Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2966, 2967, 2968, 2969, 2970, 2971, 2972 ... 3067  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2021 10:26 

Hardtraxx Veteran

Cryex schreef:
Grim schreef:
Ihor Fedorutsa (Unresolved)
Citaat:
welcome to 2021 ladies & gentlemen with all the copyright rules we have this is still possible, a random guy can upload any unreleased stuff on his own name and earn money.

Deze man heeft ook het IQ van een mislukte pannekoek. Copyrightsystemen kunnen helemaal niks doen met onuitgebrachte muziek omdat die nog niet in het systeem zitten. Als artiest zou je dat soort dingen toch moeten weten, vind ik.

Ligt eraan of de track al is ingediend bij buma etc. Ook onuitgebrachte muziek kan copyright erop hebben.

Het is ondanks dat ook nog eens makkelijk om een track op Spotify uit te brengen die niet van jezelf is.

Tenzij een plaat klaar is voor release ga je toch niet iedere keer een iets andere versie van de track indienen bij Buma (of welke andere organisatie dan ook)? Geen idee wat Spotify meer kan doen dan checken bij copyright instanties? Voor iedere track die je upload dan maar gaan vragen of je een videotje neemt in de studio met de muziek aan en je Fruity Loops/Cubase/... open in de achtergrond?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2021 11:03 

Artiest

Grim schreef:

Tenzij een plaat klaar is voor release ga je toch niet iedere keer een iets andere versie van de track indienen bij Buma (of welke andere organisatie dan ook)? Geen idee wat Spotify meer kan doen dan checken bij copyright instanties? Voor iedere track die je upload dan maar gaan vragen of je een videotje neemt in de studio met de muziek aan en je Fruity Loops/Cubase/... open in de achtergrond?

In principe niet nee, maar het komt wel eens voor dat ook de WIP versie's worden geupload, meestal onder een andere titel omdat de plaat al veel bereik pakt etc. Maar je kan het ook doen om juist alles vrij exclusief te houden, denk bijvoorbeeld aan de Project One platen. Veel hiervan zijn al aangemeld maar de tracks zijn door de loop van tijd wel enig sinds veranderd.

Over het algemeen word veel muziek uitgebracht via een Publisher, dit is een bedrijf waar een label of artiest zijn muziek naar stuurt en deze zal hem dan op de gewenste plekken online zetten voor verkoop/streaming. Bij Apex zitten wij bij Labelworx en deze checkt ook of de track "origineel" is, over het algemeen kijken grote publishers dus wel degelijk of een track geen kopie/gestolen project is.

Maar hiernaast heb je ook wat kleinere "publishers", een goed voorbeeld is bijvoorbeel Amuse of Distrokid, dit zijn vaak onafhankelijke website die je muziek voor een klein bedrag op Spotify enzo kunnen zetten, word veel gebruikt in de (onafhankelijke) rap scene. Deze instantie kijken dus ook minder snel naar of je track wel echt van jou is en uploaden hem dus eigelijk bijna altijd wel.

Hele lap tekst maar hoop dat je nu begrijpt dat ook in 2021 het uploaden van andermans muziek nog steeds een groot issue kan zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2021 12:57 

Hardtraxx Veteran

Cryex schreef:
Hele lap tekst maar hoop dat je nu begrijpt dat ook in 2021 het uploaden van andermans muziek nog steeds een groot issue kan zijn.

Bedankt voor de uitleg!

Ik blijf nog steeds bij mijn originele standpunt hoor. Het is voor een bedrijf als Spotify onmogelijk om zo een zaken te controleren van de duizenden/tienduizenden aanvragen die ze iedere dag krijgen. Het is wel logisch dat die kleinere jongens minder controle uitvoeren alvorens ze de hele release op Spotify regelen, ze vragen er ook minder geld voor. Het heeft ook genoeg voordelen dat die kleinere publishers bestaan, als beginnend/kleine artiest of als ver gaande hobbyist heb je vaak niet het budget om iedere keer redelijke bedragen af te tikken om je plaat op Spotify en andere platformen te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2021 13:41 

Hardtraxx Veteran

Grim schreef:
Ik blijf nog steeds bij mijn originele standpunt hoor. Het is voor een bedrijf als Spotify onmogelijk om zo een zaken te controleren van de duizenden/tienduizenden aanvragen die ze iedere dag krijgen.

Dat is eigenlijk ook de taak van een publisher. Natuurlijk is Spotify daar ook wel mee bezig met publishers.

Grim schreef:
Het is wel logisch dat die kleinere jongens minder controle uitvoeren alvorens ze de hele release op Spotify regelen, ze vragen er ook minder geld voor. Het heeft ook genoeg voordelen dat die kleinere publishers bestaan, als beginnend/kleine artiest of als ver gaande hobbyist heb je vaak niet het budget om iedere keer redelijke bedragen af te tikken om je plaat op Spotify en andere platformen te krijgen.

Dat kan vaak redelijk goedkoop bij die kleine publishers, en wat ze vervolgens doen is je royalties laten uitbetalen bij een soort Paypall waar ze vervolgens commissie vragen om geld uit te laten betalen :P.

BTW, het meest schrijnende voorbeeld van tracks jatten binnen de hardstyle is wel deze 'artiest', die schaamteloos allerlei platen jat van beginnende artiesten en het onder zijn eigen naam op Spotify knalt:

https://open.spotify.com/artist/6JAyTd0 ... jQ9zbODEkg
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2021 14:27 

Hardtraxx Veteran

Je zou ook maar een track van Unresolved jatten
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2021 14:48 

Artiest

Indy schreef:

Ik denk niet dat meneer de track heeft gejat.

Ik denk dat meneer hem gewoon via Spotify wou luisteren omdat hij dat makkelijk vond, niet op de release wilt wachten en dus de rip maar heeft geupload. Dit zie je eigenlijk het meeste (Last Resort van Warface stond zo ook ooit als podcast vermeld, terwijl het een rip was). Hij moet bij de publisher (wat dus waarschijnlijk die kleinere, onafhankelijkere is) aangeven waar deze track vandaan komt, en daarom heeft hij die credits ingevoerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2021 16:23 

Hardtraxx Veteran

Cryex schreef:
Indy schreef:

Ik denk niet dat meneer de track heeft gejat.

Ik denk dat meneer hem gewoon via Spotify wou luisteren omdat hij dat makkelijk vond, niet op de release wilt wachten en dus de rip maar heeft geupload. Dit zie je eigenlijk het meeste (Last Resort van Warface stond zo ook ooit als podcast vermeld, terwijl het een rip was). Hij moet bij de publisher (wat dus waarschijnlijk die kleinere, onafhankelijkere is) aangeven waar deze track vandaan komt, en daarom heeft hij die credits ingevoerd.

JAJA Cryex aka Gabrielz Djz, cómo estás??
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2021 16:24 

Hardtraxx Veteran

:lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2021 16:42 

Hardtraxx Veteran

Cryex schreef:
Ik denk dat meneer hem gewoon via Spotify wou luisteren omdat hij dat makkelijk vond, niet op de release wilt wachten en dus de rip maar heeft geupload.

Dat klinkt als heel veel werk om naar een plaat te kunnen luisteren :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2021 16:44 

Hardtraxx Veteran

Beetje sus
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2021 17:53 

Artiest

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2021 17:59 

Hardtraxx Addict

ULTIMO schreef:
Cryex schreef:
Ik denk dat meneer hem gewoon via Spotify wou luisteren omdat hij dat makkelijk vond, niet op de release wilt wachten en dus de rip maar heeft geupload.

Lijkt me een andere reden te hebben.. je kan namelijk gewoon je rip in je lokale bestanden knallen om zo op je telefoon te kunnen luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2021 18:19 

Artiest

Goed dat er mooi open over gesproken wordt hoe het werkt met het versturen van muziek! :thumbsup: En wat een ontzettende koekwauzen zijn er toch die zomaar muziek op Spotify en dergelijke knallen. Zelf met onze labels ook regelmatig last van gehad :x

Er is echter wel een verschil tussen een distributeur (die verstuurt je muziek naar alle platformen) en een publisher

Citaat:
Wat doet een publisher?
Een publisher heeft drie voorname taken.

De publisher is actief bezig met het synchroniseren (syncen) van jouw muziek bij beeld. Denk hierbij aan commercials, tv series en games om deze te proberen te voorzien van muziek die de publisher heeft getekend (catalogus).
De publisher koppelt je als songwriter aan projecten die vragen om liedjes. Bijvoorbeeld DJ’s die op zoek zijn naar een bepaald soort track of zangeressen die zelf geen songwriter zijn.
De publisher collecteert en registreert je auteursrecht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2021 23:38 

Hardtraxx Veteran

ULTIMO schreef:
Cryex schreef:

Niet dat ik het zelf heb gedaan, maar ik kan me (los van de track in kwestie dan) best voorstellen dat je daar al je playlists hebt ingeregeld en de track er aan wilt toevoegen. Uiteraard niet netjes maar ik zie prima een dergelijke denkwijze hier achter zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2021 13:18 

Hardtraxx Veteran

Je kunt gewoon lokale muziekbestanden toevoegen aan je playlist op Spotify, waar je naar kunt luisteren zolang je die op het apparaat hebt staan waarop je Spotify op dat moment gebruikt (hetzij computer, hetzij telefoon). Zo doe ik het zelf met bijvoorbeeld free releases. Ik geloof dus niet echt in de onschuld van deze rippert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2021 14:46 

Hardtraxx Addict

Clockartz naar I Am Hardstyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2021 14:47 

Hardtraxx Veteran

https://www.hardnews.nl/vertile-knalt-o ... dimension/

Live om 19:00.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 12:23 

Hardtraxx Addict

Regain schreef:
Are you already working on new music or other projects?
Yes of course. I’m busy with music every day. I already have a few projects finished and a few projects which will be finished soon! I’m also working on several collaborations with big Rawstyle names and one with a Polish EDM producer. Next to this I also asked a very talented producer to make a remix of my track: Bottle after Bottle. No time to waste, my main goal is to deliver new music and be ready with new material when all music events are back. https://hardstylemag.com/lets-talk-to-regain
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 13:17 

Hardtraxx Veteran

Noisecontrollers
1 solo finished, 1 collab finished & working on another collab. Can’t wait to show u this

Noisecontrollers dus weer aan het produceren geslagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2021 14:39 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Noisecontrollers
1 solo finished, 1 collab finished & working on another collab. Can’t wait to show u this

Ah mooi, ben benieuwd! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2021 17:57 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Noisecontrollers

Kan beter met pensioen gaan

OT: Radical met D-Sturb in de studio
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2021 23:30 

Hardtraxxer

Martin Waus schreef:
Khadber schreef:
Noisecontrollers

Kan beter met pensioen gaan

OT: Radical met D-Sturb in de studio

En waarom dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2021 08:45 

Aandacht
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2021 12:27 

Hardtraxx Veteran

omdat ie slappe mieten hard style maak!! saaaaaaaaaaai geen kracht lijk
wel edm
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2021 15:36 

Hardtraxx Veteran

:lol: