Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2010 17:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Khadber schreef:
Zo, CD's zijn binnen.. Weet iemand nog een script oid waarmee ik, als ik brand, meteen de tracklist ergens kan printen zonder gezeik?

Nero Coverdesigner ;)

Hoe krijg jij die CD lijst automatisch er ingezet dan? For the record ik heb Nero 6, die kreeg ik bij mijn PC. Dus ik zou een verouderde versie kunnen hebben. edit - hebbes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2010 15:27 
 

Heel Simpel, per maand, per jaar!

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2010 15:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb ze nu maar een jaar en een nummer gegeven. Af en toe ook een plaatje vergeten etc, en de exacte maand van iedere plaat opzoeken zie ik niet zo zitten. Dus ik heb nu 2009 01 tm 15, 2008 01 tm 12 enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2010 16:34 
 

Khadber schreef:
Ik heb ze nu maar een jaar en een nummer gegeven. Af en toe ook een plaatje vergeten etc, en de exacte maand van iedere plaat opzoeken zie ik niet zo zitten. Dus ik heb nu 2009 01 tm 15, 2008 01 tm 12 enzo.


Ik heb de overzicht van 2009 gebruikt van dit forum. Alleen die van 2010 vind ik lang niet zo overzichtelijk. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2010 16:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Convert schreef:
Khadber schreef:
Ik heb ze nu maar een jaar en een nummer gegeven. Af en toe ook een plaatje vergeten etc, en de exacte maand van iedere plaat opzoeken zie ik niet zo zitten. Dus ik heb nu 2009 01 tm 15, 2008 01 tm 12 enzo.


Ik heb de overzicht van 2009 gebruikt van dit forum. Alleen die van 2010 vind ik lang niet zo overzichtelijk. ;)

Moet je desnoods even Brt pm-en met suggesties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2010 17:44 
 
Hardtraxx Veteran

Convert schreef:
Heel Simpel, per maand, per jaar!

Afbeelding


Zoveel nummers op een CD is toch niet makkelijk, kun je die al niet met elkaar mixen (of je hebt die CD 2x natuurlijk)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2010 17:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb mijn CD's helemaal afgetopt, want ik vind het zonde om CD's te branden met weinig tracks erop. Over het algemeen zet ik zoveel mogelijk hele releases op 1 CD. Dat je dan die CD niet kan draaien is dan jammer, maar helaas. Ik heb er over nagedacht dubbel te branden en met oudere CD's heb ik dat ook gedaan, maar het zijn veel CD's en het kost veel tijd voor relatief weinig extra keuze in je tracks. Vandaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2010 23:26 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Gewoon telkens CD's maken van 10 tracks, en dan branden..
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2010 23:50 
 

Ik brand inderdaad elke cd dubbel.
Das dus heel handig aan de Slappa D2i cd map. Je hebt 2 vakjes.
Achterste vakje: CD die je snel kan pakken.
mog je dan toch van dezelfde cd ook een nummer willen draaien pak ik uit het;
voorste vakje: de dubbele CD en voor die dubbele cd in het zelfde vakje (voorste vakje) zit ook de tracklist. ;)

Veel werk maar heb nu bijna heel 2007, 2008 en 2009 van januari t/m december op cd. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2010 00:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik brand gewoon een aantal nummers van de laatste tijd (stuk of 10), en soms wat Early HS of oudere tracks uit andere genres die ik nog niet had gebrand erbij.
En ik print voor elke CD een tarcklistje uit, en ik geef elke CD een nummer uiteraard.
Zit er aan te denken om Lightscribe CD's te kopen, een keer kijken hoe dat is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2010 19:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik brand alles gewoon per release, bij hoge uitzondering alle samplers van één album op één cd. Werkt voor mij het fijnste :) Bijkomend voordeel is dat cd's van binnen naar buiten worden gebrand. Met hooguit 4 tracks op een cd kan ik gewoon de buitenkant van de disc vastpakken zonder bang te zijn voor overslaande tracks door mijn vettige vingers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2010 10:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Sorry Daniel, heb dit topic even niet bijgehouden...
Ik gebruik Nero 8...

Wanneer je al je tracks in Nero Burning Rom hebt gezet, kun je via Bestand gaan naar: Schijf-cover afdrukken.
Kies eventueel een template en ga dan naar: Object - Invoegen - Tracklijst.
Zo kun je via Object - Invoegen ook de titel etc. invoegen.
Sla dit dan op als template en de eerst volgende keer wanneer je via Burning ROM klikt op Schijf-cover afdrukken kun je dit template selecteren, en dan heb je standaard je tracklist erin staan.

Nero 8 leest tag ID's, dus wanneer je die netjes in je collectie hebt zitten, zul je zelf niks hoeven in typen.
Ik heb zelf templates per label, met het logo van het label en net een ander kleurtje etc.
Je kunt het zo gek maken als je zelf wil ;)

Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2010 10:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb het ook al geregeld hoor ;). Het bleek ook in Nero 6 te zitten, maar wat verborgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2010 10:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Ik heb het ook al geregeld hoor ;). Het bleek ook in Nero 6 te zitten, maar wat verborgen.

Ja maar die zal je ID tags niet goed uitlezen denk ik?
Ik heb zelfs een versie 7 gehad ooit, en daar lukte het mij ook niet mee...
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2010 10:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Khadber schreef:
Ik heb het ook al geregeld hoor ;). Het bleek ook in Nero 6 te zitten, maar wat verborgen.

Ja maar die zal je ID tags niet goed uitlezen denk ik?
Ik heb zelfs een versie 7 gehad ooit, en daar lukte het mij ook niet mee...

Ging eigenlijk helemaal goed. Ik heb mijn ID3 tags altijd heel goed bijgehouden (op 1 of 2 na die alleen in iTunes goed staan). Als ik daar op druk moest ik wel elke keer wat dingen aan het template veranderen, dat was wel vervelend dat je het niet op kon slaan.. Voor de rest liep het allemaal prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2010 11:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
San Miquel schreef:
Khadber schreef:
Ik heb het ook al geregeld hoor ;). Het bleek ook in Nero 6 te zitten, maar wat verborgen.

Ja maar die zal je ID tags niet goed uitlezen denk ik?
Ik heb zelfs een versie 7 gehad ooit, en daar lukte het mij ook niet mee...

Ging eigenlijk helemaal goed. Ik heb mijn ID3 tags altijd heel goed bijgehouden (op 1 of 2 na die alleen in iTunes goed staan). Als ik daar op druk moest ik wel elke keer wat dingen aan het template veranderen, dat was wel vervelend dat je het niet op kon slaan.. Voor de rest liep het allemaal prima.

Oké mooi zo! :)
Werkt echt ideaal zo... ik heb in 3 minuten werk een cd incl. hoesje compleet klaar :)
(branden met 24x en hoesje uitprinten EN uitknippen ;))
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2010 19:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
San Miquel schreef:
Khadber schreef:
Ik heb het ook al geregeld hoor ;). Het bleek ook in Nero 6 te zitten, maar wat verborgen.

Ja maar die zal je ID tags niet goed uitlezen denk ik?
Ik heb zelfs een versie 7 gehad ooit, en daar lukte het mij ook niet mee...

Ging eigenlijk helemaal goed. Ik heb mijn ID3 tags altijd heel goed bijgehouden (op 1 of 2 na die alleen in iTunes goed staan). Als ik daar op druk moest ik wel elke keer wat dingen aan het template veranderen, dat was wel vervelend dat je het niet op kon slaan.. Voor de rest liep het allemaal prima.

Oké mooi zo! :)
Werkt echt ideaal zo... ik heb in 3 minuten werk een cd incl. hoesje compleet klaar :)
(branden met 24x en hoesje uitprinten EN uitknippen ;))[/quote]

Branden op 24X????
zou ik toch niet doen gaat een stukje kwaliteit mee verloren.
Ik brand altijd op 4X duurd wel wat langer maar heb je wel wat!!!.
Ik ben dan misschien een grote zeikerd, maar op eigen geluidsinstalatie hoor ik geen verschil, maar als ik ergens op veeeeel wt sta te draaien merk ik het wel.
De kick gaat vaak stukje vervormen.
:thumbdown:
Maar als je het niet nodig vind dan is het wel ideaal da je zo snel klaar bent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2010 10:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

rodger88 schreef:
Branden op 24X????
zou ik toch niet doen gaat een stukje kwaliteit mee verloren.
Ik brand altijd op 4X duurd wel wat langer maar heb je wel wat!!!.
Ik ben dan misschien een grote zeikerd, maar op eigen geluidsinstalatie hoor ik geen verschil, maar als ik ergens op veeeeel wt sta te draaien merk ik het wel.
De kick gaat vaak stukje vervormen.
:thumbdown:
Maar als je het niet nodig vind dan is het wel ideaal da je zo snel klaar bent.

Ja... ik brand echt alles met 24x
Nog nooit ergens problemen gehad :)
Als je maar goede cd's hebt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2010 13:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

heb je die muziek ook al wel in discotheken ed. gebruikt?

Als dat niet zo was had nero ook echt niet de functie om dit af te kunnen stellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2010 22:32 
 
Hardtraxx Veteran

heb ten eerste heel veel cd's met alle nummers van één dezelfde artiest. daarnaast cd's met verschillende artiesten bij elkaar. en voor nieuwe releases zeg maar, minstens één cd per week, met daarop de die week releasede tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2010 14:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

gewoon op wat er uitkomt en ook qua opbouw, dus 12 nummers per cd en dan de 1ste een beginplaatje en de 12de een :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 00:17 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ik brand de releases gewoon alsof het Vinyls zijn. 1 Vinyl release per CD, maar dan natuurlijk wel 320kbps MP3, en van de epic nummers heb ik een WAV.

Op de CD/Cover zet ik:
- De releasenaam zoals die staat op Discogs.com
- Label en catelog nummer
- Release datum
- Tracks

Sorteren doe ik op label, en dan nog sorteren op artiest :)

En ik brand niet alles, alleen de nummers die IK goed vind. Rest komt niet in mijn CD map terecht! ^^

Het is maar net wat je prettiger vindt, en daar kom je vanzelf wel achter :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 02:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan moet jij echt een enorme map/weekendtas hebben Jor-D. Of neem je voor het draaien alleen mee wat je zeker wilt gaan draaien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 12:34 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Dan moet jij echt een enorme map/weekendtas hebben Jor-D. Of neem je voor het draaien alleen mee wat je zeker wilt gaan draaien?


Ja ;) En ik brand niet elke release, alleen de releases die ik goed vind, en dat zijn er tegenwoordig niet zo veel :P

En na een tijdje draai je bepaalde tracks gewoon niet meer, dus die gooi ik dan op een lege spindel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 14:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Oh, ja ik draai oudere tracks ook nog wel hoor, bijv activator- calling in the night is als begin nummer toch wel lekker en dan pak je die toch ook gewoon ;)?
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner