Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 11:46 
 
Artiest

Da-Izzok schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Da-Izzok schreef:
Heeft er iemand ervaring met het oprichten van een eigen stichting? We hebben nu twee succesvolle edities van ons evenement achter de rug en om verder te kunnen groeien zijn we nu de mogelijkheden aan het bekijken om een eigen stichting op te richtten. Heeft iemand hier al een keer een eigen stichting opgericht?


Een stichting of bedrijf?
Want een stichting is weer wat anders.

Stichting, als stichting krijg je sneller een vergunning voor het organiseren van een feest


Ok, naja ik zou als ik jou was contact opnemen met KVK.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 11:48 
 
Hardtraxxer

Ja daar kun je idd heel veel informatie vinden maar was benieuwd of hier iemand ook al praktijk ervaring mee heeft opgedaan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 13:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Da-Izzok schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Da-Izzok schreef:
Heeft er iemand ervaring met het oprichten van een eigen stichting? We hebben nu twee succesvolle edities van ons evenement achter de rug en om verder te kunnen groeien zijn we nu de mogelijkheden aan het bekijken om een eigen stichting op te richtten. Heeft iemand hier al een keer een eigen stichting opgericht?


Een stichting of bedrijf?
Want een stichting is weer wat anders.

Stichting, als stichting krijg je sneller een vergunning voor het organiseren van een feest


Zou geen stichting doen hoor! Is namelijk verboden om daar winst uit te halen. Dus eventuele winst zou dan weer in de stichting geïnvesteerd moeten worden...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 13:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Da-Izzok schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Een stichting of bedrijf?
Want een stichting is weer wat anders.

Stichting, als stichting krijg je sneller een vergunning voor het organiseren van een feest


Zou geen stichting doen hoor! Is namelijk verboden om daar winst uit te halen. Dus eventuele winst zou dan weer in de stichting geïnvesteerd moeten worden...

Tja het is maar wat je belangrijk vindt.. Ik zou liever een goed feest hebben dan d'r zoveel mogelijk winst uit te halen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 14:20 
 
Artiest

Naja je mag wel winst draaien, alleen moet je de winst weer in je stichting stoppen of de bezigheden daarvan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 14:28 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dan is het toch ook geen winst? :P Winst is volgens mij dat wat overblijft als o.a. de investeringen er al af zijn getrokken. Ik kan het mis hebben, heb al 4 jaar geen economie meer gehad. :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 14:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Winst is gewoon de beloning die je krijgt als risico hebbende.
Omzet - kosten = winst. PURE WINST :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 14:46 
 
Artiest

Lyst schreef:
Dan is het toch ook geen winst? :P Winst is volgens mij dat wat overblijft als o.a. de investeringen er al af zijn getrokken. Ik kan het mis hebben, heb al 4 jaar geen economie meer gehad. :innocent:


Winst is gewoon wat je over houdt nadat alle kosten er zijn afgetrokken en dat geld moet je vervolgens weer in je stichting stoppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 14:48 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dat geld wat je er in steekt heet een investering en een investering valt onder kosten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 14:50 
 
Artiest

Lyst schreef:
Dat geld wat je er in steekt heet een investering en een investering valt onder kosten ;)


No shit sherlock, maar je winst over kwartaal 1 vormt een investering voor je kosten van kwartaal 2.
Een stichting mag wel winst maken maar moet die winst gebruiken om hun clubhuis ofzo een nieuw likje verf te geven en shit. Is het nog wel winst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 15:42 
 
Hardtraxxer

De winst komt in dat geval gewoon op de bank van de stichting waar je het niet als beloning voor je zelf af mag halen ;) Maar daar gaat het ons niet om, we willen gewoon iets organiseren hier in de buurt dat we hoeven er geen geld aan te verdienen
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 21:32 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Een stichting is net zoals de Kloontjes, die Intents organiseren.
Mag je inderdaad geen winst maken. Als je daar informatie over wilt, zou je met de Kloontjes contact op kunnen nemen? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 01:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wanneer een stichting geld overhoud en dit gebruikt om een volgende editie groter te maken etc. is dit inderdaad gewoon winst, maar deze winst word als investering gebruikt.

De winst is de omzet - de kosten. En een investering voor een volgend feest valt niet onder de kosten van n afgelopen feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 02:07 
 
Hardtraxxer

@Da-Izzok, miss eventjes met Roel Diepstraten praten? Weet niet of je die kent, komt uit Haghorst. Hij heeft een tijdje geleden voor jongerenwerk een stichting opgericht. Hij zal je wel verder kunnen helpen ;)
Kan je zijn e-mail/06 wel geven als je wilt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 09:33 
 
Hardtraxxer

Ken wel een Paul Diepstraten ;) Heb het er ook vaak met de mannen van J-town over gehad maar die hebben niet eens een stichting voor hun wagen etc. :p Maarja is misschien ook wel wat vroeg voor ons. Zullen eerst een concreet plan voor een volgende editie moeten maken. Zitten bij de huidige locatie echt aan ons maximum dus zouden graag verder willen
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 10:00 
 
Artiest

Ik raad je gewoon een met je partner in dit concept een plan te schrijven en een afspraak te maken met de KvK.
Die kunnen je denk ik het beste helpen van allemaal en je kunt tevens je plan dan ook met hen bespreken.
Wellicht komen ze ook met tips en ideetjes of een stichting wel zo'n goed idee is of over eventuele andere zaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 10:10 
 

Da-Izzok schreef:
Ken wel een Paul Diepstraten ;) Heb het er ook vaak met de mannen van J-town over gehad maar die hebben niet eens een stichting voor hun wagen etc. :p Maarja is misschien ook wel wat vroeg voor ons. Zullen eerst een concreet plan voor een volgende editie moeten maken. Zitten bij de huidige locatie echt aan ons maximum dus zouden graag verder willen



Uit die warme krappe kut kroeg :yay:

:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 19:48 
 
Hardtraxxer

stefaneke schreef:
Da-Izzok schreef:
Ken wel een Paul Diepstraten ;) Heb het er ook vaak met de mannen van J-town over gehad maar die hebben niet eens een stichting voor hun wagen etc. :p Maarja is misschien ook wel wat vroeg voor ons. Zullen eerst een concreet plan voor een volgende editie moeten maken. Zitten bij de huidige locatie echt aan ons maximum dus zouden graag verder willen



Uit die warme krappe kut kroeg :yay:

:P

Dat is onze ambitie ja maar het is nog maar zeer de vraag of het haalbaar is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 21:32 
 
Hardtraxxer

Dream Chaser schreef:
Een stichting is net zoals de Kloontjes, die Intents organiseren.
Mag je inderdaad geen winst maken. Als je daar informatie over wilt, zou je met de Kloontjes contact op kunnen nemen? :)


Een stichting mag prima winst maken. Zelfs het uitkeren van die winst mag onder beperkte voorwaarden. Het maken van winst mag alleen niet het doel op zich zijn. In feitte richt je je stichting dan als bedrijf in met ipv een directie of DGA een bestuur. Je sluit dan alleen wel de ANBI status uit. Jullie hebben het als je geen winst mag maken over een ANBI status. Dan zeg je van ik wil vanaf nu alleen nog het maatschappelijk nut dienen en dan krijg je met allerlei regeltjes te maken zoals bijvoorbeeld een minimaal nuttig besteed vermogen van 90% etc. Ook moet je bij het opheffen het restvermogen alsnog besteden aan je maatschappelijk doel, bijvoorbeeld als donatie aan een andere stichting met dat doel.

Ben je dit niet en neem je deel aan het economisch verkeer ben je belastingtechnisch vrijwel gelijk aan een BV en moet je over je winst vernootsschapbelasting betalen.

Wat echter wel zo is, en waarin een stichting verschilt van een BV is dat een meerderheid van het bestuur geen zakelijke relatie met de stichting mag hebben -> Op de loonlijst staan. Mocht je dus een bestuur van 5 man hebben moeten er minimaal 3 zijn die toezicht houden op de stichting dat het doel van de stichting gediend blijft en het niet een verkapte onderneming wordt met puur winst als doel. Als bestuurslid kan je dan wel per vergadering een onkosten vergoeding krijgen van 200-300? euro volgens vastgestelde maximum tarieven hiervoor.

Ziekenhuizen zijn bijvoorbeeld vaak stichtingen. Hun doel is niet winst maken maar het helpen van mensen met medische problemen. Maar reken maar dat winst op de 2e plaats staat en dat ze dat ook maken want anders komt je voortbestaan gewoon in gevaar. En hoe moet je anders investeren in nieuwe technieken?

Dit is heel simpel het verhaal over stichtingen, mocht je dit overwegen is het wel aan te raden om je in te lezen over het hele verhaal en mogelijk je te laten adviseren :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 18:07 
 
Hardtraxxer

Dankje zullen er is mee aan de slag gaan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 19:49 
 

Martijn schreef:
Dit is heel simpel het verhaal over stichtingen


:huh:


Da-Izzok schreef:
Dat is onze ambitie ja maar het is nog maar zeer de vraag of het haalbaar is ;)


Ik hoop het voor jullie, wij willen ook doorgroeien volgend jaar :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 20:10 
 
Hardtraxxer

stefaneke schreef:
Martijn schreef:
Dit is heel simpel het verhaal over stichtingen


:huh:


Het volledige verhaal is nog wel een aantal maal complexer vandaar dat ik ook zeg dat je je moet laten adviseren :P Ik kan alleen het globale verhaal vertellen en waar wij mee te maken hebben gehad. Vooral de belastingregels zijn het lastigst want je kan niet echt zoeken van ik ben een stichting en dat is op mij van toepassing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 21:04 
 

Martijn schreef:
stefaneke schreef:
Martijn schreef:
Dit is heel simpel het verhaal over stichtingen


:huh:


Het volledige verhaal is nog wel een aantal maal complexer vandaar dat ik ook zeg dat je je moet laten adviseren :P Ik kan alleen het globale verhaal vertellen en waar wij mee te maken hebben gehad. Vooral de belastingregels zijn het lastigst want je kan niet echt zoeken van ik ben een stichting en dat is op mij van toepassing.


Jaja zo ingewikkeld zal het wel weer zijn. Is niet mijn wereldje iig ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 21:21 
 
Hardtraxxer

Ik zeg niet dat het supercomplex is :P Ik zeg dat het complexer is als 4 alinea's in een forum topic :P

Als je een keer aan zoiets begint gaat het vanzelf in de maanden dat je naar de oprichting toe werkt. Het is gewoon veel uitzoek werk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 11:17 
 
Hardtraxxer

stefaneke schreef:
Martijn schreef:
Dit is heel simpel het verhaal over stichtingen


:huh:


Da-Izzok schreef:
Dat is onze ambitie ja maar het is nog maar zeer de vraag of het haalbaar is ;)


Ik hoop het voor jullie, wij willen ook doorgroeien volgend jaar :).

Andere locatie volgend jaar of wat? Kan er trouwens niet bij zijn, sta dan op schiphol ;)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner