Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 18:23 
 
Hardtraxx Veteran

Jor-D schreef:
Ik brand de releases gewoon alsof het Vinyls zijn. 1 Vinyl release per CD, maar dan natuurlijk wel 320kbps MP3, en van de epic nummers heb ik een WAV.

Op de CD/Cover zet ik:
- De releasenaam zoals die staat op Discogs.com
- Label en catelog nummer
- Release datum
- Tracks

Sorteren doe ik op label, en dan nog sorteren op artiest :)

En ik brand niet alles, alleen de nummers die IK goed vind. Rest komt niet in mijn CD map terecht! ^^

Het is maar net wat je prettiger vindt, en daar kom je vanzelf wel achter :)


dan krijg je idd wel erg veel cd's, en dat kost geld. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 19:11 
 
Hardtraxx Veteran

Duruz schreef:
Jor-D schreef:
Ik brand de releases gewoon alsof het Vinyls zijn. 1 Vinyl release per CD, maar dan natuurlijk wel 320kbps MP3, en van de epic nummers heb ik een WAV.

Op de CD/Cover zet ik:
- De releasenaam zoals die staat op Discogs.com
- Label en catelog nummer
- Release datum
- Tracks

Sorteren doe ik op label, en dan nog sorteren op artiest :)

En ik brand niet alles, alleen de nummers die IK goed vind. Rest komt niet in mijn CD map terecht! ^^

Het is maar net wat je prettiger vindt, en daar kom je vanzelf wel achter :)


dan krijg je idd wel erg veel cd's, en dat kost geld. ^^


DJ zijn is nou eenmaal een dure hobby ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 19:47 
 
Donateur

CD's zijn redelijk duur ja, maar ik heb nu 100 Verbatim CD-R's gekocht voor 18 euro, en daar kom je dan toch wel even mee toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2010 19:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik had een vraag, op welke manier kun je het best branden als je voor het eerst gaat mixen?
meerdere tracks op 1 cd of eerst gewoon 1 track per cd?
aangezien ik bijna toe ben aan het draaien op cdj's zou ik hier graag wat advies over willen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2010 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dj Skitzo schreef:
ik had een vraag, op welke manier kun je het best branden als je voor het eerst gaat mixen?
meerdere tracks op 1 cd of eerst gewoon 1 track per cd?
aangezien ik bijna toe ben aan het draaien op cdj's zou ik hier graag wat advies over willen.

Het is maar net wat je zelf handig vindt. De een wil maar 2-3 platen op 1 cd zodat je makkeljik kunt wisselen tussen alle nummers. Andere branden 10 nummers en dan 2x dezelfde cd. Of je doet een paar platen per label op een cd. Is helemaal persoonlijk natuurlijk.

Ik heb zelf 10 nummers per cd of iets meer als het past. Dan komt het wel eens voor dat je een nummer wilt draaien die op de cd staat die al draait maarja, dan maar even een ander nummer tussendoor (als je genoeg andere cd's hebt) en dan dat nummer wat je wou draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2010 00:45 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Dan komt het wel eens voor dat je een nummer wilt draaien die op de cd staat die al draait maarja, dan maar even een ander nummer tussendoor (als je genoeg andere cd's hebt) en dan dat nummer wat je wou draaien.


Met elke manier van sorteren heb je dat probleem wel eens, tenzij je 1 nummer per CD brandt of alles dubbel hebt :P

Maargoed, het is maar net wat je zelf prettiger vindt. Ik zou zeggen: probeer gewoon wat uit :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2010 16:39 
 
Hardtraxx Veteran

Jor-D schreef:
Ik brand de releases gewoon alsof het Vinyls zijn. 1 Vinyl release per CD, maar dan natuurlijk wel 320kbps MP3, en van de epic nummers heb ik een WAV.

Op de CD/Cover zet ik:
- De releasenaam zoals die staat op Discogs.com
- Label en catelog nummer
- Release datum
- Tracks

Sorteren doe ik op label, en dan nog sorteren op artiest :)

En ik brand niet alles, alleen de nummers die IK goed vind. Rest komt niet in mijn CD map terecht! ^^

Het is maar net wat je prettiger vindt, en daar kom je vanzelf wel achter :)

Wat is beter aan een WAV dan aan een 320 eigenlijk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2010 16:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

tomb schreef:
Jor-D schreef:
Ik brand de releases gewoon alsof het Vinyls zijn. 1 Vinyl release per CD, maar dan natuurlijk wel 320kbps MP3, en van de epic nummers heb ik een WAV.

Op de CD/Cover zet ik:
- De releasenaam zoals die staat op Discogs.com
- Label en catelog nummer
- Release datum
- Tracks

Sorteren doe ik op label, en dan nog sorteren op artiest :)

En ik brand niet alles, alleen de nummers die IK goed vind. Rest komt niet in mijn CD map terecht! ^^

Het is maar net wat je prettiger vindt, en daar kom je vanzelf wel achter :)

Wat is beter aan een WAV dan aan een 320 eigenlijk?



Wav is rond de 45 mb als een mp3 er 10 mb is, dus betere kwaliteit
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2010 17:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jor-D schreef:
maarten1410 schreef:
Dan komt het wel eens voor dat je een nummer wilt draaien die op de cd staat die al draait maarja, dan maar even een ander nummer tussendoor (als je genoeg andere cd's hebt) en dan dat nummer wat je wou draaien.


Met elke manier van sorteren heb je dat probleem wel eens, tenzij je 1 nummer per CD brandt of alles dubbel hebt :P

Maargoed, het is maar net wat je zelf prettiger vindt. Ik zou zeggen: probeer gewoon wat uit :)

Ja klopt :P maar hoe minder nummers je op 1 cd brand, hoe minder het voor zal komen natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2010 23:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Jor-D schreef:
maarten1410 schreef:
Dan komt het wel eens voor dat je een nummer wilt draaien die op de cd staat die al draait maarja, dan maar even een ander nummer tussendoor (als je genoeg andere cd's hebt) en dan dat nummer wat je wou draaien.


Met elke manier van sorteren heb je dat probleem wel eens, tenzij je 1 nummer per CD brandt of alles dubbel hebt :P

Maargoed, het is maar net wat je zelf prettiger vindt. Ik zou zeggen: probeer gewoon wat uit :)

Ja klopt :P maar hoe minder nummers je op 1 cd brand, hoe minder het voor zal komen natuurlijk.

maja dan sta je te draaien en wil je die ene toffe plaat draaien ligt ie thuis, dus dat is dan ook weer een nadeel van weinig nummers op een cd zetten lijkt mij :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2010 23:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb gewoon een map met de vinylhoezen erin en dan gewoon 1 of 2 vinyls erop en dan knalle, verlies ze nooit als ik me map meeneem ;)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2010 21:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dj Skitzo schreef:
maja dan sta je te draaien en wil je die ene toffe plaat draaien ligt ie thuis, dus dat is dan ook weer een nadeel van weinig nummers op een cd zetten lijkt mij :P

Ga jij al je cd's los meenemen dan? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2010 19:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dj Skitzo schreef:
maarten1410 schreef:
Jor-D schreef:
Met elke manier van sorteren heb je dat probleem wel eens, tenzij je 1 nummer per CD brandt of alles dubbel hebt :P

Maargoed, het is maar net wat je zelf prettiger vindt. Ik zou zeggen: probeer gewoon wat uit :)

Ja klopt :P maar hoe minder nummers je op 1 cd brand, hoe minder het voor zal komen natuurlijk.

maja dan sta je te draaien en wil je die ene toffe plaat draaien ligt ie thuis, dus dat is dan ook weer een nadeel van weinig nummers op een cd zetten lijkt mij :P


Als je een cd-map met 120/240 cd-tjes hebt denk ik niet dat dat vaak voor zal komen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2010 21:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

map met 240 cd's hier hahaha, wel pas net begonnen met mappen dus zitten er maar 4 in :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2010 13:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hier ook 240. kunnen echt wel een hoop cds in!
als je er dan nog thuis moet laten? je weet toch wel ongeveer wel welke cds je gaat draaien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2010 17:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hier 2x 240, iedere track tussen 2000 en nu die ik ook maar enigszins interessant vind heb ik er in zitten en dus altijd bij me...
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2010 20:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maare ik had nog 1 vraag, als je dan zo'n cd in de cd speler doet hoe kan je dan van nummer verwisselen, zit er een speciaal knopje op de cdj daarvoor ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2010 23:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dj Skitzo schreef:
maare ik had nog 1 vraag, als je dan zo'n cd in de cd speler doet hoe kan je dan van nummer verwisselen, zit er een speciaal knopje op de cdj daarvoor ofzo?

Ja, scroll wieltje :) Kun je mee draaien tot je het juiste nummer ziet en dan indrukken. Of gewoon met de skip-knop natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2010 11:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Dj Skitzo schreef:
maare ik had nog 1 vraag, als je dan zo'n cd in de cd speler doet hoe kan je dan van nummer verwisselen, zit er een speciaal knopje op de cdj daarvoor ofzo?

Ja, scroll wieltje :) Kun je mee draaien tot je het juiste nummer ziet en dan indrukken. Of gewoon met de skip-knop natuurlijk.

ok goed om te weten :P
ik dacht al dat er een knopje voor moest wezen want als een idioot aan de jogwheel draaien om naar het volgende nummer te komen lijkt me ook niet echt wat xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2010 14:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

brand elke keer aan het einde van de maand mn hardstyle op cd en noem ik hardstyle 2010 Maart,, alle releases van die maand staan er op en doe dit vanaf begin 2008,,

releases van 2007/2006/2005/2004/2003 hep ik gewoon gekeken welke nummers goed zijn en die staan gewoon los op cd's ,,

maar sinds kort 2 usb sticks van 8gb gekocht, krijg ze morge binne hoop ik en dan hoef ik nie meer te brande :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2010 15:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik ga sowieso met cds doen vind ik veel meer het dj gevoel hebben dan dat je een stikje erin drukt en klaar is kees :P
het is misschien wat duurder maar wel veel echter, maar dat kleine beetje meer geld moet je er wel voor over hebben ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2010 16:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ProfaNe schreef:
brand elke keer aan het einde van de maand mn hardstyle op cd en noem ik hardstyle 2010 Maart,, alle releases van die maand staan er op en doe dit vanaf begin 2008,,

releases van 2007/2006/2005/2004/2003 hep ik gewoon gekeken welke nummers goed zijn en die staan gewoon los op cd's ,,

maar sinds kort 2 usb sticks van 8gb gekocht, krijg ze morge binne hoop ik en dan hoef ik nie meer te brande :thumbsup:

Brand jij als MP3 dan of brand je nauwelijks tracks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2010 16:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
ProfaNe schreef:
brand elke keer aan het einde van de maand mn hardstyle op cd en noem ik hardstyle 2010 Maart,, alle releases van die maand staan er op en doe dit vanaf begin 2008,,

releases van 2007/2006/2005/2004/2003 hep ik gewoon gekeken welke nummers goed zijn en die staan gewoon los op cd's ,,

maar sinds kort 2 usb sticks van 8gb gekocht, krijg ze morge binne hoop ik en dan hoef ik nie meer te brande :thumbsup:

Brand jij als MP3 dan of brand je nauwelijks tracks?



brand mp3 ;) en soms zijn het 2cd's per maand aan hardstyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2010 17:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dj Skitzo schreef:
ik ga sowieso met cds doen vind ik veel meer het dj gevoel hebben dan dat je een stikje erin drukt en klaar is kees :P
het is misschien wat duurder maar wel veel echter, maar dat kleine beetje meer geld moet je er wel voor over hebben ;)


Komt nog steeds niet in de buurt van vinyl imo ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2010 17:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ProfaNe schreef:
maarten1410 schreef:
ProfaNe schreef:
brand elke keer aan het einde van de maand mn hardstyle op cd en noem ik hardstyle 2010 Maart,, alle releases van die maand staan er op en doe dit vanaf begin 2008,,

releases van 2007/2006/2005/2004/2003 hep ik gewoon gekeken welke nummers goed zijn en die staan gewoon los op cd's ,,

maar sinds kort 2 usb sticks van 8gb gekocht, krijg ze morge binne hoop ik en dan hoef ik nie meer te brande :thumbsup:

Brand jij als MP3 dan of brand je nauwelijks tracks?



brand mp3 ;) en soms zijn het 2cd's per maand aan hardstyle

Waarom als ik vragen mag? Werkt alleen maar vertragend en de kwaliteit is minder als een normale cd...
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner