Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2021 21:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben zelf laatste tijd meer en meer into doom.



Echt verliefd op deze stem van Heike Langhans :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2021 19:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoppaaaaaaa, nog een maandje wachten tot AOTY released. :clap: Converge en Chelsea Wolfe die een collab album maken, wat een bizar jaar voor muziek.

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2023 12:28 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker





Nieuwe Periphery :love:
Album komt 10 maart uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2023 19:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sow, Zagreus klinkt echt gruwelijk. Ben benieuwd naar het nieuwe album!



By far mijn favoriete band in metalcore, op misschien Converge na.


Toffe Deftones-worship van het side project van Vein.fm


Portrayal of Guilt deze week aangekondigd voor Roadburn :worship: (hopelijk spelen ze deze keer langer dan 20 minuten :lol:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2023 19:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Fluxion schreef:
By far mijn favoriete band in metalcore, op misschien Converge na.


Ik zou bij Converge niet eens weten wat of het metalcore is, het klinkt iig verre van het standaard recept. Unieke stijl wel. Heeft elementen van gothic metal, doom metal en een beetje de screams en dissonantie van black metal.

Knocked Loose is ook een beetje zo, heeft een beetje dat hardcore punk achtige van Beartooth, inclusief de vocals. Maar een groot deel van dat nummer klinkt ook meer als slam metal, met dat lage trage chuggen.

Wat ook wel tof is, is dat nieuwe project van Howard Jones met Jared Dines. Die zang van Howard blijft echt goddelijk goed. Met Spencer Sotello imo makkelijk de beste zangers in metalcore en verwanten.




Ook enorm fan van het recente album van The Devil Wears Prada. Space EP en Transit Blues waren heel goed, maar vond Chemical echt een stuk minder. Was bang dat ze een wat mindere kant op gingen.

Heb deze onderhand wel grijsgedraaid.



Deze bands ook recent ontdekt, zeer tof.

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2023 00:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Fluxion schreef:
By far mijn favoriete band in metalcore, op misschien Converge na.


Ik zou bij Converge niet eens weten wat of het metalcore is, het klinkt iig verre van het standaard recept. Unieke stijl wel. Heeft elementen van gothic metal, doom metal en een beetje de screams en dissonantie van black metal.



Het laatste album is idd wel o.a. gothic/doom maar dat is meer omdat het een project met Chelsea Wolfe is. Buiten dat zijn ze imo wel gewoon metalcore(/mathcore, vooral het oudere spul). Al wijkt het natuurlijk nog steeds enorm af van de reguliere metalcore sound die al heel lang domineert. Heb ze een paar maanden terug in Doornroosje gezien, wat een zieke show was dat joh. Overigens was dat album niet mijn AOTY zoals ik eerder in dit topic dacht, maar eerder mijn minst favoriete album van ze. :lol: Maar nog steeds wel goed hoor.




Broken Balance schreef:
Knocked Loose is ook een beetje zo, heeft een beetje dat hardcore punk achtige van Beartooth, inclusief de vocals. Maar een groot deel van dat nummer klinkt ook meer als slam metal, met dat lage trage chuggen.

Ze hebben vgm idd wel wat meer een hardcore achtergrond dan veel andere metalcore. Hoor je in hun wat oudere spul ook nog meer terug, zoals onderstaande uit 2014. Zelf niet echt bekend met slam death, maar chuggen doen ze inderdaad wel :P


Laatste TDWP album is top ja, maar Chemical een stuk minder?!? Moet zeggen dat ik dat album niet heb geluisterd, maar vond Chemical juist wel een top plaat. Al zit ik nou ook weer niet per se op een heel album in die stijl te wachten. Spiritbox ook goeie :thumbup:

De laatste tijd weer wat meer Nails aan het luisteren. En volgende week als het goed is Wormrot live zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2023 10:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nieuw album van The Amity Affliction. Vind dit denk ik wel hun beste album is sinds Chasing Ghosts.
Ze zijn weer de stevige en zwaar melancholische kant op gegaan, er zitten veel meer metalcore en symfonische deathcore elementen. Er zit echt zo ziek veel gevoel in de meeste platen. Dit zijn imo de beste maar het zit allemaal enorm dicht bij elkaar.




Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2023 11:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik zet hem zo aan, maar die album art is wel echt verschrikkelijk. :lol:

Net een B-horror film uit de 00s. Maar misschien was dat hun intentie ook wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2023 21:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het zijn sowieso wel hoogtijdagen voor alles wat met metalcore of deathcore te maken heeft. Er komen best veel goede albums uit binnen die genres de laatste tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2023 12:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nieuwe album van Avenged Sevenfold is me een partij apart, maar wel een heerlijke ontdekkingstocht :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2023 09:37 
 
Hardtraxxer

https://open.spotify.com/playlist/7ujZ2 ... hifGsH7RLw

Meer metalcore dan rock maar goed wel lekker vind ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 23:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker



goed hoor
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 18:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

UptempoSoldaat0411 schreef:
https://youtu.be/KHocVRUlvkk?si=U401EB6_oLLV_bEC

goed hoor

Jij snapt het maadtje. Heel benieuwd naar 't album.

Nieuwe Maruja EP vrijdag gaat ook weer bizar goed worden.

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2024 21:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Fluxion schreef:
UptempoSoldaat0411 schreef:
https://youtu.be/KHocVRUlvkk?si=U401EB6_oLLV_bEC

goed hoor

Jij snapt het maadtje. Heel benieuwd naar 't album.

Nieuwe Maruja EP vrijdag gaat ook weer bizar goed worden.




Sooo dit is heel sick, heel uniek
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek