Broken Balance schreef:
Fluxion schreef:
By far mijn favoriete band in metalcore, op misschien Converge na.
Ik zou bij Converge niet eens weten wat of het metalcore is, het klinkt iig verre van het standaard recept. Unieke stijl wel. Heeft elementen van gothic metal, doom metal en een beetje de screams en dissonantie van black metal.
Het laatste album is idd wel o.a. gothic/doom maar dat is meer omdat het een project met Chelsea Wolfe is. Buiten dat zijn ze imo wel gewoon metalcore(/mathcore, vooral het oudere spul). Al wijkt het natuurlijk nog steeds enorm af van de reguliere metalcore sound die al heel lang domineert. Heb ze een paar maanden terug in Doornroosje gezien, wat een zieke show was dat joh. Overigens was dat album niet mijn AOTY zoals ik eerder in dit topic dacht, maar eerder mijn minst favoriete album van ze.
Maar nog steeds wel goed hoor.
Broken Balance schreef:
Knocked Loose is ook een beetje zo, heeft een beetje dat hardcore punk achtige van Beartooth, inclusief de vocals. Maar een groot deel van dat nummer klinkt ook meer als slam metal, met dat lage trage chuggen.
Ze hebben vgm idd wel wat meer een hardcore achtergrond dan veel andere metalcore. Hoor je in hun wat oudere spul ook nog meer terug, zoals onderstaande uit 2014. Zelf niet echt bekend met slam death, maar chuggen doen ze inderdaad wel
Laatste TDWP album is top ja, maar Chemical een stuk minder?!? Moet zeggen dat ik dat album niet heb geluisterd, maar vond Chemical juist wel een top plaat. Al zit ik nou ook weer niet per se op een heel album in die stijl te wachten. Spiritbox ook goeie
De laatste tijd weer wat meer Nails aan het luisteren. En volgende week als het goed is Wormrot live zien.