Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2684, 2685, 2686, 2687, 2688, 2689, 2690 ... 3045  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 14:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja kijk die kop
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 15:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

sonnebloem schreef:
Ja kijk die kop


Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 15:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

fflkkr schreef:
Doet mij vooral denken aan de christengekkies die denken dat we massaal Satan staan te aanbidden bij feesten als Qlimax. Generatiekloof much.



Klein stukje van de mensen van de rode jezusbus "stichting naar house"

Begin jaren ‘90 werd Nederland overspoeld met ritmische, elektronische klanken van een kwart maat met vaak meer dan 120 beats per minuut en een harde bass-lijn: de gabberhouse. Gabber Piet, DJ Jean en vele andere DJ’s namen veel jonge mannen en vrouwen mee naar een wereld waar ze ‘hun agressie kwijt konden’. In loodsen, zalencomplexen en later in professionele hallen was een duistere, demonische sfeer te vinden.

.... deze vernieuwde gabberscene zet zich sterk af tegen de zogenaamde sprookjeswereld van de dance en wil dit keer geen enkele media-aandacht meer. Door alleen echt hardcore hooligans toe te laten wil de scene zuiver blijven. Met een professionele organisatie worden opnieuw keiharde feesten opgezet waarbij vaak alle morele remmen los gaan. Onder het toezicht van een uitzinnige mensenmassa worden er op deze feesten bijvoorbeeld seks-acts gehouden waarbij vrouwen openlijk gemeenschap met elkaar hebben op het podium xd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 15:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat slaat op de act van RTC. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 16:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor de mensen die in de ochtend na Qlimax een gratis kopje koffie willen.

Ook dit jaar staat de jezus bus er weer

Qlimax
Gelredome-Arnhem
18-11-2017
23:00 - 07:00

Edit: ook ff de site door gespit voor muziek keuzes :lol:

Citaat:
Gospelhouse kan verwarrend en gevaarlijk zijn voor pas bekeerde housers.
Echte underground, hardcore en trance leggen op een ons inziens ontoelaatbare manier beslag op de menselijke geest.
Veel christenen hebben er een handje van om steeds op het randje van het toelaatbare te balanceren. Neem voor jezelf een veilige grens in acht!
De duivel zal altijd proberen te infiltreren, onder andere vanuit de wereldse house en de new age. De christelijke muziekdistributeurs dragen hierin een grote verantwoordelijkheid.
Als je aan welke muziek ook verslingerd raakt en er uren achtereen naar luistert, heb je je een afgod geschapen.
Ons huis kan gevuld zijn met voortdurende strijd over muziek (dan heeft de satan pas echt zijn zin) óf met gebed en liefde voor elkaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 16:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Voor de mensen die in de ochtend na Qlimax een gratis kopje koffie willen.

Ook dit jaar staat de jezus bus er weer

Qlimax
Gelredome-Arnhem
18-11-2017
23:00 - 07:00


Wil het heel graag nog een keer meemaken maar vergeet altijd te gaan na het feest
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 16:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Da Tweekaz en Sephyx met elkaar in de studio zitten. Benieuwd naar wat daar uit gaat komen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 16:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Malice een nieuwe track aan het maken is waar, je raadt het nooit, alleen de woorden ‘kill, kill’ en kicks in voorkomen :lol:. Te horen in verhaal van Malice op instagram
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 16:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wist je dat de volgende releases waarschijnlijk niet als Full gereleased worden:

Frequencerz - Brave The Storm
Gunz For Hire - Welcome To Death Row
Ran-D - Band Of Brothers

Antwoord roughstate:

"Deze zijn inderdaad alleen op de streaming portals als 'radio edit' beschikbaar. Wellicht komen deze ook nog als 'full download' maar dit hebben we niet in de planning staan op dit moment. Ze zijn dus met opzet overgeslagen"
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 17:13 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Het nieuwste trucje omwille van de exclusiviteit? Geen livesets, trage releases en nu ook geen fulls. Onbegrijpelijk dat artiesten (en organisaties) zo met hun achterban omgaan en daar niet wat vrijer mee omgaan. Ondertussen hebben ze allemaal een prachtig kletsverhaaltje over hoe ze vroeger als kleine jongen plaatjes aan elkaar stonden te mixen op hun zolderkamertje en alle platen gelijk kochten.

Maar goed dan dat ze niet in 2000 geboren zijn. Man man
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 17:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wel jammer dat dit zo afgedwongen wordt ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 17:35 
 
Hardtraxxer

Idd belachelijk ja, vroeg me laatst al af wat er met ROUGH066 t/m 68 gebeurd was
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 18:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mwah ben er niet rouwig om, alleen Brave the Storm was een paar keer leuk, andere twee meh... als ze de laatste tracks van B-Front album nou maar wel eindelijk eens gaan releasen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 18:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Mwah ben er niet rouwig om, alleen Brave the Storm was een paar keer leuk, andere twee meh... als ze de laatste tracks van B-Front album nou maar wel eindelijk eens gaan releasen...


mja misschien ook wel niet op de planning.

Mij verbaasde het enorm:

Zorgen dat de fulls in een winkel komen lijkt me planningstechnisch niet zo'n hele uitdaging en is natuurlijk voor minder bekende en amateur DJ's een mooie uitkomst om dat soort tracks in hun sets te verwerken. Maar blijkbaar is dat niet meer belangrijk genoeg
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 19:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Een paar weken terug heb ik B-Front daar nog een bericht op gestuurd en kreeg toen als antwoord dat hij het ging overleggen met het label...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 20:36 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Jay schreef:
Zorgen dat de fulls in een winkel komen lijkt me planningstechnisch niet zo'n hele uitdaging en is natuurlijk voor minder bekende en amateur DJ's een mooie uitkomst om dat soort tracks in hun sets te verwerken. Maar blijkbaar is dat niet meer belangrijk genoeg

Inderdaad. Terwijl de heren vroeger zelf gretig gebruik van fulls hebben gemaakt, dus je zou zeggen dat ze dat op zijn minst wel terug willen geven. Erg fraai allemaal...

Adaro schreef:
Ik verzamelde al vinyl vanaf mijn veertiende maar ben pas later gaan draaien. Ik heb altijd meer interesse gehad voor het vak van produceren, de producers creëerden tenslotte de muziek die de DJ’s draaiden. Het gaat mij vooral om het creëren van muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2017 20:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Reversed Godwin
Citaat:
Afgelopen zaterdag vergeleek NRC-redacteur Bernard Hulsman in zijn serie ‘Nauwe Verwanten’ – waarin hij bijvoorbeeld de Sagrada Familia vergelijkt met een termietenheuvel – de vormgeving van technoraves met de vormgeving van nazibijeenkomsten uit de jaren dertig (Eén meute, één beat, één dj). Denk aan de opzwepende muziek, de lichtshows, de voorganger op een verhoging, de massavervoering. Hij schrijft: „De lichtstralen die de duisternis boven de dansende meutes doorklieven, doen denken aan de 130 lichtbundels die in de jaren dertig soms 300.000 (para)militairen en andere aanwezigen omringden op het Zeppelinfeld in Neurenberg tijdens de Reichsparteitage van de NSDAP.”

Het stukje stond op de Achterpagina, maar online verdween de context van deze vrijplaats in de krant. Op sociale media werd de vergelijking al snel een vergelijking tussen dancepubliek en nazi’s. Los daarvan vond een aantal lezers de vormvergelijking zelf smakeloos en beledigend. De hoofdredactie was het daarmee eens en verwijderde het stukje online.

Wat opviel was dat de reacties – vaak van twitterende danceliefhebbers – soms opvallend creatief waren. Neem het filmpje dat filmmaker @jankatsma maakte. Hij vindt dat „dansen en extase zo oud als de mensheid zijn” en dat Hulsman daarom beter de vergelijking had kunnen maken met „dansende mensen met trommels rond een kampvuur”. Om het ongepaste van de vergelijking te illustreren, doorsneed hij zwart-wit beelden van massale nazibijeenkomsten met (ook in zwart-wit) beelden van modern dancepubliek. Een blikken Polygoonjournaalstem las bij wijze van voice-over de integrale tekst van ‘Nauwe Verwanten’ voor. Een absurdistisch filmpje is het resultaat.

3FM-dj @hermandeperman twitterde een foto van massa’s nazi-aanhangers met vlaggen met hakenkruizen op de voorgrond en schreef daarbij: „Zin in #ade #nrc”. @dirkbaart schrijft bij een foto waarop Hitler zich over een landkaart buigt: „Wanneer je je buigt over het blokkenschema van het ADE.”

Abel Vlaanderen, freelance muziekjournalist met een bachelor geschiedenis, stuurde een klacht en zette een en ander in historisch perspectief. Wat veel dansliefhebbers nog ongenoemd lieten: „Hulsman vergeet dat techno aan het eind van de jaren tachtig in Detroit ontstond, in Afro-Amerikaanse en LGBTQI-gemeenschappen die een uitweg zochten voor de grimmige realiteit. De oorsprong van techno is gebaseerd op ideeën over gelijkheid.”

„Een enorme godwin”, noemde filmmaker Jan Katsma de publicatie. Volgens de wet van Godwin ontaardt een onlinediscussie altijd in vergelijkingen met de nazi’s of Hitler. Maar architect @kavander merkt op: „Bij Godwin eindigt discussie met nazi-vergelijking. Hier begon die ermee. Reversed Godwin dus.”

Monique Snoeijen
De column van Pia de Jong (Flessenpost) staat dinsdag in NRC.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 11:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zucht, soms vraag je je echt af waarom mensen ook graag negatieve aandacht willen. :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 14:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wenzel schreef:
Nuracore schreef:
Voor de mensen die in de ochtend na Qlimax een gratis kopje koffie willen.

Ook dit jaar staat de jezus bus er weer

Qlimax
Gelredome-Arnhem
18-11-2017
23:00 - 07:00


Wil het heel graag nog een keer meemaken maar vergeet altijd te gaan na het feest


Keertje na Hardbass in geweest. Gezellig man. Bakje thee erbij.

Vitality schreef:
Een paar weken terug heb ik B-Front daar nog een bericht op gestuurd en kreeg toen als antwoord dat hij het ging overleggen met het label...


Hier kan ik eerlijk gezegd met mijn kop niet bij. Waarom zou je een album releasen, maar slechts een aantal hiervan als full uitbrengen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 15:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jay schreef:
Antwoord roughstate:

"Deze zijn inderdaad alleen op de streaming portals als 'radio edit' beschikbaar. Wellicht komen deze ook nog als 'full download' maar dit hebben we niet in de planning staan op dit moment. Ze zijn dus met opzet overgeslagen"

Ergens snap ik de verandering wel. 99% van de downloads/streams zijn natuurlijk door mensen die zelf niet draaien. Die luisteren er naar via Spotify. 1% van de downloads zijn de huis, tuin en keuken dj's. Van die 1% zou het mij verbazen als 20% zn tracks nog netjes koopt. Het releasen van Fulls heeft voor labels dus weinig toegevoegde waarde. Ookal kost het tegenwoordig ook geen drol meer om fulls uit te brengen. Elke scheet kun je op internet zetten. In de tijd van de vinyl moest je nog kwaliteit maken voor het op plaat gedrukt werd. En beetje bij beetje is dat veranderd. Helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 15:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Ookal kost het tegenwoordig ook geen drol meer om fulls uit te brengen. Elke scheet kun je op internet zetten. In de tijd van de vinyl moest je nog kwaliteit maken voor het op plaat gedrukt werd. En beetje bij beetje is dat veranderd. Helaas.

Dit lijkt mij niet per se een reden om (tegenwoordig) geen fulls te releasen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 15:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee dat niet. Maar nu pak je ook alleen de laatste paar zinnetjes haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 15:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Jay schreef:
Antwoord roughstate:

"Deze zijn inderdaad alleen op de streaming portals als 'radio edit' beschikbaar. Wellicht komen deze ook nog als 'full download' maar dit hebben we niet in de planning staan op dit moment. Ze zijn dus met opzet overgeslagen"

Ergens snap ik de verandering wel. 99% van de downloads/streams zijn natuurlijk door mensen die zelf niet draaien. Die luisteren er naar via Spotify. 1% van de downloads zijn de huis, tuin en keuken dj's. Van die 1% zou het mij verbazen als 20% zn tracks nog netjes koopt. Het releasen van Fulls heeft voor labels dus weinig toegevoegde waarde. Ookal kost het tegenwoordig ook geen drol meer om fulls uit te brengen. Elke scheet kun je op internet zetten. In de tijd van de vinyl moest je nog kwaliteit maken voor het op plaat gedrukt werd. En beetje bij beetje is dat veranderd. Helaas.


Dan zou ik juist denken dat ze meer fulls zouden releasen. Ook al is 1% van de downloads van huis, tuin en keuken dj's: zij stoppen de tracks vervolgens wel in hun mixjes / sets. Welke weer wel door (als het goed is) meerdere mensen geluisterd worden = meer exposure = meer mensen willen een bepaalde artiest zien door deze exposure. Ben dan ook erg benieuwd naar de beweegredenen van labels.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 16:03 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Heel simpel: jij wilt (bijvoorbeeld) EVP horen die door niemand anders gedraaid wordt dan B-Front zelf. Je zult dus naar B-Front moeten om die plaat te horen. Zo houdt men de eigen acts (en feesten) exclusief, wat op zich logisch is gezien het verdienmodel inderdaad vrijwel volledig van tracks af is.

Voor 90% van de scene geen probleem aangezien die toch alleen radio edits luisteren. Het probleem zit hem in de 10% die om wat voor reden toch een full zou willen. En zoals ik hierboven al zei tuimelen DJ's over elkaar heen met aan te geven dat ze vroeger zo fanatiek fulls verzamelden en absoluut echte liefhebbers waren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2017 16:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Heel simpel: jij wilt (bijvoorbeeld) EVP horen die door niemand anders gedraaid wordt dan B-Front zelf. Je zult dus naar B-Front moeten om die plaat te horen. Zo houdt men de eigen acts (en feesten) exclusief, wat op zich logisch is gezien het verdienmodel inderdaad vrijwel volledig van tracks af is.

Voor 90% van de scene geen probleem aangezien die toch alleen radio edits luisteren. Het probleem zit hem in de 10% die om wat voor reden toch een full zou willen. En zoals ik hierboven al zei tuimelen DJ's over elkaar heen met aan te geven dat ze vroeger zo fanatiek fulls verzamelden en absoluut echte liefhebbers waren.


Dit gaat naar mijn idee dan weer vooral op bij tracks die echt (nog) nooit een release hebben gehad (bepaalde 2-Sidez tracks/nieuwe MYST platen om snel twee voorbeelden te noemen). Tracks zijn niet uitgebracht, ook niet snel op een Spotify in HQ te luisteren, dus om die te horen moet je naar een artiest toe op een feest. Als de tracks op een album staan die menig persoon al grijs heeft gedraaid in de auto, dan gaat dit al weer een stuk minder op denk ik. Dus dan zou ik zeggen: als je er dan toch voor kiest om een album te releasen, release dan ook meteen fulls.
Vorige  1 ... 2684, 2685, 2686, 2687, 2688, 2689, 2690 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen