Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2010 23:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik weet erlijk gezegd niet of het goed is om hier een topic over te maken en of er nog niks van in 1 van de andere topics staat maar ik heb een vraag, ik weet dat er hier op Hardtraxx wat DJ's zijn en ik zou graag willen weten hoe het nou komt dat ze in een club draaien, want daar gaat natuurlijk wel iets aan vooraf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2010 23:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

connecties hebbe aan contests meedoen in clubs enz ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2010 23:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Allereerst, doe mee aan contests, en post setjes online. Hierdoor weet je of je setjes goed zijn, en via de contests kan je vaak goeie connecties opbouwen. Als je van anderen hebt gehoord dat je setjes goed zijn, kan je ook proberen om naar een club toe te gaan, en gewoon vragen of je mag draaien
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2010 11:47 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Eerstepaar keren zwz geen geld vragen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2010 14:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ok bedankt voor tips, dan ga ik maar eens goed oefenen, ben nu nog vooral bezig met virtual dj maar heb bijna het geld bij elkaar voor digital jockey 2 IE
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 01:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
ok bedankt voor tips, dan ga ik maar eens goed oefenen, ben nu nog vooral bezig met virtual dj maar heb bijna het geld bij elkaar voor digital jockey 2 IE

en dan nog heb je niet de juiste apparatuur om te draaien in clubs eigenlijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 16:29 
 
Hardtraxx Veteran

Dj Skitzo schreef:
Draidy schreef:
ok bedankt voor tips, dan ga ik maar eens goed oefenen, ben nu nog vooral bezig met virtual dj maar heb bijna het geld bij elkaar voor digital jockey 2 IE

en dan nog heb je niet de juiste apparatuur om te draaien in clubs eigenlijk :P

hoezo niet als jij goed kan mixen en je weet hoe je met pioneer's om moet gaan dan maakt het geen bal uit wat voor gear je thuis hebt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 16:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
Dj Skitzo schreef:
Draidy schreef:
ok bedankt voor tips, dan ga ik maar eens goed oefenen, ben nu nog vooral bezig met virtual dj maar heb bijna het geld bij elkaar voor digital jockey 2 IE

en dan nog heb je niet de juiste apparatuur om te draaien in clubs eigenlijk :P

hoezo niet als jij goed kan mixen en je weet hoe je met pioneer's om moet gaan dan maakt het geen bal uit wat voor gear je thuis hebt ;)

Maar hoe kan je weten dat je goed met Pioneer's om kan gaan, als je die zelf niet hebt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 16:54 
 
Hardtraxx Veteran

gewoon vaak draaien bij iemand die ze wel heeft ;) ik ken zat mensen die geen pioneer hebben maar wel gewoon in clubs draaien!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 17:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
gewoon vaak draaien bij iemand die ze wel heeft ;) ik ken zat mensen die geen pioneer hebben maar wel gewoon in clubs draaien!

ik heb ook geen pioneers, maar wel cdj's en met cdj's is het gewoon heel anders dan met een midicontroller, de feeling is gewoon een stuk anders.
en dan moet je alsnog wel iemand in de buurt hebben wonen die pioneers heeft ;)
want ik ga niet 100 km reizen om bij iemand met pioneers te draaien :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 17:17 
 
Hardtraxx Veteran

Dj Skitzo schreef:
the sidespinnars schreef:
gewoon vaak draaien bij iemand die ze wel heeft ;) ik ken zat mensen die geen pioneer hebben maar wel gewoon in clubs draaien!

ik heb ook geen pioneers, maar wel cdj's en met cdj's is het gewoon heel anders dan met een midicontroller, de feeling is gewoon een stuk anders.
en dan moet je alsnog wel iemand in de buurt hebben wonen die pioneers heeft ;)
want ik ga niet 100 km reizen om bij iemand met pioneers te draaien :P

je bent bij mij altyd welkom :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 17:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
Dj Skitzo schreef:
the sidespinnars schreef:
gewoon vaak draaien bij iemand die ze wel heeft ;) ik ken zat mensen die geen pioneer hebben maar wel gewoon in clubs draaien!

ik heb ook geen pioneers, maar wel cdj's en met cdj's is het gewoon heel anders dan met een midicontroller, de feeling is gewoon een stuk anders.
en dan moet je alsnog wel iemand in de buurt hebben wonen die pioneers heeft ;)
want ik ga niet 100 km reizen om bij iemand met pioneers te draaien :P

je bent bij mij altyd welkom :$

ja maar jij woont tussen de kassen in het westen toch? das veelste ver voor mij xd ik woon in het noorden van overijssel
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 17:39 
 
Hardtraxx Veteran

nee dan komt dat niet zo best uit xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 18:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
nee dan komt dat niet zo best uit xd

Ik woon best wel dicht bij jou? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 18:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dj Skitzoik schreef:
heb ook geen pioneers, maar wel cdj's en met cdj's is het gewoon heel anders dan met een midicontroller, de feeling is gewoon een stuk anders.


CDJ's zijn van Pioneer..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 19:13 
 
Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
Dj Skitzoik schreef:
heb ook geen pioneers, maar wel cdj's en met cdj's is het gewoon heel anders dan met een midicontroller, de feeling is gewoon een stuk anders.


CDJ's zijn van Pioneer..

alle cd speler's worden cdj's genoemd ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2010 11:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

vrienden van mij draaien soms is een club van 300/400 man en misschien mag ik binnekort mee draaien haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2010 13:56 
 
Hardtraxxer

Draidy schreef:
ok bedankt voor tips, dan ga ik maar eens goed oefenen, ben nu nog vooral bezig met virtual dj maar heb bijna het geld bij elkaar voor digital jockey 2 IE

en dan nog heb je niet de juiste apparatuur om te draaien in clubs eigenlijk :P[/quote]
hoezo niet als jij goed kan mixen en je weet hoe je met pioneer's om moet gaan dan maakt het geen bal uit wat voor gear je thuis hebt ;)[/quote]
Maar hoe kan je weten dat je goed met Pioneer's om kan gaan, als je die zelf niet hebt?[/quote]
De basis over hoe een cdj werkt kun je gewoon op internet zoeken. Voor de rest geldt denk ik gewoon: Als je goed op andere cd spelers kan draaien, kun je het op een pioneer zeker. Heb thuis reloopjes maar als je dan ergens op pioneers mag draaien is het zelfs makkelijker ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2010 14:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
marsiascout schreef:
Dj Skitzoik schreef:
heb ook geen pioneers, maar wel cdj's en met cdj's is het gewoon heel anders dan met een midicontroller, de feeling is gewoon een stuk anders.


CDJ's zijn van Pioneer..

alle cd speler's worden cdj's genoemd ;)


Waar staat dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2010 15:53 
 
Hardtraxx Newbie

Het maakt idd niet uit wat je thuis hebt staan, als je maar met de pioneer dj gear om kunt gaan!.
En als je nog nooit op pioneers hebt gedraait en je moet toevallig eens een keer gaan draaien in een club of contest, ga dan naar een dj gear winkel toe daar staat meestal wel een setje van pioneer klaar waar je een beetje kan kijken hoe het werkt.
Ik heb hier thuis 2x reloop rmp 2 staan maar als je dan op pioneers moet draaien is dat toch een stuk anders. Zoiezo al met je cue point bepalen werkt iets anders De pitch procenten zijn anders bij pioneers etc. etc.
Maar om niet te vergeten dat je de DJM800 ook moet kennen, als je niet weet hoe de djm800 functioneert dan kom je helemaal nergens.
Qua effects om het intestellen en ook zeker je EQ werkt ook vele malen anders als op andere goedkopere mengpanelen.
Ik heb zelf de djm700 en ik vidn die vele malen fijner werken als de djm800, het is alleen jammer dat er geen color fx opzit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2010 22:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

LS_AjaCied schreef:
Ik heb hier thuis 2x reloop rmp 2 staan maar als je dan op pioneers moet draaien is dat toch een stuk anders. Zoiezo al met je cue point bepalen werkt iets anders De pitch procenten zijn anders bij pioneers etc. etc.
Maar om niet te vergeten dat je de DJM800 ook moet kennen, als je niet weet hoe de djm800 functioneert dan kom je helemaal nergens.
.


Procenten zijn procenten dus dat maakt tussen de verschillende gear niets uit. Daarnaast is de basis van elke mixer ongeveer hetzelfde, de effecten zijn misschien anders maar daar bouw je niet je mix uit op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2010 00:02 
 
Hardtraxx Newbie

The Amenthist :
Klopt procenten maakt ook niet veel uit, en je bouwt zeker geen mix op met aantal effects maar wat ik wil zeggen is dat het wel effe anders werkt en dat je wel weet hoe je met je dj gear om moet gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2010 13:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

thx voor alle adviezen etc.
ik koop gewoon de digital jockey IE op het moment dat ik het geld bij elkaar heb, vervolgens ga ik heel veel oefenen en zie ik wel wat daaruit voortkomt
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2010 01:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik denk dat je vooral gewoon klein moet beginnen met feesten voor vrienden e.d. doen en idd contests en dan kloppen de clubs wss vanzelf wel bij je aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 00:50 
 
Hardtraxxer

mee doen aan contests zeker doen & als je wat mensen kent die alwat verder zijn probeer iets via hun te regelen....
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner