Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2010 23:20 
 
Hardtraxxer

The Axe schreef:
;)
TakkU schreef:
Paraphaze schreef:
ik denk niet echt dat je zo'n productie opleiding nodig hebt..
als je muziek wilt maken moet dat uit jezelf komen en niet wat je van een ander geleerd hebt..

Zo'n opleiding is ook niet zozeer voor mensen die uit het niks producer willen worden. Als je wilt leren hoe synths werken, en hoe je bijvoorbeeld het beste een track kan afmixen, waar je op moet letten, hoe compressie werkt etc... Dat is wat je daar leert. Het echte creatieve werk is iets wat je zelf moet ontwikkelen, maar de zaken eromheen, het technische, zal je toch moeten leren...


ben het hierin zeer zeker eens met TakkU.. volg nu eeeh 2 maanden opleiding geluidstechniek..
en je staat verbaasd wat er allemaal bij komt kijken.. De eerste paar lessen zat ik alleen maar..
ah.. dat doe ik dus fout.. en dat en dat en dat en dat ...
Er zit veel meer theorie achter het fenomeen geluid dan je denkt.. Ken je dit eenmaal is produceren 100x makkelijker.. (wel eens gedacht aan de akoestiek van de ruimte waarin je zit en hoeveel effect dit heeft op je productie? Wel eens gehoord van Fase problemen of staande golven?)
Ik krijg (dit schooljaar) bijvoorbeeld ook nog les van Rob Papen himself over synthese waar ik erg naar uitkijk, die man gaat gewoon 6 uur lang lullen over synthese nou ik denk niet dat wat hij verteld jij eventjes zelf uitvind..

voordeel trouwens nog van een opleiding.. alle hardware en randapperatuur mag ik van de belasting aftrekken.. (dus je krijgt 19% terug)
en ook nog eens op bijna alle software pakketten tot 50% korting..

Waar volg je die opleiding als ik vragen mag? want ik wil ook iets in die richting doen en ben aan het kijken voor opleidingen die ik na me havo kan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 14:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ TakkU.. ik betaal €2000 voor net iets meer dan een jaar. http://www.soundeducation.nl/ maar naast een HBO opleiding zou ik het inderdaad niet doen.
@ Tomb.. nee ze houden alles zo breed mogelijk zodat je zelf je sequencer kan kiezen.. wil je specifiek les hebben in een programma kan ik me wel inschrijven voor aparte lessen.. laatst bijvoorbeeld lesje Ableton Live gedaan.
Je krijgt wel wat extra Pro-tools omdat deze software studio standaard is.
@ Sidespinnars.. nu is het nog te doen maar m'n leraar gaf al aan dat over een weekje of 2 het echte werk pas begint, multitracks mee naar huis krijgen en thuis afmixen enzo.. je moet dus wel studio monitoren thuis hebben, een goeie geluidskaart en een aardige pc of Mac.
@ SoundHound, kijk eens rond op deze pagina: http://www.soundeducation.nl/programma.htm het begint bij de simpele beginselen van het fenomeen geluid.. en op het einde van m'n opleiding moet ik samen met een collega-student (toevallig me beste mattie The Anim0l) een opname runnen in een studio.. dan word er gekeken vanaf het ontvangen van de artiest in de studio tot het afmixen van het nummer wat je hebt opgenomen en dit moet dan natuurlijk op proffesioneel niveau liggen.
@ Overload.. http://www.soundeducation.nl/

Maar het is wel heel erg gericht op studio werk. Dus het opnemen van bandjes in studio's & afmixen van de tracks.
Er zijn wel een paar lessen voor bits & beats (dus wat hier de mensen grotendeels proberen.. tracks volledig met je pc maken.. )
en veel dingen die met geluidstechniek te maken hebben die je in de studio krijgt kan je natuurlijk ook toepassen op je eigen producties..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 15:02 
 
Hardtraxx Veteran

The Axe schreef:
@ Sidespinnars.. nu is het nog te doen maar m'n leraar gaf al aan dat over een weekje of 2 het echte werk pas begint, multitracks mee naar huis krijgen en thuis afmixen enzo.. je moet dus wel studio monitoren thuis hebben, een goeie geluidskaart en een aardige pc of Mac.

studio monitoren heb ik en ik heb een mac met logic alleen nog geen geluidskaart ;) maar dan vraag ik over een paar weken wel hoe het bevalt, want dit is natuurlijk geen pakje boter!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 16:59 
 
Hardtraxxer

The Axe schreef:
@ TakkU.. ik betaal €2000 voor net iets meer dan een jaar. http://www.soundeducation.nl/ maar naast een HBO opleiding zou ik het inderdaad niet doen.
@ Tomb.. nee ze houden alles zo breed mogelijk zodat je zelf je sequencer kan kiezen.. wil je specifiek les hebben in een programma kan ik me wel inschrijven voor aparte lessen.. laatst bijvoorbeeld lesje Ableton Live gedaan.
Je krijgt wel wat extra Pro-tools omdat deze software studio standaard is.
@ Sidespinnars.. nu is het nog te doen maar m'n leraar gaf al aan dat over een weekje of 2 het echte werk pas begint, multitracks mee naar huis krijgen en thuis afmixen enzo.. je moet dus wel studio monitoren thuis hebben, een goeie geluidskaart en een aardige pc of Mac.
@ SoundHound, kijk eens rond op deze pagina: http://www.soundeducation.nl/programma.htm het begint bij de simpele beginselen van het fenomeen geluid.. en op het einde van m'n opleiding moet ik samen met een collega-student (toevallig me beste mattie The Anim0l) een opname runnen in een studio.. dan word er gekeken vanaf het ontvangen van de artiest in de studio tot het afmixen van het nummer wat je hebt opgenomen en dit moet dan natuurlijk op proffesioneel niveau liggen.
@ Overload.. http://www.soundeducation.nl/

Maar het is wel heel erg gericht op studio werk. Dus het opnemen van bandjes in studio's & afmixen van de tracks.
Er zijn wel een paar lessen voor bits & beats (dus wat hier de mensen grotendeels proberen.. tracks volledig met je pc maken.. )
en veel dingen die met geluidstechniek te maken hebben die je in de studio krijgt kan je natuurlijk ook toepassen op je eigen producties..


klinkt echt tof, ik denk dat ik na me havo hier heen wil, wil dit echt meenemen in producties, over 1,5 jaar ben ik klaar met me havo en dan is me studio ook weer stuk uitgebreider dus kan ik me er dan goed op concentreren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2010 18:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

lijkt me erg interresant ;)
misschien wordt dit m wel na dit jaar als ik mn havo examen haal ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2010 20:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Axe, zit er aan die opleiding ook een niveau vast of dat niet, aangezien ik nu nog in havo 4 zit(2x blijven zitten) en geen zin meer heb in normaal school volgen xd maar doe havo dus heb sowieso overgangsbewijs van havo 3 naar 4.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2010 20:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dj Skitzo schreef:
The Axe, zit er aan die opleiding ook een niveau vast of dat niet, aangezien ik nu nog in havo 4 zit(2x blijven zitten) en geen zin meer heb in normaal school volgen xd maar doe havo dus heb sowieso overgangsbewijs van havo 3 naar 4.

haha gast :P maak het dan nog ff 1,5 jaartje af, dan ben je er vanaf..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2010 23:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ ShaG schreef:
Dj Skitzo schreef:
The Axe, zit er aan die opleiding ook een niveau vast of dat niet, aangezien ik nu nog in havo 4 zit(2x blijven zitten) en geen zin meer heb in normaal school volgen xd maar doe havo dus heb sowieso overgangsbewijs van havo 3 naar 4.

haha gast :P maak het dan nog ff 1,5 jaartje af, dan ben je er vanaf..

dat zeg je wel zo makkelijk maar ik wordt 18, dus moet ik meer gaan werken om mijn kosten te dekken :oh:
en mijn motivatie is totaal weggevaagd om het zomaar te zeggen, kan niet meer aan het leren komen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2010 13:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dj Skitzo schreef:
DJ ShaG schreef:
Dj Skitzo schreef:
The Axe, zit er aan die opleiding ook een niveau vast of dat niet, aangezien ik nu nog in havo 4 zit(2x blijven zitten) en geen zin meer heb in normaal school volgen xd maar doe havo dus heb sowieso overgangsbewijs van havo 3 naar 4.

haha gast :P maak het dan nog ff 1,5 jaartje af, dan ben je er vanaf..

dat zeg je wel zo makkelijk maar ik wordt 18, dus moet ik meer gaan werken om mijn kosten te dekken :oh:
en mijn motivatie is totaal weggevaagd om het zomaar te zeggen, kan niet meer aan het leren komen xd

haha!! ohja met je 18e ben je niet meer leerplichtig toch? :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2010 14:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dj Skitzo schreef:
DJ ShaG schreef:
Dj Skitzo schreef:
The Axe, zit er aan die opleiding ook een niveau vast of dat niet, aangezien ik nu nog in havo 4 zit(2x blijven zitten) en geen zin meer heb in normaal school volgen xd maar doe havo dus heb sowieso overgangsbewijs van havo 3 naar 4.

haha gast :P maak het dan nog ff 1,5 jaartje af, dan ben je er vanaf..

dat zeg je wel zo makkelijk maar ik wordt 18, dus moet ik meer gaan werken om mijn kosten te dekken :oh:
en mijn motivatie is totaal weggevaagd om het zomaar te zeggen, kan niet meer aan het leren komen xd

Kerel wees nou slim en maak ff die Havo af.. Ik had exact t zelfde, was blijven zitten in havo 4, en had er ook echt geen zin meer in.. heb t toen nog ff 2 jaartjes uitgezeten en heb nu wel een diploma op zak! Je kan daarna met een HBO aan de gang, wat altijd beter is dan een MBO ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2010 19:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb hetzelfde als Takku zegt, doe je best dan haal je de havo gewoon! Met HBO kun je zoveel meer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2010 17:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik ben ook nog steeds wel mijn best aan het doen, maar het komt er gewoon niet helemaal uit zoals ik gewild had, matige cijfers.
maar ik vraag het ook meer voor de zekerheid, voor als ik niet over ga dit jaar, dat ik dan wat achter de hand heb, snap je?
is wel zo makkelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2010 19:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heeft iemand handige tips hoe je het beste kunt mixen met Virtual DJ zonder gear?
En weet iemand waar ik goedkope gear kan kopen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2010 21:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ninotjuh schreef:
Heeft iemand handige tips hoe je het beste kunt mixen met Virtual DJ zonder gear?
En weet iemand waar ik goedkope gear kan kopen?


Je kan volgensmij wel met Virtual DJ werken via je toetsenbord zodat je niet zo irritant met je muis hoeft te klikken.
Voor gear moet je even rondkijken op internet,weet niet of ik de link hier mag noemen maar op bax-shop.nl staat heel veel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2010 21:15 
 
Hardtraxx Veteran

Mystyle schreef:
Ninotjuh schreef:
Heeft iemand handige tips hoe je het beste kunt mixen met Virtual DJ zonder gear?
En weet iemand waar ik goedkope gear kan kopen?


Je kan volgensmij wel met Virtual DJ werken via je toetsenbord zodat je niet zo irritant met je muis hoeft te klikken.
Voor gear moet je even rondkijken op internet,weet niet of ik de link hier mag noemen maar op bax-shop.nl staat heel veel.

ja hoor links mag je gewoon posten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2010 21:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mystyle schreef:
Ninotjuh schreef:
Heeft iemand handige tips hoe je het beste kunt mixen met Virtual DJ zonder gear?
En weet iemand waar ik goedkope gear kan kopen?


Je kan volgensmij wel met Virtual DJ werken via je toetsenbord zodat je niet zo irritant met je muis hoeft te klikken.
Voor gear moet je even rondkijken op internet,weet niet of ik de link hier mag noemen maar op bax-shop.nl staat heel veel.


Oke bedankt!
Weet je toevallig ook goedkope gear voor rond de 100-150 euro?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2010 21:24 
 
Hardtraxx Veteran

Ninotjuh schreef:
Mystyle schreef:
Ninotjuh schreef:
Heeft iemand handige tips hoe je het beste kunt mixen met Virtual DJ zonder gear?
En weet iemand waar ik goedkope gear kan kopen?


Je kan volgensmij wel met Virtual DJ werken via je toetsenbord zodat je niet zo irritant met je muis hoeft te klikken.
Voor gear moet je even rondkijken op internet,weet niet of ik de link hier mag noemen maar op bax-shop.nl staat heel veel.


Oke bedankt!
Weet je toevallig ook goedkope gear voor rond de 100-150 euro?

dit wat voor je?
http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-gear ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder/he ... tails.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2010 21:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks man. :thumbsup:
Die Hercules DJ Control Mp3 E2 Midi Controller zie ik wel zitten.
Even kijken of ik die kan aanschaffen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2010 21:52 
 
Hardtraxx Veteran

Ninotjuh schreef:
Thanks man. :thumbsup:
Die Hercules DJ Control Mp3 E2 Midi Controller zie ik wel zitten.
Even kijken of ik die kan aanschaffen.

is best een leuk dingetje om mee te beginnen :D
en die is ook egt voor VDJ btw ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2010 22:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
Ninotjuh schreef:
Thanks man. :thumbsup:
Die Hercules DJ Control Mp3 E2 Midi Controller zie ik wel zitten.
Even kijken of ik die kan aanschaffen.

is best een leuk dingetje om mee te beginnen :D
en die is ook egt voor VDJ btw ;)


Is te hopen :P.
Haha, ja zag het. Komt wel mooi uit. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 14:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Maar je weet zeker dat je digitaal wilt gaan draaien ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 15:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het liefst wel, want met vinyl zie ik niet echt zitten.
Heb hier wel stuk of 4 draaitafels staan (niet echt professionele, maar je kan er LP's op draaien) en daar kan ik niet echt goed mee overweg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2010 19:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

En met cd spelers dan ? Als ik jou was zou ik dat ook nog eens proberen (bij iemand die je kent en het heeft of in de winkel) want je moet natuurlijk niet zomaar wat gaan kopen tenzij je veel geld hebt :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2010 22:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hmm, dan maar eerst is met vinyl proberen.
Weet iemand een handige site waar tips/een tutorial op staat voor mixen met vinyl?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 01:54 
 
Artiest

Ninotjuh schreef:
Hmm, dan maar eerst is met vinyl proberen.
Weet iemand een handige site waar tips/een tutorial op staat voor mixen met vinyl?


als ik jou was zou ik niet vinyl pakken, maar gewoon cd of digitaal. Vinyl is outdated en voor je het weet heb je geld uitgegeven aan dingen die vrijwel nutteloos zijn. Dus ik raad je aan of cd of digitaal toch te pakken.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner