RTM93 schreef:
Nuracore schreef:
Het is ook maar 4,- per maand dus het valt wel mee.
En nu gaat elke organisatie in Nederland over op deze abonnementsvorm
Opeens betaal je voor shockerz, q dance, b2s, intents 4eu per organisatie per maand. Bovenop de ticket prijs die elk jaar al meer stijgt dan ons loon.
Is het dan ook nog 'maar' 4eu?
Dat ligt dan toch echt aan je zelf en niet aan Q-dance.
Het blijft dan nog steeds 4 euro per maand. Dat jij besluit om voor elke organisatie een abbo af te nemen, tja.
Gevalletje streamingdiensten en het aanbod wat ze hebben.
Broken Balance schreef:
Nuracore schreef:
Het is ook maar 4,- per maand dus het valt wel mee.
Je begint vaak met een lage prijs voor een abonnement, en dan wordt het opeens steeds duurder over de jaren. Dit gebeurt overal met alle soorten abonnementen en in alle zaken. Dan denken dat dit opeens de uitzondering is, is bijzonder naief.
Naast dat dit een principekwestie is en dat het in elke vorm voortrekken is, is iedereen benadeeld. Als betalend persoon heb je alsnog geen garantie op een prio ticket gezien maar een deel apart wordt gezet voor ze. Daarnaast hebben de gewone mensen in totaal minder kans op een ticket omdat een deel is weggezet voor de abonnement. Minder tickets betekent gewoon dat je relatief minder kans hebt.
Zelfs met een Dediqated abonnement kan je er twee keer naast grijpen. Dus in elke vorm is dit gewoon geldgraaien van Q. En ze kunnen het maken want ze zijn marktbeheerder en er zijn zat buitenlanders die gestoord genoeg zijn om dit te doen of mensen die haast worden geforceerd dit te doen omdat ze anders niet mee kunnen.
Dat je geld vraagt voor al die andere dingen snap ik (zelfs al uploadt Q de helft niet vanwege rechten of ander gedoe en missen zat setjes van alle voorgaande jaren of zijn ze enorm laat). Maar dit laatste is gewoon diep triest voor iedereen, hoe je het ook went of keert. Je dreigt mensen met uitsluiting van je feesten als ze niet even wat meer betalen, nu in een lichte vorm maar ik durf te wedden als deze stap al gezet is dat er nog wel meer volgt.
Verder met dit eens. Zoals ik pagina terug al aangaf, tot hoelang duurt het voordat er duizende abbonee zijn en je kans op je tickets nogsteeds op je buik kan schrijven. Het is een verkoop praatje wat alleen Q-dance uiteindelijk wat opleverd. Voor de gebruiker veranderd er op langer termijn niets.