Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 166, 167, 168, 169, 170
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2023 09:31 

Kraak... Piep...

Dat is in mijn ogen echt het grootste nadeel aan die hele Verknipt/Tegendraads/Alles harder trend.
De echte hardtechno en industrial techno scenes worden compleet ondergesneeuwd, en die hoor je nergens meer. Alle hardtechno en industrial techno wordt ook meteen daar onder geschaard, terwijl je beiden amper tot niet op zulk soort feesten hoort. Nimmer dat je daar platen van een Makornik, Mickey Nox, Scalameriya, Öspiel of In Verruf hoort.

Feesten met die echt goede namen vallen nergens in Nederland en België te vinden. Als je een hardere line-up neerzet, krijg je meteen qua publiek het typische Verknipt publiek, wat ik en vele anderen echt niet zoeken. Dat hele aanbod in Nederland is gewoon echt amper aanwezig. Zoals eerder gezegd, die feesten ook wel en gaan los, maar op een compleet andere manier die mij totaal niet ligt.

Als ik dan kijk hoe het in Duitsland is qua hardere namen is dat zo'n wereld van verschil. De namen op Verknipt zie je amper tot nooit in Duitsland of Schotland of Spanje. Eigenlijk bijna alleen in Nederland, België en Noord Frankrijk.

En namen als Amstra, David Strasser, Echoes Of October, Tanzanfall, Slam, EAS, Overdrive, Lukas Meunier, HATELOVE, Lesser Of, Fractions, joeFarr, Oliver Deutschmann, Scepticiscm, disruption, Ferdinger, Skoden, Exil Der Schatten zijn allemaal voorbeelden van namen die je nooit in Nederland ziet, maar genoeg in Duitsland. Je ziet ze eigenlijk alleen in Duitsland, Frankrijk, Polen en Schotland omdat de setjes die ze daar draaien niet aan zo'n Nederlandse standaard hoeven te voldoen.

Ik zie grote artiesten ook vaak genoeg posten over hoe ze het over de grens veel chiller vinden wegens het gebrek aan filmen, kringgesprekjes, mensen in lichtgevende kleding, flitsen, extreem hoog vdk gehalte en altijd maar hard en snel moeten draaien. Dat maakt het voor mij wel dat ik het ook echt meer over de grens ga zoeken qua feesten, zoals Stone Festival (of andere Third Room feesten), Bootshaus en Pollerwiesen.

Mensen zoeken de "gezelligheid" veel meer op de dansvloer op een feest in Nederland en moeten dat ook overal op socials posten, mensen zijn zodoende echt niet met de muziek bezig. Dit terwijl je in Duitsland juist hebt dat iedereen op de dansvloer met de muziek bezig is, en buiten de dansvloer juist socialized, wat imo juist het ideale is, het zorgt voor de juiste sfeeer overal op het feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2023 09:46 

Hardtraxx Veteran

Citaat:
Ik zie grote artiesten ook vaak genoeg posten over hoe ze het over de grens veel chiller vinden wegens het gebrek aan filmen, kringgesprekjes, mensen in lichtgevende kleding, flitsen, extreem hoog vdk gehalte en altijd maar hard en snel moeten draaien.

Kun je daar voorbeelden van geven? Ik volg relatief weinig techno op social media, maar ben benieuwd wie dat allemaal hebben gezegd en in welke vorm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2023 09:53 

Kraak... Piep...

Somniac One, SNTS, Paula Temple, Slam, Rebekah en Perc hebben het recent nog in een vorm wat over gezegd. De meest recente die ik zag was SNTS in een story die zie dat het heerlijk was om eindelijk weer eens in een club te draaien zonder cameras en zonder flitsen en zonder eisen.

Ik heb het dan ook over de artiesten die in die hardere kant van techno zitten, artiesten die daar niet in zitten hebben daar vast ook wel een mening over maar die is minder relevant voor het onderwerp gezien zij niet (meer) in dat wereldje zitten.

Vaak zie je ook wel dat wanneer ze iets in hun story er over doen, of het posten, dat bepaalde artiesten er ook positief op reageren.

Uiteindelijk draaien ze natuurlijk wel daar, want er moet brood op de plank komen, maar ze maken wel een voorkeur duidelijk. En vaak is bij dat soort artiesten zo dat je compleet andere sets van ze hoort wanneer je ze bezoekt buiten Nederland om.

Bijvoorbeeld, Alignment - Close Your Eyes is misschien wel het grootste techno hitje dit jaar. Hij krijgt, net als E-Force - Seven, oprecht commentaar als hij hem niet draait als hij op de grote feesten staat. Ik denk dat hij wel flauw is van die plaat onderhand, net als E-Force was. Maar zulk soort veeleisendheid ga je niet vinden over de grens. Net als dat hele euvel met Somniac One bij By The Creek, een goed voorbeeld hoe kut het NL publiek kan zijn.

Het zijn eigenlijk specifiek Nederlanders die muziek in techno zoeken die totaal geen techno is, maar dan weigeren naar de feesten te gaan waar die muziek wel is omdat het stom is :lol:

Daarom kan ik iedereen aanraden om ook gewoon eens feestjes met hardere techno over de grens te zoeken, ik kreeg bij de eerste keer in Duitsland een techno feest pakken oprecht een cultuurshock van hoe goed het eigenlijk kan zijn qua sfeer en hoe weinig mensen in Nederland eigenlijk echt lopen te feesten (cc Hekzitter en urbandesigner).
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2023 10:11 

Hardtraxx Veteran

Somniac One had ik inderdaad meegekregen, rest volg ik niet op instagram, dus niet meegekregen. Zorgelijke trend wat mij betreft als er meer en meer eenheidsworst komt. Verknipt is met zijn events ook buiten NL aan het treden, dus ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat andere landen eenzelfde trend gaan volgen, benieuwd hoe de artiesten in kwestie zich daar toe gaan verhouden. Ik denk dat er genoeg aanbod is momenteel in die nieuwe stroming, dus denk dat het een kwestie van tijd is dat er andere, minder grote events weer andere muziek gaan programmeren. Daarnaast gaat deze trend ook ooit weer eens op zijn retour gaan, ik denk dat je de eerste veranderingen al ziet door bijvoorbeeld die trancy kant van de techno met DJ Heartstring. We gaan het zien :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2023 11:06 

Kraak... Piep...

Die trancy kant van techno die jij bedoelt vind ik ook enorm nice. Met idd namen als DJ Heartstring, DJ Fuckoff, Partyboi69, MRD, Bauernfeind, MCR-T, TRED, CAIVA, LB aka LABAT, Dissolver LIVE. Ga zelf ook naar die Partyboi avond in de Warehouse bij ADE. Het is inderdaad veel techno met eurodance/trance invloeden.

Maar dat is eerlijk gezegd overgewaaid uit Berlijn en iets wat al jaren daar bestaat. Dat is muziek die al jaren op Duitse festivals en clubs e.d. te horen is. Concepten als BCCO en Live From Earth die zijn overgewaaid vanuit Duitsland naar Nederland door organisatoren als Intercell. En als ik die video's ook zie van die livesetjes, dan is dat ook precies wat je wilt, gewoon een volle bak feest waar iedereen met de muziek bezig is.

Ook denk ik niet dat die hele Verknipt cultuur naar Duitsland overwaait. Bij Frankrijk heb je het al in de vorm van Possession. Maar bijvoorbeeld ook in Polen, Spanje, Portugal en delen van Schotland is die "rave" cultuur gewoon zo anders als in Nederland dat je misschien enigszins de zelfde muziek kan krijgen, maar hoe er gefeest wordt blijft wel. Al heb je natuurlijk je uitzonderingen want er zal in die landen natuurlijk wel vraag naar zijn, maar het is wel echt iets typisch Nederlands.

Waar wij Fransozen e.d. verschrikkelijk vinden op hardstyle/hardcore feesten, zijn wij exact datzelfde publiek op technofeesten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2023 13:47 

Hardtraxx Veteran

Zelf pak ik vrij weinig feesten tegenwoordig t.o.v. vroegah, maar als ik dan ga zijn het op gebied van techno toch wat meer de 'standaard' feesten als een Awake of Rotterdam Rave. Een Verknipt of Tegendraads zou ik best wel eens willen meepakken als ik de filmpjes hiervan zie. Sowieso ga ik tegenwoordig ook naar feesten voornamelijk voor de gezelligheid met vrienden dan de muziek, aangezien ik bij deze 'standaard' feesten dan nog wel (grotere) vriendengroepen meekrijg.

De tijd dat ik echt puur voor de muziek naar feesten ga heb ik wel achter mij gelaten. Overigens vind ik op de 'Tiktok' feesten de sfeer over het algemeen meer dan prima. Ja er worden veel filmpjes gemaakt, maar ik heb altijd een vrij hoog losgaan gehalte om mij heen. Misschien heb ik wat meer geluk gehad daarin :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2023 14:18 

Kraak... Piep...

Het is ook zeker persoonlijke voorkeur.

Maar ik raak echt enorm snel afgeleid als ik de hele tijd mensen in mijn richting zie kijken ipv de DJ, flitsen in mn gezicht krijg of flitsende dingen naast me heb of dat mensen kringgesprekjes voor mn neus gaan houden en compleet niet met het feest bezig zijn. Met op de telefoon bezig zijn bedoel ik ook mensen die hun schermhelderheid op 300% hebben of hunzelf de hele tijd gaan filmen.

Voor mij doet dat afbreuk aan de sfeer. Ik merk dan bijv bij een LoFi op ADE vorig jaar dat ik ook een goed deel gewoon buiten de zaal ben voor juist dat sociale aspect, maar in de zaal me dan wel compleet met de rest op de muziek kan storten. Dat heeft gewoon veel meer mijn voorkeur.

Dit is ook meer een techno ding, gezien techno meer "verliezen op de muziek" is dan bijv iets van een Verknipt wat veel meer raakvlakken heeft met een hardstyle feest. Opbouwen naar momenten met veel energie en juist met elkaar meedoen met de muziek. Het is meer individueel dan dat collectieve.

En dit valt wel te vinden bij de meer normale technofeesten in Nederland, of in clubs als Radion, maar dat is veel minder mijn soort techno. Dus op het muzikale aspect raak ik dan gewoon vrij snel uitgekeken. Dat is voor mij dus het meest storende aan hardere techno feesten in Nederland, een vinden met precies het publiek dat ik zoek is nagenoeg onmogelijk.
Tot nu toe is Intercell de enige organisator die kan voldoen aan wat ik zoek.

chas1n schreef:
Overigens vind ik op de 'Tiktok' feesten de sfeer over het algemeen meer dan prima. Ja er worden veel filmpjes gemaakt, maar ik heb altijd een vrij hoog losgaan gehalte om mij heen. Misschien heb ik wat meer geluk gehad daarin :P

Zelf ook begin 2022 nog naar Rotterdamse Rave op een zondag geweest en wat je zegt klopt wel. Ja mensen maken wat meer filmpjes, maar ik moet zeggen dat het losgaan gehalte daar meer dan prima was. Al zijn Verknipt en Tegendraads wel echt weer een klasse apart. Maar ik merkte dit weekend op Paradigm Festival bij de CONVOI (hardere techno en industrial) ook wel dat de sfeer daar niet altijd geweldig was door veel mensen die er meer een beetje vdk staan te filmen en te dwalen dan met de muziek bezig zijn. Als je zelf dan als enorme fan van die muziek daar staat, voel je je gewoon een beetje buiten de boot gevallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2023 14:03 

Artiest

Vandaag weer een vinyl uitgebracht op mijn label The Second Room. inclusief remixen van 14Anger en Pako Marckx. Benieuwd wat jullie er van vinden! hardtrance-releases/minus-25-ihr-heuchler-ep-t79168.html

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2023 12:39 

Hardtraxx Veteran

Smeerboel geweest, erg warm en uiteindelijk minder bij de techno gestaan dan ik wilde, maar goed.

Afsluiter was Øtta, eerste keer een setje van haar, maar zeer positief verrast. Geen poespas en heerlijke treintjestechno was het :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2023 22:55 

Hardtraxx Veteran

:love:

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2023 13:31 

Hardtraxx Veteran

9 december waarschijnlijk met een groepje naar Unreal x R Label in Ahoy Rotterdam :D !

Vond Kobosil en Klangkuenstler op Tomorrowland ook heerlijk draaien in de Exhale tent. Enige mindere is dat het 's nachts is, maar dat moet maar voor een keertje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2023 13:34 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
:love:

Veel filmpjes voorbij zien komen van RR. Wat een zieke productie was het in Ahoy!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2023 14:52 

Hardtraxx Veteran

chas1n schreef:
Veel filmpjes voorbij zien komen van RR. Wat een zieke productie was het in Ahoy!

Was er zelf (achteraf helaas) niet bij, maar had het niet verwacht. Kreeg bij het zien van de filmpjes wel dat "rave" gevoel. Wat dat betreft zijn ze goed bezig! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2023 10:33 

Hardtraxx Veteran

Tegendraads blijft ook maar met evenementen gooien, zo ook in januari 2024 een hele grote productie. Ook over afgelopen weekend die b2b avond wel goede verhalen gehoord.
Sowieso blijven evenementen echt als paddenstoelen uit de grond schieten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2023 11:41 

Hardtraxx Veteran

Remi schreef:
Tegendraads blijft ook maar met evenementen gooien, zo ook in januari 2024 een hele grote productie. Ook over afgelopen weekend die b2b avond wel goede verhalen gehoord.
Sowieso blijven evenementen echt als paddenstoelen uit de grond schieten.

Dit is ook gewoon het vervolg op het eerste feest wat ze gegeven hebben. Was toen wel echt mokertjevet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2023 13:29 

Hardtraxx Veteran

Ah, Partyflock gecheckt en eigenlijk valt het qua aantallen wel mee, inderdaad. Maar goed, zet de naam van Verknipt er neer, denk aan alle Rotterdam Raves edities en soortgelijke (grote) namen en het aanbod is reuze, toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2023 14:45 

Hardtraxx Veteran

chas1n schreef:

In dat begin zitten gelijk al lompe klappen. Lijkt me nog wel eens leuk om zo'n setje mee te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2023 22:06 

Hardtraxx Veteran

Als 'techno rookie' kwam ik ook op de Insta pagina van https://www.instagram.com/999999999_live/
Dat klinkt ook behoorlijk ziek :D
Vorige  1 ... 166, 167, 168, 169, 170
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek