Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2010 23:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

lol probeer eerst gewoon zelf te leren?

en gebruik die 3.000 voor hardware?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2010 23:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

zelf lere... als ik tot hiertoe alleen nog maar kleine editjes in elkaar kan steke, en echt nog geen idee heb om eraan te beginne.. kwil ni blijve rondklote maar iets bijlere
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2010 23:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

youtube staat super veel,,

en niet iedereen kan muziek maken....
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2010 12:49 
 
Hardtraxxer

het is best zonde om 3000 euro voor een cursus te betalen als je nog vrij weinig kan met een programma. ik produce nu ongeveer 3-4 jaar waarvan 2 jaar redelijk intensief... met alleen een cursus leer je niet gelijk een professionele track in elkaar te zetten. Je kan naar mijn mening beter jezelf aanleren en later de puntjes op de i erbij leren...
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2010 13:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hetgeen wat ik vooral wil leren is de werking van synths.. Dat is nog niet echt mijn sterke punt. Ik kan zelf al wel aardig wat sounds maken, maar ik heb nog zoveel ideeen waarvan ik niet weet hoe ik ze om moet zetten naar een sound
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2010 13:45 
 
Hardtraxxer

TakkU schreef:
Hetgeen wat ik vooral wil leren is de werking van synths.. Dat is nog niet echt mijn sterke punt. Ik kan zelf al wel aardig wat sounds maken, maar ik heb nog zoveel ideeen waarvan ik niet weet hoe ik ze om moet zetten naar een sound

dat heb ik ook heel lang gehad, bij mij is nu het geval dat ik steeds beter wordt met het maken van sounds. Ik kan nu best vette leads maken uit init's enzo. Je leert ook veel door te kijken hoe nou een preset in elkaar steekt enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2010 16:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gek genoeg is leads maken het probleem niet, dat lukt me wel ;) T gaat vooral om dikke intro screeches, daar kom ik maar niet uit
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2010 23:39 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Gek genoeg is leads maken het probleem niet, dat lukt me wel ;) T gaat vooral om dikke intro screeches, daar kom ik maar niet uit

ja dat is ook moeilijk leads lukt me wel maar intro's enzo is ook lastig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2010 12:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://www.soundeducation.nl

opleiding producer/geluidstechnicus
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2010 17:26 
 
Hardtraxx Veteran

@daze
ten eerste heb je het wel in je om zoiets te doen ten 2de je moet niet denken dat je na zo'n opleiding ineens alles kan ga gwn is op internet zoeken daar vind je ook super veel en ja het is veel klote maar daar leer je wel van ik ben ook pas net begonne en na heel veel kloten kan ik wel iets diks maken ga gwn zoeken en verdiep je is in je programma(s) waar je mee werkt dan weet je ook al veel meer.
dit klinkt misschien hard maar sommige mensen kunne gwn niet produceren maar dit moet je niet verkeerd opvatte!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 16:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Anim0l schreef:
http://www.soundeducation.nl

opleiding producer/geluidstechnicus


8 september eerste les :thumbsup:

Maar deze opleiding is dan natuurlijk niet alleen producen.. maar nog aardig wat meer..
€2000 per jaar..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 18:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

2000 per jaar is nog niet eens echt duur.. Meeste HBO opleidingen zitten op 1600 euro in t jaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 21:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vandaag gehoord dat ik ben aangenomen voor Muziek Management opleiding, daar heb je veel meer aan :$ Producen leer je jezelf wel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2010 22:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Showey schreef:
Vandaag gehoord dat ik ben aangenomen voor Muziek Management opleiding, daar heb je veel meer aan :$ Producen leer je jezelf wel!

Ligt eraan wat je wilt he... Als je een eigen label op wil starten dan kan die opleiding handig zijn. Aan de andere kant kan je ook gewoon een voltijd Management opleiding doen, en dan daarnaast een deeltijd productie opleiding ;) Zit er aan te denken om volgend schooljaar een deeltijd cursus EDM productie erbij te doen. heb de laatste anderhalf jaar al veel geleerd over productie, maar dingen zoals het maken van eigen sounds met synths kom ik niet zover mee als ik zou willen.. Ik mis gewoon een stukje kennis om dat laatste beetje erboven op te kunnen doen... Zo'n cursus zou me daarmee kunnen helpen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2010 16:23 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Showey schreef:
Vandaag gehoord dat ik ben aangenomen voor Muziek Management opleiding, daar heb je veel meer aan :$ Producen leer je jezelf wel!

Ligt eraan wat je wilt he... Als je een eigen label op wil starten dan kan die opleiding handig zijn. Aan de andere kant kan je ook gewoon een voltijd Management opleiding doen, en dan daarnaast een deeltijd productie opleiding ;) Zit er aan te denken om volgend schooljaar een deeltijd cursus EDM productie erbij te doen. heb de laatste anderhalf jaar al veel geleerd over productie, maar dingen zoals het maken van eigen sounds met synths kom ik niet zover mee als ik zou willen.. Ik mis gewoon een stukje kennis om dat laatste beetje erboven op te kunnen doen... Zo'n cursus zou me daarmee kunnen helpen!

ik zit er ook steeds meer over na te denken om zoiets te doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2010 11:23 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Mooi uitgelegd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 21:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik denk niet echt dat je zo'n productie opleiding nodig hebt..
als je muziek wilt maken moet dat uit jezelf komen en niet wat je van een ander geleerd hebt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2010 22:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Paraphaze schreef:
ik denk niet echt dat je zo'n productie opleiding nodig hebt..
als je muziek wilt maken moet dat uit jezelf komen en niet wat je van een ander geleerd hebt..

Zo'n opleiding is ook niet zozeer voor mensen die uit het niks producer willen worden. Als je wilt leren hoe synths werken, en hoe je bijvoorbeeld het beste een track kan afmixen, waar je op moet letten, hoe compressie werkt etc... Dat is wat je daar leert. Het echte creatieve werk is iets wat je zelf moet ontwikkelen, maar de zaken eromheen, het technische, zal je toch moeten leren...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2010 10:52 
 
Hardtraxxer

ik wil als ik klaar ben met me havo naar zo'n opleiding waar je al die technieken leert enzo... met die apperatuur enzo en mastering, dat lijkt me zo vet om te leren allemaal.. heb er al enkele gevonden die ik interessant vind :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2010 10:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

;)
TakkU schreef:
Paraphaze schreef:
ik denk niet echt dat je zo'n productie opleiding nodig hebt..
als je muziek wilt maken moet dat uit jezelf komen en niet wat je van een ander geleerd hebt..

Zo'n opleiding is ook niet zozeer voor mensen die uit het niks producer willen worden. Als je wilt leren hoe synths werken, en hoe je bijvoorbeeld het beste een track kan afmixen, waar je op moet letten, hoe compressie werkt etc... Dat is wat je daar leert. Het echte creatieve werk is iets wat je zelf moet ontwikkelen, maar de zaken eromheen, het technische, zal je toch moeten leren...


ben het hierin zeer zeker eens met TakkU.. volg nu eeeh 2 maanden opleiding geluidstechniek..
en je staat verbaasd wat er allemaal bij komt kijken.. De eerste paar lessen zat ik alleen maar..
ah.. dat doe ik dus fout.. en dat en dat en dat en dat ...
Er zit veel meer theorie achter het fenomeen geluid dan je denkt.. Ken je dit eenmaal is produceren 100x makkelijker.. (wel eens gedacht aan de akoestiek van de ruimte waarin je zit en hoeveel effect dit heeft op je productie? Wel eens gehoord van Fase problemen of staande golven?)
Ik krijg (dit schooljaar) bijvoorbeeld ook nog les van Rob Papen himself over synthese waar ik erg naar uitkijk, die man gaat gewoon 6 uur lang lullen over synthese nou ik denk niet dat wat hij verteld jij eventjes zelf uitvind..

voordeel trouwens nog van een opleiding.. alle hardware en randapperatuur mag ik van de belasting aftrekken.. (dus je krijgt 19% terug)
en ook nog eens op bijna alle software pakketten tot 50% korting..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2010 13:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik wil ook wel graag zo'n soort opleiding erbij doen, maar de kosten zijn gewoon gigantisch hoog... Ik doe op dit moment al een ICT HBO opleiding, en zo'n productie opleiding kost ook weer iets van 3000 euro per jaar...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2010 16:03 
 
Hardtraxx Veteran

The Axe schreef:
;)
TakkU schreef:
Paraphaze schreef:
ik denk niet echt dat je zo'n productie opleiding nodig hebt..
als je muziek wilt maken moet dat uit jezelf komen en niet wat je van een ander geleerd hebt..

Zo'n opleiding is ook niet zozeer voor mensen die uit het niks producer willen worden. Als je wilt leren hoe synths werken, en hoe je bijvoorbeeld het beste een track kan afmixen, waar je op moet letten, hoe compressie werkt etc... Dat is wat je daar leert. Het echte creatieve werk is iets wat je zelf moet ontwikkelen, maar de zaken eromheen, het technische, zal je toch moeten leren...


ben het hierin zeer zeker eens met TakkU.. volg nu eeeh 2 maanden opleiding geluidstechniek..
en je staat verbaasd wat er allemaal bij komt kijken.. De eerste paar lessen zat ik alleen maar..
ah.. dat doe ik dus fout.. en dat en dat en dat en dat ...
Er zit veel meer theorie achter het fenomeen geluid dan je denkt.. Ken je dit eenmaal is produceren 100x makkelijker.. (wel eens gedacht aan de akoestiek van de ruimte waarin je zit en hoeveel effect dit heeft op je productie? Wel eens gehoord van Fase problemen of staande golven?)
Ik krijg (dit schooljaar) bijvoorbeeld ook nog les van Rob Papen himself over synthese waar ik erg naar uitkijk, die man gaat gewoon 6 uur lang lullen over synthese nou ik denk niet dat wat hij verteld jij eventjes zelf uitvind..

voordeel trouwens nog van een opleiding.. alle hardware en randapperatuur mag ik van de belasting aftrekken.. (dus je krijgt 19% terug)
en ook nog eens op bijna alle software pakketten tot 50% korting..
Alles zeker Logic/Apple?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2010 16:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zelfs al leren ze je op een opleiding voornamelijk met Logic/ProTools/Cubase wat dan ook werken, de technieken zijn overal te gebruiken... Je zal alleen de DAW even moeten leren kennen.. T is niet zo dat de technieken DAW gebonden zijn ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2010 21:40 
 
Hardtraxx Veteran

@ the axe is het een beetje te volgen/begrijpen z'n opleiding of is het heel lastig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2010 22:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wat leer je nou ongeveer op een geluidstechniek opleiding?

lijkt me wel interresant ;)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner