Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 16:06 

Hardtraxx Veteran

Ik weet van stomheid niet waar ik mijn ongenoegen kan uiten over dit stukje bagger in zijn puurste vorm. Ik heb het dan over dit stukje... muziek?!

Nee, zo kan ik dit natuurlijk niet noemen. Hoe kan een dj een nummer als ten walls - walking with elephants zo verpesten en het presenteren alsof het een muzikaal hoogstandje is. Deze dj's, staan hoog in de dj mag, verdienen miljoenen per jaar, zouden miscchien enigszins muzikale kennis hebben, maar kan ze geen *** schelen wat ze uitbrengen. Zouden zij nou echt na afloop de prive-jet instappen, lekker uitgebreid met de blote tampeloeres in de hand gaan zitten afberen bij het idee dat de mc het overgeilde klootjesvolk voor de 80ste keer achter elkaar bij de zelfde drop meekrijgt?

Dit is niet zozeer een sneer naar de dj's, geintje natuurlijk, dat is het wel.

Ik kan er gewoon niet over uit dat je jezelf als persoon zo laat kennen door de springende, aandachtsgeile, van de kruk soppende, dronken vrouwen die geen enkel nummer van je kennen. Maar inderdaad, als je elke drop hetzelfde laat merken ze er toch niks van!

Nou ben ik benieuwd (en daarom post ik het ook in dit subforum) is dit bij meerdere genres? Natuurlijk merk ik het aan house en ook zeker aan hardstyle, waarbij de ene bootleg na de andere wordt uitgekakt. Is dit nou echt meer dan voorheen? Is de inspiratie op? Zijn de meeste scene's kapot voor de 'echte fan'?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 16:19 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding
sterkte teup
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 16:34 

Hardtraxx Veteran

zelfs W&W heeft dit nummer niet kunnen redden :cry: :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 17:52 

Donateur

De scene's zijn zeker niet kapot. Wel vervuild. Er is heel veel aanbod, dus het is echt belangrijk goed te selecteren. Vroeger kon je gewoon alle releases van Fusion downloaden en dan waren er misschien 1 of 2 wat platen die je minder vond. Nu is om te beginnen alles een 1-tracker, labels zijn niets meer waard en iedereen maar dan ook iedereen mag wel ergens releasen.

Misschien kun je er een teupographic over maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 17:56 

Donateur

En stuur is een plaat van die gasten waarin ze echt laten zien dat ze muzikaal talent hebben dan? Want in je verhaal ga je er m.i. vanuit dat ze dat hebben, en dat ze ervoor kiezen om het niet te gebruiken. Ik denk dat nou juist het hele probleem is dat er teveel producers zijn die in principe op knopjes kunnen drukken, ritmegevoel hebben of gewoon live goed kunnen performen maar in de verste verte geen muzikaal talent hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 18:03 

Hardtraxx Veteran

Omdat je toch ergens wel iets in het verleden goed moet hebben gedaan om zo hoog te eindigen?! Het kan niet alleen maar arie-likken zijn geweest lijkt mij? Misschien is mijn aanname fout, maar er duiken regelmatig filmpjes van grote EDM artiesten uit het verleden waarop te zien is dat zij ofwel een piano of ander instrument bespelen/bespeelden.

Ik zou graag ook willen weten hoe dit in bijvoorbeeld de techno-scene is. Het beeld in mijn hoofd is namelijk dat er daar ook zoveel kuddevolk is komen kijken het afgelopen jaar, maar de dj's? Daar heb ik verder geen inzien van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 18:09 

Donateur

Ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen want ik volg dit soort gasten (goddank) niet. Wat ik hoor is hetzelfde als jij, veroorzaakt door het een of het ander. Ik probeer het altijd maar met NC te vergelijken. Die heeft het totale plaatje, het kan alle kanten op. Dit wat jij nu post was 3 jaar geleden baanbrekend, en zelfs toen was het gewoon al een zwakke versie van hardstyle. Ik nu, drie jaar later, totaal geen vooruitgang, geen verbetering, geen nieuw aspect. Ik hoor gewoon een ander soort lead, met een soort drop. Wooptidoe.

Op zich heb ik er ook nog wel respect voor dat het blijkbaar mogelijk is door zo weinig te kunnen met muziek, zo verschrikkelijk veel geld te verdienen. Maar als artiest dus echt niet. Net als dat ik 0% respect heb voor de DJ's die het vertikken om te variëren wegens klote redenen als "niet iedereen ziet mij elke week" en "ik vind het gewoon een vette plaat".
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 18:27 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
De scene's zijn zeker niet kapot. Wel vervuild. Er is heel veel aanbod, dus het is echt belangrijk goed te selecteren.

Precies :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 20:17 

Hardtraxxer

Iedereen die nog maar een beetje de house scene volgt weet toch wel wat er allemaal fout is aan DV&LM?
Ik zou me niet zo druk maken over deze ene track. Heel hun concept is gewoon een trieste bedoeling. Ik zie DV&LM altijd als de karikatuur van de 'EDM' scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 20:51 

Hardtraxx Veteran

Skyscraper schreef:
Iedereen die nog maar een beetje de house scene volgt weet toch wel wat er allemaal fout is aan DV&LM?
Ik zou me niet zo druk maken over deze ene track. Heel hun concept is gewoon een trieste bedoeling. Ik zie DV&LM altijd als de karikatuur van de 'EDM' scene.

Weet ik ook wel, maar aan bovenstaande track ergerde ik mij zo erg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2015 21:07 

Hardtraxxer

ja mee eens hoor, is wel echt een dieptepunt
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 00:04 

Hardtraxx Elite

Iedereen kan tegenwoordig producer worden. Crack een daw en een paar plugins, kijk een paar simpele tutorials op youtube, verzin (of steel) een melodie en stuur hem op naar een mixing/mastering service en tadaa je hebt een track. Probleem is niet zozeer dat er geen goeie tracks meer zijn maar dat er een overschot is aan slechte tracks. En dj's als tiesto en dv/lm helpen natuurlijk niet mee door hun publiek tracks te geven met iedere keer dezelfde drop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 11:26 

Donateur

DJ_Tim schreef:
Iedereen kan tegenwoordig producer worden. Crack een daw en een paar plugins, kijk een paar simpele tutorials op youtube, verzin (of steel) een melodie en stuur hem op naar een mixing/mastering service en tadaa je hebt een track. Probleem is niet zozeer dat er geen goeie tracks meer zijn maar dat er een overschot is aan slechte tracks. En dj's als tiesto en dv/lm helpen natuurlijk niet mee door hun publiek tracks te geven met iedere keer dezelfde drop.

xd Heb je naast m'n voornaam ook m'n ideologie overgenomen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 13:12 

Hardtraxx Veteran

DJ_Tim schreef:

nou dan verwacht ik van jou binnenkort een nieuwe track als je zegt dat het zo makkelijk is ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 14:01 

Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
DJ_Tim schreef:

nou dan verwacht ik van jou binnenkort een nieuwe track als je zegt dat het zo makkelijk is ^^

Als je kritiek hebt doe het dan zelf beter! :""""""""")
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 14:04 

Hardtraxx Veteran

waar staat dat ik kritiek heb?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 14:24 

Hardtraxx Veteran

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het moeilijk is. Precies wat hierboven wordt verteld:

- Er is zoveel aanbod
- Het lijkt allemaal op elkaar

Hieruit kan je dus toch wel concluderen dat het niet zo moeilijk is om een track a la DM/LM te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 17:35 

Hardtraxxer

Van mijn part kan je direct alle nummers in dat hele genre hier neerzetten, heb je er 1 gehoord dan heb je alles gehoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 19:06 

Kraak... Piep...

teupie schreef:
Skyscraper schreef:

Weet ik ook wel, maar aan bovenstaande track ergerde ik mij zo erg.

Dat DJ Mag ding, DV&LM stuurden mensen naar festivals om stemmen te bietsen voor hun.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2015 19:22 

DJ_Tim schreef:

Je bent dan nog geen "producer", in ieder geval niet volgens de definitie die ik aan de term producer geef. Wat verstand van natuurkunde, muzikale theorie en ervaring zijn noodzakelijk.

Nu is het natuurlijk wel zo dat de ene muziekstijl sneller plaats heeft voor dit soort FL creaties, zoals bijvoorbeeld de huidige house scene, waar creativiteit geen vereiste is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2015 22:12 

Hardtraxx Elite

AniThing schreef:
DJ_Tim schreef:

Challenge accepted

Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 13:44 

Hardtraxx Veteran

maak eens af :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 13:57 

Hardtraxx Elite

AniThing schreef:
maak eens af :D

Ben er mee bezig :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 16:46 

Hardtraxx Veteran

Hahahahaha baas! Hoe lang ben je daar mee bezig geweest?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 21:12 

Hardtraxx Veteran

:lol: :lol:
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek