lol probeer eerst gewoon zelf te leren?
en gebruik die 3.000 voor hardware?
en gebruik die 3.000 voor hardware?
dat heb ik ook heel lang gehad, bij mij is nu het geval dat ik steeds beter wordt met het maken van sounds. Ik kan nu best vette leads maken uit init's enzo. Je leert ook veel door te kijken hoe nou een preset in elkaar steekt enzo.TakkU wrote:Hetgeen wat ik vooral wil leren is de werking van synths.. Dat is nog niet echt mijn sterke punt. Ik kan zelf al wel aardig wat sounds maken, maar ik heb nog zoveel ideeen waarvan ik niet weet hoe ik ze om moet zetten naar een sound
ja dat is ook moeilijk leads lukt me wel maar intro's enzo is ook lastig!TakkU wrote:Gek genoeg is leads maken het probleem niet, dat lukt me welT gaat vooral om dikke intro screeches, daar kom ik maar niet uit
8 september eerste lesThe Anim0l wrote:http://www.soundeducation.nl
opleiding producer/geluidstechnicus
Ligt eraan wat je wilt he... Als je een eigen label op wil starten dan kan die opleiding handig zijn. Aan de andere kant kan je ook gewoon een voltijd Management opleiding doen, en dan daarnaast een deeltijd productie opleidingShowey wrote:Vandaag gehoord dat ik ben aangenomen voor Muziek Management opleiding, daar heb je veel meer aanProducen leer je jezelf wel!
ik zit er ook steeds meer over na te denken om zoiets te doen!TakkU wrote:Ligt eraan wat je wilt he... Als je een eigen label op wil starten dan kan die opleiding handig zijn. Aan de andere kant kan je ook gewoon een voltijd Management opleiding doen, en dan daarnaast een deeltijd productie opleidingShowey wrote:Vandaag gehoord dat ik ben aangenomen voor Muziek Management opleiding, daar heb je veel meer aanProducen leer je jezelf wel!
Zit er aan te denken om volgend schooljaar een deeltijd cursus EDM productie erbij te doen. heb de laatste anderhalf jaar al veel geleerd over productie, maar dingen zoals het maken van eigen sounds met synths kom ik niet zover mee als ik zou willen.. Ik mis gewoon een stukje kennis om dat laatste beetje erboven op te kunnen doen... Zo'n cursus zou me daarmee kunnen helpen!
Zo'n opleiding is ook niet zozeer voor mensen die uit het niks producer willen worden. Als je wilt leren hoe synths werken, en hoe je bijvoorbeeld het beste een track kan afmixen, waar je op moet letten, hoe compressie werkt etc... Dat is wat je daar leert. Het echte creatieve werk is iets wat je zelf moet ontwikkelen, maar de zaken eromheen, het technische, zal je toch moeten leren...Paraphaze wrote:ik denk niet echt dat je zo'n productie opleiding nodig hebt..
als je muziek wilt maken moet dat uit jezelf komen en niet wat je van een ander geleerd hebt..
ben het hierin zeer zeker eens met TakkU.. volg nu eeeh 2 maanden opleiding geluidstechniek..TakkU wrote:Zo'n opleiding is ook niet zozeer voor mensen die uit het niks producer willen worden. Als je wilt leren hoe synths werken, en hoe je bijvoorbeeld het beste een track kan afmixen, waar je op moet letten, hoe compressie werkt etc... Dat is wat je daar leert. Het echte creatieve werk is iets wat je zelf moet ontwikkelen, maar de zaken eromheen, het technische, zal je toch moeten leren...Paraphaze wrote:ik denk niet echt dat je zo'n productie opleiding nodig hebt..
als je muziek wilt maken moet dat uit jezelf komen en niet wat je van een ander geleerd hebt..
Alles zeker Logic/Apple?The Axe wrote:
ben het hierin zeer zeker eens met TakkU.. volg nu eeeh 2 maanden opleiding geluidstechniek..TakkU wrote:Zo'n opleiding is ook niet zozeer voor mensen die uit het niks producer willen worden. Als je wilt leren hoe synths werken, en hoe je bijvoorbeeld het beste een track kan afmixen, waar je op moet letten, hoe compressie werkt etc... Dat is wat je daar leert. Het echte creatieve werk is iets wat je zelf moet ontwikkelen, maar de zaken eromheen, het technische, zal je toch moeten leren...Paraphaze wrote:ik denk niet echt dat je zo'n productie opleiding nodig hebt..
en je staat verbaasd wat er allemaal bij komt kijken.. De eerste paar lessen zat ik alleen maar..
ah.. dat doe ik dus fout.. en dat en dat en dat en dat ...
Er zit veel meer theorie achter het fenomeen geluid dan je denkt.. Ken je dit eenmaal is produceren 100x makkelijker.. (wel eens gedacht aan de akoestiek van de ruimte waarin je zit en hoeveel effect dit heeft op je productie? Wel eens gehoord van Fase problemen of staande golven?)
Ik krijg (dit schooljaar) bijvoorbeeld ook nog les van Rob Papen himself over synthese waar ik erg naar uitkijk, die man gaat gewoon 6 uur lang lullen over synthese nou ik denk niet dat wat hij verteld jij eventjes zelf uitvind..
voordeel trouwens nog van een opleiding.. alle hardware en randapperatuur mag ik van de belasting aftrekken.. (dus je krijgt 19% terug)
en ook nog eens op bijna alle software pakketten tot 50% korting..