Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2019 22:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker



Het album waar dit het titelnummer van is, stond bij velen vorig jaar bovenaan hun jaarlijstjes. Ik ontdek em nu pas, maar deze komt met terugwerkende kracht ook bij mij wel hoog te staan, wat goed zeg :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2019 11:48 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker



Eindelijk nieuwe Periphery :D
En aankondiging van Periphery IV: Hail Stan.

Luister dagelijks nog Periphery III: Select Difficulty. Perfecte combinatie van hard + rauw en melodieus en zweverig. Voor mij naast Breaking Benjamin de beste band die er is. Muzikaal en technisch gezien sowieso een van de beste bands die er is.

Platen als Habitual Line-Stepper, The Way The News Goes, Marigold, Lune, Absolbomb van dat album zijn echt perfectie.
Habitual Line-Stepper perfect voorbeeld hoe ze van hard en lompe technische metalcore geleidelijk over het hele nummer veranderen naar echt epische melodieuze progressive metal gaan.

Stem van Spencer Sotello is echt ongeëvenaard goed, screams, hoog, laag, alles klinkt zo goed. En het gitaarwerk van Misha blijft altijd goed, niet voor niets een van de beste gitaristen en producers ter wereld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2019 10:10 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker



:love: :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2019 13:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nieuwe album van Periphery is uit :clap:

https://open.spotify.com/album/1seeMmdvQUplCh1cTRbWJx

01. Reptile (8,5)
Jezus een nummer van 17 minuten :lol: Hij blijft echter wel mooi variëren met clean en ruig. Kunst op zich om zo'n lange plaat interessant te blijven houden maar ja, prog metal hè. Het luistert heerlijk weg in de latere stukken.

02. Blood Eagle (8)
Heerlijk om weer is een enorm ruige plaat van Periphery te horen, zieke breakdowns en vet spelen met vocalen in de tussenstukjes later in het nummer. Vooral hoe de plaat begint en die breakdown erin knalt.

03. CHVRCH BVRNER (7)
Weer een behoorlijk lomp en snel nummer. Heel technisch alleen deze ligt me niet heel erg.

04. Garden In The Bones (8)
Typisch Periphery plaat, heerlijk melodieus en technisch en geniale zang en heel bombastisch in de refreinen. Stuk van 2:20 en 4:40 tot het einde is heerlijk.

05. It's Only Smiles (8)
Meer een stevig pop achtig nummer in het begin. Klinkt melodieus enorm goed maar is me soms toch iets te rustig. Tot het einde waar hij opbouwt tot een enorm episch nummer en wat steviger wordt.

06. Follow Your Ghost (7)
Begint behoorlijk stevig. Wel een klein beetje monotoon. Rest van de plaat gaat wel een beetje op die noot door. Het is technisch goed maar een beetje standaard metalcore/djent verder. Later in het nummer gooien ze het nog wel om wat weer vet is. Laatste stuk is enorm goed, had alleen gehoopt dat het langer en was en eerder in het nummer kwam :P.

07. Crush (7)
Lijkt wel een beetje Rammstein qua opening :P. Geinig gedaan met die elektrische elementen, het is bekend dat Misha fan is er van, vind het hier niet heel chill imo. Het nummer is niet slecht verder.

08. Sentient Glow (9)
Heel oldschool Periphery, klinkt vet. Dat tweede gedeelte is echt weer prachtig gedaan.

09. Satellites (9)
Afsluitplaten van Periphery zijn altijd enorm sfeervol en wat meer chill, dit ook geen uitzondering. Sluit goed aan op de vorige plaat. Hoe hij er opeens in knalt is echt vet gedaan. De zang in dit nummer en de compositie van de melodieën is echt ongekend goed, hoe fucking hoog kan je zingen.

Het album is iets wisselvalliger dan de vorige. Paar aparte platen er tussen, zeer innovatief maar niet alles valt mij even goed. Daar tegenover zijn er wel weer een paar enorm sterke platen. Met PIII duurde het ook even voor ik alles kon waarderen dus het is zeker geen definitief oordeel maar ik vond de platen daarop een beter geheel. Ben wel blij dat ze grotendeels de stijl van PIII hebben behouden.

De sfeer in de platen is veelal goed, het gitaarwerk en de drums zijn enorm goed en de zang van Spencer blijft altijd iets van buiten deze wereld. Hoe die gast van enorm laag en ruig naar enorm hoog en clean gaat is ongekend.

Satellites, Reptile, Sentient Glow, Blood Eagle en It's Only Smiles zijn wel de favorieten, waarbij Satellites de kroon toch neemt. Dat nummer laat echt zien hoe goed Periphery technisch, melodieus en vocaal is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2019 21:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Recent het bandje Naxatras tegengekomen. Hoofdzakelijk instrumentale psychedelic rock. Ligt me echt bijzonder goed :love: Jammer dat ze niet zo groot zijn, zou ze graag een keer ergens live zien.
https://open.spotify.com/track/67jrllUC ... 7hpwyICHNA
https://open.spotify.com/track/1LDQriWx ... qcE3tZyHRg
https://open.spotify.com/track/7wjarvlM ... 5qWkesglaA
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2019 22:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Na alle defqongekte nog steeds hard aan het nagenieten van de set van Tool op Rock Werchter afgelopen vrijdag. Eindelijk kon ik ze eens live zien in België. Wou dit echt voor geen geld van de wereld missen. Achteraf gezien erg blij dat ik gekozen heb op de vrijdag van Defqon te skippen hiervoor. Vind het echt prachtig hoe ze zich aan "hun concept" houden. Niet filmen (als in officiële camera's van de organisatie zelf) en in plaats daarvan hun vage visuals op de led schermen tonen. De zanger staat ook steeds op de achtergrond. De focus ligt zo al meteen veel meer op het muzikale. Ik stond zelf redelijk vooraan en zat echt helemaal in dat wazige sfeertje. Met als klap op de vuurpijl sloten ze af met Vicarious (favorietje) en Stinkfist. Echt een dikke aanrader om een concert van Tool mee te pikken als je hun muziek goed vindt.

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2019 21:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het nieuwe album van Sabaton, The Great War, staat weer goed spul op :worship:

Een concept album waarbij elk nummer is gebaseerd op een waargebeurd verhaal uit de Eerste Wereldoorlog.





En bij meerdere nummers hebben ze zelfs een video waarbij het achterliggende verhaal wordt verteld. Zeer interessant allemaal :D



Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2019 12:20 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Verdomme dit nummer vanaf 2:08 pakt me elke keer weer. Vooral vanaf 5:35.



Eindelijk in november ook weer eens naar een concert toe, Periphery in Nijmegen/Amsterdam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2019 12:45 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nieuwe album van Killswitch Engage is ook uit. Staat zelfs een collab met Howard Jones op die zeer lekker klinkt. Tof om Jesse en Howard in een nummer te horen.

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2019 13:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Laatste paar weken best wel van fan geworden van Cult Of Luna. De meeste nummers zijn best wel een investering qua tijd, als een nummer 7 minuten duurt is het redelijk kort. Maar, de pay off is het echt waard. Ik was begonnen met het album A Dawn to Fear en die werd per luisterbeurt eigenlijk steeds beter.

Mijn favoriete nummer is toch wel Cygnus van het collab album met Julie Christmas. Zodra die echt op gang komt vanaf een minuut of 8 wordt het zo bizar goed.





Onverwacht lomp nummer van The Amity Affliction. Al een heel stuk beter dan alles van het vorige album imo.


Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2019 10:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vrijdag naar Periphery in Nijmegen, in 6 jaar of zo weer eens naar een concert. Vooral hopen op deze platen:



Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2019 15:13 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Periphery concert was geniaal, zijn live echt supergoed. Enige nadeel was dat het geluid niet goed stond afgesteld. Gitaren waren te veel op de achtergrond. Je zag duidelijk dat Misha een van de beste gitaristen ter wereld is. Ook Spencer zong live echt zo goed als identiek hoe hij in de studio klinkt. Zeer vet. 3 van mijn favoriete nummers gehoord ook. Oa deze







Verder ook nog Remain Indoors, Psychosphere, Follow Your Ghost, CHVRCH BVRNER, Blood Eagle, It's Only Smiles, De hele 15 minuten van Reptile,
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2019 17:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
De hele 15 minuten van Reptile,

Shiiiiiiiiiiit, echt. Dat is wel gruwelijk joh. :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2019 22:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ABR gister in de Melkweg gezien met de 10 years of Constellations show. :)
Denk wel dat dit de beste live band is van alle metalcore bands die ik heb gezien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2020 15:08 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker







3 nieuwe platen van het aankomende nieuwe album van The Amity Affliction.

En het klinkt super goed. Precies weer de sound waar ik Amity om leerde kennen. Een stuk steviger, donkerder en minder poppy dan hun vorige albums. Doet echt weer denken aan de Chasing Ghosts/Pittsburgh periode.

Blijkbaar hebben ze gesplit met het label en hebben ze een eigen label waardoor ze weer de vrijheid er voor hadden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2020 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ze zaten duidelijk in een dalende lijn ja, en met name misery was idd echt een gigantische tegenvaller... Misschien toch maar nog een kans geven dan. Ik heb op dit moment alleen ff geen mogelijkheid deze nieuwe nummers te checken
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2020 13:38 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het The Amity Affliction album is net uit.

Even doorgeluisterd en het is ongeveer 50/50. Ze hebben zeker nog wel platen die poppig zijn zoals hun vorige album, maar de rest is weer oldschool The Amity Affliction, stevig en donker.

De bovenstaande drie platen zijn al dik, All My Friends Are Dead, Soak Me In Bleach en Catatonia maar Forever en vooral All I Do Is Sink zijn ook vet. Deze platen raken me persoonlijk ook best wel, All I Do Is Sink en All My Friends Are Dead vooral, enorm goede platen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2020 12:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker



Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2020 10:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nieuwe Trivium single :). Ben er nog niet over uit of ik de chorus te simpel of juist catchy vind, instrumentaal weer gruwelijk.

Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mei 2020 22:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker





Nieuwe Enter Shikari album is ook weer een pareltje :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2020 20:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gister de band Haken ontdekt. Was vooral het meest recente album Virus aan het luisteren, wat echt bijzonder goed is. Maar toen kwam ik met Youtube autoplay bij dit pareltje van het vorige album:


Een van de beste nummers die ik dit jaar ontdekt heb. :D Vooral het stuk vanaf 6:15 klinkt echt heel nostalgisch op een of andere manier, alsof ik het nummer al heel lang ken, kan mijn vinger er niet op leggen.

En nog een goude van het laatste album:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2021 00:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet echt grote rock kenner, maar ik was wel altijd Linkin Park fan. Deze heb ik nu een paar keee voorbij horen komen op StuBru en deed me echt denken aan LP, lekke nummer: Architects - Little Wonder (geen embed want de pagina is al traag)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2021 21:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik vind juist dat dat nummer van Architects echt extreem veel als BMTH klinkt in de tijden van That's The Spirit en/of Amo. Persoonlijk niet echt de richting waarop ik hoopte dat Architects zou gaan, maar goed.

In ander nieuws, het lijkt er op dat black midi over 8 dagen even het album van het jaar gaat releasen. Heerlijke gestoorde maar gecontroleerde tering chaos herrie. Het vorige album was al bizar, maar deze lijkt er nog overheen te gaan.



En nog een mooi plaatje van Squid.



(embeds om de pagina nog trager te maken)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2021 05:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Niet echt grote rock kenner, maar ik was wel altijd Linkin Park fan. Deze heb ik nu een paar keee voorbij horen komen op StuBru en deed me echt denken aan LP, lekke nummer: Architects - Little Wonder (geen embed want de pagina is al traag)

Architects is goei'n handel ja! Heb ze leren kennen door Doomsday. Animals is wellicht hun meest toegankelijke nummer. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2021 21:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eens met fred dat Architects met dat nummer niet bepaald een richting op gaan waar ik blij van word. Heb hun nieuwe album ook nog niet gechecked verder, maar ik vrees het ergste. Terwijl hun vorige album (waar Doomsday dus ook op staat) wel volle bak was.
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek