Somniac One, SNTS, Paula Temple, Slam, Rebekah en Perc hebben het recent nog in een vorm wat over gezegd. De meest recente die ik zag was SNTS in een story die zie dat het heerlijk was om eindelijk weer eens in een club te draaien zonder cameras en zonder flitsen en zonder eisen.
Ik heb het dan ook over de artiesten die in die hardere kant van techno zitten, artiesten die daar niet in zitten hebben daar vast ook wel een mening over maar die is minder relevant voor het onderwerp gezien zij niet (meer) in dat wereldje zitten.
Vaak zie je ook wel dat wanneer ze iets in hun story er over doen, of het posten, dat bepaalde artiesten er ook positief op reageren.
Uiteindelijk draaien ze natuurlijk wel daar, want er moet brood op de plank komen, maar ze maken wel een voorkeur duidelijk. En vaak is bij dat soort artiesten zo dat je compleet andere sets van ze hoort wanneer je ze bezoekt buiten Nederland om.
Bijvoorbeeld, Alignment - Close Your Eyes is misschien wel het grootste techno hitje dit jaar. Hij krijgt, net als E-Force - Seven, oprecht commentaar als hij hem niet draait als hij op de grote feesten staat. Ik denk dat hij wel flauw is van die plaat onderhand, net als E-Force was. Maar zulk soort veeleisendheid ga je niet vinden over de grens. Net als dat hele euvel met Somniac One bij By The Creek, een goed voorbeeld hoe kut het NL publiek kan zijn.
Het zijn eigenlijk specifiek Nederlanders die muziek in techno zoeken die totaal geen techno is, maar dan weigeren naar de feesten te gaan waar die muziek wel is omdat het stom is
Daarom kan ik iedereen aanraden om ook gewoon eens feestjes met hardere techno over de grens te zoeken, ik kreeg bij de eerste keer in Duitsland een techno feest pakken oprecht een cultuurshock van hoe goed het eigenlijk kan zijn qua sfeer en hoe weinig mensen in Nederland eigenlijk echt lopen te feesten (cc Hekzitter en urbandesigner).