Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 19:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mystyle schreef:
Ninotjuh schreef:
Heeft iemand handige tips hoe je het beste kunt mixen met Virtual DJ zonder gear?
En weet iemand waar ik goedkope gear kan kopen?


Je kan volgensmij wel met Virtual DJ werken via je toetsenbord zodat je niet zo irritant met je muis hoeft te klikken.
Voor gear moet je even rondkijken op internet,weet niet of ik de link hier mag noemen maar op bax-shop.nl staat heel veel.


Heeft er nog iemand problemen mee om je eigen 'mappers' te creeren in VDJ 7? De standaard action keys doen het wel maar als ik er zelf 1 maak doet ie helemaal niks....
iemand advies?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2011 13:36 
 
Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
Ninotjuh schreef:
Hmm, dan maar eerst is met vinyl proberen.
Weet iemand een handige site waar tips/een tutorial op staat voor mixen met vinyl?


als ik jou was zou ik niet vinyl pakken, maar gewoon cd of digitaal. Vinyl is outdated en voor je het weet heb je geld uitgegeven aan dingen die vrijwel nutteloos zijn. Dus ik raad je aan of cd of digitaal toch te pakken.

Idd, vinyl is aan het uitsterven.
Gewoon digitaal/CD gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2011 15:52 
 
Hardtraxx Veteran

Blazed schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Ninotjuh schreef:
Hmm, dan maar eerst is met vinyl proberen.
Weet iemand een handige site waar tips/een tutorial op staat voor mixen met vinyl?


als ik jou was zou ik niet vinyl pakken, maar gewoon cd of digitaal. Vinyl is outdated en voor je het weet heb je geld uitgegeven aan dingen die vrijwel nutteloos zijn. Dus ik raad je aan of cd of digitaal toch te pakken.

Idd, vinyl is aan het uitsterven.
Gewoon digitaal/CD gaan.

Idd, maar zou ook niet digitaal gaan, je kan veel beter gewoon goed beginnen met cd's ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2011 16:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Digitaal kan best, zolang je jezelf maar leert beatmatchen ;) Ik heb er ook voor gekozen om digitaal te beginnen, omdat de kosten dan minder hoog zijn. Ik heb me van het begin af aan geleerd om niet op de waveforms te gaan focussen en niet op de sync knop te drukken, maar gewoon op gehoor te beatmatchen.. Hierdoor kan ik nu ook gewoon zonder problemen overweg met de CDJ1000 als ik ergens moet draaien ;)

Digitaal kan dus best, mits je jezelf maar aanleert om echt te leren beatmatchen.. CD heeft wel de voorkeur, omdat t toch over t algemeen meer feeling geeft..
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2011 14:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zojuist maar eens een digitale mixer besteld, om te oefenen. Niet eentje die superdeluxe is maar waar ik kan kijken of het ook echt iets voor mij is. Tot hiervoor heb ik Virtual DJ gebruikt maar iets fysieks heeft toch wel iets. Daarnaast tnx aan de post (of iets meer) boven mij voor de beatmatch tip, uiteindelijk wil ik toch overgaan op cd's als het iets voor mij is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 15:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pythonmaniac schreef:
Zojuist maar eens een digitale mixer besteld, om te oefenen. Niet eentje die superdeluxe is maar waar ik kan kijken of het ook echt iets voor mij is. Tot hiervoor heb ik Virtual DJ gebruikt maar iets fysieks heeft toch wel iets. Daarnaast tnx aan de post (of iets meer) boven mij voor de beatmatch tip, uiteindelijk wil ik toch overgaan op cd's als het iets voor mij is.

