Hardtraxx Veteran
4914 posts member since 2015
Ben zelf laatste tijd meer en meer into doom.

View on YouTube

Echt verliefd op deze stem van Heike Langhans :loving:
Hardtraxx Elite
2202 posts member since 2013
last seen Jan 2026
Hoppaaaaaaa, nog een maandje wachten tot AOTY released. :clap: Converge en Chelsea Wolfe die een collab album maken, wat een bizar jaar voor muziek.

View on YouTube
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
View on YouTube

View on YouTube

Nieuwe Periphery :love:
Album komt 10 maart uit.
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2026
Sow, Zagreus klinkt echt gruwelijk. Ben benieuwd naar het nieuwe album!

By far mijn favoriete band in metalcore, op misschien Converge na.
View on YouTube

Toffe Deftones-worship van het side project van Vein.fm
View on YouTube

Portrayal of Guilt deze week aangekondigd voor Roadburn :worship: (hopelijk spelen ze deze keer langer dan 20 minuten :lol:)
View on YouTube
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Fluxion wrote: By far mijn favoriete band in metalcore, op misschien Converge na.
Ik zou bij Converge niet eens weten wat of het metalcore is, het klinkt iig verre van het standaard recept. Unieke stijl wel. Heeft elementen van gothic metal, doom metal en een beetje de screams en dissonantie van black metal.

Knocked Loose is ook een beetje zo, heeft een beetje dat hardcore punk achtige van Beartooth, inclusief de vocals. Maar een groot deel van dat nummer klinkt ook meer als slam metal, met dat lage trage chuggen.

Wat ook wel tof is, is dat nieuwe project van Howard Jones met Jared Dines. Die zang van Howard blijft echt goddelijk goed. Met Spencer Sotello imo makkelijk de beste zangers in metalcore en verwanten.

View on YouTube
View on YouTube

Ook enorm fan van het recente album van The Devil Wears Prada. Space EP en Transit Blues waren heel goed, maar vond Chemical echt een stuk minder. Was bang dat ze een wat mindere kant op gingen.

Heb deze onderhand wel grijsgedraaid.
View on YouTube
View on YouTube

Deze bands ook recent ontdekt, zeer tof.
View on YouTube
View on YouTube
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2026
Broken Balance wrote:
Fluxion wrote: By far mijn favoriete band in metalcore, op misschien Converge na.
Ik zou bij Converge niet eens weten wat of het metalcore is, het klinkt iig verre van het standaard recept. Unieke stijl wel. Heeft elementen van gothic metal, doom metal en een beetje de screams en dissonantie van black metal.

Het laatste album is idd wel o.a. gothic/doom maar dat is meer omdat het een project met Chelsea Wolfe is. Buiten dat zijn ze imo wel gewoon metalcore(/mathcore, vooral het oudere spul). Al wijkt het natuurlijk nog steeds enorm af van de reguliere metalcore sound die al heel lang domineert. Heb ze een paar maanden terug in Doornroosje gezien, wat een zieke show was dat joh. Overigens was dat album niet mijn AOTY zoals ik eerder in dit topic dacht, maar eerder mijn minst favoriete album van ze. :lol: Maar nog steeds wel goed hoor.

View on YouTube

Broken Balance wrote: Knocked Loose is ook een beetje zo, heeft een beetje dat hardcore punk achtige van Beartooth, inclusief de vocals. Maar een groot deel van dat nummer klinkt ook meer als slam metal, met dat lage trage chuggen.
Ze hebben vgm idd wel wat meer een hardcore achtergrond dan veel andere metalcore. Hoor je in hun wat oudere spul ook nog meer terug, zoals onderstaande uit 2014. Zelf niet echt bekend met slam death, maar chuggen doen ze inderdaad wel :P
View on YouTube

Laatste TDWP album is top ja, maar Chemical een stuk minder?!? Moet zeggen dat ik dat album niet heb geluisterd, maar vond Chemical juist wel een top plaat. Al zit ik nou ook weer niet per se op een heel album in die stijl te wachten. Spiritbox ook goeie :thumbup:

De laatste tijd weer wat meer Nails aan het luisteren. En volgende week als het goed is Wormrot live zien.
View on YouTube
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Nieuw album van The Amity Affliction. Vind dit denk ik wel hun beste album is sinds Chasing Ghosts.
Ze zijn weer de stevige en zwaar melancholische kant op gegaan, er zitten veel meer metalcore en symfonische deathcore elementen. Er zit echt zo ziek veel gevoel in de meeste platen. Dit zijn imo de beste maar het zit allemaal enorm dicht bij elkaar.

View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
View on YouTube
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2026
Ik zet hem zo aan, maar die album art is wel echt verschrikkelijk. :lol:

Net een B-horror film uit de 00s. Maar misschien was dat hun intentie ook wel.
Hardtraxx Veteran
4914 posts member since 2015
Het zijn sowieso wel hoogtijdagen voor alles wat met metalcore of deathcore te maken heeft. Er komen best veel goede albums uit binnen die genres de laatste tijd.
Hardtraxx Veteran
3889 posts member since 2013
last seen 1 day ago
Nieuwe album van Avenged Sevenfold is me een partij apart, maar wel een heerlijke ontdekkingstocht :)
T
Hardtraxxer
502 posts member since 2022
last seen Nov 2025
View on Spotify

Meer metalcore dan rock maar goed wel lekker vind ik
Hardtraxxer
975 posts member since 2023
View on YouTube

goed hoor
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2026
UptempoSoldaat0411 wrote:https://youtu.be/KHocVRUlvkk?si=U401EB6_oLLV_bEC

goed hoor
Jij snapt het maadtje. Heel benieuwd naar 't album.

Nieuwe Maruja EP vrijdag gaat ook weer bizar goed worden.

View on YouTube
Hardtraxxer
Fluxion wrote:
UptempoSoldaat0411 wrote:https://youtu.be/KHocVRUlvkk?si=U401EB6_oLLV_bEC

goed hoor

View on YouTube

Sooo dit is heel sick, heel uniek
Hardtraxxer
UptempoSoldaat0411 wrote:View on YouTube

goed hoor
kaartje binnen voor afas heee letsgooo
Hardtraxx Elite
last seen Jan 2026
UptempoSoldaat0411 wrote: kaartje binnen voor afas heee letsgooo
RT

Nieuwe Fat Dog is ook feesten
View on YouTube
Hardtraxx Veteran
7367 posts member since 2014
last seen 2 days ago
Fluxion wrote:
UptempoSoldaat0411 wrote:View on YouTube

goed hoor

View on YouTube
Deze 2 staan heel vaak aan hier, Fountaines DC altijd goed, Maruja kende ik nog niet maar hele vette The Doors vibe.
Hardtraxxer
the cure album is steengoed
Hardtraxx Veteran
7917 posts member since 2013
last seen 17 hours ago
UptempoSoldaat0411 wrote:the cure album is steengoed
My man! Album nu al een keer of 7 helemaal geluisterd. Echt ongekend deze band (L)
Hardtraxx Veteran
4683 posts member since 2012
last seen Mar 2026
Dit weekend op m'n dooie gemakje eens even heerlijk genoten van alle nieuwe Linkin Park platen. Wat ongelofelijk vet dat ze weer een doorstart hebben gemaakt met die nieuwe zangeres. Het is natuurlijk een gigantisch gemis wat je moet opvolgen, maar ik denk dat Chester vanuit de hemel glimlachend naar beneden kijkt en zijn persoonlijke goedkeuring geeft op de weg die Linkin Park heeft ingeslagen. Kippenvel en diep respect!
Bierkoning
114 posts member since 2023
last seen Jul 2026
Net showtje Bizkit Park gezien. Altijd mooi! Right in the childhood.
Hardtraxx Veteran
14318 posts member since 2011
last seen 2 hours ago
Vond dit wel interessant
View on YouTube
Hardtraxx Veteran
4683 posts member since 2012
last seen Mar 2026
Ik ook!
Mooi bruggetje naar het fenomeen van de gated reverb drums zoals te horen in In The Air Tonight
View on YouTube
Hardtraxx Veteran
7269 posts member since 2013
last seen 17 days ago

Re:

samwisnie wrote:Net showtje Bizkit Park gezien. Altijd mooi! Right in the childhood.
In Maart bij Limp Bizkit in de Ziggo mooi ff een portie huishouden. Mensen nog naar Jera? Ik ben er waarschijnlijk donderdag.
Bierkoning
114 posts member since 2023
last seen Jul 2026
Alm1ghty wrote:
samwisnie wrote:Net showtje Bizkit Park gezien. Altijd mooi! Right in the childhood.
In Maart bij Limp Bizkit in de Ziggo mooi ff een portie huishouden. Mensen nog naar Jera? Ik ben er waarschijnlijk donderdag.

Yes ben er alle dagen :beer: