Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2994, 2995, 2996, 2997, 2998, 2999, 3000 ... 3045  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2022 14:26 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik heb ook veel liever een gewone area met je gebruikelijke classics en een kleinere 2e area voor early.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2022 14:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ik heb ook veel liever een gewone area met je gebruikelijke classics en een kleinere 2e area voor early.


Ja of zoals de Origins setup, zaal 1 voor het grote publiek zaal 2 gevuld met wat namen waarvan je weet dat ze er wat oudere pruttel bij pakken zoals een Psyched/D&R e.d.

Alles maar in hokjes douwen geeft alleen maar beperking ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2022 14:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
zeke schreef:
Nuracore schreef:
Wie gaat eens investeren in een 2001-2007 fissa?

Was het niet zo dat er altijd wat weinig animo is voor die periode..?


Logisch, wie heeft er nou nostalgische gevoelens aan 2001. ik ben zelf al bijna 30. Ik was toen 9.

Welke doelgroep wordt hier hyped van? een paar hardtraxxers en volk van 40+?

Heeft wel bestaansrecht, als in, een setje op een classic feest, of een tweede area. Maar kan me niet voorstellen dat die periode mega veel aantrekkingskrachtig heeft bij het huidge feestgaande publiek.

Ik ben jonger dan jij, maar vind early hs gewoon vetter dan de periodes erna. Dat kan toch? :P Heb de feesten niet bewust meegemaakt, maar ben wel opgegroeid met de muziek rond die tijd. Op die manier heb ik er dus zeker "nostalgische gevoelens" aan. Eenieder beleeft muziek op z'n eigen manier. Maar inderdaad, een tweede area zou ook prima zijn. Die periode mag gewoon zeker niet vergeten worden imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2022 14:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

^
Ja dit heb ik dus ook wel waardoor ik het ontzettend jammer vind dat dit jaartal amper live te horen is. Het was ook tijdens Dediqated genieten geblazen die eerste paar uur. Maar goed, ik luister sowieso veel 'oude' muziek :$ Hell, ik luister zelfs nog muziek uit de jaren 40 :lol:

Een tweede stage is misschien inderdaad voldoende.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2022 15:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
^
Ja dit heb ik dus ook wel waardoor ik het ontzettend jammer vind dat dit jaartal amper live te horen is. Het was ook tijdens Dediqated genieten geblazen die eerste paar uur. Maar goed, ik luister sowieso veel 'oude' muziek :$ Hell, ik luister zelfs nog muziek uit de jaren 40 :lol:

Een tweede stage is misschien inderdaad voldoende.


Had je wel ff kunnen delen in het Defqon topic toen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2022 15:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Nuracore schreef:
^
Ja dit heb ik dus ook wel waardoor ik het ontzettend jammer vind dat dit jaartal amper live te horen is. Het was ook tijdens Dediqated genieten geblazen die eerste paar uur. Maar goed, ik luister sowieso veel 'oude' muziek :$ Hell, ik luister zelfs nog muziek uit de jaren 40 :lol:

Een tweede stage is misschien inderdaad voldoende.


Had je wel ff kunnen delen in het Defqon topic toen.


Gezien het aantal reacties ging ik er al van uit dat men Horst Wessel dagelijks luisterde
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2022 16:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Ik ben jonger dan jij, maar vind early hs gewoon vetter dan de periodes erna. Dat kan toch? :P Heb de feesten niet bewust meegemaakt, maar ben wel opgegroeid met de muziek rond die tijd. Op die manier heb ik er dus zeker "nostalgische gevoelens" aan. Eenieder beleeft muziek op z'n eigen manier. Maar inderdaad, een tweede area zou ook prima zijn. Die periode mag gewoon zeker niet vergeten worden imo.


Daarom zeg ik, tuurlijk heeft het bestaansrecht, alleen denk ik dat de groep die hier daadwerkelijk specifiek een kaartje voor zou komen enorm klein is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2022 19:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
corneelwr schreef:
Ik ben jonger dan jij, maar vind early hs gewoon vetter dan de periodes erna. Dat kan toch? :P Heb de feesten niet bewust meegemaakt, maar ben wel opgegroeid met de muziek rond die tijd. Op die manier heb ik er dus zeker "nostalgische gevoelens" aan. Eenieder beleeft muziek op z'n eigen manier. Maar inderdaad, een tweede area zou ook prima zijn. Die periode mag gewoon zeker niet vergeten worden imo.


Daarom zeg ik, tuurlijk heeft het bestaansrecht, alleen denk ik dat de groep die hier daadwerkelijk specifiek een kaartje voor zou komen enorm klein is.

Zit wat in. Zo veranderen er wel vaker dingen ja. Zie een Refuse op Decibel, en de Green op Defqon.. Tijden van komen en van gaan denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2022 20:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Die early hardstyle sound is tegenwoordig weer vrij levend verpakt onder de noemer techno. Mss heeft het op techno evenementen meer een plek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2022 20:48 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Die early hardstyle sound is tegenwoordig weer vrij levend verpakt onder de noemer techno. Mss heeft het op techno evenementen meer een plek.


Dat zijn wel specifieke artiesten en evenementen. T78, DYEN of Nico Moreno doen het wel eens, TRYM natuurlijk maar dan op een onzinnig tempo. Ik denk dat dat meer onder "rave" komt. Maar bij 90% van de technoartiesten ga je geen hardstyle horen.

Het is niet echt een genre, rave, maar onder die noemer heb je steeds meer feesten waar het echt om het feest/raven/creatieve setjes gaat. Daar hoor je vaak combinaties van early hardstyle, early hardcore, breakbeat, techno, industrial techno, industrial hardcore en schranz.

Early hardstyle hoort daar gewoon prima thuis op een feest. Of als area op een hardstyle feest, of een deel van de avond. Kijk maar naar een Multigroove oid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2022 01:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
zeke schreef:
Nuracore schreef:
Wie gaat eens investeren in een 2001-2007 fissa?

Was het niet zo dat er altijd wat weinig animo is voor die periode..?


Logisch, wie heeft er nou nostalgische gevoelens aan 2001. ik ben zelf al bijna 30. Ik was toen 9.

Welke doelgroep wordt hier hyped van? een paar hardtraxxers en volk van 40+?

Heeft wel bestaansrecht, als in, een setje op een classic feest, of een tweede area. Maar kan me niet voorstellen dat die periode mega veel aantrekkingskrachtig heeft bij het huidge feestgaande publiek.


Nja, hoeft natuurlijk ook niet persé er nostalgische gevoelens bij te krijgen. Kunt het ook gewoon tof vinden om zo'n event te bezoeken omdat je nu die stijl vet vindt. Zie bijv. een HardClassics, die krijgen het ook voor elkaar om de tent te vullen.

Maar ik snap wel waar je vandaan komt, het blijft natuurlijk een niche markt. Op een gemiddeld feest is er maar een ontzettend kleine percentage die zo'n stage zal bezoeken. Zelfs op Remember wel eens meegemaakt, daar stond de early zaal gewoon vrijwel de hele nacht nagenoeg leeg. Ik snap dus wel dat organisatoren het 'risico' niet altijd willen nemen door er een early zaal neer te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2022 10:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Het is niet echt een genre, rave, maar onder die noemer heb je steeds meer feesten waar het echt om het feest/raven/creatieve setjes gaat. Daar hoor je vaak combinaties van early hardstyle, early hardcore, breakbeat, techno, industrial techno, industrial hardcore en schranz.


Aha, oké. Anyway, die gezichten als je Bigger Better Louder draait op een guur huisfeestje zijn onbetaalbaar (L).
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2022 10:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Broken Balance schreef:
Het is niet echt een genre, rave, maar onder die noemer heb je steeds meer feesten waar het echt om het feest/raven/creatieve setjes gaat. Daar hoor je vaak combinaties van early hardstyle, early hardcore, breakbeat, techno, industrial techno, industrial hardcore en schranz.


Aha, oké. Anyway, die gezichten als je Bigger Better Louder draait op een guur huisfeestje zijn onbetaalbaar (L).

Uberhaupt als je gewoon een early track tussen door pakt met een dikke reversed bass. Blijft mooi die reacties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2022 11:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Broken Balance schreef:
Het is niet echt een genre, rave, maar onder die noemer heb je steeds meer feesten waar het echt om het feest/raven/creatieve setjes gaat. Daar hoor je vaak combinaties van early hardstyle, early hardcore, breakbeat, techno, industrial techno, industrial hardcore en schranz.


Aha, oké. Anyway, die gezichten als je Bigger Better Louder draait op een guur huisfeestje zijn onbetaalbaar (L).

Vet man
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2022 11:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Die early hardstyle sound is tegenwoordig weer vrij levend verpakt onder de noemer techno. Mss heeft het op techno evenementen meer een plek.


Heb je hier voorbeelden van?
Luister zelf nog wel eens naar setjes van Charlotte de Witte. Geen early hardstyle sound, maar voor mij wel een mooie combi van techno, trance en acid.
En de 'nieuwe' sound van Activator / T78 uiteraard.


Citaat:
Maar ik snap wel waar je vandaan komt, het blijft natuurlijk een niche markt. Op een gemiddeld feest is er maar een ontzettend kleine percentage die zo'n stage zal bezoeken. Zelfs op Remember wel eens meegemaakt, daar stond de early zaal gewoon vrijwel de hele nacht nagenoeg leeg. Ik snap dus wel dat organisatoren het 'risico' niet altijd willen nemen door er een early zaal neer te zetten.


De fanbase uit de jaren 2000 - 2002 was natuurlijk ook nog lang niet zo groot. De naam hardstyle moest nog bedacht worden, feesten waren voornamelijk in de randstad.
En daarnaast, die mengelmoes van techno, hardtrance, house, oldschool moet je ook wel liggen. Ik weet nog op 1 van de laatste qlubtempo's (2007?), dat ik een geweldige avond had, maar een aantal vrienden vonden het al minder vanwege de toch anders klinkende hardstyle sound. Die hadden vooral een leuke avond door de drugs :lol:
Terwijl toen al de jaren 2000 - 2002 bijna niet meer aanbod kwam qua tracks.

En zoals jij Remember als voorbeeld geeft, zo is dat ook goed te zien op de magenta op Defqon.1. Daar is de zondag toch altijd drukker bezocht dan de zaterdag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2022 12:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Die early hardstyle sound is tegenwoordig weer vrij levend verpakt onder de noemer techno. Mss heeft het op techno evenementen meer een plek.


Heb je hier voorbeelden van?
Luister zelf nog wel eens naar setjes van Charlotte de Witte. Geen early hardstyle sound, maar voor mij wel een mooie combi van techno, trance en acid.
En de 'nieuwe' sound van Activator / T78 uiteraard.


Er komt genoeg echte hardstyle die op techno-feesten meegepakt wordt. Meer early:
Airod @ Intercell ADE: https://www.youtube.com/watch?v=RtzcxawLvcc
A*S*Y*S* draait veel ala T78 in die sound.

Maar ook nieuwer:
Cera Khin draaide op ADE TNT - Reverse The Bass
Trym op Verknipt op zaterdag met hardstyle, op zondag met hardcore: https://www.youtube.com/watch?v=5-INgZPKq10, https://www.youtube.com/watch?v=GIfLSZyW6_s

Dit zijn zomaar voorbeelden die bij me opkomen, maar er is vast genoeg anders te vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2022 12:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Die early hardstyle sound is tegenwoordig weer vrij levend verpakt onder de noemer techno. Mss heeft het op techno evenementen meer een plek.


Heb je hier voorbeelden van?
Luister zelf nog wel eens naar setjes van Charlotte de Witte. Geen early hardstyle sound, maar voor mij wel een mooie combi van techno, trance en acid.
En de 'nieuwe' sound van Activator / T78 uiteraard.


MOTVS en BRISA bijv. veel weg van early hs en hard trance/progressive trance


:loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2022 12:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Die early hardstyle sound is tegenwoordig weer vrij levend verpakt onder de noemer techno. Mss heeft het op techno evenementen meer een plek.


Heb je hier voorbeelden van?



Kijk eens rond in dit soort lijstjes. Zit vanalles tussen wat je zoals BB zegt onder 'rave' kan scharen, met hier en daar duidelijk wat early invloeden.

https://open.spotify.com/playlist/0Ek04 ... 02b9e248a1
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2022 12:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
zeke schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Die early hardstyle sound is tegenwoordig weer vrij levend verpakt onder de noemer techno. Mss heeft het op techno evenementen meer een plek.


Heb je hier voorbeelden van?
Luister zelf nog wel eens naar setjes van Charlotte de Witte. Geen early hardstyle sound, maar voor mij wel een mooie combi van techno, trance en acid.
En de 'nieuwe' sound van Activator / T78 uiteraard.


MOTVS en BRISA bijv. veel weg van early hs en hard trance/progressive trance

Fun fact, 1 van de twee van MOTVS is ook van The R3bels.
https://www.discogs.com/artist/317280-Leonardo-Toni
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2022 12:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En die andere dude is Typhoon :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2022 01:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

lololyrics per 5 maart offline gaat :cry:
Citaat:
Dear Visitors,

It is with a broken heart that I write that an era is coming to an end. I have decided to discontinue lololyrics.com and harderstate.com. I have terminated the server contract as of March 5, 2022. After this, the websites will go offline.

I understand that this decision may be unexpected. There are a few reasons behind it, but the main reason is that I think it's time to move on with my life. I have carried on my brother's legacy for a long time and sometimes it is better to let things go.

We have enjoyed a decade and a half of dedicated music -and lyric lovers, hosted several big events and so much over the years that I am immensely proud of. I could never have done this without you guys, so thank you for that. In particular I would like to thank all crew members of both websites for the tremendous work throughout the years on the foreground and behind the scenes.

If you want to stay in touch I encourage you to join the Discord. In the upcoming time I will set up this server to make it feel more like home.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2022 09:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wow, dat is best zuur. Lololyrics was altijd wel handig om lyrics even snel te vinden en/of gratis platen (had verder niks met Harderstate).

Zal hier wel drukker worden dan wellicht (al was Harderstate internationaal). En weer tig nieuwe fake accounts van ons Emre omdat hij nu nergens anders heen kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2022 09:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Idd, lololyrics was een vaak bezochte site.

Voor zover ik weet ook de enige site waar hardstyle lyrics te vinden zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2022 09:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat is zeker jammer ja, zie nu wel een gat in de markt wat betreft lololyrics.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2022 10:05 
 
Hardtraxx Veteran

Waarom niet verkopen vraag ik mij dan af...
Vorige  1 ... 2994, 2995, 2996, 2997, 2998, 2999, 3000 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen