Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3019, 3020, 3021, 3022, 3023, 3024, 3025 ... 3045  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2023 13:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Scantraxx, dwx :whistle:

Edit: denk eigenlijk dat het beter is om op een label te zitten omdat platen dan vaak toch door een soort van keuring komen. Eigen labels release je gewoon wat je maakt.

Het zal vast niet altijd zo zijn maar dat gevoel heb ik vaker
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2023 14:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:
snap niet dat die artiesten elke keer weer een nieuw label moeten hebben.


Zelf de vrijheid hebben om te bepalen wat je doet.

hurricane schreef:
er moet echt weer leven in de brouwerij komen daar


Waarom moet dat?

Nuracore schreef:
Edit: denk eigenlijk dat het beter is om op een label te zitten omdat platen dan vaak toch door een soort van keuring komen. Eigen labels release je gewoon wat je maakt.


Daar gaat het toch juist om? Je wilt toch juist releasen waar je zelf achter staat ipv dat iemand anders er een plasje over zou moeten doen? Daar ben je toch artiest voor?


Anyway. Labels zijn in principe grotendeels gebakken lucht. Je zou alles gewoon zelf kunnen doen, evt met wat andere zelfstandigen voor artwork, marketing, socials of whatever. Voor een tientje per jaar staat je track op Spotify. Als je muziek en je profiel goed is, vind het vanzelf wel zijn weg.

Het probleem voor hardstyle in NL is dat labels samen met de bookingskantoren de gatekeepers zijn voor de (grotere) evenementen. Die hegemonie van labels, event organisers, boekingskantoren en publishers hebben ze mooi voor elkaar hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2023 14:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rustaaaagh, ik deel alleen mijn mening er over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2023 15:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Jeffreylp schreef:
snap niet dat die artiesten elke keer weer een nieuw label moeten hebben.


Zelf de vrijheid hebben om te bepalen wat je doet.


prima, maar dan heb je 1 keer een eigen label nodig. Het is dan vrij zinloos elke 2 jaar een nieuw label op te starten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2023 18:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jeffreylp schreef:

prima, maar dan heb je 1 keer een eigen label nodig. Het is dan vrij zinloos elke 2 jaar een nieuw label op te starten.


Eerste paar labels van het clubje waren wss onder de vleugels van scantraxx oid. Labels daarna met andere. Als het dan qua visie toch uit elkaar loopt is het niet vreemd dat je iets nieuws start. Naast contractuele dingen met jan en alleman in de achtergrond van de scène die je maa los wilt schudden zal het incidenteel ook een markering technisch aspect hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2023 18:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Rustaaaagh, ik deel alleen mijn mening er over.


Np. Maar in (hardtraxx) hardstyle land lijkt het idee van labels van oudsher heilig en er hangt een bepaald sentiment omheen, maar imo heeft dat tegenwoordig gewoon geen waarde meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2023 10:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Volgens mij is het ook een stukje quality control. Je mag er van uitgaan dat er bij de meeste labels wel wordt gekeken door het management naar wat er gereleaset wordt. Het is niet voor niets dat ze ook tracks van getekende artiesten of demo's afkeuren.

En het is natuurlijk een beetje dubbel; als je alleen maar met self released projecten werkt, dan kan iedere so called artist zijn ding uitbrengen. Je krijgt dan pas echt een shitload aan troep, mislukte bootlegs etc. Then again, je krijgt dan ook soms weer wat experimentelere dingen, die bij een label soms niet door de keuring heen komen omdat het misschien te vaag of moeilijk is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2023 11:28 
 
Hardtraxx Veteran

De plaat van E-Force Seven was bij Scantraxx door Roland van BM afgekeurd :lol:
Een van de meest populaire plaat ooit. Ik vind het nogal wat dat een plaat wordt afgekeurd van een van je artiesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2023 12:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Revolting Against schreef:
Volgens mij is het ook een stukje quality control. Je mag er van uitgaan dat er bij de meeste labels wel wordt gekeken door het management naar wat er gereleaset wordt. Het is niet voor niets dat ze ook tracks van getekende artiesten of demo's afkeuren.


Dat is dan quality control vanuit het label (waar het zelf voor wilt staan, of denkt goed geld aan te kunnen verdienen), niet vanuit de artiest. Illustrerend zou dan idd het verhaal van Seven zijn. Je kan je voorstellen dat het kan schuren wanneer het label een andere visie heeft dan de artiest. Heb helaas zelf de ervaring dat voor een projectje waar ik in mee draai dat er motte is met het label over creatieve visie en nu achteraf blijkt dat het contract wel heel eenzijdig de macht naar het label trekt. Kan daardoor me wel iets inbeelden waarom er om de tijd nieuwe (eigen) labels opgezet worden.

Revolting Against schreef:
En het is natuurlijk een beetje dubbel; als je alleen maar met self released projecten werkt, dan kan iedere so called artist zijn ding uitbrengen. Je krijgt dan pas echt een shitload aan troep, mislukte bootlegs etc.


Dat is ook precies wat er gebeurt tegenwoordig nu iedereen alles op Spotify kan zetten. En het idiote is, dat je met die 'troep' tegenwoordig relatief makkelijk het tienvoudige aan plays kan binnen halen dan wat de 'normale' hardstyle releases doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2023 13:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RR komt met een eigen label, nieuwe live show en album
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2023 10:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En ook een club zag ik? Zou dat een fysieke club zijn of een online community? Interessant idee :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2023 11:59 
 
Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
En ook een club zag ik? Zou dat een fysieke club zijn of een online community? Interessant idee :).


Of een nieuwe club met mensen (als in management) :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2023 14:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Schijnbaar is het een fysieke club in samenwerking met iemand.
Die heeft hij naast Ijn of aan zijn huis gebouwd als ik het goed heb begrepen

Gok dat het vergelijkbaar is met wat HHZ had voor HWS, aansluitend op de studio.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2023 23:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Code Black heeft zijn raw act bekend gemaakt, Blackout.
Mijn god wat een troep is het zeg :x

https://www.instagram.com/p/Cr1FD4kIbwi/

Overigens heeft label eigenaar van Gearbox hem beschuldigd van het jatten van Andere zijn sound o.i.d., leuk voor in het fittie topic.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2023 00:05 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Lol idd, die eerste opbouw en kicks is echt exact Anderex - Digital Dystopia, dat is wel heel triest :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2023 09:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Serzo & D-Charged maken een collab.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2023 09:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
Code Black heeft zijn raw act bekend gemaakt, Blackout.
Mijn god wat een troep is het zeg


Zullen die gasten dit nou zelf echt leuk vinden? Of is het meewaaien met de huidige hype / stijl / sound.

Ik troost mezelf maar met het idee dat het ooit weer om zal slaan en deze vorm van hardstyle niet meer populair is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2023 09:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Na Bass Modulators en Frontliner komt Code Black dus ookal met een ‘New Sound’
Die eerste teaser lijkt wel heel erg op Anderex ja. Ik hoor ook Rebelion - In Control en daarna Warface - Rest In Pieces wel heel erg terug komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2023 10:10 
 
Hardtraxxer

Vind het eigenlijk eeuwig zonde. Zoals Broken Balance al aangaf was anderex ook mijn eerste associatie.
Los van het feit dat veel lijkt te zijn geripped/gekopieerd of hoe je het ook wil noemen, blijft Code Black voor mij gewoon een guy met fantastische euphorische platen.
Ik had heel erg gehoopt dat hij (weliswaar wat harder dan voorheen) die euforische sound zou behouden. Ik ga hem wel checken op Intents puur uit nieuwsgierigheid, maar ik ben bang dat dit 'meegaan met de massa, 13/12' gaat worden. :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2023 10:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Doodzonde inderdaad, ik vrees dan ook dat wanneer we nog euforische platen van Code Black willen gaan horen, dit is wanneer hij een keer op een VWAB stage of classics area staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2023 10:26 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik had dit nog prima willen checken als het in de trend van Anderex oid was met wat betere kicks. Maar dit zo kopiëren is wel echt laag en dan skip ik het ook graag.

Moet zeggen dat toen Code Black euforisch spul maakte er wel een paar leuke platen tussen zaten maar voor live totaal niet. Op Qlimax 2013 me echt dood verveeld tijdens zijn set. Er zit nul drive in zijn platen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2023 10:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ik had dit nog prima willen checken als het in de trend van Anderex oid was met wat betere kicks. Maar dit zo kopiëren is wel echt laag en dan skip ik het ook graag.

Moet zeggen dat toen Code Black euforisch spul maakte er wel een paar leuke platen tussen zaten maar voor live totaal niet. Op Qlimax 2013 me echt dood verveeld tijdens zijn set. Er zit nul drive in zijn platen.


Ik kan er inderdaad ook maar een aantal opnoemen die uberhaupt noemenswaardig zijn. Vergeet verder ook niet dat hij de wat rauwere kant al eerder heeft willen opzoeken in 2013, 2016 en 2019. De platen hebben wel een wat rauwere tint (voor die tijd). Platen als Draw Me Closer, F.E.A.R., Predator, R.E.V.O.L.U.T.I.O.N, Zatox - The Noisemaker (Code Black Remix), Brennan Heart - Running Late (Brennan Heart & Code Black Rawmix) en de platen in 2019 tikte gewoon de raw/euphoric aan, iets wat ik verwelkomde. De platen die hij produceerde voor Outbreak waren ook populair en zijn ansicht niets mis mee.

De recentere plaat van hem waarvan iedereen dacht dat dit een collab was met Anderex was opzicht ook niets mis mee en had veel sneller released moeten worden imo om dit enigsinds te laten werken.

Ik vind de trend best zorgwekkend. Bass Modulators, Frontliner, Code Black, Headhunterz en meer zijn gewoon met de flow meegegaan omdat de trend nu 'harder' is. Maar het staat in mijn ogen gewoon stil en ik had met hun ervaring gewoon verwacht dat ze met iets nieuws zouden komen, niet direct een nieuwe trend maar wel met een unieke sound die niet al 12x gedaan is door een andere artiest of zoals dit gewoone een combinatie is van al bestaande stijlen van bijv. Anderex, Mutilator, Warface etc.

Ik geloof niet dat Code Black één of één ripte maar wel dat het allemaal goed ge-reproduceerd is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2023 11:08 
 
Hardtraxxer

Ben het op zich wel met jullie eens, al vind ik wel dat Code Black iets meer credits verdient. ^^ Echt een paar hele dikke classics geproduceerd en vond hem altijd erg sterke melodieën maken. Kan me ook nog wel herinneren dat toen Pandora uitkwam, je die plaat zo'n 20x op een dag voorbij hoorde komen. :D Iedere DJ had hem wel in zijn of haar set.

Het is inderdaad jammer dat veel DJs naar de hardere kant neigen, alleen al om relevant te blijven. Ik denk dat goede muziek altijd wel zijn weg vind. Dus blijf gewoon doen wat jij tof vind, in plaats van kopieergedrag.

Gelukkig hebben we nog mannen als Jay Reeve die juist wel aangeven in die euforische hoek te blijven en juist wat meer richting de sound van een aantal jaren geleden produceren. Reeverse en Reevolution zijn 2 mooie voorbeelden van hoe het ook kan. Hopen dat meer Producers dit voorbeeld nemen en zich afzetten tegen de grote massa.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2023 11:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Birdieb1992 schreef:
Ben het op zich wel met jullie eens, al vind ik wel dat Code Black iets meer credits verdient. ^^ Echt een paar hele dikke classics geproduceerd en vond hem altijd erg sterke melodieën maken. Kan me ook nog wel herinneren dat toen Pandora uitkwam, je die plaat zo'n 20x op een dag voorbij hoorde komen. :D Iedere DJ had hem wel in zijn of haar set.

Het is inderdaad jammer dat veel DJs naar de hardere kant neigen, alleen al om relevant te blijven. Ik denk dat goede muziek altijd wel zijn weg vind. Dus blijf gewoon doen wat jij tof vind, in plaats van kopieergedrag.

Gelukkig hebben we nog mannen als Jay Reeve die juist wel aangeven in die euforische hoek te blijven en juist wat meer richting de sound van een aantal jaren geleden produceren. Reeverse en Reevolution zijn 2 mooie voorbeelden van hoe het ook kan. Hopen dat meer Producers dit voorbeeld nemen en zich afzetten tegen de grote massa.


Dit is natuurlijk erg lastig als je dit je full-time baan is. Dit betekent (nu dan) dat je inkomsten gaan slinken. Je ziet gewoon dat de populariteit is afgenomen voor Euforisch en je hierdoor dus niet kan maken wat je wilt zonder consequenties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2023 12:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Citaat:
Code Black heeft zijn raw act bekend gemaakt, Blackout.
Mijn god wat een troep is het zeg


Zullen die gasten dit nou zelf echt leuk vinden? Of is het meewaaien met de huidige hype / stijl / sound.

Ik troost mezelf maar met het idee dat het ooit weer om zal slaan en deze vorm van hardstyle niet meer populair is.

Je zou bijna zeggen dat dj's/producers hun brood moeten verdienen met muziek maken en optreden xd xd
Vorige  1 ... 3019, 3020, 3021, 3022, 3023, 3024, 3025 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen