Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2762, 2763, 2764, 2765, 2766, 2767, 2768 ... 3078  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2018 00:27 

Hardtraxxer

Appelsapman schreef:
Gaat lekker zo dit jaar. NSCLT, Dozer (met producties), Psyched, F8trix (was al zo goed als gestopt maar toch) en nu dus ook Dark Pact. Who's next?

Gaan er nog wel meer komen, maar dat is van alle tijden. Sommige jongens kunnen om de een of andere reden niet aanhaken en zullen op een gegeven moment helaas besluiten dat het financieel niet meer rendabel is en kiezen voor een andere baan. De mannen zoals Brennan Heart, Noisecontrollers, Coone, Headhunterz, Wildstylez, Radical, Rand-D, B-Front, Freqz en D-Block&S-Te-Fan,Warface zullen het financieel prima voor elkaar hebben. Maar de groep die daaronder zit zoals Audiotricz, Thera, Deetox, Devin Wild, Adrenalize, SZP, Prefix&Density enz kunnen er prima van leven maar zullen er niet rijk van worden. Ik vind het persoonlijk ook erg jammer dat jongens zoals Dark Pact en Psyched stoppen,maar volgens mij had het bij beiden te maken dat ze het gevoel voor hardstyle kwijt waren. Verder heeft Dark Pact ooit aangegeven heel lastig tegen het wereldje te kunnen waarin hij zich begaf.

Verder zie ik ook een trend die gaande is. Het aantal feesten en festivals waar het geld verdient kan/moet worden is aan het afnemen. De organisatie LYM is gestopt. Hier in de omgeving was High Energy Events een aantal jaar goed bezig, maar die organiseren dit jaar alleen rond koningsdag en 5 mei een groot feest en het voor- en najaar vindt er nog een klein feest in Hedon Zwolle plaats. B2S heeft het aantal evenementen fors zien afnemen. Het was al een beetje voorspelt door de trendwatchers, maar de piek in de festival en dancefeestenbranche hebben we volgens mij wel gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2018 14:06 

Hardtraxxer

Citaat:
Lieve vrienden, exact 1 jaar geleden viel het doek voor CRAFT festival. Een zwarte bladzijde, niet alleen voor mij, maar ook voor de gedupeerde kaartkopers, artiesten en andere betrokkenen. Wat volgde was een lange periode van stilte.

Als eerst ben ik jullie ontzettend dankbaar voor alle steunberichten die ik heb ontvangen. Ongelofelijk hoe saamhorig en dedicated deze scene is. Zoals beloofd hebben jullie nog iets van mij tegoed en vandaag ga ik deze belofte inlossen.

Op 7 juli vindt Daylight Festival plaats in Breda. Dit evenement, dat dit jaar flink gaat uitbreiden, heeft het mogelijk gemaakt om elke gekochte CRAFT ticket om te zetten naar een vrijkaart voor Daylight. Hiervoor ben ik ze enorm dankbaar! Daylight is een vet concept op een hele dikke locatie en de line-up zal jullie ook zeker tevreden stellen!

De kaarten zijn op persoonlijke titel en dus niet overdraagbaar, bij de hoofdingang van Daylight festival zal een aparte entree worden ingericht voor jullie. Je CRAFT ticketcode kun je t/m 31 Mei inwisselen voor een speciaal Daylight ticket. De link naar de speciale shop en meer informatie volgt per mail.

Helaas zal CRAFT niet terugkeren in een andere vorm, maar hopelijk kan ik met dit kleine gebaar mijn belofte waarmaken. Laten we er op 7 juli een onvergetelijke dag van maken en CRAFT eren, zoals we dat ooit samen deden op al onze evenementen.

Jeroen Sijtsma

Bron: Craft Festival FB Pagina
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2018 14:20 

Kraak... Piep...

Dat is netjes gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2018 16:13 

Hardtraxx Veteran

Jawel schreef:
Appelsapman schreef:
Gaat lekker zo dit jaar. NSCLT, Dozer (met producties), Psyched, F8trix (was al zo goed als gestopt maar toch) en nu dus ook Dark Pact. Who's next?

Gaan er nog wel meer komen, maar dat is van alle tijden. Sommige jongens kunnen om de een of andere reden niet aanhaken en zullen op een gegeven moment helaas besluiten dat het financieel niet meer rendabel is en kiezen voor een andere baan. De mannen zoals Brennan Heart, Noisecontrollers, Coone, Headhunterz, Wildstylez, Radical, Rand-D, B-Front, Freqz en D-Block&S-Te-Fan,Warface zullen het financieel prima voor elkaar hebben. Maar de groep die daaronder zit zoals Audiotricz, Thera, Deetox, Devin Wild, Adrenalize, SZP, Prefix&Density enz kunnen er prima van leven maar zullen er niet rijk van worden. Ik vind het persoonlijk ook erg jammer dat jongens zoals Dark Pact en Psyched stoppen,maar volgens mij had het bij beiden te maken dat ze het gevoel voor hardstyle kwijt waren. Verder heeft Dark Pact ooit aangegeven heel lastig tegen het wereldje te kunnen waarin hij zich begaf.

Deze twee namen verdienen denk wel meer dan de rest in het lijstje hoor. Vooral SZP zal de laatste aardig wat centjes binnen hebben geharkt. Maar voor de rest heb je gelijk natuurlijk. Prefix & Density worden (gelukkig) wel redelijk veel geboekt, maar vind dat hun platen nog steeds erg ondergewaardeerd worden en als artiesten zelf ook. Hun inkomstenbron zal denk ik vooral bestaan uit feesten, en of dat genoeg is weet ik ook niet...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2018 20:58 

Hardtraxxer

Citaat:

Deze twee namen verdienen denk wel meer dan de rest in het lijstje hoor. Vooral SZP zal de laatste aardig wat centjes binnen hebben geharkt. Maar voor de rest heb je gelijk natuurlijk. Prefix & Density worden (gelukkig) wel redelijk veel geboekt, maar vind dat hun platen nog steeds erg ondergewaardeerd worden en als artiesten zelf ook. Hun inkomstenbron zal denk ik vooral bestaan uit feesten, en of dat genoeg is weet ik ook niet...

Je kan wel eens gelijk hebben. Verder helemaal met je eens! P&D verdienen in mijn ogen ook meer credits dan dat ze nu doen. Dit jaar nog maar 3 boekingen gehad zie ik op partyflock, dit waren er vorig jaar 9 rond dit tijdstip... Hopelijk worden ze wat meer opgepikt door de organisaties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2018 23:27 

Hardtraxx Veteran

TSFH schreef:
Citaat:
Audiotricz SZP

Voor hen is het juist moeilijker omdat ze met 2 personenen zijn en zullen dus dubbele omzet moeten draaien.

Mik dan op een 50k aan omzet pp voor een modaal salaris voor beide. Dat is €8,333 per maand wat je met z'n 2 aan boekingen moet binnen harken. Moet je flink wat voor draaien in 4 (en soms 5) weekenden. Tel daarbij op dat de grotere organnisaties bij dit middensegment nog flink wat van je fee af kunnen halen...

SZP zal nog wel thuis wonen dus voor hun zal het wat voordeliger zijn, maar ze hebben afgelopen jaar ook flink geinvesteerd in videoclips etc...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2018 23:36 

Hardtraxx Veteran

@Mark Dan toren je toch alsnog ver boven elk ander gappie op die leeftijd uit. En met name SZP liggen nu goed in de markt, komt wel goed met die gasten of er moet wel iets heel raars gebeuren. Heb zo'n gevoel dat de SZP hype niet iets is dat af gaat nemen, die gasten blijven vernieuwen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2018 23:48 

Hardtraxx Veteran

Ja natuurlijk is SZP een apart geval, het zijn ook nog maar erg jonge volwassenen. Het slaat allemaal meer op personen die het als hun hoofdbron van inkomsten beschouwen, op zichzelf wonen (oftewel hoge vaste lasten hebben) en financieel onafhankelijk willen zijn.

Mijn vuistregel geldt meer voor in het algemeen, wat een act moet verdienen om rond te komen. Mensen hebben vaak een totaal gebrek aan inzicht in hoe de financiën een beetje zouden moeten lopen mbt veel hardstyle dj's.

Wil je weten wat ze ongeveer vragen voor een optreden dan kan je gewoon de prijs opvragen voor een fictief evenement ofzo (wordt altijd wel wat van de prijs afgepraat). Dan kan je een beetje uitrekenen wat artiesten aan omzet draaien met optredens als je hun agenda erbij pakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2018 00:00 

Hardtraxx Veteran

Klopt, en daarbij komt dat je als DJ natuurlijk niet tot je 67e doorgaat. Moet je ook wel een 'zakcentje' voor opbouwen, voor daarna. Maar ik denk dat ongeacht alle bijkomstigheden dat als je 1k+ per boeking pakt en elk weekend min. 1x geboekt wordt, je wel aardig (boven)modaal zit. Moet natuurlijk investeren in dingen zoals een goede studio enzo, promotie, maar merch, streams op je tracks zijn dan ook wel weer leuke centjes erbij lijkt mij (mits je een aardig bekend bent, natuurlijk).

Weet wel dat ik wel eens wat heb proberen te regelen voor een kroeg avond en dat echt de ondergrens van artiesten die net bij een groot label zitten als DWX, Scan, en dan bedoel ik echt de nieuwe nieuwkomers, iets van 400 is. Dus ik denk dat Devin al echt wel op 1k zit, en SZP nog wat meer aangezien die groter zijn..denk ik? Weet niet hoeveel ze daarvan overhouden, maar als je het echt financieel goed wil doen moet je natuurlijk geen 1 hit wonder zijn maar doorpakken. Als je een degelijke fanbase en naam hebt gemaakt en op die bijvoorbeeld op 1k zit maar gewoonweg niet meer gewild bent en 1x per maand geboekt wordt heb je daar ook geen fluit aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2018 08:42 

Hardtraxx Elite

Mark With A Tarrel schreef:
Mik dan op een 50k aan omzet pp voor een modaal salaris voor beide. Dat is €8,333 per maand wat je met z'n 2 aan boekingen moet binnen harken. Moet je flink wat voor draaien in 4 (en soms 5) weekenden. Tel daarbij op dat de grotere organnisaties bij dit middensegment nog flink wat van je fee af kunnen halen...

Die zitten qua fee veel hoger dan dat jij denkt MWaT :D In mei en juni dit jaar draaien ze die 50k al bij elkaar ;) Qua fee dus redelijk in de subtop!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2018 09:01 

Hardtraxx Veteran

Desley DD schreef:
Citaat:
Lieve vrienden, exact 1 jaar geleden viel het doek voor CRAFT festival. Een zwarte bladzijde, niet alleen voor mij, maar ook voor de gedupeerde kaartkopers, artiesten en andere betrokkenen. Wat volgde was een lange periode van stilte.

Als eerst ben ik jullie ontzettend dankbaar voor alle steunberichten die ik heb ontvangen. Ongelofelijk hoe saamhorig en dedicated deze scene is. Zoals beloofd hebben jullie nog iets van mij tegoed en vandaag ga ik deze belofte inlossen.

Op 7 juli vindt Daylight Festival plaats in Breda. Dit evenement, dat dit jaar flink gaat uitbreiden, heeft het mogelijk gemaakt om elke gekochte CRAFT ticket om te zetten naar een vrijkaart voor Daylight. Hiervoor ben ik ze enorm dankbaar! Daylight is een vet concept op een hele dikke locatie en de line-up zal jullie ook zeker tevreden stellen!

De kaarten zijn op persoonlijke titel en dus niet overdraagbaar, bij de hoofdingang van Daylight festival zal een aparte entree worden ingericht voor jullie. Je CRAFT ticketcode kun je t/m 31 Mei inwisselen voor een speciaal Daylight ticket. De link naar de speciale shop en meer informatie volgt per mail.

Helaas zal CRAFT niet terugkeren in een andere vorm, maar hopelijk kan ik met dit kleine gebaar mijn belofte waarmaken. Laten we er op 7 juli een onvergetelijke dag van maken en CRAFT eren, zoals we dat ooit samen deden op al onze evenementen.

Jeroen Sijtsma

Bron: Craft Festival FB Pagina

Chill, ik wilde toevallig toch al naar Daylight gaan omdat het hier in de buurt is en ik moest nog een kaartje kopen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2018 10:13 

Hardtraxx Veteran

TSFH schreef:
Citaat:
Audiotricz SZP

Voor hen is het juist moeilijker omdat ze met 2 personenen zijn en zullen dus dubbele omzet moeten draaien.

SZP zal nog wel thuis wonen dus voor hun zal het wat voordeliger zijn, maar ze hebben afgelopen jaar ook flink geinvesteerd in videoclips etc...

Dit is dan wel weer zo inderdaad. Niet over nagedacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2018 10:37 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
als je het echt goed wil doen moet je natuurlijk geen 1 hit wonder zijn maar doorpakken

Wijze woorden :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2018 10:48 

Hardtraxx Veteran

DonnyD schreef:

Die zitten qua fee veel hoger dan dat jij denkt MWaT :D In mei en juni dit jaar draaien ze die 50k al bij elkaar ;) Qua fee dus redelijk in de subtop!
'

Zoals ik al zei, die rule of thumb geld voor artiesten in het algemeen wat je moet omzetten wil je een beetje rondkomen. Het slaat niet specifiek op één artiest.

Subtop geloof ik wel ja, heb al lang geen bedragen meer voorbij zien komen dus loop wel wat achter :innocent: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2018 11:24 

Hardtraxx Elite

heb al lang geen bedragen meer voorbij zien komen dus loop wel wat achter :innocent: .

Het is wel ongeveer te schalen in 4 (/5) categorieën:

Nieuwe namen: tot € 500,-
Iets langer meedraaiend met een redelijk aantal gigs jaarlijks: € 500,- / € 1500,-
Subtop: € 1500,- / € 4000,-
A-artiesten: € 4000,- / € 10.000,-

Grote liveacts a la Minus Militia en Gunz moet je ongeveer 15k voor betalen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2018 12:37 

Hardtraxx Veteran

DonnyD schreef:

en LED schermen hebben :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2018 12:55 

Hardtraxx Veteran

Mja hoeveel houdt een artiest daar zelf aan over?
Volgens mij gaat er een (niet misselijk) percentage naar de booking agency nog?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2018 13:06 

Hardtraxx Elite

ULTIMO schreef:
Mja hoeveel houdt een artiest daar zelf aan over?
Volgens mij gaat er een (niet misselijk) percentage naar de booking agency nog?

Dat is per boekingskantoor verschillend. Wat de artiest er zelf aan overhoudt blijft inderdaad de vraag ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2018 17:17 

Hardtraxx Elite

Dan nog.
Mijn dagprijs is minder en daar werk ik vaak 10 uur voor.
Snap dat het voor beginnende dj's geen vetpot is, maar het is ook niet slecht betaald voor een uurtje.
Feestdj's in de kroeg staan een hele avond voor een paar honderd euro, maar mixen vaak wel een stuk beter dan al die hardstyle talentjes ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2018 17:24 

Hardtraxx Veteran

zeke schreef:
Dan nog.
Mijn dagprijs is minder en daar werk ik vaak 10 uur voor.

Gaat allemaal om zekerheid, jij weet zeker dat jij die "dagprijs" elke dag pakt, 5 dagen in de week :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2018 17:30 

Hardtraxx Elite

Soms 7 dagen. :P

Maar zo zeker is dat niet hoor.
Wordt vaak genoeg weer werk geannuleerd. Gelukkig is er zat te doen, dus ik maak me niet zo druk.

Een DJ moet het inderdaad hebben van een boeking op zaterdagavond. Dus dan zul je er gewoon nog een baantje bij moeten houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2018 20:52 

Hardtraxx Veteran

B-Front in de studio met Degos & Re-Done. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2018 10:22 

Hardtraxx Veteran

DonnyD schreef:
heb al lang geen bedragen meer voorbij zien komen dus loop wel wat achter :innocent: .

Het is wel ongeveer te schalen in 4 (/5) categorieën:

Iets langer meedraaiend met een redelijk aantal gigs jaarlijks: € 500,- / € 1500,-

Maak daar maar 20K van
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2018 10:28 

Donateur

DonnyD schreef:

Hey zie je normaal krijg je wel gewoon waardering als je wat langer meedraait
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2018 10:44 

Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
Hey zie je normaal krijg je wel gewoon waardering als je wat langer meedraait

:lol: :lol: :worship:
Vorige  1 ... 2762, 2763, 2764, 2765, 2766, 2767, 2768 ... 3078  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen