Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159 ... 178  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2022 17:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Zaterdag is inderdaad de winnende dag wat mij betreft. Al hebben we nu toch besloten voor de zomereditie te gaan :P.

Kan toch makkelijk beide pakken :P ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2022 12:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kan me ook voorstellen dat je niet 2x per jaar 90 (?) euro wilt neerleggen voor een feest natuurlijk, plus alles wat daarbij komt kijken haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2022 14:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jep, en hebben ook nog genoeg andere feestplannen, dus ik kom mijn dagen wel door :P. Vond vorig jaar de paaseditie leuk, maar veel indoor. Ik vond daarom de zomereditie meer geslaagd denk ik en kies ik voor die.


Fijne set van Marron, vind zijn stijl erg tof.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2022 17:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vind sommige setjes van hem ook wel tof, deze is vet maar heb af en toe wel dat zijn setjes heel leeg en saai aanvoelen. Kan vaak maar een uurtje of twee dan dat stijltje aanhoren voor het saai wordt. Zal wel liggen aan wanneer hij ergens staat :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2022 11:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je moet er van houden denk ik. Die drive en jungle sounds vind ik echt ontzettend vet. Zou er uren op kunnen dansen zonder te vervelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2022 12:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Je moet er van houden denk ik. Die drive en jungle sounds vind ik echt ontzettend vet. Zou er uren op kunnen dansen zonder te vervelen.


Ik vind het ook wel tof, maar met elke hoek van techno heb ik ook wel dat ik er na 3 uur wel flauw van ben. SHDW & Obscure Shape hun stijl is super tof, maar toen na 4 uur dat te hebben gehoord op BASIS was ik er wel klaar mee. Geldt net zo voor namen als Marrøn. Daarom hou ik persoonlijk meer van gevarieerde en opbouwende line-ups. Ben heel breed in wat ik tof vind in techno, maar telkens maar een ding aanhoren is gewoon saai en zonde imo, voor een genre zo breed als techno.

Opbouw over een avond vind ik wel belangrijk, maar als Marrøn dit meerdere uren zou doen zou ik me vervelen, eveneens als ze na Marrøn nog allemaal soortgelijke namen neerzetten met soortgelijke setjes. Het hoeft niet te eindigen met beukspul, maar een beetje tempo, stevigheid en drive opbouw over een avond mag wel.

Voorbeeld voor een imo toffe opbouwende LoFi avond bijvoorbeeld:

Nick Moody
Marrøn
W/CYA
Deniro
CRAVO
In Verruf

Vond toen na Stephanie Sykes op LoFi ook dat het gas te veel terug ging en dat er niet veel opbouw naar Stranger & Talismann was. PAS ging te ver in gas terug, op het einde van zijn set sloot het juist wel weer goed aan. En Oscar Mulero was vet, maar had eerder moeten staan imo (voor Stephanie), imo sloot zijn set en zweverig stijltje meer aan op Nørbak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2022 17:00 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kaartjes binnen voor Awakenings Eindhoven by Night! Zin in! :) Vind alleen het klokgebouw altijd een dikke sauna maar goed atmosfeer en ruimte is wel altijd erg duister en top!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2022 00:33 
 
Hardtraxxer

Rotterdam Rave was leuk. Mooi technodebuut (I know geen techno, maar komt in de buurt). Eerste keer Maassilo ook, wat een heerlijke venue. Fantastisch geluid, temperatuur prima, geen zweetregen, naast de metrohalte.

Begonnen bij Stan Christ, prima niet heel boeiend. Diøn viel tegen, dus naar WNDRLST, wat eigenlijk wel goed beviel. Op de main was het vervolgens voor het mooie net te druk om een beetje los te kunnen gaan, dus Lee Ann Roberts b2b Lokier een uurtje meegepakt. Nog nooit van gehoord, maar was prima. Alignment set van de dag, echt exact wat ik zoek in techno. TRYM overgeslagen, Charlie sparks viel tegen en daardoor bij Basswell beland. Prima, ook zijn afsluiter, maar kan me voorstellen dat de technopolitie daar niet op zit te wachten. Afgesloten bij de gabber set van Cynthia spiering, leuk.

Dat er zeker in deze richting van techno meer early hardstyle gedraaid wordt (echt heel veel) kan ik nog inkomen. En ook zeker waarderen, tovert toch een glimlach op je gezicht als je zo'n oude klapper langs hoort komen. Maar Basswell vond het nodig om te eindigen met Samurave, nog een plaat die ik zo 1-2-3 niet weet en Delete - Louder. Vooral die laatste was leuk en even het moment om aan mijn technovrienden te laten zien hoe het nou echt hoort. Maar ik kan me voorstellen dat iemand zonder hardstyle achtergrond hier totaal niet op zit te wachten. Nou scheelt het dat de gabberset daarna kwam, maar toch. Waar ik met uptempo eindigen echt nog altijd een soort disrespect vind naar de dj na jou, doen ze dat hier eigenlijk ook. Had ik niet verwacht en valt me tegen.

Desalniettemin hele fijne dag gehad, en wie weet nog wel eens voor herhaling vatbaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2022 10:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zaterdag in de basis 2.5 uur techno van Rodhad en een warmup van Van Anh. Was heel fijn, maar mega koud in de zaal (met trui aan dansen!). Opvallend ook dat de zaal maar half gevuld was, echt jammer bij het boeken van zo'n grote naam!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2022 10:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Interessant artikel dit. Zeker het lezen waard!

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overz ... p-zet.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2022 11:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Had hem vorige week gelezen, nette analyse wat mij betreft. Je ziet inderdaad dat de nieuwe kant van de techno het heel hard overneemt, eigenlijk in de meta-analyse ook wel vergelijkbaar met hardstyle en hardcore waar de hardere kant het overneemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2022 11:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jup, opzich een goede vergelijking. Heb wel het idee dat deze hype alleen in Nederland en België zo groot is en denk ik niet dat dit de hele scene gaat overnemen. Daar is het te groot voor en er zijn genoeg artiesten (lees 80% ofzo) die hier niet in meegaan gelukkig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2022 12:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Grotendeels eens met het artikel over dat social media bijdraagt aan de grootte van dit soort feesten en dat je daardoor een generatiekloof hebt.

Maar imo slaat dit artikel de plank compleet mis als het om de muziek gaat.

Citaat:
Goeie kans dat je van een boel namen op de line-ups nog nooit hebt gehoord (wie de fuck is Mzperx? DXPE? Callush?!), maar vergis je niet: met deze sound zien we een hele nieuwe generatie dj's keihard doorbreken. '


Mzperx en DXPE zijn gevestigde industrial techno namen, die bezig waren voor de Verknipt hype. Eindelijk worden deze namen eens een keer geboekt want eerder werden ze compleet genegeerd door iedereen behalve misschien een Unpolished oid. Zo moeilijk is het niet om op te zoeken wie hier nieuw is in hardtechno/industrial techno (zoals Callush) en wie gevestigde namen zijn in het genre wat al best een tijd bestaat. Zelfs namen als Diøn, DYEN, Ørgie, Noneoftheabove en Kozlov hadden dit stijltje al ver voordat het ook maar een grimmetje van populair was.

Citaat:
De sound leent zich ook uitstekend voor TikTok, met tracks piekmomenten: maniakale hardcorekicks, breaks vol ravestabs en climaxen en drops waarvan je oren gaan suizen. Dat piekenspel is mijlenver verwijderd van de flow en dynamiek van klassiekere techno, en daar is lang niet iedereen blij mee.


Onzin, alleen breaks hebben ze hier gelijk in. Deze stijl wordt al sinds de jaren 90 gehanteerd in techno zelf en in industrial techno, wat al sinds begin jaren 90 bestaat. Denk aan namen als Commander Tom, Paula Temple, Jim Clarke, Glitch en Mind Candy. Vroeger was techno net zo snel qua BPM, had je al harde kicks aan de industriële kant en die rave stabs zijn juist iets typerend aan de jaren 90. Dus die "klassieke techno" is iets waar deze stijl ook gewoon onder valt.
De groep die er niet blij mee is vindt de stijl gewoon niks en loopt te gatekeepen. Want het argument dat het geen "echte" techno is, gaat niet op gezien dit juist weer naar de roots van rave en techno gaat.

Het artikel over zijn geheel zegt de dingen wel goed, maar vind het jammer dat ze het deel van het genre gewoon onder de bus gooien. Het probleem is gewoon dat deze kant van techno toevallig is opgepikt door social media en dat wekt gewoon afkeer op bij mensen. Dit omdat het draait om gezien worden en filmpjes en foto's. Het probleem zit hem in social media, niet het "nieuwe techno" wat eigenlijk al net zo lang als de volgens hun "originele" techno bestaat. Dit had gewone techno of elk ander genre net zo kunnen overkomen en dan was daar een afkeer naar gekomen, het is hoe (social) media gewoon werkt.

Ben zelf daarom ook voor het camerabeleid, niet omdat ik tegen videos op feesten maken ben, maar hoe het er nu aan toe gaat met die flitsen aan terwijl het geen reet uit maakt, hele groepsfoto's en kringgesprekken op de dansvloer die gefilmd moeten worden is echt moker irritant en haalt de hele sfeer van een feest onderuit.

Maar het is gewoon treurig dat de hardere techno meteen die stempel krijgt en wordt afgekraakt. Ben zelf wel fan van het genre (al langer), fan van industrial techno, schranz en hardtechno. Maar tegenwoordig kan ik niet meer een degelijk feest vinden er voor omdat het vol met irritant social media volk staat en omdat niemand (terecht) daar heen wilt. Maar dit geeft ook een brede afkeer tegen het genre wat ik meer triest vind, terwijl het genre juist ziek gevarieerd is qua artiesten en stijlen, maar je hoort maar 5% er van door die hype.

Veel echte indsutrial techno artiesten worden daardoor ondergesneeuwd, maar gelukkig vind je ze wel vaker in Duitsland terug. Namen als Tymon, HXIST, Makornik, Ayarcana, Myler, Keepsakes, Hel.IV, VII Circle & Tham, Trust True, Mickey Nox, D.Carbone brengen enorm goed spul naar het genre, maar je ziet ze oprecht niet in Nederland omdat het niet dat snelle 13/12 spul is.

Denk aan Unpolished bijv. of de vrijdag op de Silver bij Defqon was ook nice, omdat daar liefhebbers op af komen van het genre en niet dat kutvolk, en de line-ups dat complementeren. Maar onderhand heeft iedereen al meteen zo'n onterechte afkeer naar het genre en is alleen het kutte deel uitgelicht dat het een hopeloze zaak is in Nederland om daar een leuk feest te vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2022 16:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eens boss.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2022 22:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind knaldrang zo’n debiel woord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2022 09:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou zeggen stuur ze een bericht Dennis
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2022 09:45 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Heb ze al opgebeld namens de hardtechnopolitie
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2022 10:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding

Graag uw brilletje van de Etos IN-CLU-SIEF uw BDSM-kledij afkomstig van Aliexpress inleveren en meekomen naar het bureau. U heeft recht op de aanwezigheid van een advocaat tijdens het verhoor om u bij te staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2022 21:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker


Ik weet niet of dit nog onder de noemer techno valt maar godnondeju
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2022 01:05 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Industrial techno. Maar RaBBeat maakt wel echt ziek spul ja. Doomcore, techno, industrial techno en industrial zelf.
Heeft ook een setje bij Hör gedraaid (met tracklist ergens in de comments).



Hij maakt best wel wat spul, vaak alleen wat moeilijk te vinden omdat zijn naam eerst Raßßeat was, de helft niet op Spotify staat en dus veel spul via YouTube of Bandcamp alleen te vinden is. Maar parels zijn:









Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2023 18:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Awake gashouder pasen namen zijn binnen, duidelijk een andere signatuur dan anders, stuk harder voor mijn gevoel.
overweeg om of zaterdagnacht of zondag overdag te gaan. Beiden hebben voor en nadelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2023 09:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind het tbh wel een beetje eenheidsworst de laatste tijd bij Awake en ook best wel wat random namen. Een Amoral op de line-up met 9x9 en Kobosil bijvoorbeeld, dat ligt echt totaal niet in één lijn met elkaar hahah. En zijn er serieus nog mensen die zitten te wachten op een Dax J in de Gas? Het zal vast wel publiek trekken, maar vergeleken met de line-ups van een aantal jaar geleden wordt het wel met de editie meer random :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2023 12:57 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

De namen lijken wel wat willekeurig idd. Vind de line-ups zelf ook niet heel spannend verder. Zijn genoeg losse leuke namen, maar ik wacht dan liever een maand op Awake Spring Festival, waar de meesten wel staan.

Maar we zullen vanzelf zien of men er op zit te wachten. Het zijn wel populaire namen, dus in die zin wacht men er wel op, maar bij elkaar op de line-up lijken ze wel willekeurig. Maar goed dit had je eerder ook wel bij Awake en dan werd alsnog de avond goed aan elkaar gedraaid, zeker in de Gas.

Vind de nieuwe LoFi x Ratherlost ook tegenvallen qua line-up. Ø [Phase] & Luke Slater is vet maar de rest is niet bijzonder. Weer een beetje de zelfde artiesten ton waar Vault Sessions en LoFi altijd in grabbelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2023 12:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toch wil ik wel weer een keer in de gashouder staan, is voor mij alweer 4 jaar geleden ondertussen. Denk dat ik toch voor de zondag ga. Stiekem kijk ik dan wel uit naar Dax J in de gashouder haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2023 13:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
De namen lijken wel wat willekeurig idd. Vind de line-ups zelf ook niet heel spannend verder. Zijn genoeg losse leuke namen, maar ik wacht dan liever een maand op Awake Spring Festival, waar de meesten wel staan.

Maar we zullen vanzelf zien of men er op zit te wachten. Het zijn wel populaire namen, dus in die zin wacht men er wel op, maar bij elkaar op de line-up lijken ze wel willekeurig. Maar goed dit had je eerder ook wel bij Awake en dan werd alsnog de avond goed aan elkaar gedraaid, zeker in de Gas.

Vind de nieuwe LoFi x Ratherlost ook tegenvallen qua line-up. Ø [Phase] & Luke Slater is vet maar de rest is niet bijzonder. Weer een beetje de zelfde artiesten ton waar Vault Sessions en LoFi altijd in grabbelen.


Ja precies, de Awake Spring Festival lineup is dan weer wel heel goed ja.

Die liveact van Slater en Phase ziet er wel dik uit ja, maar verder niet mega spannend. Ratherlost op 1 januari was wel tering dik overigens. DVS1 met een magistrale set, Peter van Hoesen live was genieten en daarna JakoJako zat flink op de brommer met veel groovy spul. Freddy K helaas niet meer meegemaakt want was de bout af. Het was wel bizar warm binnen zeg pff.
Vorige  1 ... 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159 ... 178  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek