Active topics in DJ's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 1 hour ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 8 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 4 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 1 day ago
Donateur
1973 posts member since 2008
Waarom zou je moeilijk doen en zelf percussie sounds gaan maken als je samples hebt?
Dat je een eigen lead en kick maakt vind ik niet meer dan normaal, maar je kunt ook verdrijven he ;)

Er zijn btw. ook gratis demo packs te downloaden....
http://tinyurl.com/6jkve7w
X
Hardtraxxer
99 posts member since 2011
last seen Aug 2015
San Miquel wrote:Waarom zou je moeilijk doen en zelf percussie sounds gaan maken als je samples hebt?
Dat je een eigen lead en kick maakt vind ik niet meer dan normaal, maar je kunt ook verdrijven he ;)

Er zijn btw. ook gratis demo packs te downloaden....
http://tinyurl.com/6jkve7w
Ja, had iets gedaan maar vaak zijn de links deud.
Hardtraxxer
271 posts member since 2011
last seen Nov 2016
Wat betekend een 909 eigenlijk dan?

(sorry, ben nieuw wat betreft produceren)
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Een 909 sample is een sample gemaakt met de Roland TR909 drummachine ;) Drumazon is een synth die de 909 behoorlijk goed nadoet
Hardtraxxer
last seen Nov 2016
Oke, maar dat zijn eigenlijk een soort ''basic'' geluiden??
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
De meeste snares/claps/toms die je hoort in hedendaagse tracks komen uit een TR-909 of zijn bewerkte samples van een TR-909 ;) Daarnaast wordt de bassdrum vaak gebruikt als basis voor een Hardstyle kick..Maar, je kan HS kicks op veel manieren maken. De een zweert bij een 909 sample, sommigen bij Microtonic, anderen weer bij Hydra of Predator, t is maar net wat je zelf prettig vind werken!
Hardtraxxer
last seen Nov 2016
Oke bedankt voor de info!! weet ik weer wat het betekend ;)
Hardtraxx Veteran
6265 posts member since 2010
last seen Dec 2025
SMH wrote:
TakkU wrote:Goeie packs voor percussie etc!!

klopt!!!! :D
TakkU wrote:Daarnaast zijn down en uplifters echt heeeeel erg easy om te maken ;)
ja, dat doe ik meestal ook ja! maargoed, als ik lui ben pak ik een sample, wat chorus en distortion erover en dan klinkt het al stukken beter! ;)

Hoe maak je dan een down- of uplifter? Ik pak daar altijd ook gewoon een sample voor...
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
The Skribbler wrote:
SMH wrote:
TakkU wrote:Goeie packs voor percussie etc!!

klopt!!!! :D
TakkU wrote:Daarnaast zijn down en uplifters echt heeeeel erg easy om te maken ;)
ja, dat doe ik meestal ook ja! maargoed, als ik lui ben pak ik een sample, wat chorus en distortion erover en dan klinkt het al stukken beter! ;)

Hoe maak je dan een down- of uplifter? Ik pak daar altijd ook gewoon een sample voor...
Hoe jij wil, je kan met een synth van vrijwel alles een upriser etc.. maken. Gewoon een pitch/cutoff env maken en dan tweaken :thumbup:
Hardtraxx Veteran
6265 posts member since 2010
last seen Dec 2025
Ok... Klinkt logisch... I'll go and try ;)