Sinds ik m'n cdspelers heb, nooit meer virtual dj aangeraakt. Zodra je mixen met cdspelers gewend bent begrijp je pas hoe kut VDJ eigenlijk is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 10:22 
 
Hardtraxxer

Showey schreef:
Pythonmaniac schreef:
Zojuist maar eens een digitale mixer besteld, om te oefenen. Niet eentje die superdeluxe is maar waar ik kan kijken of het ook echt iets voor mij is. Tot hiervoor heb ik Virtual DJ gebruikt maar iets fysieks heeft toch wel iets. Daarnaast tnx aan de post (of iets meer) boven mij voor de beatmatch tip, uiteindelijk wil ik toch overgaan op cd's als het iets voor mij is.

Sinds ik m'n cdspelers heb, nooit meer virtual dj aangeraakt. Zodra je mixen met cdspelers gewend bent begrijp je pas hoe kut VDJ eigenlijk is.


Virtual DJ was wel leuk in het begin imo, maar je kan maar 1 ding tegelijk doen :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2011 21:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
Virtual DJ was wel leuk in het begin imo, maar je kan maar 1 ding tegelijk doen :thumbdown:


Precies!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2011 18:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

hardaddict schreef:
Citaat:
Virtual DJ was wel leuk in het begin imo, maar je kan maar 1 ding tegelijk doen :thumbdown:


Precies!


2 muizen aansluiten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2011 10:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik werk zelf ook met traktor en digital jockey 2. maar doe ook alles op gehoor. syncen werkt meestal niet. komt ook vaak omdat die het bpm fout heeft en dat moet je dan ook op gehoor doen. dus zo leer je het wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 17:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
ik werk zelf ook met traktor en digital jockey 2. maar doe ook alles op gehoor. syncen werkt meestal niet. komt ook vaak omdat die het bpm fout heeft en dat moet je dan ook op gehoor doen. dus zo leer je het wel.

Zo doe ik het ook, maar voor de wat luiere mensen onder ons zou je ook de track in Mixmeister kunnen laden. Deze geeft de bpm (bij mij) altijd juist weer, deze kan je dan aanpassen in Traktor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 20:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dat is waar. maar hoe ik dat doe is gewoon de trak naast een track leggen waarmee het bpm wel goed klopt. dan pitch ik er eentje tot ze gelijk staan en dan weet ik het en pas ik hem aan.
leer je gelijk weer een beetje draaien ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 11:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

hardaddict schreef:
Citaat:
Virtual DJ was wel leuk in het begin imo, maar je kan maar 1 ding tegelijk doen :thumbdown:


Precies!

Je kunt toetsenbord combineren met een muis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 17:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

D-Ruz schreef:
hardaddict schreef:
Citaat:
Virtual DJ was wel leuk in het begin imo, maar je kan maar 1 ding tegelijk doen :thumbdown:


Precies!

Je kunt toetsenbord combineren met een muis.


Idd, koppel beide playknoppen aan de O/P. Kill bass aan B/N ofzo, dan werkt het al veel makkelijker :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2011 18:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Volgensmij is er geen stel je vraag in DJ's corner daarom hier maar even.

Ik wil met laptop muziek opnemen vannuit mijn Reloop mixer,nu heb ik wel een handleiding gevonden voor opnemen met pc maar ik heb een laptop waar je niet dezelfde ingangen hebt als op de laptop. Op mijn laptop heb ik er 2 en de 3e die je juist nodig hebt ontbreekt.
Ik heb nog een andere probleem die ik dan denk ik tegenkom, de ingang van koptelefoon/kabel is kapot dus die kan ik ook niet gebruiken mocht ik die nodig hebben. Iemand die weet hoe ik alsnog gewoon kan opnemen met bijvoorbeeld audacity of zou ik toch echt de computer van zolder moeten halen ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2011 23:51 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Als't goed is moet je je kabel in de mic ingang stoppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2011 08:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Festuca schreef:
Als't goed is moet je je kabel in de mic ingang stoppen.

zo doe ik het iig wel ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2011 14:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zygoma schreef:
Festuca schreef:
Als't goed is moet je je kabel in de mic ingang stoppen.

zo doe ik het iig wel ja


Logisch, want de headphone ingang, is eigenlijk een uitgang voor output van geluid. En de mic ingang is echt een ingang voor geluid...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2011 14:22 
 
Artiest

Tja als je de Line ingang mist kun je verder niet veel nee >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2011 20:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Tja als je de Line ingang mist kun je verder niet veel nee >.<

Dan wordt het dus een externe geluidskaart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2011 18:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Project 141 schreef:
Nou jongens, ik heb een vraag.
Omdat ik geslaagd ben en bijna 18 word kan ik een 'groot' cadeau verwachten, en het lijkt mij vet om dit te gebruiken om te beginnen met DJ'en. Dat is voor 99% nieuw voor me, daarom vraag ik jullie (de mensen die al langer in die 'scene' zitten :P ) maar wat basics.
Wat heb ik precies allemaal nodig om digitaal te mixen, en wat is aan te raden? Heb ik dan dus bijv VDJ, een midi controller (zoals deze http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder/he ... tails.html), headphones en een goeie laptop nodig?

Alvast bedankt! :$

Gefelicieerd :beer:
ik zou gaan voor traktor. met de digital jockey 2. doe ik zelf ook. heb gewoon een redelijke laptop. denk dat je geen super goeie nodig hebt. verder moet je 2 sound outputs hebben. zit soms geintegreerd in je MIDI controller maar niet altijd. ik heb zelf gekozen voor de digital jockey 2 zonder geluidsinterface. omdat ik zelf al een usb soundcard heb en natuurlijk een output op me computer. als je 2 verschillende soundcards wil gebruiken meot je wel het programma asio4all hebben maar dat is helemaal gratis. dit is niet nodig als de soundcard geintegreerd is in je apparaat
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2011 10:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Project 141 schreef:
Nou jongens, ik heb een vraag.
Omdat ik geslaagd ben en bijna 18 word kan ik een 'groot' cadeau verwachten, en het lijkt mij vet om dit te gebruiken om te beginnen met DJ'en. Dat is voor 99% nieuw voor me, daarom vraag ik jullie (de mensen die al langer in die 'scene' zitten :P ) maar wat basics.
Wat heb ik precies allemaal nodig om digitaal te mixen, en wat is aan te raden? Heb ik dan dus bijv VDJ, een midi controller (zoals deze http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder/he ... tails.html), headphones en een goeie laptop nodig?

Alvast bedankt! :$



Je gaat het u niet beklagen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2011 12:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hmm ok. ik had zelf de gene gekocht zonder interface omdat ik er zelf al een had en dan gaat er al snel veel geld van af. er zijn ook nog wel goedkopere midi controllers maar daar kan ik je verder niks over vertellen

en ben je van plan om software te kopen of illegaal odwnloaden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2011 13:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Project 141 schreef:
Draidy schreef:
hmm ok. ik had zelf de gene gekocht zonder interface omdat ik er zelf al een had en dan gaat er al snel veel geld van af. er zijn ook nog wel goedkopere midi controllers maar daar kan ik je verder niks over vertellen

en ben je van plan om software te kopen of illegaal odwnloaden?


Nog niet over nagedacht, maakt dat ook verschil voor wat je er uiteindelijk mee kan dan?>



nee hoor, maar als je toch al van plan was om te kopen, meot je er over nadenken dat bij de digital jockey 2 zit traktor LE, die je kan upgraden naar traktor pro voor 130 euro. en traktor pro ksot normaal 200
maar als je toch al van plan was om illegaal te downloaden maakt dit natuurlijk niks uit
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2011 17:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

bij de dj control MP3 zul je 1 externe geluidskaart nodig hebben omdat er ook 1tje in je lapot zit waarschijnlijk. bij de andere heb je geen geluidskaart nodig want daar zit al een main en headphone output in voor overloop kabels ligt het eraan wat voor inputs je speakers hebben maar dat zal verder geen probleem zijn. en ze kunnen verder ook gewoon met traktor maar dan moet je wel zelf de knoppen toewijzen aan bepaalde functies. uurtje of 1-2 mee bezig denk ik (maximaal)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner