Hardtraxxer
last seen Apr 2020 668 postssince 2010
hoezo zou de kwaliteit van een mp3 cd minder dan een audio cd zijn?
D
Hardtraxxer
last seen Jan 2026 248 postssince 2010
ik weet niet exact wat ze hier bedoelen, maar normaal gesproken is mp3 een compressie van een orgineel audio bestand dus minder van kwaliteit.
maar jij hebt ook gelijk als je mp3's hebt en deze brand als mp3 cd of audio cd verschilt de kwaliteit niet dus is de kwaliteit hetzelfde
Hardtraxxer
daarom vond ik het al zo'n vage opmerking,, en vertragend? werkt niet vertragend hoor, gaat snel zat op mn cdj400's,,
Hardtraxxer
last seen Oct 2016 425 postssince 2010
Demian wrote:ik weet niet exact wat ze hier bedoelen, maar normaal gesproken is mp3 een compressie van een orgineel audio bestand dus minder van kwaliteit.
maar jij hebt ook gelijk als je mp3's hebt en deze brand als mp3 cd of audio cd verschilt de kwaliteit niet dus is de kwaliteit hetzelfde
Alleen niet alle cdj's kunnen mp3 cd'tjes draaien ;)
J
Hardtraxx Newbie
last seen Jul 2026 21 postssince 2009
The Amethist wrote:
Demian wrote:ik weet niet exact wat ze hier bedoelen, maar normaal gesproken is mp3 een compressie van een orgineel audio bestand dus minder van kwaliteit.
ik brand wav's ;)
D
Hardtraxxer
The Amethist wrote:
nee klopt dat weet ik maar ging hier om kwaliteit verhaal ^^
Hardtraxx Veteran
last seen 2 days ago 4,942 postssince 2009
Naar mijn idee klonk een mp3-cd minder mooi als een audio-cd. Omdat er dan compressie op zit. Maar kan het mis hebben hoor :)
Hardtraxxer
als je een mp3 cd brand, sleep je gewoon de mp3 van je pc naar de cd, dr gaat toch helemaal nix geen compressie overheen of wat dan ook? en als je een audio cd maakt lijkt t me sterk dat het geluid ineens mooier word, als er dus geen compressie of wat dan ook op de mp3 cd gebeurt.. moeten ze dus gewoon t zelfde zijn ghehe naja zal wel, draai nou vanaf usb stickies
Hardtraxx Veteran
ProfaNe wrote:als je een mp3 cd brand, sleep je gewoon de mp3 van je pc naar de cd, dr gaat toch helemaal nix geen compressie overheen of wat dan ook? en als je een audio cd maakt lijkt t me sterk dat het geluid ineens mooier word, als er dus geen compressie of wat dan ook op de mp3 cd gebeurt.. moeten ze dus gewoon t zelfde zijn ghehe naja zal wel, draai nou vanaf usb stickies
Ik zei ook niet dat een audio-cd mooier wordt maar wel dat het mooier klinkt als een mp3-cd. Maar zal eens wat research doen, ben nu wel benieuwd hoe het zit. Anders blijft het wel niet wel niet.
D
Hardtraxxer
als je mp3tjes sleept en brand als audio cd verandert de kwaliteit nie, mp3 is al gecomprimeerd. Als je een orginele cd hebt is de kwaliteit beter omdat wssn wav's opstaan zonder compressie
Hardtraxxer
maarten1410 wrote:
ProfaNe wrote:als je een mp3 cd brand, sleep je gewoon de mp3 van je pc naar de cd, dr gaat toch helemaal nix geen compressie overheen of wat dan ook? en als je een audio cd maakt lijkt t me sterk dat het geluid ineens mooier word, als er dus geen compressie of wat dan ook op de mp3 cd gebeurt.. moeten ze dus gewoon t zelfde zijn ghehe naja zal wel, draai nou vanaf usb stickies
Ik zei ook niet dat een audio-cd mooier wordt maar wel dat het mooier klinkt als een mp3-cd. Maar zal eens wat research doen, ben nu wel benieuwd hoe het zit. Anders blijft het wel niet wel niet.
kweet dat je het niet zei ;)

maar goed id ben ook benieuwd :P
Hardtraxx Veteran
last seen Sep 2026 4,723 postssince 2009
ik denk dat ik gewoon hooguit 5 - 8 nummers op alfabet op cd ga branden en dan ook op alfabet in een map ga stoppen :)
lijkt me eerst wel zo handig voor wat ik allemaal nog moet gaan branden :P
Hardtraxxer
last seen Jul 2013 713 postssince 2010
ik doe gewoon 1 release op 1 cd
werkt het makkelijkst vind ik en dat zullen er wel meer vinden
ik had eerst 10 nummers op 1 cd maar dat vond ik maar niks
net het volgende nummer dat je wilt mixen staat bijv op dezelfde cd :P
Hardtraxxer
F-alko92 wrote:ik doe gewoon 1 release op 1 cd
Ik doe hetzelfde en dan per label sorteren en vervolgens op labelnr. Ik heb van die makkelijke Slappa 2di-hoesjes :) CD Ordening
Hardtraxxer
last seen Jul 2013 713 postssince 2010
The Amethist wrote:
F-alko92 wrote:ik doe gewoon 1 release op 1 cd
Ik doe hetzelfde en dan per label sorteren en vervolgens op labelnr. Ik heb van die makkelijke Slappa 2di-hoesjes :) CD Ordening
ik doe het gewoon van oud naar nieuw dus achterin m'n map zitten de nieuwste releases ;)
Hardtraxx Veteran
Die d2i hoesjes zijn geil, heb ik ook. Beetje jammer alleen dat ik em nogal snel vol had zitten :P Nu toch maar overstappen op een UDG 280 aangezien alleen de Slappa 360 daarbij in de buurt komt maar die is veuls te groot :/
Hardtraxxer
Iemand tips waar ik degelijke cd´s kan bestellen via internet?
K
Donateur
last seen Feb 2014 6,254 postssince 2008
The Amethist wrote:Iemand tips waar ik degelijke cd´s kan bestellen via internet?
http://www.cdrwinkel.com/
Hardtraxx Veteran
last seen Sep 2025 4,622 postssince 2009
Op mijn PC heb ik alles gesorteerd op artiest, maarja, heb nu wel erg veel mapjes..
D
Hardtraxxer
last seen Sep 2014 447 postssince 2010
Ik heb laatst printbare cd's gekocht en ze allemaal laten beprinten met het q-dance logo (net zoals die slipmatten) Verder orden ik ze gewoon op maand van release. Je kunt de nummers eenvoudig terug vinden en je kunt makkelijk wat nieuwere nummers met wat oude knallers afwisselen
Hardtraxxer
last seen May 2013 562 postssince 2008
Goedkoop cd's doe ik altijd: www.bigdennis.com
J
Hardtraxx Newbie
last seen Jul 2026 21 postssince 2009
Showey wrote:Goedkoop cd's doe ik altijd: http://www.bigdennis.com
me too
Hardtraxx Veteran
Jubka wrote:
Showey wrote:Goedkoop cd's doe ik altijd: http://www.bigdennis.com
me too
x3
Hardtraxx Veteran
last seen Sep 2025 4,622 postssince 2009
Binnenkort Slappa CD map kopen als ik weer wat geld heb..
Hardtraxxer
last seen Jan 2011 209 postssince 2010
ik brand ze meestal volgens release, is overzichtelijk, voor mij dan toch

Active topics in DJ's Corner

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Admin · 7 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Admin · 7 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 1 hour ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 3 days ago