Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2756, 2757, 2758, 2759, 2760, 2761, 2762 ... 3078  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 09:58 

Hardtraxx Veteran

Denk dat je ook niet moet vergeten hoe fucking lastig het is om uberhaupt rond te komen van een carriere als hardstyle dj/producer. Ik verwacht dat die gasten daarnaast ook gewoon een hele goeie baan hebben en dat het gewoon de verstandige keuze is die het wint van de droom... begrijp ik ergens ook nog wel. Zonde is het zeker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 10:03 

Hardtraxxer

Jammer maar begrijpelijk!
Wel vet dat ze vorig jaar nog het anthem van Rebirth hadden. :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 10:30 

Hardtraxx Veteran

Chroman schreef:
Slim van DWX om NSCLT een dure studio te laten huren en ondertussen te investeren in Mandy :thumbsup:

Ik heb mij laten vertellen dat het Mandy meer kost dan oplevert.
En blijkbaar vreet het boekingskantoor toch wel extreem veel van je opbrengsten van gigs op.
Zonde voor deze jongens maar knap dat ze de realiteit boven hun dromen zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 10:34 

Hardtraxxer

Heel erg jammer dit :cry:
Op een of andere manier was NSCLT een must-go-to geworden binnen onze groep de afgelopen 4 jaar en hebben we dus veel sets van ze meegemaakt. Ook de producties waren altijd top.
Met Intents nog maar een laatste keer mijn NSCLT-vlag uit de kast halen dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 11:12 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het jammer dat ze ophouden maar kan niet echt zeggen ze te gaan missen. Ik hield ze eigenlijk nooit echt in de gaten en hier een daar een plaatje die te gek klonk maar meer was het voor mij eigenlijk niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 11:19 

Hardtraxx Elite

Vanaf 2014 bijna altijd hun setjes bezocht. En vaak één van de hoogtepunten van de dag. Nog twee keer vollenbak gaan op Rebirth en Intents!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 11:20 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Geeft goed aan hoe topzwaar de scene is en dat een Zatox blijkbaar ongezien lang kan teren op successen in het verleden. Die moet ook nog eens voor iedere boeking ingevlogen worden uit dat aftanse Italië.

Wat denk je van een Josh & Wesz, teren nog steeds op het success van 10 jaar geleden.

TiMOTHYb schreef:
Denk dat je deels wel gelijk hebt ja. Zoals ik het zie zijn er op timetables (letterlijk) maar een aantal slots beschikbaar voor euforische artiesten buiten HHz, Atmozfears, HHz, BM, DBSTF, NC. De afweging om voor - uitsluitend - SR te gaan is waarschijnlijk al een paar jaar geleden gemaakt en daar wordt echt niet op teruggekomen. Daarnaast kun je misschien ook stellen dat er destijds gewoon te weinig draagvlak onder het publiek was en dat er misschien nog steeds niet is.

Ander boekingskantoor.

Sound Rush had ook net een andere muzikale insteek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 11:30 

Donateur

Josh & Wesz worden (en werden) toch ook niet op mainstages geboekt? Ik vind NSCLT in feite eigenlijk de J&W van de recentere periode. Ander (schijnbaar beter) boekingskantoor lijkt mij eerder een gevolg dan een oorzaak. Ik geloof niet dat een act daar zelf voor kiest en dus ben je in die zin veel meer afhankelijk van de planning en visie van event/boekings organisaties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 11:40 

Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
TiMOTHYb schreef:
Geeft goed aan hoe topzwaar de scene is en dat een Zatox blijkbaar ongezien lang kan teren op successen in het verleden. Die moet ook nog eens voor iedere boeking ingevlogen worden uit dat aftanse Italië.

Wat denk je van een Josh & Wesz, teren nog steeds op het success van 10 jaar geleden.

Zoveel draaien Josh & Wesz ook niet meer, afgelopen 2 jaar minder dan NSCLT in ieder geval. En 90% daarvan is ook een classics set.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 11:52 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Ik geloof niet dat een act daar zelf voor kiest en dus ben je in die zin veel meer afhankelijk van de planning en visie van event/boekings organisaties.

Veel opkomende artiesten krijgen (of kregen, ik loop niet zo meer mee in de scene) die keuze wel en het juiste boekingskantoor kan verschil maken. Zo is het vgm redelijk bekend dat je bij het ene traject meer inlevert (wishlist / headliner), zowel financieel als qua artiestenmerk, dan bij het andere, maar wellicht ook meer kans op success kunnen betekenen.

Uiteindelijk draait het natuurlijk ook hoofdzakelijk om de muziek die van de artiest komt.

Chroman schreef:
Zoveel draaien Josh & Wesz ook niet meer, afgelopen 2 jaar minder dan NSCLT in ieder geval. En 90% daarvan is ook een classics set.

Ik bedoel dat ze nu nog steeds niets naast muziek maken / draaien (hoeven) doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2018 11:55 

Donateur

Ik denk dat je een beetje voorbij gaat aan de strategische keuzes die aan de achterkant worden gemaakt. Bovendien kun je je afvragen of dat te verdedigen valt in het geval iemand zelf niet produceert en op het podium ook geen interessante dingen uitvoert. Dan draait het dus nadrukkelijk niet om de muziek die van de betreffende artiest komt en ook niet om de live-prestaties.

Ik noem bijvoorbeeld een Alpha2. Volgens mij bij uitstek een voorbeeld van de juiste vrienden/familie. Die hebben een hele hoop 'slots' meegepikt de afgelopen jaren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 08:31 

Hardtraxx Elite

Heel jammer van NSCLT. Zeker 'vroeger' best wel fan van ze, in de tijd van Timelapse, Freight Train, Rushin, Fly With Me, The Lost Tribe etc :loving: . Laatste releases (m.u.v. Rebirth anthem vorig jaar) pakten me wat minder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 11:01 

Hardtraxxer

Jammer dat ze er mee stoppen maar het is erg lastig leuk te verdienen als hardstyle dj. Je moet echt commercieel nadenken om goed rond te komen. Vaak word het negatief gezien als dj commercieel worden maar het is de enige manier om het vol te houden. Je ziet het nu een beetje met delete gebeuren momenteel moet commerciele dingen gaan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 11:19 

Hardtraxx Addict

Wat zou een artiest van het niveau NSCLT netto dan kunnen verdienen per boeking? Iemand die daar verstand van heeft?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 11:25 

Hardtraxx Veteran

Denk dat €400,- per booking het uiterste is na aftrek van het deel wat naar de agency gaat en belastingen. Je hoort dat altijd dat booking kosten vrij hoog zijn maar agencies houden volgens mij nog redelijk wat in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 12:53 

Hardtraxx Veteran

Joey schreef:
Denk dat €400,- per booking het uiterste is na aftrek van het deel wat naar de agency gaat en belastingen. Je hoort dat altijd dat booking kosten vrij hoog zijn maar agencies houden volgens mij nog redelijk wat in.

Denk dat dit wel ongeveer klopt ja. En dat is natuurlijk verdeeld over 2 personen. Dan moet je zo'n 10 boekingen per maand hebben om beiden een gemiddeld, modaal salaris te hebben. Volgens mij hebben ze niet elke maand standaard 10+ boekingen, dus ja. Weet niet hoeveel er verdiend wordt op Spotify plays en clicks idd, maar je moet idd al vrij bekend zijn om goed te verdienen. En er zijn er ook slechts enkelen die echt zeer goed verdienen, zoals HHZ, Brennan Heart enzo. T is allemaal niet zo'n goudmijn als sommigen denken, helemaal niet in deze scene :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 13:08 

Hardtraxx Veteran

Pedaalemre schreef:
Joey schreef:

Denk dat dit wel ongeveer klopt ja. En dat is natuurlijk verdeeld over 2 personen. Dan moet je zo'n 10 boekingen per maand hebben om beiden een gemiddeld, modaal salaris te hebben. Volgens mij hebben ze niet elke maand standaard 10+ boekingen, dus ja. Weet niet hoeveel er verdiend wordt op Spotify plays en clicks idd, maar je moet idd al vrij bekend zijn om goed te verdienen. En er zijn er ook slechts enkelen die echt zeer goed verdienen, zoals HHZ, Brennan Heart enzo. T is allemaal niet zo'n goudmijn als sommigen denken, helemaal niet in deze scene :P

Is geld de reden dat ze gestopt zijn? Slecht zullen ze het ook niet hebben hoor. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 13:11 

Hardtraxx Addict

Als je dit kan combineren met een gewone baan erbij, of voor 4 dagen oid, dan is dat wel redelijk lekker boeren toch? Als je dan elk weekend een boeking heb, heb je pp al mooi 800 in de maand extra. Minus reiskosten dan en dergelijke
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 13:41 

Donateur

JeroenB93 schreef:
Als je dit kan combineren met een gewone baan erbij, of voor 4 dagen oid, dan is dat wel redelijk lekker boeren toch? Als je dan elk weekend een boeking heb, heb je pp al mooi 800 in de maand extra. Minus reiskosten dan en dergelijke

Ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment (in dit geval na 10 jaar) wel wil gaan kiezen. Lijkt mij een zware dobber om bijvoorbeeld 4 dagen op kantoor te zitten, ieder weekend op pad te zijn en ook nog creatief moet kunnen zijn in de studio. Vooral als je er allebei zo in zit..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 14:01 

Hardtraxx Veteran

JeroenB93 schreef:

Dat is ook lekker verdienen bovenop je baan, maar je moet nagaan dat je dan gewoon bijna al je vrije tijd opgeeft en dat je van 2 banen ook gewoon druk voelt. Dit kan wel aan je knagen
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 14:10 

Hardtraxx Addict

Ja het zal ook niet allemaal zo rooskleurig zijn als wat ik net zei idd. Is ook wel enorm moeilijk om je in deze tijd bij de grote artiesten te scharen, met al dat talent en nieuws wat als paddenstoelen uit de grond is geschoten de afgelopen jaren. Des te frustrerender is het dat zo'n Rejecta ineens de grond uit schiet, met name (denk ik en velen anderen) door z'n connecties met Frequencerz, terwijl gasten die het jarenlang al proberen maar niet lukt, terwijl ze qua productie echt niet minder zijn dan bijvoorbeeld een Rejecta
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 14:15 

Hardtraxx Veteran

JeroenB93 schreef:
Ja het zal ook niet allemaal zo rooskleurig zijn als wat ik net zei idd. Is ook wel enorm moeilijk om je in deze tijd bij de grote artiesten te scharen, met al dat talent en nieuws wat als paddenstoelen uit de grond is geschoten de afgelopen jaren. Des te frustrerender is het dat zo'n Rejecta ineens de grond uit schiet, met name (denk ik en velen anderen) door z'n connecties met Frequencerz, terwijl gasten die het jarenlang al proberen maar niet lukt, terwijl ze qua productie echt niet minder zijn dan bijvoorbeeld een Rejecta

Tja, het zijn toch echt de fans die Rejecta groot maken. Ik vind hem tot nu toe niks vernieuwends brengen hoor. Hij heeft melodieuze climaxen WAUUW.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 14:23 

Hardtraxx Veteran

Binnen de raw kan je gewoon sneller doorbreken. Daar zitten de meeste fans en de raw feesten schieten de dak uit.
Ik heb met de Immobile look a like van NSCLT gesproken op the Qontinent waar hij aangaf dat hij nog een baan had naast NSCLT.
In de lente en zomer hebben ze gewoon prima boekingen, maar vanaf september tot aan maart is het voor een euforische artiesten gewoon lastig om boekingen te krijgen. Want binnen deze periode zijn er honderden raw feesten en heel weinig euforische feesten. De grote jongens moeten het dan vooral hebben van buitenlandse boekingen
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 14:37 

Hardtraxxer

JeroenB93 schreef:
Des te frustrerender is het dat zo'n Rejecta ineens de grond uit schiet, met name (denk ik en velen anderen) door z'n connecties met Frequencerz, terwijl gasten die het jarenlang al proberen maar niet lukt, terwijl ze qua productie echt niet minder zijn dan bijvoorbeeld een Rejecta

Zomaar ineens zal ook wel mee vallen, hij is nu net in de spotlights gekomen en nu is het aan hem om zich te bewijzen. Tot nu toe heeft hij nog geen hele grote boeking gedaan (rebirth was grootste en was dan nog samen met freqz). Ze nummers die hij uitbrengt zijn tot nu toe goed follow vindt ik oprecht 1 van de beste nummers tot nu toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 14:39 

Hardtraxx Veteran

Helicaze schreef:
Pedaalemre schreef:
Joey schreef:

Is geld de reden dat ze gestopt zijn? Slecht zullen ze het ook niet hebben hoor. :P

Je moet als DJ ruim meer dan een modaal jaarsalaris aan omzet maken. Je moet enorme bedragen overmaken voor artwork, videoclips, overige marketing, merchandise, management, studio huren etc... Daarnaast hebben de grote organisaties (Q-Dance) de positie om bijna alle DJs uit het middensegment tegen hele lage fees te boeken, dus aan die 'grote' boekingen heeft een DJ financieel bijna niets. Daarnaast gaat er enorm veel energie en tijd zitten in het onderhouden van contacten, interactie met fans, en natuurlijk het produceren van muziek. Niet elk opzetje wordt uiteindelijk een track, en niet elke track wordt als goed genoeg bestempeld naar buiten gebracht. Het is misschien allemaal wel leuk een beetje muziek maken en draaien, maar als je kijkt wat je in het midden segment per uur verdient, dan valt het allemaal erg tegen en ben je er met een normale baan misschien beter vanaf.

Als ik het goed begrepen heb staan beide leden van NSCLT aan het begin van wat carriere mogelijkheden. Je kan dan op deze manier wat rond kwakkelen of je gaat echt voor je 'normale' carriere.
Vorige  1 ... 2756, 2757, 2758, 2759, 2760, 2761, 2762 ... 3078  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen