Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2011 23:37 
 
Hardtraxxer

Hoe zijn de feesten verlopen?


Ik ben ook van plan om een feest te gaan organiseren in zuidoost Friesland, maar had nog wel wat vragen.

Is het nodig een bedrijf op te zetten als je een feest wilt opzetten?
Het pand dat ik mogelijk wil huren, 1 van de plaatselijke discotheken, vraagt namelijk om een bedrijf/instelling.

Catering kan worden geregeld door de eigenaar zelf, en licht en geluid zal er vast wel zijn (moet ik nog navragen).
De capaciteit van de zaal zal minstens 200 zijn (schatting) dat ga ik ook nog even navragen.

Ik dacht er aan om 1 redelijk bekende dj te laten komen, en 2 of 3 'onbekende' dj's (afhankelijk of ik zelf ook ga draaien).
De vorige keren dat een bekende hardstyle/hardcore dj kwam was de tent ook bomvol.

Welke redelijk bekende dj (mainstream hardstyle) zouden jullie aanraden?
Eentje die niet teveel kost maar toch veel publiek trekt.

En hoe hebben jullie de reclame geregeld? A3 posters?

En wat zijn de valkuilen die je tegenkomt bij het organiseren van een feest?

Alvast bedankt! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2011 11:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat deze artiesten weinig kosten maar toch veel publiek trekken:

The Pitcher
Bass Modulators
Frequencerz
(Josh & Wesz)

Of iemand anders van ongeveer dat bekendheidsniveau.
Op de andere punten kan ik je helaas niet helpen
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 20:09 
 
Hardtraxx Veteran

Josh & Wesz, val je van achterover van wat die kosten..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 20:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PierrePruuk schreef:
Josh & Wesz, val je van achterover van wat die kosten..


hmm oke, wist ik niet. maar stonden ook tussen haakjes :P

Volgens mij zijn duo's meestal duurder, dus van dat lijstje is The Pitcher denk ik de beste keus
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 20:35 
 

MRN schreef:
Hoe zijn de feesten verlopen?


Puik, alhoewel financieel geen succes hebben we alleen maar positieve reacties gehad van zowel dj als bezoeker. Het was gewoon een tegenvaller dat op dezelfde datum 2 grote feesten hier in de buurt waren.

MRN schreef:
Is het nodig een bedrijf op te zetten als je een feest wilt opzetten?


Nee, ligt aan de locatie waar je het organiseert. Je kan ook vragen om het samen met de eigenaar te organiseren als vrijwilliger.

MRN schreef:
Welke redelijk bekende dj (mainstream hardstyle) zouden jullie aanraden?
Eentje die niet teveel kost maar toch veel publiek trekt.


Geen idee wat de mensen in Friesland trekt. Geen enkele beetje bekende dj is goedkoop.

MRN schreef:
En hoe hebben jullie de reclame geregeld? A3 posters?


Zelf poster maken en laten drukken bij een drukker.

MRN schreef:
En wat zijn de valkuilen die je tegenkomt bij het organiseren van een feest?

Tijd, gardarobe, uitstraling
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 22:45 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

@MRN waar wil je het feest precies houden, ik woon namelijk ook en friesland en ik wil er ook wel wat over weten :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 23:14 
 
Hardtraxxer

@stefaneke, oke dankjewel.

Ik had zelf ook al een schatting gedaan, en een feest in een discotheek zou rond de break-even uitkomen als er een redelijk grote opkomst is.

Een groter feest (outdoor, 1000-1500 aanwezigen) zou financieel een betere uitkomst zijn, maar zoiets organiseren zou gelijk 10x zoveel werk zijn. Niet zozeer een probleem, de motivatie is er wel, maar toch.
Met zoiets neem ik misschien ook teveel hooi op de vork.

Een kleiner feest zou in de voorjaarsvakantie kunnen, en een groter feest in de meivakantie.
In Friesland heb je zeer weinig hardstyle feesten, de feesten die er wel zijn, zijn (meestal) in de zomervakantie.
Weinig concurrentie, maar toch veel mensen zouden hier wel een groot feest willen hebben.

@Josh-T, weet je toevallig ook hoeveel zij ongeveer kosten? Of is er een site waarop je prijzen kan bekijken?

@Case DJ,

in Drachten en omstreken. ;)
Klein feest misschien in Feu, een groot feest ga ik nog even voor rondkijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2011 23:46 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

@ MRN

oke nice ik ben nog niet in feu geweest maar ken het wel:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 15:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien een beetje late reactie maar je zou ook contact op kunnen nemen met hogescholen of deze je misschien zouden willen helpen. Inholland bijvoorbeeld is altijd op zoek naar projecten als deze voor de opleidingen; media- en faciliteitmanagement.

Voor de prijzen van artiesten kun je gewoon een vrijblijvende offerte aanvragen lijkt mij. Gewoon contact met hun opnemen.

Het grootste bedrag ligt denk ik ook niet bij de artiesten maar eerder bij het kapitaal en bij de promotie.
Bij een streek/regionaal blad zijn de kosten nog wel te bedrukken maar je bereikt er waarschijnlijk ook maar een klein deel mee van de mensen die je wilt bereiken. Hardstyle/hardcore gerelateerde zijn volgens mij niet zo afstand gebonden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 17:04 
 
Hardtraxxer

mrazura schreef:
Misschien een beetje late reactie maar je zou ook contact op kunnen nemen met hogescholen of deze je misschien zouden willen helpen. Inholland bijvoorbeeld is altijd op zoek naar projecten als deze voor de opleidingen; media- en faciliteitmanagement.


Dat is een slim idee ;)
Ik studeer zelf ook op het HBO, dus ik kan wel even gaan kijken.

Citaat:
Het grootste bedrag ligt denk ik ook niet bij de artiesten maar eerder bij het kapitaal en bij de promotie.


De promotie moet geen probleem zijn, reclameposters, heel veel internetpromotie + dj contest.
Moeten artiesten trouwens van te voren betaald worden?


Ik dacht gisteravond ook nog aan subsidies, als feestorganisator heb je toch recht op culturele subsidies van gemeente + provincie?
Zo ja, dan worden de kosten voor de opbouw op de begroting er snel uitgedrukt. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 19:05 
 

Citaat:
Het grootste bedrag ligt denk ik ook niet bij de artiesten maar eerder bij het kapitaal en bij de promotie.


De grootste kosten liggen bij de artiesten en vooral het licht en geluid. Je kan voor 100/200 euro prima reclame laten drukken.

MRN schreef:
Moeten artiesten trouwens van te voren betaald worden?


Ja

MRN schreef:
Ik dacht gisteravond ook nog aan subsidies, als feestorganisator heb je toch recht op culturele subsidies van gemeente + provincie?


Maar dan neem je een heleboel onheil met je mee. Dan moet alles "officieel" gaan en is niet aan te raden voor je eerste feestje. Je bezoekers moeten dan bijvoorbeeld belasting gaan betalen over je kaartjes. Gewoon klein en zwart beginnen en dan pas groter gaan denken is mijn advies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 19:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe ga je het promoten op internet?
Hoeveel hits verwacht / heeft je website mits je die heb?
Hoeveel hits verwacht je / of heb je bij social media en community's?
Hoeveel klanten denk je te hebben?
Hoe heb je dit gemeten of hoe ga je dit onderzoeken?

Je kan wel een feest organiseren maar zolang er geen animo is dan valt er natuurlijk ook niks te organiseren :P

stefaneke schreef:
Je kan voor 100/200 euro prima reclame laten drukken.


Ben ik het niet mee eens, althans indirect niet. Voor dit bedrag kan je misschien in je dorp beetje foldertjes uitdelen maar verder kom je niet ben ik bang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2011 19:38 
 

mrazura schreef:
stefaneke schreef:
Je kan voor 100/200 euro prima reclame laten drukken.


Ben ik het niet mee eens, althans indirect niet. Voor dit bedrag kan je misschien in je dorp beetje foldertjes uitdelen maar verder kom je niet ben ik bang.


Ja, posters laten uitdraaien vinden wij genoeg. Wij promoten vooral via social media, vrienden, familie, mond-op-mond reclame en school. Maarja ons feestje is ook harstikke lokaal geörienteerd ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2011 21:41 
 
Hardtraxxer

@mrazura,

social media en fora.
Er komt voorlopig geen website denk ik, ik verwacht niet veel hits daarop dus vandaar.
Ik ga nog een onderzoekje opzetten over hoeveel geïnteresseerden er zouden zijn.
Op basis van vorige events in de buurt en de schaarste ervan, ga ik er van uit dat de zaal nog wel eens vol zou kunnen zijn. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 13:42 
 
Hardtraxx Veteran

Josh-T schreef:
Ik denk dat deze artiesten weinig kosten maar toch veel publiek trekken:

The Pitcher
Bass Modulators
Frequencerz
(Josh & Wesz)

Of iemand anders van ongeveer dat bekendheidsniveau.
Op de andere punten kan ik je helaas niet helpen


Ik zal je even uit je droom helpen, die dj's komen echt niet voor 500 kratten jupiler hoor... Wil je een feestje opstarten en je hebt weinig financiele middelen dan kun je gewoon geen headliner halen, of je moet heel goede connecties hebben. Maar dan is het maar de vraag of je de naam mag gebruiken in je reclame.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 18:08 
 
Hardtraxxer

Timmer schreef:
Maar dan is het maar de vraag of je de naam mag gebruiken in je reclame.


Hoezo zou dit niet mogen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 18:28 
 

MRN schreef:
Timmer schreef:
Maar dan is het maar de vraag of je de naam mag gebruiken in je reclame.


Hoezo zou dit niet mogen?


Als je dingen zwart doet, dus buiten de boekingsmaatschappij om, dan mag je de naam van de dj niet gebruiken omdat je de belasting omzeilt. Doe je dit wel dan kan die dj nogal wat gezeik krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 19:57 
 
Hardtraxxer

stefaneke schreef:
MRN schreef:
Hoezo zou dit niet mogen?


Als je dingen zwart doet, dus buiten de boekingsmaatschappij om, dan mag je de naam van de dj niet gebruiken omdat je de belasting omzeilt. Doe je dit wel dan kan die dj nogal wat gezeik krijgen.


Aha juist.


Over het feest, is een verzekering nodig?
Met onkostendekking, ongevallenverzekering en waardevolle objecten verzekering?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 20:01 
 
Hardtraxx Veteran

@MRN, ik vraag me eigenlijk af wat je van plan bent? Wij zijn denk ik niet de professionals die je verwacht om antwoord te geven op je vragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 20:11 
 
Hardtraxxer

Het organiseren van een feest,

ik verwacht niet perfecte professionele antwoorden, enkel wat hulp. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2011 21:32 
 
Hardtraxx Veteran

MRN schreef:
Het organiseren van een feest,

ik verwacht niet perfecte professionele antwoorden, enkel wat hulp. ;)


En dat wil je in je 1'tje doen?

Heb je een budget?
Locatie?
Hoeveel man publiek?
Doelgroep?
Thema enz

Ben je een goede wil je dat in je eentje voor elkaar boxen :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 08:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Een feest in je eentje organiseren als jonge dame in de scéne is vrijwel onmogelijk, of je moet echt goede connecties hebben en mensen kennen die er flink wat geld in willen stoppen, anders zou ik er niet aan beginnen.

Wat je veel beter kunt doen is bij iemand mee gaan helpen die een (groot) feest organiseert, of zorg iig dat je met een groep van een man of 4-10 begint dan heb je veel meer draagvlak.

Je zou eens bij verschillende boekingsbureaus voor de gein hun prijslijsten moeten aanvragen, denk dat de meeste artiesten tegenwoordig veel hoger uitvallen als je zelf verwacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 12:00 
 
Hardtraxxer

wvd schreef:
Een feest in je eentje organiseren als jonge dame in de scéne is vrijwel onmogelijk, of je moet echt goede connecties hebben en mensen kennen die er flink wat geld in willen stoppen, anders zou ik er niet aan beginnen.


Heer? :P

Citaat:
Wat je veel beter kunt doen is bij iemand mee gaan helpen die een (groot) feest organiseert, of zorg iig dat je met een groep van een man of 4-10 begint dan heb je veel meer draagvlak.


Het was de bedoeling om het in samenwerking met een lokale organisatie te organiseren die jaarlijks hier een evenement houd, dan is gelijk de locatie en het geluid helemaal geregeld.

Citaat:
Je zou eens bij verschillende boekingsbureaus voor de gein hun prijslijsten moeten aanvragen, denk dat de meeste artiesten tegenwoordig veel hoger uitvallen als je zelf verwacht.


Zal ik eens doen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2011 12:05 
 
Hardtraxxer

Echte duidelijke prijslijsten van dj's bestaan niet echt. Over de prijs kan altijd onderhandeld worden en is bijvoorbeeld ook afhankelijk van de capaciteit van de locatie en of je entree vraagt of niet. Voor het boeken van een dj kan ik een tip geven: altijd bellen en niet mailen met bellen krijg je veel meer voor elkaar.

Voor het organiseren van een feest zou ik in het begin altijd op een locatie af stappen om samen het feest op te zetten. Je kunt dan bijvoorbeeld een percentage van de winst vragen. Als het concept aanslaat heb je start budget om hogerop te komen, je hebt wat ervaring met organiseren en naamsbekendheid voor het trekken van sponsoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2011 14:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heb in Januari dit jaar een paar prijsjes op kunnen vragen omdat ik een feestje wilde orginiseren van 200 man en ong 7,5 euro Entree

Crypsis 1750
The Pitcher 1150
Frequencerz 750
Ran-D 900
B-front 1000
Slim Shore 650

Prijs kan inmiddels dus veranderd zijn en hangt ook af van het aantal man en je entreeprijs

Hoop dat het helpt om nu een kleine indruk te krijgen hoeveel het wel niet kost ;)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner