Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 166, 167, 168, 169, 170  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2023 15:09 

Hardtraxx Veteran

corneelwr schreef:
Delt-A schreef:
Hoe heet die track op 54:40?

DJ Virus - The Master (Blutonium Boy Remix) volgens mij. Aardig rake klappen.

Thanks!

Ja zo'n set als hierboven is wel vette shit, is het dan het hele feest ongeveer zo hard?
En is het daar sociaal geaccepteerd/normaal om te staan stampen of staat iedereen er gekke danspasjes uit te voeren en val je volledig uit de toon als je gewoon (voor ons) 'normaal' staat te stampen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2023 15:35 

Hardtraxx Veteran

Jumping is not a crime toggg en ik dans gewoon hoe ik wil, haha.
Mijn ervaringen zijn dat het vanaf het begin al redelijk hard gaat en dat vind ik prima. Ik kan niet ontkennen dat ik soms uit enthousiasme inderdaad wel sta te stampen of hoe je het ook wil noemen. Sowieso is er altijd best veel 'hardstyle'-volk, vind ik. En daarnaast is de muziek er (soms) ook gewoon stevig genoeg voor / genoeg voor op tempo om dat te doen.
Boeie wat ze er van vinden. Als er naast je iemand een Tiktok staat op te nemen (bij wijze van...) vind je daar wellicht ook iets van, maar dat is het dan toch ook en klaar?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2023 15:45 

Kraak... Piep...

Riiss schreef:
Kan me ook voorstellen dat je als bezoeker ook met mixed feelings daar staat.

Waarom denken mensen dit?

Mensen gaan juist naar Verknipt en dit soort feesten om echt een mix van hardere stijlen te horen.
Het is simpelweg geen techno feest. Er wordt af en toe wel een technoplaat gedraaid, maar net zo vaak als je hardstyle hoort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2023 15:49 

Hardtraxx Veteran

Remi schreef:
Jumping is not a crime toggg en ik dans gewoon hoe ik wil, haha.
Mijn ervaringen zijn dat het vanaf het begin al redelijk hard gaat en dat vind ik prima. Ik kan niet ontkennen dat ik soms uit enthousiasme inderdaad wel sta te stampen of hoe je het ook wil noemen. Sowieso is er altijd best veel 'hardstyle'-volk, vind ik. En daarnaast is de muziek er (soms) ook gewoon stevig genoeg voor / genoeg voor op tempo om dat te doen.
Boeie wat ze er van vinden. Als er naast je iemand een Tiktok staat op te nemen (bij wijze van...) vind je daar wellicht ook iets van, maar dat is het dan toch ook en klaar?

Ja ik kan er meestal wel schijt aan hebben wat anderen van me vinden. Maar ik weet ook niet hoe de sfeer daar is, misschien heb je wel mensen die dan voor je neus raar gaan doen of je voor je gezicht na gaan doen, geen idee :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2023 15:59 

Hardtraxxer

Neeu in principe komt men er wel gewoon om los te gaan, maar dan wel op een compleet andere manier dan het stampen in de hardstyle. Zeker op dit soort hardere stages/feesten staat men gewoon te beuken, de gemiddelde (tiktok)technobezoeker gaat hier niet voor zijn lol een beetje aan sightseeing doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2023 09:12 

Hardtraxx Veteran

Lekker boeiend hoe iemand danst. Zolang ze niet eindeloze vierkante meters nodig hebben en ik niet verplicht op hun filmpjes sta is dat echt hetgene wat me het minste uitmaakt op een feest.

Remi schreef:
Op Tegendraads ook wel iets voorbij horen komen maar daar viel het nog wel mee. Cynthia Spiering en DION sloten dan wel weer af met het laatste kwartiertje rave / early hardcore maar dat sloot er wel prima op aan, vond ik.

Wat ik dan wel grappig vind is dat als er op een raw hardstyle feest een uptempo closing komt dat niet gewaardeerd wordt door je maar op een technofeest early hardcore draaien kan dan weer wel :P. Voor mij eigenlijk geen verschil, je haalt eigenlijk de hele flow uit een avond voor mijn gevoel, sets zijn daardoor niet meer een geheel wat ik juist meer en meer kan waarderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2023 10:13 

Hardtraxx Veteran

Hmm, ik denk dat de reactie van BB hierboven daar goed op aansluit, Khadber:

Broken Balance schreef:
Mensen gaan juist naar Verknipt en dit soort feesten om echt een mix van hardere stijlen te horen.
Het is simpelweg geen techno feest. Er wordt af en toe wel een technoplaat gedraaid, maar net zo vaak als je hardstyle hoort.

Ik vind (hard) techno leuk, (early / classic) hardstyle en (early / classic) hardcore maar geen uptempo en aanverwanten. Daarnaast vind ik zo'n set zoals hierboven gepost van Basswell meer kloppen dan een raw hardstyle set afsluiten met uptempo.

Snapte? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2023 10:39 

Hardtraxx Veteran

Ik snap je wel, maar vond de vergelijking wel grappig om te zien dat het ene wel kan en het andere niet. Overigens ben ik al even niet meer naar een verknipt event geweest en is de sfeer en publiek daar vermoedelijk wel weer wat veranderd, dus echt meningen daar over heb ik niet.

Overigens zouden we best kunnen regelen om alle verknipt gerichte stromingen onder een ander topic te brengen zodat de puristen hier door kunnen mocht daar behoefte aan zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2023 14:10 

Hardtraxx Veteran

Als je ziet dat DION op Verknipt afsluit met DJ Isaac - Bass & Sound uit fucking 1996 xd dan heeft hij een geweldige opvoeding gehad en/of onze scene kan zo'n impuls wel gebruiken.

Durf wel te gokken dat die plaat ouder is dan die jongen zelf
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2023 14:23 

Hardtraxxer

ErikZ schreef:
Als je ziet dat DION op Verknipt afsluit met DJ Isaac - Bass & Sound uit fucking 1996 xd dan heeft hij een geweldig opvoeding gehad en/of onze scene kan zo'n impuls wel gebruiken.

Durf wel te gokken dat die plaat ouder is dan die jongen zelf

Amen. Je zou kunnen zeggen dat de Tiktok-generatie waar zo neerbuigend over wordt gedaan "onze" klassiekers beter op waarde weet te schatten dan de hardstyle-scene zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2023 14:26 

Hardtraxx Veteran

Remi schreef:
Ik vind (hard) techno leuk, (early / classic) hardstyle en (early / classic) hardcore maar geen uptempo en aanverwanten. Daarnaast vind ik zo'n set zoals hierboven gepost van Basswell meer kloppen dan een raw hardstyle set afsluiten met uptempo.

Dit. Ik luister tegenwoordig veel meer van dit soort setjes dan hardstyle.

M'n interesse verschuift ook steeds meer om naar dit soort feesten te gaan. Ik pak niet heel veel feesten meer, dus tegenwoordig eerder een 'hard' techno-feest. Als dat dan met alle standaardnamen betreft maakt mij niet uit, dat is voor mij dan geen 'standaard'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2023 19:11 

Hardtraxx Addict

Jordi schreef:
Ik denk zo'n beetje de ADE plannings klaar. :)

Zaterdag overdag - STOOR
Zaterdag nacht - Freddy K labelnight radion
zondag 's nacht - Pax Romana in lofi

Dit. Mogelijk zonder STOOR.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2023 13:59 

Hardtraxx Veteran

Nog niet gepost hier volgens mij, maar hele sterke set:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2023 14:23 

Hardtraxx Veteran

Hier een interview met Nick, over uitgaan, psychedelica enzovoorts.
https://www.vice.com/nl/article/pkgxpn/ ... elica-club

Zal de set zo eens aan zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2023 15:35 

Hardtraxx Veteran

Tof interview, bijzonder om te lezen wat voor een wereld er achter iemand schuil gaat.

Stone Techno livesets zijn ook beschikbaar. Zelf meeste fan van Rene Wise en Freddy K, maar ook Anetha, David Vunk, Hektor Oaks vs Helena Hauff en Marcel Dettman staan er nu op.

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2023 09:30 

Hardtraxx Veteran

Riiss schreef:
Je zou kunnen zeggen dat de Tiktok-generatie waar zo neerbuigend over wordt gedaan "onze" klassiekers beter op waarde weet te schatten dan de hardstyle-scene zelf.

Ik heb juist het idee dat die Tiktok-generatie heel neerbuigend is over hardstyle, terwijl de muziek die ze zelf leuk vinden (hard techno) daar tegenwoordig niet zo ver vanaf ligt. Die zouden bij wijze van spreke een early hardstyle plaat niks aan kunnen vinden, maar als diezelfde plaat onder de noemer techno gedraaid wordt weer wel..

Overigens begin ik (hard) techno steeds meer te waarderen, omdat dit dus best in de buurt komt van early hardstyle/core en een ontzettende drive heeft. Setjes van Verknipt festival staan regelmatig op en wil in december eigenlijk wel naar de Tegendraads show van DION.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2023 10:54 

Kraak... Piep...

Ik denk dat de befaamde TikTok generatie niet eens het verstand of de kennis van de muziek heeft of wil hebben.

Die willen gewoon op dat soort muziek feesten. Niet een heel onbekend fenomeen, het werkt het zelfde met popmuziek of bepaalde mainstages van grote feesten. Dat neerbuigende is gewoon uit onwetendheid of het niet willen weten. Maar ik snap wel waar de onwetendheid vandaan komt, en dat is niet TikTok specifiek, dat gebeurt al generaties lang.

Bij hun is feest, populaire muziek en brede vorm van muziek meer leidend dan specifieke genres, cultuur e.d. wat de meer fans van de specifieke muziek zoeken. Dit is niet anders dan het dagjesvolk op de Defqon.1 mainstage, Tommorrowland of mensen die vroeger naar een Sensation feest gingen of naar de gabber feesten zoals Thunderdome vlak voor de dood van hardcore. Die gingen voor het feest, niet per sé specifieke artiesten of specifieke genres.

Het is beiden een andere insteek, maar ieder staat er alsnog om te feesten, zoals Remi zei.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2023 14:29 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Het is beiden een andere insteek, maar ieder staat er alsnog om te feesten, zoals Remi zei.

Sowieso. En daarbij: dit is 'nieuw', voor mij en voor velen. Op 9/10 hardstyle-feesten sta ik tegenwoordig tering kritisch die set te analyseren en als het me niet aanstaat kan ik oprecht chagrijnig worden, haha. Dat heb ik / heeft het gros van het volk wat ik tot nu toe heb meegemaakt niet op dat soort feesten. En als het je toch op dat moment niet aan staat, ga je naar een andere stage mocht die er zijn. Grote kans dat het dan weer wel tof is.
Dus voor mij is dit een uitkomst, naast hardstyle-feesten waarvan ik weet dat het wel goed zit (zoals Origins, Spoontech of een feest als Defqon / Decibel met een goede industrial of euforische line-up).
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2023 10:00 

Hardtraxx Addict

Remi schreef:
Op 9/10 hardstyle-feesten sta ik tegenwoordig tering kritisch die set te analyseren en als het me niet aanstaat kan ik oprecht chagrijnig worden, haha.

Heel herkenbaar xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2023 10:02 

Hardtraxx Veteran

Mitch schreef:
Remi schreef:
Op 9/10 hardstyle-feesten sta ik tegenwoordig tering kritisch die set te analyseren en als het me niet aanstaat kan ik oprecht chagrijnig worden, haha.

Heel herkenbaar xd

Ga gewoon eens mee naar Unreal, 30 september in Breepark. Haast een thuiswedstrijdje voor je. En oké, het is 's nachts maar die ene keer per jaar moet dat kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2023 10:14 

Hardtraxx Addict

Remi schreef:
Mitch schreef:
Remi schreef:

Heel herkenbaar xd

Ga gewoon eens mee naar Unreal, 30 september in Breepark. Haast een thuiswedstrijdje voor je. En oké, het is 's nachts maar die ene keer per jaar moet dat kunnen.

Om de hoek inderdaad. Een aantal gaan er naar Xqlusive Holland, dus wellicht krijg ik de mensen die daar niet heen ga mee hier naar toe. Optie! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2023 08:34 

Hardtraxx Veteran

Voor de vrijdag:
Nieuwe set van Rodhad:

En een openingsset van Vera Grace, wat eigenlijk niets op een openingsset lijkt qua hardheid :lol:. Ik mag haar stijl wel, beetje vergelijkbaar aan SNTS, maar iets vlotter gemixt voor mijn gevoel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2023 04:06 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
En een openingsset van Vera Grace, wat eigenlijk niets op een openingsset lijkt qua hardheid :lol:. Ik mag haar stijl wel, beetje vergelijkbaar aan SNTS, maar iets vlotter gemixt voor mijn gevoel.

Dit is sowieso wel een ding tegenwoordig. Direct vanaf het begin is het direct rammen geblazen op de meeste techno feesten. Opbouw is er ver te zoeken en je hoort vaak allemaal dezelfde sound en platen. Overigens de set nog niet geluisterd dus kan er niets over zeggen, maar even gelinkt naar de situatie van Somniac One op By The Creek waarbij ze afsloot en precies doet waar ze voor geboekt is en alsnog mega veel kritiek krijgt van het gros en zelfs berichten tijdens haar set. Mede door dit soort “openingssets” kan je daarna bijna niet meer je eigen ding doen en moet je wel mee in die flow. Geen beste zaak imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2023 08:30 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat je hem dan moet luisteren, want is wel degelijk wat anders dan dat je op de DYEN, Nico Moreno, TRYM en alle HØØFDLETTERARTIESTEN feesten hoort. Rammen is het wel overigens.
Ik vind het vergelijkbaar met eigenlijk ieder ander genre in de hard dance, daar is ook minder en minder opbouw meer te vinden. Voor mijn gevoel is die scene een soort speedrun aan het doen over hoe een genre evolueert :P. Aan de andere kant: als je deze dame vroeg programmeert vraag je er ook wel om. Zelfde als dat je een Gearbox artiest laat openen op een hardstyle feest, ook dan wordt er gewoon eigen werk weggezet. Hier doet ze het eerste half uur nog wat aan opbouw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2023 08:37 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
HØØFDLETTERARTIESTEN

:lol: :lol: :lol: on point
Vorige  1 ... 166, 167, 168, 169, 170  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek