Ik weet erlijk gezegd niet of het goed is om hier een topic over te maken en of er nog niks van in 1 van de andere topics staat maar ik heb een vraag, ik weet dat er hier op Hardtraxx wat DJ's zijn en ik zou graag willen weten hoe het nou komt dat ze in een club draaien, want daar gaat natuurlijk wel iets aan vooraf.
Related topics
- View the latest post: The Machine & Tartaros - Clubs Pubs & Parties (LOUD006)
- View the latest post: Hardforze - King Of Clubs (Kuruption Mix) (HARDFORZEFILES005)
- View the latest post: Hardforze - King Of Clubs (SHOCK:FORCE Mix) (HARDFORZEFILES001)
- View the latest post: Welke Hardstyle of Hardcore DJ kan volgens jou het beste mixen/draaien?
- View the latest post: techCRO & TimmyWho gingen dansmuziek draaien
Active topics in DJ's Corner
Moderators
connecties hebbe aan contests meedoen in clubs enz 
Allereerst, doe mee aan contests, en post setjes online. Hierdoor weet je of je setjes goed zijn, en via de contests kan je vaak goeie connecties opbouwen. Als je van anderen hebt gehoord dat je setjes goed zijn, kan je ook proberen om naar een club toe te gaan, en gewoon vragen of je mag draaien
ok bedankt voor tips, dan ga ik maar eens goed oefenen, ben nu nog vooral bezig met virtual dj maar heb bijna het geld bij elkaar voor digital jockey 2 IE
en dan nog heb je niet de juiste apparatuur om te draaien in clubs eigenlijkDraidy wrote:ok bedankt voor tips, dan ga ik maar eens goed oefenen, ben nu nog vooral bezig met virtual dj maar heb bijna het geld bij elkaar voor digital jockey 2 IE
-
RHardtraxx Veteran
- 6778 posts member since 2010
hoezo niet als jij goed kan mixen en je weet hoe je met pioneer's om moet gaan dan maakt het geen bal uit wat voor gear je thuis hebtDj Skitzo wrote:en dan nog heb je niet de juiste apparatuur om te draaien in clubs eigenlijkDraidy wrote:ok bedankt voor tips, dan ga ik maar eens goed oefenen, ben nu nog vooral bezig met virtual dj maar heb bijna het geld bij elkaar voor digital jockey 2 IE
Maar hoe kan je weten dat je goed met Pioneer's om kan gaan, als je die zelf niet hebt?the sidespinnars wrote:hoezo niet als jij goed kan mixen en je weet hoe je met pioneer's om moet gaan dan maakt het geen bal uit wat voor gear je thuis hebtDj Skitzo wrote:en dan nog heb je niet de juiste apparatuur om te draaien in clubs eigenlijkDraidy wrote:ok bedankt voor tips, dan ga ik maar eens goed oefenen, ben nu nog vooral bezig met virtual dj maar heb bijna het geld bij elkaar voor digital jockey 2 IE
-
RHardtraxx Veteran
gewoon vaak draaien bij iemand die ze wel heeft
ik ken zat mensen die geen pioneer hebben maar wel gewoon in clubs draaien!
ik heb ook geen pioneers, maar wel cdj's en met cdj's is het gewoon heel anders dan met een midicontroller, de feeling is gewoon een stuk anders.the sidespinnars wrote:gewoon vaak draaien bij iemand die ze wel heeftik ken zat mensen die geen pioneer hebben maar wel gewoon in clubs draaien!
en dan moet je alsnog wel iemand in de buurt hebben wonen die pioneers heeft
want ik ga niet 100 km reizen om bij iemand met pioneers te draaien
-
RHardtraxx Veteran
je bent bij mij altyd welkomDj Skitzo wrote:ik heb ook geen pioneers, maar wel cdj's en met cdj's is het gewoon heel anders dan met een midicontroller, de feeling is gewoon een stuk anders.the sidespinnars wrote:gewoon vaak draaien bij iemand die ze wel heeftik ken zat mensen die geen pioneer hebben maar wel gewoon in clubs draaien!
en dan moet je alsnog wel iemand in de buurt hebben wonen die pioneers heeft![]()
ja maar jij woont tussen de kassen in het westen toch? das veelste ver voor mijthe sidespinnars wrote:je bent bij mij altyd welkomDj Skitzo wrote:ik heb ook geen pioneers, maar wel cdj's en met cdj's is het gewoon heel anders dan met een midicontroller, de feeling is gewoon een stuk anders.the sidespinnars wrote:gewoon vaak draaien bij iemand die ze wel heeftik ken zat mensen die geen pioneer hebben maar wel gewoon in clubs draaien!
en dan moet je alsnog wel iemand in de buurt hebben wonen die pioneers heeft![]()
-
RHardtraxx Veteran
nee dan komt dat niet zo best uit 
Ik woon best wel dicht bij jou?the sidespinnars wrote:nee dan komt dat niet zo best uit
CDJ's zijn van Pioneer..Dj Skitzoik wrote: heb ook geen pioneers, maar wel cdj's en met cdj's is het gewoon heel anders dan met een midicontroller, de feeling is gewoon een stuk anders.
-
RHardtraxx Veteran
alle cd speler's worden cdj's genoemdmarsiascout wrote:CDJ's zijn van Pioneer..Dj Skitzoik wrote: heb ook geen pioneers, maar wel cdj's en met cdj's is het gewoon heel anders dan met een midicontroller, de feeling is gewoon een stuk anders.
vrienden van mij draaien soms is een club van 300/400 man en misschien mag ik binnekort mee draaien haha
-
DHardtraxxer
- 447 posts member since 2010
- last seen Sep 2014
en dan nog heb je niet de juiste apparatuur om te draaien in clubs eigenlijkDraidy wrote:ok bedankt voor tips, dan ga ik maar eens goed oefenen, ben nu nog vooral bezig met virtual dj maar heb bijna het geld bij elkaar voor digital jockey 2 IE
hoezo niet als jij goed kan mixen en je weet hoe je met pioneer's om moet gaan dan maakt het geen bal uit wat voor gear je thuis hebt
Maar hoe kan je weten dat je goed met Pioneer's om kan gaan, als je die zelf niet hebt?[/quote]
De basis over hoe een cdj werkt kun je gewoon op internet zoeken. Voor de rest geldt denk ik gewoon: Als je goed op andere cd spelers kan draaien, kun je het op een pioneer zeker. Heb thuis reloopjes maar als je dan ergens op pioneers mag draaien is het zelfs makkelijker
Waar staat dat?the sidespinnars wrote:alle cd speler's worden cdj's genoemdmarsiascout wrote:CDJ's zijn van Pioneer..Dj Skitzoik wrote: heb ook geen pioneers, maar wel cdj's en met cdj's is het gewoon heel anders dan met een midicontroller, de feeling is gewoon een stuk anders.
-
LHardtraxx Newbie
- 41 posts member since 2009
- last seen Oct 2011
Het maakt idd niet uit wat je thuis hebt staan, als je maar met de pioneer dj gear om kunt gaan!.
En als je nog nooit op pioneers hebt gedraait en je moet toevallig eens een keer gaan draaien in een club of contest, ga dan naar een dj gear winkel toe daar staat meestal wel een setje van pioneer klaar waar je een beetje kan kijken hoe het werkt.
Ik heb hier thuis 2x reloop rmp 2 staan maar als je dan op pioneers moet draaien is dat toch een stuk anders. Zoiezo al met je cue point bepalen werkt iets anders De pitch procenten zijn anders bij pioneers etc. etc.
Maar om niet te vergeten dat je de DJM800 ook moet kennen, als je niet weet hoe de djm800 functioneert dan kom je helemaal nergens.
Qua effects om het intestellen en ook zeker je EQ werkt ook vele malen anders als op andere goedkopere mengpanelen.
Ik heb zelf de djm700 en ik vidn die vele malen fijner werken als de djm800, het is alleen jammer dat er geen color fx opzit.
En als je nog nooit op pioneers hebt gedraait en je moet toevallig eens een keer gaan draaien in een club of contest, ga dan naar een dj gear winkel toe daar staat meestal wel een setje van pioneer klaar waar je een beetje kan kijken hoe het werkt.
Ik heb hier thuis 2x reloop rmp 2 staan maar als je dan op pioneers moet draaien is dat toch een stuk anders. Zoiezo al met je cue point bepalen werkt iets anders De pitch procenten zijn anders bij pioneers etc. etc.
Maar om niet te vergeten dat je de DJM800 ook moet kennen, als je niet weet hoe de djm800 functioneert dan kom je helemaal nergens.
Qua effects om het intestellen en ook zeker je EQ werkt ook vele malen anders als op andere goedkopere mengpanelen.
Ik heb zelf de djm700 en ik vidn die vele malen fijner werken als de djm800, het is alleen jammer dat er geen color fx opzit.
Procenten zijn procenten dus dat maakt tussen de verschillende gear niets uit. Daarnaast is de basis van elke mixer ongeveer hetzelfde, de effecten zijn misschien anders maar daar bouw je niet je mix uit op.LS_AjaCied wrote:Ik heb hier thuis 2x reloop rmp 2 staan maar als je dan op pioneers moet draaien is dat toch een stuk anders. Zoiezo al met je cue point bepalen werkt iets anders De pitch procenten zijn anders bij pioneers etc. etc.
.
-
LHardtraxx Newbie
- 41 posts member since 2009
- last seen Oct 2011
The Amenthist :
Klopt procenten maakt ook niet veel uit, en je bouwt zeker geen mix op met aantal effects maar wat ik wil zeggen is dat het wel effe anders werkt en dat je wel weet hoe je met je dj gear om moet gaan.
Klopt procenten maakt ook niet veel uit, en je bouwt zeker geen mix op met aantal effects maar wat ik wil zeggen is dat het wel effe anders werkt en dat je wel weet hoe je met je dj gear om moet gaan.
thx voor alle adviezen etc.
ik koop gewoon de digital jockey IE op het moment dat ik het geld bij elkaar heb, vervolgens ga ik heel veel oefenen en zie ik wel wat daaruit voortkomt
ik koop gewoon de digital jockey IE op het moment dat ik het geld bij elkaar heb, vervolgens ga ik heel veel oefenen en zie ik wel wat daaruit voortkomt
Ik denk dat je vooral gewoon klein moet beginnen met feesten voor vrienden e.d. doen en idd contests en dan kloppen de clubs wss vanzelf wel bij je aan.
-
JHardtraxxer
- 94 posts member since 2011
- last seen Aug 2012
mee doen aan contests zeker doen & als je wat mensen kent die alwat verder zijn probeer iets via hun te regelen....