Breaking Benjamin - Ember uit. Heb m besteld, alvast even in Spotify langs gaan. Ze hadden aangegeven dat dit album wat "heviger" zou worden. Even er snel langs.
1. Feed The Wolf, prima nummer, beetje golvend van heavy naar rustig. Chorus is vet. 7,5
2. Red Cold River, leuk nummer op zich en je hoort prima dat ze heviger bezig zijn in dit nummer. Voor de titelsong had ik wel iets meer verwacht, iets te veel powerchords en het nummer gaat niet echt ergens heen, de rustige stukjes zijn wel vet. 6,5
3. Torniquet, zelfde verhaal als feed the Wolf 7,5
4. Psycho, vind deze een beetje simpel, alleen maar powerchords. Het chorus is leuk, wat het nummer nog een beetje redt. 6,5
5. The Dark Of You, heerlijk sfeervol intro. Heerlijk zweverig nummertje. Net als Ashes Of Eden op het vorige album hebben ze er altijd een. Hoewel Ashes Of Eden een van hun beste nummers is imo, is dit zeker een enorm sterk nummer. Vet hoe het nummer echt opbouwt. 8,5
6. Down, wederom sfeervol intro dat vervolgens overgaat naar een metalcore achtig intro. Coupletten zijn vrij simpel. Refrein wederom wel weer vet. 8
7. Torn In Two, zelfde verhaal als Down 8
8. Blood, zelfde verhaal als Psycho 6,5
9. Save Yourself, zelfde verhaal als Blood en Psycho 6
10. Close Your Eyes, vetste plaat van het album imo. Had gehoopt dat meer van dit album als dit klonk. Typische BB plaat 9
Geef het album een 7,5. Het is nog wel Breaking Benjamin maar imo kunnen ze het "iets heverige" beter achterwege laten. Mensen die zoiets zoeken pakken toch sneller Metalcore er bij en het is veel simpel powerchord werk. Dit ontneemt een beetje de sfeer die BB altijd in hun platen doen. Close Your Eyes is het perfecte voorbeeld van hoe ik Breaking Benjamin graag hoor. Het is nog steeds een degelijk album, maar imo wel de minste sinds Saturate.
EDIT: Heb het album even wat vaker beluisterd en mijn mening is wel iets positiever bijgesteld. Zou nu dit geven:
Feed The Wolf: 8 Red Cold River: 7 Torniquet: 9 Psycho: 7,5 The Dark Of You: 8,5 Down: 8,5 Torn In Two: 9 Blood: 6,5 Save Yourself: 5,5 Close Your Eyes: 9
Blood klinkt echt niet als BB en Save Yourself is me veel te simpel. Red Cold River wordt niet echt spannend en is me wat van de hak op de tak. Psycho is in de coupletten wat simpel maar de rest is wel goed.
De rest van de platen zijn echt aan me gaan groeien en zijn ook stuk voor stuk enorm vet imo.
|