Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2011 17:46 
 
Hardtraxxer

Hoi, ik ben sinds een tijdje met FL aan het kloten, en ik heb dus ook van een vriend een pakketje gehad met overgangen, vocals, claps, kicks etc.

Dus allemaal leuk en aardig, ben beetje gaan kutten, maar ik wilde eigenlijk wel eens wat andere FX's enzo.
Ben die van nu een beetje zat, dus ik vroeg me af; welke samplepacks gebruiken jullie allemaal?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2011 18:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

geen

ik heb een setje percussie die ik altijd gebruik (clap, snare, hihat, cimbal etc), die zaten niet in een sample pack, maar heb ze allemaal ergens apart van gedownload. (waar weet ik niet meer) ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2011 18:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb er ook in principe geen, maar ik weet dat Blutonium boy een aantal goede packs heeft samengesteld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2011 18:19 
 
Artiest

Heb blutonium sample pack
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2011 18:41 
 
Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
Heb blutonium sample pack

Okay, heb even gegoogled maar wanneer ik em wilde dl'en gaf ie aan dat het een virus was ;x
Heb jij toevallig een goeie link?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2011 19:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

xSk1tz0- schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Heb blutonium sample pack

Okay, heb even gegoogled maar wanneer ik em wilde dl'en gaf ie aan dat het een virus was ;x
Heb jij toevallig een goeie link?


Op dit moment vind ik het jammer dat de "huillach" is verwijderd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2011 22:25 
 
Hardtraxx Veteran

Markienl schreef:
xSk1tz0- schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Heb blutonium sample pack

Okay, heb even gegoogled maar wanneer ik em wilde dl'en gaf ie aan dat het een virus was ;x
Heb jij toevallig een goeie link?


Op dit moment vind ik het jammer dat de "huillach" is verwijderd.

nee hoor: Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2011 22:27 
 
Artiest

Oh ja ik was vergeten dat de mensen hier alles betalen.
Heb overigens geen link, die werkt, is aardig groot pakket dus :lol:
Succes iig met verder zoeken, de 2 sjaakies hier boven me mogen even normaal reageren, zo mag je met elkaar praten als je geniet van een stukje kaas en een glaasje wijn bij de hemelpoort ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2011 22:29 
 
Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
Oh ja ik was vergeten dat de mensen hier alles betalen.
Heb overigens geen link, die werkt, is aardig groot pakket dus :lol:
Succes iig met verder zoeken, de 2 sjaakies hier boven me mogen even normaal reageren, zo mag je met elkaar praten als je geniet van een stukje kaas en een glaasje wijn bij de hemelpoort ^^

ik niks tegen hoor download wat je wilt, alleen wou laten zien dat je de huil lach dinges gewoon nog kan gebruiken :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2011 00:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het is niet dat ik tegen piraten ben ofzo, Ik vind het namelijk een beetje te dat je als hobbyist honderden euro's voor alleen software moet betalen. Cubase 6 kost zo bijvoorbeeld 600 euro..... en voor een paar overused samples 60 euro betalen vind ik ook al te veel.

Alleen vind ik het een beetje ongepast om op een forum zoals hardtraxx om downloadlinks te gaan vragen >.<
ik vond dat de zin "heb even gegoogled maar wanneer ik em wilde dl'en gaf ie aan dat het een virus was ;x
Heb jij toevallig een goeie link?" wel een Afbeelding verdiende.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2011 00:27 
 
Hardtraxx Veteran

snap ook niet helemaal waarom je sample packs wil... je kan veel beter gewoon leren je eigen sounds te maken. ik bedoel al die samples in zo'n pack zijn toch slap, prut en overused (zoals al gezegd was) iedereen hoort ook gelijk dat je samples gebruikt. enige samples die handig zijn is percussie enz... maar als je toch al een DAW heb als Logic, Cubase, FL. zit er meestal wel een drum machine in (logic heb bijv.. Ultrabeat. weet niet precies hoe dat zit bij de rest) waar al lekkere percussie in zit ;)
zo niet zijn er genoeg gratis packs met percussie :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2011 00:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als je ook trance, house, dubstep maakt ben je wel iets meer afhankelijk van samples moet ik zeggen hoor, ik ken vrij weinig trance producers die hun eigen claps, snares, kicks en hats maken. Maar als je hardstyle maakt sample je hoogstens claps, snares en mischien een closed hihat ofzo. je maakt (mag ik hopen) je eigen kick/bass en leads / schreeches maak je ook zelf.

aAs je wat FX wilt zou ik zeggen, maak een kick/bass en ga expirimenteren met camelphat 3, filters, phasers wat dan ook. Het zijn vaak de effecten zoals flangers, phaser, chorus en distortion die een twist aan bijvoorbeeld een standard kick geven.

Toen ik voor het eerst camelphat + wat reverb op een kick zette dacht ik ook :woot: :woot: ik heb een noisecontrollers FX kick gemaakt xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2011 21:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RAW-vizion schreef:
snap ook niet helemaal waarom je sample packs wil... je kan veel beter gewoon leren je eigen sounds te maken. ik bedoel al die samples in zo'n pack zijn toch slap, prut en overused (zoals al gezegd was) iedereen hoort ook gelijk dat je samples gebruikt. enige samples die handig zijn is percussie enz... maar als je toch al een DAW heb als Logic, Cubase, FL. zit er meestal wel een drum machine in (logic heb bijv.. Ultrabeat. weet niet precies hoe dat zit bij de rest) waar al lekkere percussie in zit ;)
zo niet zijn er genoeg gratis packs met percussie :)


ja maar als je zelf sounds kan maken moet het ook nog goed in mekaar passen en alles en met samples kan je gewoon alles oefenen enzo opbouw zonder zelf alles te maken en daar dan heel lang mee bezig te zijn dus vind ik in het begin wel handig om samples te gebruike ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2011 21:20 
 
Hardtraxx Veteran

Basswalkerz schreef:
RAW-vizion schreef:
snap ook niet helemaal waarom je sample packs wil... je kan veel beter gewoon leren je eigen sounds te maken. ik bedoel al die samples in zo'n pack zijn toch slap, prut en overused (zoals al gezegd was) iedereen hoort ook gelijk dat je samples gebruikt. enige samples die handig zijn is percussie enz... maar als je toch al een DAW heb als Logic, Cubase, FL. zit er meestal wel een drum machine in (logic heb bijv.. Ultrabeat. weet niet precies hoe dat zit bij de rest) waar al lekkere percussie in zit ;)
zo niet zijn er genoeg gratis packs met percussie :)


ja maar als je zelf sounds kan maken moet het ook nog goed in mekaar passen en alles en met samples kan je gewoon alles oefenen enzo opbouw zonder zelf alles te maken en daar dan heel lang mee bezig te zijn dus vind ik in het begin wel handig om samples te gebruike ;)

tja.. zo dacht ik in het begin ook. en had toen ook al wat sample packs, maar heb er nooit wat mee gedaan xd ben gewoon gelijk gaan leren sounds maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2011 21:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja zo kan t ook toen ik begon gebruikte ik alleen maar samples maar nu gebruik ik eigenlijk alleen maar claps en snares als sample en maak ik ook alles zelf :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2011 21:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

zelf maken is ook gewoon beter, zo ontwikkel je ook je eigen stijl, maar zoals ik al zei, beethe pointless om claps zelf te gaan synthesizen xD 9/10 keer klinken ze dan veel slechter dan bijvoorbeeld een vengeance 3 sample.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2011 23:17 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ik maak vaak FX (voor buildups etc) met Sylenth1. Kan je echt veel mee als je m een beetje doorhebt! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 09:39 
 
Hardtraxxer

claps en snares pak ik altijd uit vec, en dan beetje eq klein beetje reverb erop. en klaar. fx enzo maak ik inderdaad ook met sylenth1. werkt perfect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 11:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

http://www.dancemidisamples.com/

Even registreren. Zitten voor allerlei stijlen leuke midi/sample/FX packs tussen bij de gratis downloads.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 11:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben ook eerst begonnen met blutonuim boy pack. Je moet eerst het programma lekker leren kennen.
Nu gebruik ik allen nog maar claps snares rides crashes als samples. Maar die vervorm ik ook al weer naar mijn stijl.
Ik denk dat Samples gebruiken op het begin niet erg is. je kan later altijd nog eigen kick en spull maken. en dan heb je al de basis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 11:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RAW-vizion schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Oh ja ik was vergeten dat de mensen hier alles betalen.
Heb overigens geen link, die werkt, is aardig groot pakket dus :lol:
Succes iig met verder zoeken, de 2 sjaakies hier boven me mogen even normaal reageren, zo mag je met elkaar praten als je geniet van een stukje kaas en een glaasje wijn bij de hemelpoort ^^

ik niks tegen hoor download wat je wilt, alleen wou laten zien dat je de huil lach dinges gewoon nog kan gebruiken :lol:


En je gebruikte die met hoge kwaliteit :thumbsup:

En OnTopic: Ik maak eigenlijk alleen gebruik van vocal samples, claps, snares en hi-hats "maak" ik ook zelf in Drumazon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 16:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik gebruik samples voor mn kicks :P Kale 909 samples wel te verstaan ;) Uiteindelijk komt daar een sound uit waar verreweg geen 909 meer in te herkennen is
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 21:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Goeie packs voor percussie etc!! Maar de FX in die packs vind ik zelf niet altijd even geweldig.. Wanneer je een downlifter vanaf de kick wilt hebben, kan je hm beter zelf maken door je eigen kick te gebruiken, klinkt stukken beter dan wanneer je een sample pakt. Daarnaast zijn down en uplifters echt heeeeel erg easy om te maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 22:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Overigens ook een goeie pack voor kale 909 samples: Goldbaby's Tape 909 WAV pack!! Zit een hele rits aan 909 samples uit, die naar mijn idee beter klinken dan wat je zo uit Drumazon haalt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2011 08:20 
 
Artiest

Ik raad je voor kicks aan op gegeven moment gewoon een synthesizer te pakken hoor, simpelweg omdat je dan ook veel leert over synthesizers.
Hoeft niet natuurlijk, als jij kicks kan maken met sample packs maakt mij het niet uit, maar probeer wel zoveel mogelijk ook met synthesizers te doen zodat je ook op dat gebied leert en niet achter blijft.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner