden kon maken uit niets... dag dat er wel begin geluidjes waren ofzo :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 14:10 
 
Hardtraxx Veteran

ProfaNe schreef:
ik wist niet dat je echt al die presets geluiden kon maken uit niets... dag dat er wel begin geluidjes waren ofzo :P

tuurlijk al mijn leads screeches etc.. maak ik met de init en als ik niks te doen heb ga ik de sounds van plaatjes naamaken :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 14:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ProfaNe schreef:
ik wist niet dat je echt al die presets geluiden kon maken uit niets... dag dat er wel begin geluidjes waren ofzo :P

Als je een synth pakt, en je hebt een init preset, dan staat alleen een waveform ingesteld, en verder niks ;) Je hoort dan dus een toon die je mss nog wel kent van de middelbare school, zo'n sinus.. Van daaruit kan je (afhankelijk van de synth) extra oscillatoren pakken, waveforms veranderen, en dan het geluid veranderen door verschillende dingen zoals de amp, filters, envelopes etc.. Vanuit een preset werken kan soms handig zijn en wat sneller, maar ik geef toch vaak de voorkeur aan een init ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 14:32 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
ProfaNe schreef:
ik wist niet dat je echt al die presets geluiden kon maken uit niets... dag dat er wel begin geluidjes waren ofzo :P

Als je een synth pakt, en je hebt een init preset, dan staat alleen een waveform ingesteld, en verder niks ;) Je hoort dan dus een toon die je mss nog wel kent van de middelbare school, zo'n sinus.. Van daaruit kan je (afhankelijk van de synth) extra oscillatoren pakken, waveforms veranderen, en dan het geluid veranderen door verschillende dingen zoals de amp, filters, envelopes etc.. Vanuit een preset werken kan soms handig zijn en wat sneller, maar ik geef toch vaak de voorkeur aan een init ;)

+1 ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 17:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
ProfaNe schreef:
ik wist niet dat je echt al die presets geluiden kon maken uit niets... dag dat er wel begin geluidjes waren ofzo :P

Als je een synth pakt, en je hebt een init preset, dan staat alleen een waveform ingesteld, en verder niks ;) Je hoort dan dus een toon die je mss nog wel kent van de middelbare school, zo'n sinus.. Van daaruit kan je (afhankelijk van de synth) extra oscillatoren pakken, waveforms veranderen, en dan het geluid veranderen door verschillende dingen zoals de amp, filters, envelopes etc.. Vanuit een preset werken kan soms handig zijn en wat sneller, maar ik geef toch vaak de voorkeur aan een init ;)


en daarbij komt dat die presets al 100.000 x gebruikt zijn in andere tracks, ook al heb je ze bewerkt ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 20:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Klopt, alleen worden die presets vaak wel flink gelayerd met andere presets ;) Hierdoor krijg je een compleet andere sound!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2010 11:57 
 
Hardtraxxer

sylenth1 is overzichtelijk en is goed mee te leren. probeer je te verdiepen in het werken met oscillators... voor een lead zou je al gauw kunnen kijken naar een Saw (waveshape)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2010 12:49 
 
Hardtraxx Veteran

Overload schreef:
sylenth1 is overzichtelijk en is goed mee te leren. probeer je te verdiepen in het werken met oscillators... voor een lead zou je al gauw kunnen kijken naar een Saw (waveshape)

sylenth is helemaal super :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2010 13:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hetgeen waar ik nu mee bezig heeft heeft op de lead 3 sporen Sylenth1 voor de kick, 4 voor de lead sound, en daarbij nog 2x nexus om de lead wat aan te dikken :P Sylenth1 is wat mij betreft echt een van de beste softsynths!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2010 15:57 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Hetgeen waar ik nu mee bezig heeft heeft op de lead 3 sporen Sylenth1 voor de kick, 4 voor de lead sound, en daarbij nog 2x nexus om de lead wat aan te dikken :P Sylenth1 is wat mij betreft echt een van de beste softsynths!

hee ik ben niet bekent met de term softsynth kan je me dat effe uitleggen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2010 16:13 
 
Hardtraxx Veteran

johnlienden schreef:
Synth=synthesizer/keyboard/geluidsinput
softsynt = softwarematige synthesizer :thumbup:

oke bedankt nou snap ik het :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2010 16:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Precies, softsynths zijn software synths, hardsynths hardware synths!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2010 18:44 
 
Hardtraxx Veteran

ik probeer leads te layeren maar steeds als ik dat doe klinkt het of heel vals of voor geen meter hoe kan ik dit het beste oplossen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 00:33 
 
Hardtraxxer

the sidespinnars schreef:
ik probeer leads te layeren maar steeds als ik dat doe klinkt het of heel vals of voor geen meter hoe kan ik dit het beste oplossen?

denk dat je detuned leads met niet gedetunede leads layerd... of je melo is zo vals als een kromme viool :P

als ik je verhaal tenminste begrijp..
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 01:21 
 
Hardtraxx Veteran

Overload schreef:
the sidespinnars schreef:
ik probeer leads te layeren maar steeds als ik dat doe klinkt het of heel vals of voor geen meter hoe kan ik dit het beste oplossen?

denk dat je detuned leads met niet gedetunede leads layerd... of je melo is zo vals als een kromme viool :P

als ik je verhaal tenminste begrijp..

me melo is oke maar ja detund zal het probleem wel zijn. dus als ik het begrijp moet de detund of bij allebij uit staan of aan? en moet de detund dan ook nog gelijk staan of niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2010 17:33 
 
Artiest

the sidespinnars schreef:
ik probeer leads te layeren maar steeds als ik dat doe klinkt het of heel vals of voor geen meter hoe kan ik dit het beste oplossen?

1) zelfde semitones aanhouden als je afwisselt met octaven
2) melodien checken op valsheid
3) finetuning, kun je fixen in je VST's zelf, meestal aangegeven als FINE
4) zorgen dat al je layers op 1 FX kanaal staan, dat 'bind' alles als 1 geheel

weet niet wat je gebruikt ...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jul 2010 10:22 
 
Hardtraxxer

http://www47.zippyshare.com/v/83193147/file.html

2 x sylenth1 (init)
1x Z3ta
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jul 2010 14:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Gebruik Synth1, die is gratis en ik heb er al heel wat lekkere sounds mee gemaakt. Wees gewoon creatief!
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner