dan krijg je idd wel erg veel cd's, en dat kost geld.Jor-D wrote:Ik brand de releases gewoon alsof het Vinyls zijn. 1 Vinyl release per CD, maar dan natuurlijk wel 320kbps MP3, en van de epic nummers heb ik een WAV.
Op de CD/Cover zet ik:
- De releasenaam zoals die staat op Discogs.com
- Label en catelog nummer
- Release datum
- Tracks
Sorteren doe ik op label, en dan nog sorteren op artiest
En ik brand niet alles, alleen de nummers die IK goed vind. Rest komt niet in mijn CD map terecht!
Het is maar net wat je prettiger vindt, en daar kom je vanzelf wel achter
Active topics in DJ's Corner
Moderators
-
DHardtraxx Veteran
- 4719 posts member since 2008
-
FHardtraxx Veteran
- 6758 posts member since 2008
- last seen Nov 2020
DJ zijn is nou eenmaal een dure hobbyDuruz wrote:dan krijg je idd wel erg veel cd's, en dat kost geld.Jor-D wrote:Ik brand de releases gewoon alsof het Vinyls zijn. 1 Vinyl release per CD, maar dan natuurlijk wel 320kbps MP3, en van de epic nummers heb ik een WAV.
Op de CD/Cover zet ik:
- Release datum
- Tracks
En ik brand niet alles, alleen de nummers die IK goed vind. Rest komt niet in mijn CD map terecht!
-
KDonateur
- 6254 posts member since 2008
- last seen Feb 2014
CD's zijn redelijk duur ja, maar ik heb nu 100 Verbatim CD-R's gekocht voor 18 euro, en daar kom je dan toch wel even mee toe.
ik had een vraag, op welke manier kun je het best branden als je voor het eerst gaat mixen?
meerdere tracks op 1 cd of eerst gewoon 1 track per cd?
aangezien ik bijna toe ben aan het draaien op cdj's zou ik hier graag wat advies over willen.
aangezien ik bijna toe ben aan het draaien op cdj's zou ik hier graag wat advies over willen.
Het is maar net wat je zelf handig vindt. De een wil maar 2-3 platen op 1 cd zodat je makkeljik kunt wisselen tussen alle nummers. Andere branden 10 nummers en dan 2x dezelfde cd. Of je doet een paar platen per label op een cd. Is helemaal persoonlijk natuurlijk.Dj Skitzo wrote:ik had een vraag, op welke manier kun je het best branden als je voor het eerst gaat mixen?
Ik heb zelf 10 nummers per cd of iets meer als het past. Dan komt het wel eens voor dat je een nummer wilt draaien die op de cd staat die al draait maarja, dan maar even een ander nummer tussendoor (als je genoeg andere cd's hebt) en dan dat nummer wat je wou draaien.
Met elke manier van sorteren heb je dat probleem wel eens, tenzij je 1 nummer per CD brandt of alles dubbel hebtmaarten1410 wrote:Dan komt het wel eens voor dat je een nummer wilt draaien die op de cd staat die al draait maarja, dan maar even een ander nummer tussendoor (als je genoeg andere cd's hebt) en dan dat nummer wat je wou draaien.
Maargoed, het is maar net wat je zelf prettiger vindt. Ik zou zeggen: probeer gewoon wat uit
-
PHardtraxx Veteran
- 3957 posts member since 2010
- last seen Jun 2017
Wat is beter aan een WAV dan aan een 320 eigenlijk?Jor-D wrote:Ik brand de releases gewoon alsof het Vinyls zijn. 1 Vinyl release per CD, maar dan natuurlijk wel 320kbps MP3, en van de epic nummers heb ik een WAV.
Op de CD/Cover zet ik:
- Release datum
- Tracks
tomb wrote:Wat is beter aan een WAV dan aan een 320 eigenlijk?Jor-D wrote:Ik brand de releases gewoon alsof het Vinyls zijn. 1 Vinyl release per CD, maar dan natuurlijk wel 320kbps MP3, en van de epic nummers heb ik een WAV.
Op de CD/Cover zet ik:
- Release datum
- Tracks
Wav is rond de 45 mb als een mp3 er 10 mb is, dus betere kwaliteit
Ja kloptJor-D wrote:Met elke manier van sorteren heb je dat probleem wel eens, tenzij je 1 nummer per CD brandt of alles dubbel hebtmaarten1410 wrote:Dan komt het wel eens voor dat je een nummer wilt draaien die op de cd staat die al draait maarja, dan maar even een ander nummer tussendoor (als je genoeg andere cd's hebt) en dan dat nummer wat je wou draaien.
Maargoed, het is maar net wat je zelf prettiger vindt. Ik zou zeggen: probeer gewoon wat uit
maja dan sta je te draaien en wil je die ene toffe plaat draaien ligt ie thuis, dus dat is dan ook weer een nadeel van weinig nummers op een cd zetten lijkt mijmaarten1410 wrote:Ja kloptJor-D wrote:Met elke manier van sorteren heb je dat probleem wel eens, tenzij je 1 nummer per CD brandt of alles dubbel hebtmaarten1410 wrote:Dan komt het wel eens voor dat je een nummer wilt draaien die op de cd staat die al draait maarja, dan maar even een ander nummer tussendoor (als je genoeg andere cd's hebt) en dan dat nummer wat je wou draaien.
Maargoed, het is maar net wat je zelf prettiger vindt. Ik zou zeggen: probeer gewoon wat uitmaar hoe minder nummers je op 1 cd brand, hoe minder het voor zal komen natuurlijk.
Ik heb gewoon een map met de vinylhoezen erin en dan gewoon 1 of 2 vinyls erop en dan knalle, verlies ze nooit als ik me map meeneem
?
Ga jij al je cd's los meenemen dan?Dj Skitzo wrote:maja dan sta je te draaien en wil je die ene toffe plaat draaien ligt ie thuis, dus dat is dan ook weer een nadeel van weinig nummers op een cd zetten lijkt mij
Als je een cd-map met 120/240 cd-tjes hebt denk ik niet dat dat vaak voor zal komenDj Skitzo wrote:maja dan sta je te draaien en wil je die ene toffe plaat draaien ligt ie thuis, dus dat is dan ook weer een nadeel van weinig nummers op een cd zetten lijkt mijmaarten1410 wrote:Ja kloptJor-D wrote: Met elke manier van sorteren heb je dat probleem wel eens, tenzij je 1 nummer per CD brandt of alles dubbel hebt
Maargoed, het is maar net wat je zelf prettiger vindt. Ik zou zeggen: probeer gewoon wat uitmaar hoe minder nummers je op 1 cd brand, hoe minder het voor zal komen natuurlijk.
map met 240 cd's hier hahaha, wel pas net begonnen met mappen dus zitten er maar 4 in 
Hier ook 240. kunnen echt wel een hoop cds in!
als je er dan nog thuis moet laten? je weet toch wel ongeveer wel welke cds je gaat draaien?
als je er dan nog thuis moet laten? je weet toch wel ongeveer wel welke cds je gaat draaien?
Hier 2x 240, iedere track tussen 2000 en nu die ik ook maar enigszins interessant vind heb ik er in zitten en dus altijd bij me...
maare ik had nog 1 vraag, als je dan zo'n cd in de cd speler doet hoe kan je dan van nummer verwisselen, zit er een speciaal knopje op de cdj daarvoor ofzo?
Ja, scroll wieltjeDj Skitzo wrote:maare ik had nog 1 vraag, als je dan zo'n cd in de cd speler doet hoe kan je dan van nummer verwisselen, zit er een speciaal knopje op de cdj daarvoor ofzo?
ok goed om te wetenmaarten1410 wrote:Ja, scroll wieltjeDj Skitzo wrote:maare ik had nog 1 vraag, als je dan zo'n cd in de cd speler doet hoe kan je dan van nummer verwisselen, zit er een speciaal knopje op de cdj daarvoor ofzo?Kun je mee draaien tot je het juiste nummer ziet en dan indrukken. Of gewoon met de skip-knop natuurlijk.
ik dacht al dat er een knopje voor moest wezen want als een idioot aan de jogwheel draaien om naar het volgende nummer te komen lijkt me ook niet echt wat
brand elke keer aan het einde van de maand mn hardstyle op cd en noem ik hardstyle 2010 Maart,, alle releases van die maand staan er op en doe dit vanaf begin 2008,,
releases van 2007/2006/2005/2004/2003 hep ik gewoon gekeken welke nummers goed zijn en die staan gewoon los op cd's ,,
maar sinds kort 2 usb sticks van 8gb gekocht, krijg ze morge binne hoop ik en dan hoef ik nie meer te brande
releases van 2007/2006/2005/2004/2003 hep ik gewoon gekeken welke nummers goed zijn en die staan gewoon los op cd's ,,
maar sinds kort 2 usb sticks van 8gb gekocht, krijg ze morge binne hoop ik en dan hoef ik nie meer te brande
ik ga sowieso met cds doen vind ik veel meer het dj gevoel hebben dan dat je een stikje erin drukt en klaar is kees 
het is misschien wat duurder maar wel veel echter, maar dat kleine beetje meer geld moet je er wel voor over hebben
het is misschien wat duurder maar wel veel echter, maar dat kleine beetje meer geld moet je er wel voor over hebben
Brand jij als MP3 dan of brand je nauwelijks tracks?ProfaNe wrote:brand elke keer aan het einde van de maand mn hardstyle op cd en noem ik hardstyle 2010 Maart,, alle releases van die maand staan er op en doe dit vanaf begin 2008,,
maarten1410 wrote:Brand jij als MP3 dan of brand je nauwelijks tracks?ProfaNe wrote:brand elke keer aan het einde van de maand mn hardstyle op cd en noem ik hardstyle 2010 Maart,, alle releases van die maand staan er op en doe dit vanaf begin 2008,,
brand mp3
Komt nog steeds niet in de buurt van vinyl imoDj Skitzo wrote:ik ga sowieso met cds doen vind ik veel meer het dj gevoel hebben dan dat je een stikje erin drukt en klaar is kees
Waarom als ik vragen mag? Werkt alleen maar vertragend en de kwaliteit is minder als een normale cd...ProfaNe wrote:maarten1410 wrote:Brand jij als MP3 dan of brand je nauwelijks tracks?ProfaNe wrote:brand elke keer aan het einde van de maand mn hardstyle op cd en noem ik hardstyle 2010 Maart,, alle releases van die maand staan er op en doe dit vanaf begin 2008,,
brand mp3en soms zijn het 2cd's per maand aan hardstyle