Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2009 13:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vandaag heb ik deze binnengekregen.
Geen problemen tot nog toe, alles werkt prima in FL,
alleen krijg ik de draairegelaars en die knoppen niet in werking..

Iemand die ervaring heeft met dit keyboard? Handleiding werd ik niet veel wijzer van..
:whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2009 18:41 
 
Hardtraxx Veteran

heb je in FL wel de goede midi aan geklikt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2009 19:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jep, heb even gebeld naar de site waar ik m gekocht heb, het is wel mogelijk in FL, maar je bent er een paar dagen zoet mee om alles naar wens in te stellen..

De meeste effecten kunnen in FL zelf ook, dus hou ik het daar maar bij ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2009 00:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wat een kut keyboard he, ik heb hem ook gehad.

maar goed, fruityloops is heel slecht ism controllers en je zal nog wel moeten doorhebben hoe het moet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2009 13:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

stynch schreef:
wat een kut keyboard he, ik heb hem ook gehad.

maar goed, fruityloops is heel slecht ism controllers en je zal nog wel moeten doorhebben hoe het moet ;)


Sorry, maar ik heb nu een beetje alles werkend gekregen en ben er al een beetje aan gewend, het is echt geen kutkeyboard, ik vind hem echt fijn werken met FL, als je maar weet hoe t moet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2009 14:00 
 
Donateur
Avatar gebruiker

InQontrol09 schreef:
stynch schreef:
wat een kut keyboard he, ik heb hem ook gehad.

maar goed, fruityloops is heel slecht ism controllers en je zal nog wel moeten doorhebben hoe het moet ;)


Sorry, maar ik heb nu een beetje alles werkend gekregen en ben er al een beetje aan gewend, het is echt geen kutkeyboard, ik vind hem echt fijn werken met FL, als je maar weet hoe t moet ;)


+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2009 23:57 
 
Hardtraxxer

InQontrol09 schreef:
stynch schreef:
wat een kut keyboard he, ik heb hem ook gehad.

maar goed, fruityloops is heel slecht ism controllers en je zal nog wel moeten doorhebben hoe het moet ;)


Sorry, maar ik heb nu een beetje alles werkend gekregen en ben er al een beetje aan gewend, het is echt geen kutkeyboard, ik vind hem echt fijn werken met FL, als je maar weet hoe t moet ;)

mooi dat je hem goed vind werken, ik zit nog te twijfelen wat voor midikeyboard ik ga halen, kan misschien een emu x-board 49 via een vriend overkopen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2009 13:10 
 
Donateur

Overload schreef:
kan misschien een emu x-board 49 via een vriend overkopen..

Heb ik hier ook liggen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2009 00:13 
 
Hardtraxxer

Kryptica schreef:
Overload schreef:
kan misschien een emu x-board 49 via een vriend overkopen..

Heb ik hier ook liggen ^^

en tevreden erover? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2009 19:41 
 
Donateur

Overload schreef:

en tevreden erover? :)[/quote]
Voor thuisgebruik vind ik hem goed, gebruik het niet zo hééél veel maar ik ben er best wel tevreden over. Werkt ook goed in FL Studio, als je ooit is hulp nodig hebt om het daar te laten werken moet je maar iets laten weten ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2009 19:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dj C-Mind schreef:
InQontrol09 schreef:
stynch schreef:
wat een kut keyboard he, ik heb hem ook gehad.

maar goed, fruityloops is heel slecht ism controllers en je zal nog wel moeten doorhebben hoe het moet ;)


Sorry, maar ik heb nu een beetje alles werkend gekregen en ben er al een beetje aan gewend, het is echt geen kutkeyboard, ik vind hem echt fijn werken met FL, als je maar weet hoe t moet ;)


+1


klopt, hij werkt wel, maar je hebt ermeer moeite voornodig dan bij n andere daw.

en als je overgaat naar hardware synths dan heb je pas veel gekloot voor het werkt, ALS ie werkt.

en nu kan je zeggen wat je wilt, maar dit IS en BLIJFT een feit -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2010 20:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ff een schaamteloze bump, maar ben er ook van plan om een aan te schaffen.

Alleen dan de Behringer U-control UMX490 of de E-MU X Board 49. Heeft er iemand tips voor een aanrader?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2010 23:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Chukkels schreef:
Ff een schaamteloze bump, maar ben er ook van plan om een aan te schaffen.

Alleen dan de Behringer U-control UMX490 of de E-MU X Board 49. Heeft er iemand tips voor een aanrader?

Heb zelf de UMX 61, wat gewoon de UMX49 is, maar dan met een extra octaaf aan toetsen erbij. Het ligt eraan wat je ermee wilt doen! Als je waarde hecht aan veel rotary's, dan met je de E-MU nemen.. Als je dat niet zoveel uitmaakt, kan je net zo goed voor de behringer gaan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2010 11:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thanx, maar beide hebben toch 8 rotaries? Of heb ik dat mis? En de Behringer 490 is de opvolger van de 49, toch?

http://www.behringer.com/EN/Products/UMX490.aspx

Heeft wel redelijk wat extra's t.o.v. de 49, maar is hij ook beter dan de E-Mu?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2010 12:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Chukkels schreef:
Thanx, maar beide hebben toch 8 rotaries? Of heb ik dat mis? En de Behringer 490 is de opvolger van de 49, toch?

http://www.behringer.com/EN/Products/UMX490.aspx

Heeft wel redelijk wat extra's t.o.v. de 49, maar is hij ook beter dan de E-Mu?

Als ik t zo zie heeft die geen verbeteringen hoor... Alleen een ander kleurtje :P De E-Mu Xboard heeft wel meer rotary's. Als je dus daar waarde aan hecht, kan je beter de E-Mu nemen
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2010 13:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

K, bedankt. Ga vanmiddag kijken bij Big One of zo nog wat leuks hebben :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 11:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Chukkels schreef:
K, bedankt. Ga vanmiddag kijken bij Big One of zo nog wat leuks hebben :)


Big One in zwolle? Die is toch failliet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 16:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet dat ik weet, want ik heb daar donderdag nog de Xboard 49 gehaald :P

Hij was alleen wel verhuist, zit nu aan de Thorbeckegracht, in plaats van naast het spoor. Een stuk kleiner geworden, maar goed. Ze hadden daar wel leuke gear op zich :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2010 11:26 
 
Hardtraxx Newbie

TakkU schreef:
Chukkels schreef:
Ff een schaamteloze bump, maar ben er ook van plan om een aan te schaffen.

Alleen dan de Behringer U-control UMX490 of de E-MU X Board 49. Heeft er iemand tips voor een aanrader?

Heb zelf de UMX 61, wat gewoon de UMX49 is, maar dan met een extra octaaf aan toetsen erbij. Het ligt eraan wat je ermee wilt doen! Als je waarde hecht aan veel rotary's, dan met je de E-MU nemen.. Als je dat niet zoveel uitmaakt, kan je net zo goed voor de behringer gaan ;)


Ik heb UMX610, zelfde alleen andere kleur..

Ik werk er mee in fruity loops, maar krijg de draairegelaars / fader en de tasters niet opgang in Fruity Loops,
Misschien enig idee hoe ik het kan laten werken?

Khrisando
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2010 18:47 
 
Hardtraxxer

KhrisBeats schreef:
TakkU schreef:
Chukkels schreef:
Ff een schaamteloze bump, maar ben er ook van plan om een aan te schaffen.

Alleen dan de Behringer U-control UMX490 of de E-MU X Board 49. Heeft er iemand tips voor een aanrader?

Heb zelf de UMX 61, wat gewoon de UMX49 is, maar dan met een extra octaaf aan toetsen erbij. Het ligt eraan wat je ermee wilt doen! Als je waarde hecht aan veel rotary's, dan met je de E-MU nemen.. Als je dat niet zoveel uitmaakt, kan je net zo goed voor de behringer gaan ;)


Ik heb UMX610, zelfde alleen andere kleur..

Ik werk er mee in fruity loops, maar krijg de draairegelaars / fader en de tasters niet opgang in Fruity Loops,
Misschien enig idee hoe ik het kan laten werken?

Khrisando


ik heb de umx 490, zal wel het zelfde werken.

je doet het zo, je opend bijv, sylenth1 of wat dan ook, je draait aan het knopje (net als of je een automation clip wilt maken), dan ga je naar opties als je snapt wat ik bedoel, dan link to controller. draai aan het knopje op je midi controller welke je wilt gebruiken, bijv R1. dan werkt het knopje.

als het beetje onduidelijk is snap ik je wel dan maak ik een paar print screens voor je.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2011 15:12 
 
Hardtraxxer

Ben deze van plan te gaan kopen, maar is het erg moeilijk om het te laten werken op FL studio 10?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2011 16:41 
 
Hardtraxxer

Dario schreef:
Ben deze van plan te gaan kopen, maar is het erg moeilijk om het te laten werken op FL studio 10?

Nee. gebruik hem nog dagelijks. Aansluiten, FL starten, je umx selecteren bij midi hardware en het werkt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2011 17:17 
 
Hardtraxxer

idd, het is heel makkelijk. heb ook de behringer umx490. (voglens mij verkopen ze de 49 niet meer).

het werken met de knopjes is heel makkelijk bij fl. kleine uitleg:

draai aan het knopje bijv de cutoff. ga links boven naar het pijltje, browse parameters. (nu staat de knop die je gedraait hebt geselecteerd. in dit geval de cutoff.) rechts klik erop, link to parameters. draai naar jou gewenste knop en hij is geselecteerd ;).
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner