Helicaze schreef:
THArdstyler schreef:
roy_ schreef:
Succes lies in great music? Koekoek, ff wakker worden! Goede muziek is heel niet nodig, zolang je maar kan entertainen. Mooi voorbeeld is GPF.
Hij zegt toch dat hij daar in gelooft, dat voor hem daar succes ligt. Dat is juist het hele punt wat hij wil maken.. dat de focus teveel op het entertainen is gaan liggen en niet meer op het maken van muziek (kunst) waar je uiteindelijk toch artiest/producer (kunstenaar) voor geworden bent. GPF is daarin juist het meest slechte voorbeeld.
Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje klaar met Phuture Noize en al die fratsen om hem heen. Voor mij komt het meer en meer over alsof hij bewust anders wil doen dan de menigte. Ja, hij heeft leuke muziek gemaakt. Daar ben ik het helemaal mee eens (hoewel de laatste periode niet helemaal meer mijn ding is). Hij mag gerust vinden dat de muziek het belangrijkste is, maar ik vind de combinatie muziek + dj/performer belangrijker. Afgelopen jaren heeft hij steeds een album gemaakt en dat tig keren opnieuw afgespeeld op alle feesten. Dit is iedereen toch beu na 5x? Dan ben je in mijn ogen geen goede performer. Wat gaat ie nu doen? Een paar maanden werken aan nog zo'n album en dan wel weer plots zo veel mogelijk touren, waarvan hij nu zegt dat daar het succes niet zou mogen liggen?
Als hij echt zoveel belang hecht aan de muziek en het oneens is met de manier waarop er gewerkt wordt bij bookingskantoren en organisaties, richt ie toch gewoon lekker zijn eigen label op, regelt ie zijn eigen bookingen en produceert hij muziek wanneer het voor hem uitkomt?
Ik ben blij dat je dit zegt, want dit is exact het punt wat ik probeer te maken. Ik heb bewust gekozen om minder boekingen te gaan doen zodat je mij geen 10x per maand hoeft te zien op een feest en dezelfde album tracks te horen. Daarbij is het ding ook nog, zoals ik al vaker heb uitgelegd, dat een groot gedeelte van het publiek naar mijn sets komt om juist die tracks te horen, maar daar gaat het nu niet om.
Het hele idee hierachter is, is dat ik periode in de studio ga zitten om muziek te maken die ik daarna kan draaien en daarna weer verder kan werken aan nieuw materiaal.
Ik denk dat mijn visie op mijn career als phuture noize helemaal niet leent voor een klassieke ik-ben-een-dj en ik draai wat plaatjes voor de mensen en door de weeks zit ik af en toe in de studio om een singletje eruit te klappen.
Ik wil juist meer een show-gerichte approach van muziek doen zoals andere elektronische artiesten ook doen (zoals een flume, odesza etc.), maar dat moet ik in stappen realiseren omdat de hardstyle scene daar eerst nog niet op zat te wachten/niet klaar voor was. Nu ook bijv Headhunterz dit meer wil gaan doen, kan ik ook langzaam deze stappen zetten en dit is daar een van.
Daarbij zou ik graag alles zelf regelen in een label. En ik ben ook aan het werk om in de toekomst zulke platformen op te zetten, maar dat wil ik wel op een manier doen die ik tof vind en niet het zoveelste label starten die een langzame dood sterft omdat het geen draagvlak heeft.
Over het boekingskantoor gebeuren; zelf al je boekingen regelen kost enorm veel tijd en met deze visie heb ik die simpel weg niet. Als je wereldwijde boekingen moet regelen kost dat enorm veel planning en werk, vooral als je ook nog een show neer wilt zetten in samenwerking met verschillende partijen. Maar ik heb een goede samenwerking met mijn huidige kantoor die precies het zo kan en wil doen zoals ik dat tof vind, dus in essentie veranderd er ook niks.
En ja, ik wil bewust anders zijn dan de andere omdat ik een idee heb dat het huidige plaatje wat iedereen maar schetst bij een hardstyle dj niet het beste bij mij past. Als je dat niks vind, dan moet ik daar mee leven. Maar ik ga niet mijn eigen leven en visie van de hand doen omdat de industrie wilt dat ik zo ben zoals jij nu beschrijft.