Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2010 17:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hoezo zou de kwaliteit van een mp3 cd minder dan een audio cd zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2010 17:53 
 
Hardtraxxer

ik weet niet exact wat ze hier bedoelen, maar normaal gesproken is mp3 een compressie van een orgineel audio bestand dus minder van kwaliteit.
maar jij hebt ook gelijk als je mp3's hebt en deze brand als mp3 cd of audio cd verschilt de kwaliteit niet dus is de kwaliteit hetzelfde
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2010 19:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

daarom vond ik het al zo'n vage opmerking,, en vertragend? werkt niet vertragend hoor, gaat snel zat op mn cdj400's,,
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2010 19:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Demian schreef:
ik weet niet exact wat ze hier bedoelen, maar normaal gesproken is mp3 een compressie van een orgineel audio bestand dus minder van kwaliteit.
maar jij hebt ook gelijk als je mp3's hebt en deze brand als mp3 cd of audio cd verschilt de kwaliteit niet dus is de kwaliteit hetzelfde


Alleen niet alle cdj's kunnen mp3 cd'tjes draaien ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2010 12:35 
 
Hardtraxx Newbie

The Amethist schreef:
Demian schreef:
ik weet niet exact wat ze hier bedoelen, maar normaal gesproken is mp3 een compressie van een orgineel audio bestand dus minder van kwaliteit.
maar jij hebt ook gelijk als je mp3's hebt en deze brand als mp3 cd of audio cd verschilt de kwaliteit niet dus is de kwaliteit hetzelfde


Alleen niet alle cdj's kunnen mp3 cd'tjes draaien ;)


ik brand wav's ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2010 10:08 
 
Hardtraxxer

The Amethist schreef:
Demian schreef:
ik weet niet exact wat ze hier bedoelen, maar normaal gesproken is mp3 een compressie van een orgineel audio bestand dus minder van kwaliteit.
maar jij hebt ook gelijk als je mp3's hebt en deze brand als mp3 cd of audio cd verschilt de kwaliteit niet dus is de kwaliteit hetzelfde


Alleen niet alle cdj's kunnen mp3 cd'tjes draaien ;)

nee klopt dat weet ik maar ging hier om kwaliteit verhaal ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2010 23:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Naar mijn idee klonk een mp3-cd minder mooi als een audio-cd. Omdat er dan compressie op zit. Maar kan het mis hebben hoor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2010 23:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

als je een mp3 cd brand, sleep je gewoon de mp3 van je pc naar de cd, dr gaat toch helemaal nix geen compressie overheen of wat dan ook? en als je een audio cd maakt lijkt t me sterk dat het geluid ineens mooier word, als er dus geen compressie of wat dan ook op de mp3 cd gebeurt.. moeten ze dus gewoon t zelfde zijn ghehe naja zal wel, draai nou vanaf usb stickies
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2010 23:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ProfaNe schreef:
als je een mp3 cd brand, sleep je gewoon de mp3 van je pc naar de cd, dr gaat toch helemaal nix geen compressie overheen of wat dan ook? en als je een audio cd maakt lijkt t me sterk dat het geluid ineens mooier word, als er dus geen compressie of wat dan ook op de mp3 cd gebeurt.. moeten ze dus gewoon t zelfde zijn ghehe naja zal wel, draai nou vanaf usb stickies

Ik zei ook niet dat een audio-cd mooier wordt maar wel dat het mooier klinkt als een mp3-cd. Maar zal eens wat research doen, ben nu wel benieuwd hoe het zit. Anders blijft het wel niet wel niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2010 10:36 
 
Hardtraxxer

als je mp3tjes sleept en brand als audio cd verandert de kwaliteit nie, mp3 is al gecomprimeerd. Als je een orginele cd hebt is de kwaliteit beter omdat wssn wav's opstaan zonder compressie
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2010 11:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
ProfaNe schreef:
als je een mp3 cd brand, sleep je gewoon de mp3 van je pc naar de cd, dr gaat toch helemaal nix geen compressie overheen of wat dan ook? en als je een audio cd maakt lijkt t me sterk dat het geluid ineens mooier word, als er dus geen compressie of wat dan ook op de mp3 cd gebeurt.. moeten ze dus gewoon t zelfde zijn ghehe naja zal wel, draai nou vanaf usb stickies

Ik zei ook niet dat een audio-cd mooier wordt maar wel dat het mooier klinkt als een mp3-cd. Maar zal eens wat research doen, ben nu wel benieuwd hoe het zit. Anders blijft het wel niet wel niet.


kweet dat je het niet zei ;)

maar goed id ben ook benieuwd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 21:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik denk dat ik gewoon hooguit 5 - 8 nummers op alfabet op cd ga branden en dan ook op alfabet in een map ga stoppen :)
lijkt me eerst wel zo handig voor wat ik allemaal nog moet gaan branden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 21:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik doe gewoon 1 release op 1 cd
werkt het makkelijkst vind ik en dat zullen er wel meer vinden
ik had eerst 10 nummers op 1 cd maar dat vond ik maar niks
net het volgende nummer dat je wilt mixen staat bijv op dezelfde cd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 21:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

F-alko92 schreef:
ik doe gewoon 1 release op 1 cd
werkt het makkelijkst vind ik en dat zullen er wel meer vinden
ik had eerst 10 nummers op 1 cd maar dat vond ik maar niks
net het volgende nummer dat je wilt mixen staat bijv op dezelfde cd :P


Ik doe hetzelfde en dan per label sorteren en vervolgens op labelnr. Ik heb van die makkelijke Slappa 2di-hoesjes :) Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 21:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Amethist schreef:
F-alko92 schreef:
ik doe gewoon 1 release op 1 cd
werkt het makkelijkst vind ik en dat zullen er wel meer vinden
ik had eerst 10 nummers op 1 cd maar dat vond ik maar niks
net het volgende nummer dat je wilt mixen staat bijv op dezelfde cd :P


Ik doe hetzelfde en dan per label sorteren en vervolgens op labelnr. Ik heb van die makkelijke Slappa 2di-hoesjes :) Afbeelding


ik doe het gewoon van oud naar nieuw dus achterin m'n map zitten de nieuwste releases ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 22:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die d2i hoesjes zijn geil, heb ik ook. Beetje jammer alleen dat ik em nogal snel vol had zitten :P Nu toch maar overstappen op een UDG 280 aangezien alleen de Slappa 360 daarbij in de buurt komt maar die is veuls te groot :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2010 18:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Iemand tips waar ik degelijke cd´s kan bestellen via internet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2010 18:16 
 
Donateur

The Amethist schreef:
Iemand tips waar ik degelijke cd´s kan bestellen via internet?

http://www.cdrwinkel.com/
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2010 20:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op mijn PC heb ik alles gesorteerd op artiest, maarja, heb nu wel erg veel mapjes..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2010 10:50 
 
Hardtraxxer

Ik heb laatst printbare cd's gekocht en ze allemaal laten beprinten met het q-dance logo (net zoals die slipmatten) Verder orden ik ze gewoon op maand van release. Je kunt de nummers eenvoudig terug vinden en je kunt makkelijk wat nieuwere nummers met wat oude knallers afwisselen
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2010 22:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Goedkoop cd's doe ik altijd: www.bigdennis.com
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 20:34 
 
Hardtraxx Newbie

Showey schreef:
Goedkoop cd's doe ik altijd: http://www.bigdennis.com


me too
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 20:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jubka schreef:
Showey schreef:
Goedkoop cd's doe ik altijd: http://www.bigdennis.com


me too

x3
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 21:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Binnenkort Slappa CD map kopen als ik weer wat geld heb..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 19:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik brand ze meestal volgens release, is overzichtelijk, voor mij dan toch
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner